بزرگترین خطای استراتژیک وزارت صمت، تعلل در تغییرات مدیریتی شرکت های خودروساز است. دولت تحول خواه با شعار تغییر بر روی کار آمده، اما شاهدیم که وزارت صمت با مدیران دولت قبل مماشات می کند.
اختصاصی خط بازار؛
زمان تغییر مدیران خودروسازی مشخص شد/ اولتیماتوم وزیر صمت به خودروسازان
به گزارش اختصاصی خط بازار؛ با تغییر وزیر صمت، بازار گمانه زنی ها در خصوص مدیران عامل ایران خودرو و سایپا داغ است. هر چند روز یکبار در محافل غیررسمی و رسمی از جمله رسانه ها اسامی مختلفی به عنوان گزینه های تصدی مدیرعاملی مطرح می شود. این در حالی است که وزیر صمت در این خصوص تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده است.
در همین خصوص اخبارها و شنیده ها حاکی از آن است که وزیر صمت طی جلسه ای با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به هر دو این فرصت را داده تا با سرعت میزان تولید را افزایش دهند. براین اساس ظاهرا، معیار بقا در هرم مدیریتی خودروسازان، رشد تولید در نظر گرفته شده است. البته ممکن است وزیر صمت فعلا تغییر مدیران عامل را از دستور کار خارج کرده باشد و دغدغه اصلی وی در شرایط کنونی صرفا رشد تولید باشد.
فارغ از اینکه برنامه وزیر صمت برای تیم مدیریتی ایران خودرو و سایپا چه باشد، به نظر می رسد تغییرات جدید در خودروسازی حداقل یک ماه به تعویق افتاده است و تا آبان ماه باید صبر کرد. از طرف دیگر با توجه به برنامه جهشی وزیر صمت در تولید خودرو بعید است که خودروسازان بتوانند همسو با وزیر صمت حرکت کنند چون که هر چه در توان داشتند طی چند سال اخیر به منصه ظهور رسانده اند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودروسازان ، خودروسازی ، سایپا ، سیدجواد سلیمانی ، سیدعلیرضا فاطمی امین ، فرشاد مقیمی ، وزیر صمت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
تعلل در برکناری مدیران خودروسازی اشتباه است . ظرفیت تولید ایران خودرو و سایپا بیش از ۲ میلیون دستگاه در سال است اما مدیران فعلی با ۳۰٪ این ظرفیت کار میکنند . اتلاف منابع و عدم بهره وری افزایش قیمتها را رقم میزند. بنابراین حتی یکروزهم نباید در برکناری مدیران فعلی تعلل کرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2