رقابت ۶ گزینه مطرح برای ایران خودرو و سایپا

بسیاری براین عقیده اند که مقیمی رئیس ایدرو علی رغم رفاقت با برخی مدیران، تغییرات در جاده مخصوص را به زودی آغاز خواهد کرد.
کد خبر : 84296
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

به گزارش خط بازار؛ بسیاری براین عقیده اند که فرشاد مقیمی، رئیس ایدرو علی رغم رفاقت با برخی مدیران، تغییرات در جاده مخصوص را به زودی آغاز خواهد کرد.

روزهای هیجان انگیزی پیش رو خودروسازی است. هرج و مرج در جاده مخصوص به حد نهایت خود رسیده است. در حالی که تولیدخودرو در بدترین شرایط ممکن است و حساب شرکت ها برای پرداخت حقوق و هزینه های جاری خالی است، جنگ قدرت در بین ۱ درصد جامعه خودروسازان به نقطه اوج خود رسیده است. رقابتی که در نهایت به انتخاب مدیران عامل ایران خودرو و سایپا منجر خواهد شد. در این هیاهو؛

از یک طرف دیزلی ها به جان هم افتاده اند و از طرف دیگر کوتوله های ملت، در خط مقدم بازار خودرو منتظر امداد هستند.

از یک طرف همه فرش قرمز برای آقاجواد پهن کرده اند و از طرف دیگر محمدعلی بی سروصدا به فکر بازگشت به جاده مخصوص است.

از یک طرف کیان ملت به فکر اساتید محبوب خودروسازی است و از طرف دیگر پیر خودروسازی به فکر جبران مافات در حق دفتر اتاق اول است.

از یک طرف متخصصین قدرت دوست، معصومانه منتظر فرج هستند و از طرف دیگر امیدها به مرد دیزل برای رونق خودروسازی است.

از یک طرف مدیررکوردار به فکر روزهای روشن در کیلومتر ۱۵ است و از طرف دیگر باند اسلامشهر در حال فتح تپه های شهر است.

از یک طرف در جاده مخصوص جیگرکی سیار به راه افتاده است و از طرف دیگر در خودروسازی بنیاد سعید عظیم تاسیس شده است.

از یک طرف مدیرعامل خلع لباس شده با خودرو همراه نیست و از طرف دیگر سایه اسماعیل بر سر خالی بند حاشیه نشین مستدام است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 26 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 26
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شهاب شنبه , 28 مهر 1403 - 0:25

تنها راه نجات خودرو سازی مدیری خارج از بدنه میباشد اینها همه امتحان پس دادن و همه پرونده دار هستند

مهدی شنبه , 28 مهر 1403 - 6:14

کوتوله دیزل ،ایران خودرو رو به فنا داده چطور سودای ایران خودرو و سایپا رو توی سرش داره شرکت ۵ هزار نفره رو نمی تونه اداره کنه والا یه قطار هم کوتوله با خودش آورده دیگه در حد کارشناس هم از سایپا آدم آورده

احمد شنبه , 28 مهر 1403 - 7:56

تنها راه , خصوصی سازی و سپردن انتخاب مدیر عامل به هیئت مدیره بخش خصوصی است
بازگشت امتحان پس داده ها منجر به نتایج قبلی خواهد شد که برآیند نهایی آن همینی هست که الان داریم می بینیم

حق شناس ایران خودرو شنبه , 28 مهر 1403 - 8:35

یادمان نرفته نفر اول دیزل می حواست رقیب رئیس جمهور را رسما دعوت کند که با مخالفت مواجه شد و دل به نماز جمعه تهران دارد…ولی گهی خیال باطل

Zahed شنبه , 28 مهر 1403 - 8:41

فقط كوتوله شهر ري زود بره

محمد شنبه , 28 مهر 1403 - 10:23

امیدها به مرد دیزل برای رونق صنعت خودرو در صورت انتصاب ایشان به حقیقت خواهد پیوست. مرد دیزل بلد کار است. ما در سایپادیزل دیدیم که ایشان شرکت را از زیر صفر تا صد چگونه هدایت کرد. امیدواریم باحضور ایشان در سایپا، مشکلات شرکت یکی یکی از بین برود و سایپا دوباره در اوج قرار بگیرد.

شهاب شنبه , 28 مهر 1403 - 11:22

میشه بگی کدوم رونق چرا الان تو ایران خودرو دیزل مثل گیر کرده تو‌گل ماشین وارد میشد دیزل هر ماشین ۵۰۰ میلیون میگرفت به غیر از این چه کار مثبتی کرد چون گوشت و‌نرغ میداد شد مدیر خوب

جواد شنبه , 28 مهر 1403 - 20:22

آقا محمد
حتما تو هم از کارشناسان سایپادیزل که تو ایران خودرودیزل معاون‌ و مدیر شدن هستی و احتمالا منظورت هم از اوج‌ گرفتن به نون ‌و نوا رسیدن خودتون و باندتون‌هست وگرنه که ما جز بدبختی و بی پولی دوره بی تولیدی از تبم محمدزاده چیزی ندیدیم

محمد یکشنبه , 29 مهر 1403 - 1:45

اولا همه دوستان ما که رفتن کارشناسان خیلی خوب شرکت بودن که متاسفانه شماها جاشون اومدین و با نبوغتون 😅 قله‌های موفقیت رو یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتین. ثانیا اگر میخواین خودتون رو بین ما جا بزنین و ادعا کنین که از محمدزاده چیزی جز بدبختی ندیدین خیلی راحت میتونین فیلم زمان رفتن ایشون از شرکت رو بگیرین و ببینین که کسانیکه از ایشان جز بدبختی چیزی ندیده بودند مثل شما، چطور با چشمان گریان دکتر محمدزاده رو بدرقه کردند. دوست من تاریخ مشخص میکنه کی خوب بوده کی بد. انشالله خداوند عاقبت هممون رو بخیر کنه.

حامد دوشنبه , 7 آبان 1403 - 21:04

خطیبی بهتر بود…

حسن شنبه , 28 مهر 1403 - 12:02

اینایی که اسم بردی که همشون نمره منفی دارند و کارت قرمزی هستند/ من فکر میکنم بدتون نمیاد اوضاع بدتر از این بشه/ چرا از مدیرانی که قبلا بودند و اتفاقا امتحان هم پس دادن صحبتی نیست/ مثل دکتر سروس یا دکتر سعید علیزاده/ دکتر عموزاده و …. البته آقای مقیمی اگه میخواد رزومه خوبی داشته باشه باید بهترین ها رو گزینه کنه نه امثال محمدعلی که وضعش معلومه یا آفا جواد که اونم نمره ردی داره ،،،، به هر حال آرزوی سربلندی سایپا رو دارم

اصغری شنبه , 28 مهر 1403 - 13:39

دلمون به آقا جواد خوش بود اونم که گندش دراومد . اون از طلب 115 میلیون یورویی از شهرداریها که یکساله وصول نشده این هم از تنخواه ختم پدر و جیگرکی سیار

محمدحسین شنبه , 28 مهر 1403 - 17:24

سلام
مدیران وزارت صمت می بایست از مدیرانی که قبلا بودند و اتفاقا امتحان خوبی هم پس دادن و محبوبیتی ھم در بین اھالی صنعت و کارکنان و کارگران صنعت خودروسازی دارند استفادہ کنند خیلی خيلي بھترہ، مثل دکتر سروس، دکتر سعید علیزاده و۔۔۔ البته آقای دکتر مقیمی اگه میخواد رزومه خوبی داشته باشه باید بهترین ها رو گزینه کنه کہ قبلا خوب و سالم کار کردند و محبوبیت ھم دارند۔
انشاا۔۔ آرزوی سربلندی صنعت خودروسازی

سید شنبه , 28 مهر 1403 - 18:03

سیستم تحمل و لیاقت پیرمحمدی رو نداره

جبارزادہ شنبه , 28 مهر 1403 - 20:57

بندہ چند سال ھستش تو سایپا کار میکنم، خداییش مدیرعاملانی ھمچون سیدموسوی و علیزاده که تو شرکت ھای طیف، یدک، زامیاد و سایپا کاشان سالم، بدون ریا و فوق العادہ کار کردند و طی بررسی میدانی از کارکنان‌ و کارگران اون شرکت ھا میشه فهمید که ھمشون دعاگویشان ھستند؛ چرا الان نباید جهت خدمت در صنعت خودروسازی ازشون به نحو شایسته ای استفادہ کرد۔
جناب آقای دکتر مقیمی، خواهشمندیم بررسی ویڑہ بفرمایید۔

سایپا یکشنبه , 29 مهر 1403 - 8:48

شما باید از مدیران عامل گروه سایپا تعریف و تمجید کنید چون پستی که حق شما نبوده و در حد پست مدیریتی نیستید به شما دادند خیلی از دوستان از نظر علمی و چه بسا عملکردی و شخصیتی از شما و امثال شما بالاتر هستند اما متاسفانه به حق و حقوق خودشان نرسیدند.
اتفاقا تنها کسی که در سایپا و سازه گستر خوب درخشید و عملکرد خوبی از خودش بجا گذاشت دکتر نجفیان بوده و حتی پرسنل خیلی دوست دارند ایشان برگرده

در انتظار حكم شنبه , 28 مهر 1403 - 21:13

هر خبري كه خط بازار ميزاره سرپرست امداد و نوچه هاش ميرن رو ويبره و حسابي مي ترسن كه فساد شون افشا نشه و به همين دليل حلقه ياران دور هم اومدن تا كامنت نوسان رو شناسايي كن .فقط اينو بگم افرادي كه اينجا كامنت ميزارن كوچك ترين كار رو انجام ميدن و روزي كه قرار باشه حركت هاي اساسي رو انجام بدن دست شون خيلي باز خواهد بود.

حسن شنبه , 28 مهر 1403 - 21:52

فقط امثال دکتر سروش میتونه مشکلات خودروسازی رو حل کنه
واقعا حیف همچین مدیرانی که ازشون استفاده نمی‌کنند

محمد یکشنبه , 29 مهر 1403 - 1:37

علیرغم احترامی که برای آقای دکتر سروش قائل هستم اعتقاد دارم سبک مدیریتی ایشون در همان دوران کوتاه که در سایپا بودن نمیتونه سایپا رو به سوی موفقیت سوق بده. تجربه ایشون در گروه بهمن موفق بود ولی فرهنگ سازمانی سایپا و ایران‌خودرو بسیار با گروه بهمن فرق میکنه. برای آقای دکتر سروش سلامتی و موفیقت رو از درگاه قادر متعال خواهانم.

حسن یکشنبه , 29 مهر 1403 - 7:38

دکتر سروش در زمان وزیر وقت صمت قربانی توطئه بعضی از مدیران خائن سایپا شد / مدیرانیرکه بعد از رفتن سروش حسابی چپاول کردند/ جناب مقیمی دکتر سروش بهترین گزینه برای سایپاست/ یا دکتر سعید علیزاده که هرجا رفت اونجا آباد شد

شهاب یکشنبه , 29 مهر 1403 - 9:41

https://asresanatnews.ir/?p=57798
این هم‌لینک دسته گل کوتوله ۳۰ سانتی دیزل

امیر صنعت یکشنبه , 29 مهر 1403 - 15:17

خودروسازی جای افراد متخصص هست
کسی که به پیچ و خم خودروسازی آگاه باشد
نه کسی که با توسل به منصور اسماعیل یا باند اسلامشهر و یا توسط تهرانی ها مدیرعامل شود در حالیکه هیچ تخصصی ندارد

معصوم خودروسازی متخصص معتبر ، بهترین گزینه برای یکی از دو شرکت خودروسازی می باشد.

حسن یکشنبه , 29 مهر 1403 - 18:20

من با آی دی جبارزاده موافقم، امثال دکتر علیزاده زمانی که طیف بود آباد شد / رفت سایپا یدک آباد شد و به سود دهی رسید/ رفت زامیاد در عرض دوماه ۳۴ درصد فروش رو بالا برد و …. کل پرسنل دعاگوی ایشون هستند چون اولا سالم کار کرده دوما هم به نفع شرکت بوده هم پرسنل، بخدا این جور مدیران حیف که بیرون از میدان باشند/ جناب مقیمی در انتخاب گزینه مدیر عاملی سایپا صادقانه و بدون اغماض باشید/ دکتر علیزاده میتونه کمک بزرگی باشه برای حل مشکل سایپا

ناظر سایپا و ایران خودرو سه شنبه , 1 آبان 1403 - 17:42

آقای دکتر مقیمی عزیز به فکر خودرو سازی باش پس از مهندس مدنی خودروسازی مدیرعاملی در حد و قواره ندیده خودروسازی نیاز به مدیری عملگرا ،پاکدست،تحول و توسعه گرا در حوزه تولید و مهندسی ،نه برای هزینه کردن بازسازی واحد و … و باشناختی که از جنابعالی دارم که مدیری فعال و همیشه در صحنه هستید میدانم مدیران و معاونین که توان اداره یک مغازه را ندارند خانه نشین میکنید و مدیران لایق را سرکار میارید ، نگذارید پست های که این چند وقت در مهندسی و … به ناحق زدند به ثبت و سند برسد خودروسازی حقش این نیست ،صنعتی که توان تولید همه تنوع خودرویی دارد در ظرفیت تکمیل سالن ها ،مهندس نجم الدین‌ و مدنی و قلعه بانی و فداکار و شهریاری کمک زیادی به صنعت می‌توانند بکنند ،این حرف کسی است که خود بیست سال در خودروسازی بوده و پدر خدا بیامرزدش هم سی سال برای این صنعت زحمت کشید و دلسوز وطن‌و خودروسازی هستم

علی اصغر علیزاد چهارشنبه , 2 آبان 1403 - 15:25

مدیرانی امثال آقای علیزاده به درد این مجموعه میخورن…زمان مدیریت ایشان در سایپا یدک.شرکت آباد شد..کارگران همیشه دعا گوی ایشان هستند.خدا سایه چنین مدیرانی را حفظ کن

غلامحسین آرما ت چهارشنبه , 2 آبان 1403 - 20:55

به خدا قسم میدهم لطفا قیمت دستوری خودرو را حذف نمایند تا این صنعت سودآور شود انشاالله موفق باشید شورای رقابت چرا دست ازسر خودروسازان بر نمی دارد تا ۶۰ میلیون سهام خودروسازان خوشحال شوند