دوبل ترین شغل در خودروسازی/روابط دو سر بُرد در جاده مخصوص
به گزارش خط بازار؛ جاده مخصوص یکی از عجیب ترین جاده های کشور است. افراد و دسته های مختلف از هر سمت و سویی پا در این جاده می گذارند و در پست های متنوع قرار می گیرند؛ گاهی براساس شایسته سالاری و گاهی با رابطه سالاری.
یکی از دسته ها، خبرنگاران هستند که در کسوت روابط عمومی قرار می گیرند. در ادبیات متعارف، «خبرنگاران» و «روابط عمومی چی ها» غالبا روبرو یکدیگر قرار می گیرند. اما در این پدیده خبرنگار و روابط عمومی هر دو یک نفر و ذی نفع واحد محسوب می شوند.
این پدیده دو سر بُرد مزایا و معایبی دارد. اصلی ترین مزایا این اتفاق «افزایش بهره وری در عملکرد روابط عمومی به دلیل آشنا بودن به حوزه رسانه است. البته به شرطی که روابط عمومی چیِ رسانه ای، به امور نگاه آفندی، خلاق و هوشمندانه داشته باشد و نه رویکرد انتقادی رسانه و قائل به حداقل ها. این در حالی است که «شکل گیری حلقه خاص از دوستان رسانه ای به دور روابط عمومی»، «طبقه بندی رسانه ها به خودی و غیرخودی»، «هدایت منابع مالی به سمت حلقه خاص بدون درنظر گرفتن بهره وری» از مهم ترین معایب قابل تصور می باشد که ممکن است با سمت گرفتن یک خبرنگار در جایگاه روابط عمومی به وجود آید.
منبع: خط بازار