سلام سلام سلام
اکر کروز مدعی است که ارتباطی با شرکت های جاری ندارد. یک نفر روشنگری کند یه چه علت در ساعات اولیه دست گرفتن مدیریت ایران خودرو، دسترسی های پرسنلی که در پرونده های کروز نقش داشته اند را قطع و در برابر دیدگان همه پرسنل حوزه های مربوطه کامپیوتر های ایشان را به روش چریکی جمع آوردی نمودند ؟
اندکی تعقل
دوئل کروز و شورای رقابت بعد از مجمع ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ با وجود فشارهای سیاسی برای برگزار نشدن جلسه مجمع عمومی و یا رسمیت نیافتن آن، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۳ سرانجام کنترل ایران خودرو به دست بخش خصوصی افتاد. پس از رایگیری که در ابتدا با موانعی روبهرو بود، سرانجام ترکیب جدید صاحبان سهام ایران خودرو مشخص شدند.
به این ترتیب، در حال حاضر اعضای اصلی هیات مدیرهی جدید در مجمع فوقالعادهی ایران خودرو انتخاب و کنسرسیوم سهامداران بخش خصوصی صاحب بیشترین سهام ایران خودرو شدند. این کنسرسیوم شامل شرکت خدمات گستر صبا انرژی، شرکت سرمایه گذاری گنجینه ایرانیان، شرکت بهینه ساز بهمن، شرکت اعتبار آفرین و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران میشود. این کنسرسیوم در مجموع ۳۱ درصد از سهام ایران خودرو را در اختیار دارد. سازمان بازنشستگی نیز با در اختیار داشتن هفت درصد از سهام ایران خودرو دومین سهام دار عمدهی این خودروسازی است. البته ۲۵ درصد سهام شناور نیز وجود دارد که این شرکتهای خصوصی میتوانند در آینده آنرا خریداری کنند.
اما ماجرا به اینجا ختم نشد. ۱۸ بهمن ماه آقایان جمشید ایمانی، یوسف الهی شکیب، عادل پیر محمدی و حامد نائیجی، به عنوان اعضاء جدید هیئت مدیره ایران خودرو معرفی شدند. فردای آن روز نیز مدیرعامل ایران خودرو منصوب و عادل پیرمحمدی برای تکیه زدن به این کرسی انتخاب شد.
پس از انتصاب مدیرعامل جدید، روزنامه شرق گزارش داد که مدیرعامل پیشین ایران خودرو مانع ورود عادل پیرمحمدی به دفتر مدیریت این خودروسازی شده است و کار به ورود پلیس به مجموعه کشیدهشد. سرانجام اما، پس از تایید سازمان بورس و اوراق بهادار در تغییر سهامداران ایران خودرو، علیمردان عظیمی در نهایت تسلیم شد و مدیرعامل جدید توانست وارد دفتر کار جدید خود شود.
و امروز ۲۳ بهمن ماه، و پس از گذشت یک هفته و پشت سر گذاشتن ماجراهای مختلف و البته عجیب، هیات تجدید نظر شورای رقابت رای خود را که بنابر گفته یکی از اعضا در بخش ویژه خبری شبکه خبر پیش از برگزاری مجمع صادر اما منتشر نشدهبود را منتشر کرد!
بر همین اساس، هیات تجدیدنظر شورای رقابت، ضمن تایید رای ابتدایی شورای رقابت، رای تجدیدنظر را ابلاغ و حضور کروز در این خودروسازی را غیرقانونی اعلام کرد.
رای ابتدایی شورای رقابت در جلسه ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ با حضور اعضا و هیات تجدیدنظر صادر و ذیل رای جلسه ۳۰۵ هیات تجدیدنظر شورای رقابت ابلاغ شد.
بر اساس رای ۳۰۵ هیات تجدیدنظر شورای رقابت:
در اجرای دادنامه شماره ۱۴۰۳۳۱۳۹۰۰۰۱۶۵۷۱۴۸ مورخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ شعبه ۳۸ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری که در مقام رسیدگی به درخواست اعمال ماده ۷۹ قانون مذکور از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده و به این هیئت ارجاع شده است، در مقام اجرای خواسته آن مرجع مبنی بر رفع نقایص دوگانه اعلام می دارد:
آراء استنادی در دادنامه شعبه ۳۸ دیوان عدالت اداری قطعیت یافته، لکن مستند قانونی لازمالاجرا محسوب نمیشود و نسبت به نقص دیگر اعلامی در دادنامه مذکور و با توجه به ۱-دسترسی نامحدود به اطلاعات شرکت ایران خودرو ۲-امکان حضور اعضای هیئت مدیره در کلیه معاونت ها و دسترسی به کلیه گزارشات ۳-اطلاع و اشراف نسبت به تصمیمات محرمانه و بلندمدت شرکت از قبیل سند راهبردی شرکت برنامه های بلندمدت شرکت برای تولید محصولات -۴ اشراف و مدیریت کمیته حسابرسی شرکت و دسترسی نامحدود به کلیه مسائل مالی شرکت ۵- دخالت در انتصابات در سطوح مدیریتی شرکت ایران خودرو و شرکت های تابعه ۶- ایجاد تفاوت و شکل و محتوای قراردادهای منعقده، بین شرکت ایران خودرو و شرکت کروز در مقایسه با سایر قطعه سازان ۷ – تلاش و بهرهگیری از حضور در هیئت مدیره به منظور حذف قطعه سازان رقیب شرکت کروز و ایجاد انحصار در تولید قطعات برای این شرکت – تعیین قیمتگذاری قطعات خودرو و تحمیل هزینه بیشتر به ایران خودرو که باعث افزایش قیمت تمام شدهی محصولات شرکت ایران خودرو و اضرار عمومی به مردم و جامعه تسلط اقتصادی مشتکی عنه از طریق شرکت های مورد شکایت موجب اخلال در رقابت تشخیص و در نتیجه با رفع نقایص اعلامی شعبه ۳۸ دیوان عدالت اداری تصمیم معترض عنه فاقد ایراد مؤثری که موجبات نقض آن را فراهم نماید بوده و لذا با استناد: اد به بند قسمت دوم. ماده ۶۴ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و جز ۶بند ط ماده ۴۵ و بند ۶ ماده ۶۱ و ماده ۴۷ همان قانون و بندت ماده ۵ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴۰۳ تصمیم شماره ۵۵۳ – ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ شورای رقابت تأیید و ابرام می گردد. تصمیم متخذه قطعی و لازم الاجرا است.
همانطور که اشاره شد، در رای هیئت تجدیدنظر شورای رقابت ، رای مذکور تایید شده، و حضور کروز در ایرانخودرو را غیرقانونی دانستهاست.
پاسخ کروز به رای هیئت تجدیدنظر شورای رقابت
در واکنش به این رای شرکت صنایع تولیدی کروز اطلاعیهای به شرح زیر صادر کرد. در پاسخ کروز راجع به رای ٣٠۵ هیات تجدیدنظر شورای رقابت آمدهاست:
۱- همانگونه که در صدر رای ٣٠۵ هیات تجدیدنظر شورای رقابت ملاحظه می شود شرکت صنایع تولیدی کروز و شرکت ایران خودرو تنها طرفین این دعوی هستند و نه شرکت یا شرکت های ثالث دیگر و شرکت صنایع تولیدی کروز هیچ میزان سهام و عضو هیات مدیره ای در شرکت ایران خودرو ندارد و این رای اصلا قابلیت اجرایی ندارد چون شرکت کروز طبق اصل استقلال شخصیت حقوقی شرکت ها از سهامدارانش، نمی تواند تکلیفی به ثالث یا ثالثین داشته باشد و لذا این رای به دلیل عدم امکان قابلیت اجرا، تکلیف مالایطاق محسوب می شود.
٢- از آنجایی که تصمیم ۵۵٣ شورای رقابت که در رای حاضر تایید و ابرام گردیده ناظر به فروش سهام توسط شرکت های تدبیر سرمایه آراد و پویا نمایان رستا بوده است تا حدی که از هیات مدیره ایران خودرو خارج شوند و با توجه به انتخاب مدیران جدید شرکت ایران خودرو در مجمع مورخ ١٧ بهمن ماه ١۴٠٣ که در رسانه ها و جراید و کدال بورس انتشار یافته و نامی از این دو شرکت در بین شرکت های منتخب نیست لذا از این منظر نیز محملی برای اجرای رای موصوف وجود ندارد و اجرای این رای غیرقانونی، سالبه به انتفاع موضوع است.
٣-ایرادات ماهوی و شکلی فراوانی به رای هیات تجدیدنظر شورای رقابت وارد است که برای حفظ اعتبار این شرکت به عنوان بزرگترین مجموعه قطعه سازی کشور یقینا نسبت به این رای در مرجع صالح اقدام قانونی لازم در راستای درخواست نقض تصمیم غیرقانونی موصوف می شود.
۴- علیه آقایان علی اکبر کریمی و محمدرضا پورابراهیمی به دلیل اقدام خلاف قانون انجامی، علیرغم اینکه طبق نصوص ماده ۶٨ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ماده ٩١ قانون آیین دادرسی مدنی مشمول ایراد رد دادرس بوده و صالح به رسیدگی نبوده اند لیکن با اصراری عجیب و شائبه برانگیز اقدام به توجه به انذارات قانونی داده شده نکرده و در تصمیم گیری ورود نموده اند در مراجع کیفری شکایت جزایی وفق ماده ٧۶ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می شود زیرا به وضوح از مقررات قانون برای ضربه زدن به اعتبار تجاری و حرفه ای شرکت صنایع تولیدی کروز سوء استفاده نموده اند و تمامی ضرر و زیان های وارده ناشی از این رای غیرقانونی از این اشخاص مطالبه میشود.
حال باید منتظر واکنش مراجع ذیصلاح به پاسخ کروز باشیم!
منبع: بیت ران
برچسب ها :ایران خودرو ، شورای رقابت ، کروز ، هیئیت تجدیدنظر شورای رقابت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
وقت بخیر, چرا موضوع را پیچیده می کنیم اینکه به بخش خصوص انتقال یابد صحیح ولی اینکه سهامداران تصمیم گیر شرکت ها در نهایت دو شخص حقیقی هستند طبیعتا منافع خود را در اولویت قرار خواهند داد بدیهی است در طول زمان این موضوع به نفع کسب و کار در کشور نیست.
#ایران_خودرو
🚨بر اساس شنیده ها وزارت اطلاعات و دادستانی به قضیه ورود کردند و غیر قانونی بودن مجمع خودرو به سمع و نظر کروز رسیده… همچنین ایدرو به نمایندگی از وزارت صمت نامه ابطال مجمع رو از دستگاه قضایی گرفته و به زودی دوباره مجمع خودرو برگزار خواهد شد.
ضمنا تمامی عزل و نصب ها و تصمیماتی که این مدت در شرکت ایرانخودرو گرفته شده ابطال و غیر قانونی خواهد بود.
الان حکم ایساکو و مدیر حوزه مدیر عامل چی میشه؟؟؟
این بنده خدا ها از این ور رونده و از اون ور مونده نشن
هدف اول کروز برای گرفتن مدیریت ایران خودرو،قطع دسترسی به پرونده های مرتبط با خودشه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵