نوبت سایپا پس کی میرسه ؟!
فقط با آمارسازی توانستها اند که وزیر صمت را گول بزنند.
دوئل خطیب و ادیب برای صندلی ایران خودرو/آیا نتیجه مجمع ایران خودرو روشن خواهد بود یا منطقی؟
به گزارش خط بازار؛ امروز مجمع سالانه ایران خودرو در حالی برگزار می شود، که حواشی آن پررنگ تر از متن است. مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو طی 6 ماه گذشته تلاش کرده تا با ایجاد وحدت رویه و اجماع در بین نیروهای ایران خودرو، بر مشکلات مالی و غیرمالی فائق آید و وضعیت را بهتر کند.
طبق اذعان بسیاری از مسئولانی که طی ماه های گذشته از ایران خودرو بازدید کرده اند، به طور نسبی یاران خطیبی نمره قبولی داشتند و تا حد قابل قبولی توانسته اند با همراه کردن قطعه سازان و عوامل دیگر تولید ناقص را کاهش و تولید تجاری مستقیم را افزایش دهند.
البته این به معنای بی عیب بودن یاران خطیبی نیست. قطعا در عملکرد تیم جدید نیز همچون دیگران نقاط خاکستری و گاها تاریکی وجود دارد که بخشی از آن از اراده مدیران شرکت خارج بوده و بخشی دیگر نیز با تصمیم آنان صورت گرفته است.
قطعا یکی از این نقاط تاریک که بر عملکرد یاران خطیبی سایه سنگینی انداخته، حذف امیر هوشنگ روشن آزاده مدیرحوزه مدیرعامل ایران خودرو است. هرچند که هنوز رسما اعلام نشده وی برکنار شده و یا دستگیر ولی حواشی پیرامون عملکرد روشن به مجمع امسال ایران خودرو را رنگ و بوی دیگری داده است.
برخی مودبانه، ساده و منطقی در بیرون مجمع نشسته اند و معتقدند سایه حواشی روشن را بر عملکرد یاران خطیبی سنگین است و لذا منتظر تغییر مدیرعامل ایران خودرو هستند. برخی دیگر نیز براین عقیده اند چراغ ایران خودرو با یک نفر روشن نشده که با رفتن ش همه چیز تمام شود و لذا امیدوار به آینده در صدد دفاع از خود هستند. قطعا زمان مشخص خواهد کرد که در نهایت نتیجه این مجمع منطقی خواهد بود یا نه؟
منبع: خط بازار
برچسب ها :امیر هوشنگ روشن آزاده ، خودرو ، خودروسازی ، مجمع ایران خودرو ، مدیرعامل ایران خودرو ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ایران خودرو و سایپا را ” آغوش مرگ ” در اصطلاح مدیریتی فرا گرفته است.
لایک داری
لایک
لایک
*پدیده ی “آغوش مرگ” در سازمان ها*
وقتی زنبورها متوجه کم کاری ملکه به دلیل پیری یا مریضی میشوند، تصمیم می گیرند تا او را از بین ببرند.
در نتیجه دور ملکه جمع شده و او را در آغوش می گیرند تا ملکه در این ازدحام، از دمای بالا بمیرد. این *پدیده “آغوش مرگ”* نامیده می شود.
*در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها نیز با روشن شدن ناکارآمدی مدیر ارشد، هیات مدیره و یا تیم رهبری، کارکنان با افزایش کم کاری و سرعت دادن ناخواسته به عدم بهره وری، سقوط سازمان را تسریع می کنند،* در این حال کارکنان سازمان اغلب در یکی از چهار گروه ذیل قرار می گیرند:
– گروه اول؛
*متخصصان* و تکنوکرات های با وجدانی که با ترک سازمان و خروج از دور باطل بی نظمی، راه خود را جدا کرده و بدنبال فضای امن فکری و کاری می روند.
– گروه دوم؛
*فرصت طلبانی* که منابع سازمانی را تبدیل به منافع شخصی و گروهی می کنند. این گروه حلقه اول آغوش مرگ سازمان را تشکیل می دهند.
– گروه سوم؛
*کارکنان بی تفاوتی* که مطلوب خود را در کار نکردن، به امور شخصی رسیدن و دریافت حقوق مستمر می بینند. این گروه حلقه دوم آغوش مرگ سازمان را تشکیل می دهند.
– گروه چهارم؛
*کمال گرایان* با وجدانی که در اقلیت کامل -حتی به تعداد انگشتان یک دست- سعی دارند تا با آگاه سازی مدیران و اصلاح امور از سقوط سازمان جلوگیری نمایند.
این گروه اغلب نادیده گرفته شده و یا توسط سایر گروه ها از گردونه امور بیرون رانده می شوند.
عالی بود این تشبیه ….. خود ملکه هم به این وضعیت دامن زده
احتمالا” در ایران خودرو گروه دوم در سمتهای مهم در شرکت اصلی و شرکتهای تابعه نقش کاتالیزور جهت به اتمام رسیدن این مراسم را هم برعهده گرفته باشند..
گروه دوم در ایران خودرو در سمتهای کلیدی هستند.
در گروه دوم تعداد زیادی از سمتهای کلیدی در شرکت و شرکتهای تابعه حضور دارند.
مرگ با عزت
یا مرگ با ذلت
روشن است که خطیب برای ایران خودرو مرگ را انتخاب کرده است و با روش روشن به ذلت می انجامد.
مدیر حوزه محبوس
مدیر حراست معزول
مدیر ایکاپ
مدیر تام ملون
نتیجه عملکرد مدیر عاملی منفعل و بی اختیار
عملکرد روشن ، کاملا روشن بود و جری در حرمت شکنی ، بی قانونی ، سواستفاده از مقدسات ، تهدید کارکنان و مدیران درستکار با انتساب به نیرو های امنیتی ، معاملات غیر قانونی و پورسانت های نجومی ، فروش سمت و جایگاه ، انتصابات محفلی و اخلاق فلفلی
اما خطیبی کاملا منفعل و خطیب آن هم متکلم وحده
روشن ارباب حلقه ها
خطیبی ارباب وعده ها
مافیای خودرو با ویترین خ و ر و پیاده نظام ک ، الف ، ،ع ، ل ، ب ، م و …..برای نابودی ایران خودرو متحد شده و برای بعد از اعلام ورشکستگی برنامه دارند.
یک مفسد نمی تواند داعیه دار فساد باشد.
از همان ابتدا این انتخاب منطقی نبوده خطیبی ها با قولهایی که به عده خاصی دادند مثل جریان سلطان و شبان به سمتی که در حدشان نبود رسیدند تا جایگاه افرادی را در دفتر دبی و شریکانشان را با حکم مشاوره حفظ کنند واقع بین و منطقی باید بود صنعت خودرو نیاز به تحول اساسی دارد ملکه ای در کار نبوده که حالا پیرشود زنبور مزاحمی وارد کندو شده که باید بیرون انداخته شود و مدیران بامنطق و ادب و ساده زیست وارد میدان شوند
ای برومند ادیبی که به فضل
مایه فخر سپاهانی تو
به نکورویی و خوشخویی و لطف
رشک باغ و گل و ریحانی تو
مرد میدانی و در صبر و ثبات
گوی بس بُرده به چوگانی تو
از تو دامان وطن پر گهرست
از چه رو سر به گریبانی تو؟
نه گزاف است که ما میگویم
مدیرعامل ایرانخودرویی تو
والسلام
مرسی که از حیثیت ایران خودروی بزرگ دفاع کردی.
مدیر حراست محورسازان
مدیر کیفیت محورسازان و دیگرانی که در این شرکت با روشن پست گرفتند باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند
اینان لایق پست مدیریت نیستند
برخیشان سری به سوابقشان با پیمانکاران و رقبای محورسازان بزنند بد نیست
دقیقا
مدیر حراست
مدیر کیفیت
خود مدیر عامل محورسازان
اینها باید پاکسازی بشوند.
اطلاعات سپاه منتظر اقدامات شما هستیم
همه کسانی که در این پست کامنت میگذارند کم و بیش از وضعیت اسفبار صنعت خودرو و بخصوص ایران خودرو خبر دارند فقط تحریم نبوده که این صنعت را به این وضع کشانده همه ما میدانیم که سیاست های دول مختلف و انتخاب مدیران ضعیف و نا کارامد و بی برنامه به این وضع دامن زده همه ما در هر حلقه ای که باشیم در ظلم به مردم و حق الناس شریک هستیم و اثرات
آنرا در زندگی روزمره یا دیده ایم ویا خواهیم دید
تیتر این مقاله قیاس مع الفارق است بین کس و یا کسانی که به نوعی در بسط ایرانخودرو نقش اساسی داشته اند با فردی که مدتی کارمند جزء بوده و با رزومه ای ضعیف یکباره مدیرعامل شده همه ما میدانیم منافع چه کسانی در این انتخاب بوده مدیرعاملی ایرانخودرو و یا هر صنعت مهم و تاثیرگذار دیگری در کشور ،نباید در غالب قدرت و شهرت مطرح شود باید بعنوان یک تعهد به جان و مال مردم در نظر گرفته شود باعث بسی تاسف است که در سرمقاله از کلمه دوئل استفاده شده دوئل برای تعهد یا قدرت. آقای خطیبی خودش بهتر از هر کسی میداند که جایگاهش در این پست نبوده و اگر قدری شهامت و غیرت داشته باشد خودش باید استعفاء دهد و بار خود را سنگین نکند و راه را برای ورود افراد متعهد و با برنامه باز کند
متاسفانه بعد از يكه زارع ، شزكت ايران خودرو به لحاظ حلقه مديريتي دچار انحطاط شد و در سراشيبي افتاد و از دوره مقيمي مد شد كه مدير حوزه مديرعامل مديران را انتخاب كنه . ياد دوران آقاي شيخي ( مدير خدمات مديران بخير)
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 18