چي شد پس ميگفتن توسلي عدد سازي كرده سايپا سود نداده ٦ماهه اول سال٤٠٣ همش دروغه …..الان تو مستندات صورت مالي اومده بورس هم تاييد كرده
عجب دنيايي هستش
اينهمه تبليغات الكي
يه روز ٥شنبه رو تعطيل كرد بخاطر گمرك همين سايت زد سايپا پس از ساليان سال تعطيل شد😂😂😂😂
الان ٤٥٠دستگاه توليد ميكنه كسي حرفي نميزنه
نميخواستن توليد بالا بمونه سهامش سقوط كنه تا ارزون بخرن
اونايي كه ميگفتن توسلي شومن هستش كجان بيان ببينن تو مجمع ازش تشكر كردن بخاطر سود٦ماهه اول سال
شماها به چي اعتقاد داريد ….
حواشی مجمع آرام سایپا/از اخلاق مداری شیخ تا غیبت آقای پنهان
به گزارش خط بازار؛ مجمع سالانه سایپا روز گذشته در کمال آرامش و صحت برگزار شد.
در این جلسه پس از ارائه گزارش هیأتمدیره درباره عملکرد شرکت و توضیحات مدیرعامل گروه، صورتهای مالی سایپا به تصویب رسید. همچنین سازمان حسابرسی بهعنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه اطلاعات بهعنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهیهای شرکت در سال ۱۴۰۴ تعیین شدند.
هرچند که این مجمع در ظاهر بدون حاشیه برگزار شد ولی اخبار رسیده به خط بازار حاکی از اتفاقات قابل توجه است که در ادامه به آن اشاره می شود:
۱- اخلاق مداری مدیرعامل: علی شیخ زاده مدیرعامل سایپا به دلیل سود ناویژه مناسب سال ۱۴۰۳ سایپا که بخش عمده آن به دلیل عملکرد مدیرعامل سابق است، در مجمع از جواد توسلی مهر تشکر کرد. توسلی مهر از جمله مدیران خودرویی است که به دلیل روحیه خاص و رفتارهای پوپولیستی در جاده مخصوص، قطعا دوباره به صدر خودروسازی برخواهد گشت.
۲- رونمایی از خودروهایی جدید چینی: در این جلسه مدیرعامل سایپا وعده تولید خودروهای جدید چینی را به سهامداران داد. این اتفاق خون تازه ای به رگ های سایپا تزریق خواهد کرد.
۳- آرامش قبل طوفان ایدرو: با توجه به وضعیت نامناسب تولید در سایپا(افزایش قابل ملاحظه تولید ناقص) انتظار می رفت، ایدرو به عنوان نماینده دولت و یکی از سهامداران اصلی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. این درحالی است که هیچ اعتراضی در این خصوص نشده است. این سکوت از دو حالت خارج نیست. یا ایدرو و وزارت صمت از سایپا راضی هستند و یا در حال برنامه ریزی بی سروصدا برای جایگزین کردن سلطان بعدی سایپا با حمایت سبزواری ها. خبرها حاکی از آغاز استعلامات نفرات جدید دارد.
۴- غیبت آقای پنهان: از جمله نکات قابل توجه در این جلسه غیبت کوروش پرویزیان، رئیس هیئت مدیره سایپا است. پرویزیان که فردی محافظه کار و به دور از دیده شدن است در مجمع سایپا حضور نداشت. اینکه این غیبت به دلیل علت مشغله کاری بوده و یا نشانه اعتراض نسبت به عملکرد تیم مدیریتی هنوز مشخص نیست. کوروش پرویزیان این روزها با موضوع«ابهام در دو شغله بودن خود» دست و پنجه نرم می کند و منتظر اعلام نظر نهایی دستگاه های نظارتی در این خصوص است.
۵- حضور نماینده محبوب وزیر در بین مردم: از دیگر نکات قابل توجه دیگر عدم حضور رحیم علیشاهی، عضو هیئت مدیره سایپا در کنار نفرات اصلی این جلسه بود. علیشاهی که فرد محبوب و مورد تایید وزیر صمت است ترجیح داد در این مجمع در کنار مردم عادی بنشیند. این رفتار علیشاهی هم می تواند معانی مختلفی داشته باشد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایدرو ، تولید سایپا ، رحیم علیشاهی ، سایپا ، علی شیخ زاده ، فرشاد مقیمی ، کوروش پرویزیان ، مدیرعامل سایپا ، وزارت صمت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
گروه سایپا در زمان توسلی مهر اوضاع بهتری داشت حداقل توسلی مهر با کارکنان ارتباط می گرفت و به مشکلات گوش می کرد و دنبال راهکار بود ولی شیخ زاده کلا هیچ به کارکنان گوش نمی کند و رادمنش هم اصلا مشکلات پرسنل براش مهم نیست
تغییر لازمه ی سایپاست در این شرایط .
آقای فوق محافظه کار در سایه اما زیر ذرهبین است .
زیر مجموعه های سایپا نیز با بی کفایتی رئیسان و مدیران نالایق دارن دست و پنجه نرم میکنند .
دوست عزیز علی آقا گل گفتی و زدی به هدف دمتگرم اینها کسانی هستن که سایپا را نابود کردن هرچند که نیموری به این کار سرعت بخشید
شبخ زاده ایران خودرو بدبخت کرد به پاس کاری کرد دادند سایپا ویران کن.
با متخصص و معصوم قطعه سازان میتوان آینده سایپا را بهتر کرد.
به امید بازگشت دکتر نجفیان
اقای خط بازار عزیز
تروخدا یه سر بزن به پارس ۱۲ روز از روز واریز بن کارت گذشته هنوز پول ندارن بدن حقوق ندارن بدن دعوای با لولا به حد بالا رسیده در جایی که همه میگن کسی زورش به لولا نمی رسه
دایی بهمن هم دیده خرتوخر جایی که راد منش بشه قائم مقام سایپا و علی شیخ زاده مدیرعامل چه اشکال داره دایی بهمن حتی بشه وزیر مگه چی کم داره آقای گسترش انتخاب اشباه شما به نابودی سایپا ختم شد
آقای شیخ زاده
آقای رادمنش
از متخصصان و با تجربه ها و تحصیلکرده ها و نخبه ها استفاده بکن
وضعیت گروه سایپا به حدی وخیم و بحرانی شده است که شما مسئولیت این وضعیت رو بر عهده دارید
افراد سفارشی و بی تجربه و…. را برکنار بکنید و از افراد با تجربه تحصیلکرده استفاده کنید
با این وضعیت شما پاییز امسال را نخواهید دید و یا در همین پاییز برکنار خواهید شد چون نتوانستید مدیریت خوبی داشته باشید و از افراد شایسته و پتانسیل های گروه سایپا استفاده کنید
آقای شیخ زاده شما 7 سال معاون مهندسی مگاموتور بودید که این 7 سال دوران طلایی و شکوفایی صنعت خودروسازی بود چون این 7 سال در دهه 80 شمسی بود که تحریم نبودیم و منابع مالی فراوان بود و در کل همه چیز در دسترس بود ولی شما هیچ کاری برای خرید خطوط جدید ماشینکاری و دنده زنی انجام ندادید
مگاموتور در سال 1386 پرسودترین شرکت ایران شد که شما معاونت مهندسی بودید که هیچ اقدامی نکردید
آقای رادمنش رییس طراحی گیربکس در مگاموتور در همین دوره بودکه شما نیز هیچ اقدامی برای خانواده گیربکس نکردید
مگاموتور قلب گروه سایپا هست که امثال شیخ زاده و رادمنش فقط رزومه سازی کردند و رشد کردند ولی هیچ اقدام اثربخشی برای مگاموتور نکردید که الان گروه سایپا هیچ خانواده موتور و گیربکس ندارد
الان هم که گروه سایپا را به شیخ زاده و رادمنش سپردند مطمئن باشید یک بحران جدی پیش خواهد آمد و در آخر ویرانه ای را تحویل دولت خواهند داد
جالب است نحوه مدیریت شما به نحوی هست که نخبگان و متخصصان را کنار زدید و افراد لابی باز و… جایگزین شدند
وضعیت گروه سایپا به شدت بحرانی هست هم از لحاظ منابع انسانی و هم منابع مالی و هم تولید و…..
دوست عزیز با نام سایپا چقدر به نکات طلایی و قشنگ که کاملا واقعیت دارد اشاره کردید بی سوادی و آقازاده بودن و رشد نردبانی آقایون باعث گردید در زمانی که می توانستند خطوط ماشینکاری 5c که قطعات اصلی موتور می باشد خریداری نگردید این امر باعث شد که سایپا هیچگاه نتواند یک خط موتور مطمئن و خوب داشته باشد بدین ترتیب قلب سایپا توسط این آقایون ویران گردید والان نیز برای بقا از نیروهای سفارشی بی تخصص مجبورا استفاده کنن امروز یک سایپای ورشکسته که حتی حقوق هم نمی تواند بدهد جای بسیار تاسف و اشک و آه ای ستاره شناس بزرگ شما این افراد دو وارد صنعت خودرو کردید
آقای نصرالله پژمانفر ، ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام؛
اینجانبان، جمعی از سهامداران حقیقی شرکت خودروسازی #سایپا ، بدینوسیله شکایت رسمی خود را از تخلف مدیریت این شرکت، بهویژه در خصوص استنکاف از اجرای ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار و تخلف آشکار از بند (ب) ماده ۵ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، به حضور تقدیم میداریم.
شرح شکایت:
بر اساس ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی، شرکتهای مشمول مکلف بودهاند ظرف مدت سه سال از تاریخ لازمالاجرا شدن این دستورالعمل نسبت به واگذاری کلیه سهام تحت تملک غیرمستقیم خود (سهام تودلی) اقدام نمایند.
علیرغم سپری شدن مهلت قانونی مزبور و پایان مهلت سهساله در زمستان سال ۱۴۰۳، مدیریت شرکت سایپا ، از اجرای دستورالعمل فوق خودداری کرده است و تاکنون اقدام مؤثری در جهت واگذاری سهام تودلی (بهویژه سهام شرکتهای زیرمجموعه یا وابسته) صورت نگرفته است.
علاوه بر این، با استناد به بند (ب) ماده ۵ قانون برنامه هفتم توسعه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، مدیرانی که از اجرای احکام مقرر در این قانون خودداری نمایند، مشمول مجازاتهایی چون انفصال از خدمات دولتی، ممنوعیت تصدی مدیریت در شرکتهای تجاری، و استرداد دو برابر حقوق و مزایای دریافتی طی دوره مدیریت خواهند بود.
درخواست:
با توجه به مستندات فوق، ما شاکیان خواستار رسیدگی فوری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به موارد زیر هستیم:
۱. بررسی ترک فعل و تخلف و تخطی مدیریت شرکت سایپا در عدم اجرای ماده ۲۸ دستورالعمل حاکمیت شرکتی.
۲. بررسی تخطی و تخلف از اجرای بند (ب) ماده ۵ قانون برنامه هفتم توسعه کشور بهعنوان مصداق تخلف اجرایی و سوء مدیریت
۳. اعلام جرم و ارجاع پرونده متخلفین به مراجع ذی صلاح قضایی جهت اعمال مجازاتهای مندرج در قوانین موضوعه
۴. الزام سازمان بورس به اجرای مواد ۱۳ و ۱۴ قانون توسعه ابزارهای مالی مبنی بر سلب صلاحیت مدیریتی و اعمال جریمه نقدی برای ناشر متخلف
در پایان تقاضا داریم گزارش نهایی کمیسیون بهصورت عمومی منتشر شده و نتیجه بررسی در اختیار نمایندگان محترم ملت و عموم سهامداران قرار گیرد.
باسمه تعالی
مدیریت محترم عامل شرکت پارسخودرو
جناب آقای دکتر حسینزاده
با سلام و احترام؛
ضمن آرزوی موفقیت و سلامت برای جنابعالی، بدینوسیله ما جمعی از همکاران فنی و متخصص شرکت پارسخودرو، بر خود لازم دیدیم نکاتی را در خصوص وضعیت فعلی شرکت و عملکرد مدیریتی در این مدت هفتماهه حضور جنابعالی در جایگاه مدیرعاملی، به صورت صریح و دلسوزانه خدمتتان عرض نماییم.
با نهایت تأسف و بدون آنکه قصد بیاحترامی یا سیاهنمایی داشته باشیم، باید عرض کنیم که طی این مدت، شرکت از منظر انسجام سازمانی، کیفیت تصمیمگیری، ارتباطات بینبخشی و رضایت پرسنل دچار افت محسوس شده است. روندهای مدیریتی در برخی موارد غیرشفاف، تصمیمات اغلب بدون پشتوانه فنی اتخاذ شده و فضای انگیزشی میان کارکنان کاهش یافته است. آنچه بیش از همه آزاردهنده است، بیتوجهی به سرمایه انسانی بهویژه نیروهای باسابقه و متخصص است که میتوانستند بازوی اجرایی و فکری موثری برای جنابعالی باشند.
در این میان، لازم میدانیم از زحمات و رویکرد حرفهای مدیران پیشین از جمله جناب آقای آقامحمدی، آقای سلطانی و مهندس ادیانی یاد کنیم که با وجود محدودیتهای فراوان، با رویکرد تخصصمحور، تعامل سازنده با بدنه شرکت و شناخت دقیق از وضعیت تولید و بازار، توانستند ثبات و امید را در مجموعه حفظ کنند. مدیریت ایشان نهتنها باعث رشد بهرهوری بود، بلکه فضای احترام متقابل و تعلق سازمانی را در میان کارکنان تقویت میکرد.
جناب دکتر حسینزاده، ما جمعی از پرسنل ترکزبان شرکت پارسخودرو، که همواره در مسیر توسعه فنی و تولیدی شرکت از هیچ کوششی دریغ نکردهایم، از جنابعالی خواهشمندیم در اتخاذ تصمیمات آتی، هم به اعتبار شخص خود و هم به احترام نیروهای دلسوز و زحمتکش، اقدامات ملموس و مؤثری در جهت بهبود وضعیت معیشتی، انگیزشی و سازمانی پرسنل بهویژه در حوزههای فنی و تولیدی انجام دهید.
باشد که با نگاه واقعبینانه، عادلانه و همدلانه، فضای شرکت بار دیگر به سوی رشد و همبستگی بازگردد و ما ترکزبانان نیز از بابت تعلق به خانواده پارسخودرو، احساس سرافکندگی نداشته باشیم، بلکه مانند گذشته، با افتخار در مسیر توسعه شرکت گام برداریم.
با سپاس و احترام
جمعی از کارکنان فنی و متخصص پارسخودرو
علیشاهی ازترسش نشسته کنار مردم و قایم شده
علیشاهی از منفورترین افراد سایپاست
تا اونجایی که من دکتر علیشاهی رو می شناسم از بهترین و صادق ترین و با تجربه ترین های گروه خودروسازی سایپاست و همیشه دلسوز کارکنان بوده و هست
با دیدن و حضور کم رنگ و پر رنگ اوست رحیم برای سایپاییها یاد آور خاطرات آزاردهنده تزریق کوتوله های هارت و پورت کن پارسی که تا دقیقه نود و همین اواخر از خرج کردن و خراشیدن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۷