خط بازار جان الان چی شد دقیقا؟ بالاخره ایران خودرو ارتباطاتش بهت پول دادن یا نه هنوز؟ تکلیف ما رو روشن کن
تلاش های شبانه روزی یک بازنشسته و آقازاده ش برای رشد ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ روابط عمومی به چند دلیل یکی از بخش های مهم در شرکت های خودروسازی است: اول اینکه خودرو در جلوی چشم مردم است و لذا کوچکترین ناکارآمدی مدیریتی، بی کفیتی و افزایش قیمت به شدت در جامعه با واکنش روبرو می شود. دوم صنعت خودرو از جذابیت های زیادی برای سیاسیون و مسئولان دارد به طوری که برخی شرکت های خودروسازی را حیاط خلوت عده ای می دانند و سوم گروه های مختلف قدرتمند و بانفوذی دائما در حال لابی برای ریاست مدیرعامل منتخب خود هستند.
این سه عامل باعث شده عملکرد شرکت های خودروسازی به صورت لحظه ای زیر ذره بین مورد بررسی قرار گیرد. از این رو نقش و مسئولیت مدیران روابط عمومی برای مدیریت چنین فضایی بسیار سخت است.
در واقع این مدیران باید شبانه روز و در شرایط استرس تمامی محیط های بیرونی و داخلی خودروسازی را رصد کنند تا اتفاقات خوب به درستی به افکار عمومی، تصمیم سازان و نخبگان سیاسی و اقتصادی انعکاس یابد و از طرف دیگر نقاط ضعف رقیق شود و حواشی مدیریت گردد.
مدیریت جدید روابط عمومی ایران خودرو با هدایت محمود نیک دهقان طی چند ماه اخیر تلاش های بسیاری کرده تا بتواند از پسِ این مسئولیت بر بیاید. نیک دهقان که (ظاهرا یک بازنشسته است) نه تنها سال های بسیاری را در خودروسازی تجربه کسب کرده بلکه خارج از خودروسازی نیز در حوزه اقتصادی و پوشاک دستی بر آتش دارد و صاحب تجربه گرانقدری در بازاریابی است که هر دو این موضوع کمک بسیاری به وی در امر روابط عمومی و برندسازی می کند. لذا وی علی رغم مشغله های زیاد مسئولیت به عهده گرفته تا بتواند باری از دوش ایران خودرو بردارد.
از حجم اخبار منتشر شده در خصوص عملکرد مدیران ایران خودرو که به مراتب بیشتر از سایپا به خوبی می توان دریافت که تیم جدید روابط عمومی با هدایت نیک دهقان متعهدانه در حال انجام مسئولیت ها هستند.
نکته قابل توجه این است که شدت علاقه نیک دهقان به ایران خودرو و خدمت به صنعت خودرو به حدی است که وی ظاهرا از تمام ظرفیت های خود در جهت موفقیت ایران خودرو استفاده کرده است. یکی از مصادیق این موضوع فعالیت فرزندش در یکی از شرکت های زیرمجموعه به عنوان کارشناس در حوزه آی تی است.
بررسی های اولیه خط بازار نشان می دهد در بحبوبه زمانی مسئولیت گرفتن محمود نیک دهقان در روابط عمومی در اوایل سال 1401، فرزند وی نیز با حقوق مناسب و خوب در گروه ایران خودرو به صورت پیمانی مشغول به کار شده است.(البته برای خط بازار هنوز مشخص نیست که وی پایان خدمت دارد یا نه). تلاش این پدر به ظاهر بازنشسته و پسر برای رشد ایران خودرو جای تقدیر دارد. قطعا فرض بر این است این نوع خدمت براساس نیاز ایران خودرو بوده است.
از دیگر نقاط مثبت تیم جدید روابط عمومی ایران خودرو، حضور احمد بروغنی از خبرنگاران باسابقه و قدیمی صنعت خودرو و صاحب امتیار سایت تخصصی “خودرونویس” است. وی در حالی به عنوان رئیس حوزه اطلاع رسانی و رسانه و دست راست نیک دهقان منصوب شد که نفر قبلی وی در حدود 20 سال سابقه کار در ایران خودرو را داشت و به یکباره عزل شد. البته قطعا فرض بر این است که دستگاه های نظارتی انتصاب افراد در خودروسازی را که همزمان صاحب رسانه هستند را مورد بررسی قرار داده و به عدم تضاد منافع رسیده است.
براساس آنچه که گفته شد، می توان این نتیجه را گرفت که حضور نیک دهقان بازنشسته و بروغنی صاحب رسانه از ارکان اصلی موفقیت تیم جدید روابط عمومی ایران خودرو است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :احمد بروغنی ، ایران خودرو ، خودروسازی ، کامیار نیک دهقان ، محمود نیک دهقان ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
اون ۲۰ ساله ای که جوشش رو می زنی خیلی در حقش اجحاف شده بنده خدا، در نبودش حرفه خطیر کپی پیس رو کی به دوش باید بکشه؟! 😤باز خدا خیر بده خطیبی رو بجای آدمای بیسواد و بدرد نخور دو نفر آدم حرفه ای رسانه و روابط عمومی آورد که اونجا رو سر و سامان دادن
اینکه خوبه چرا اون زیر مجموعه سایپا ق ص که مدیر عانل دوست دزدش رو با خودش برده هیآت مدیره کرده یک نفر انسان باغیرت نپرسید چرا .
نپرسید خود مدیر عانل هم مشکل اخلاقی فراوان دارد نپرسید جرا؟ناظرین خواب کجا هستند آیا نظام اسلامی به چه کسانی دل خوش کرده
نکته جالبه این خبر ، عکس اون هست که مربوط به ایران خودرو تبریز هست . جالبش اینه که مهندس خوش فهم مدیرعامل ایرانخودرو تبریز هم حدود 7- 8 سال هست که بازنشسته شده ولی خیلی چراغ خاموش مجددا در ایران خودرو به کار گرفته شده . و جالبتر اینکه قائم مقام ایشون آقای نجفی آذر هم حدود 10-15 سال قبل بازنشسته شده ولی از زمان حضور آقای خوش فهم در ایران خودرو تبریز ، در این شرکت به عنوان قائم مقام منصوب شده . جالبتر از همه اینها اینکه هر دوی اینها به ویژه آقای نجفی آذر از طرفداران دو آتشه آقای میر حسین موسوی در انتخابات 88 بوده و هنوز هم به همان خط فکری وابسته هستند .
واقعا در دولت آقای رئیسی چهههههههه خبرهههههههه ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
خط بازار همان (رسانه ی زرد معذوف) ،همواره در تلاش برای بدست آوردن جایگاه رسانه ایران خودرو !!!
همان داستان شتر و پنبه دانه D:
حالا که جام جهانی تموم شد اما مشخص نشد آقایان ج س ز ، م ع ، ح ش و تعدادی از کارکنان دفتر آقای خ چرا به قطر رفته بودند؟
هزینه های سفر به قطر چگونه تامین شده است؟
الان ازشون تعریف کردی یا انتقاد کردی ازشون؟ اقای خالیبند فقط دنبال چپوندن جنس هاش به ایران خودرو هست و عمو هم دنبال ماله کشی…
این که برخی از مدیران مزون معروفی در گوهردشت داشته باشد یا تاجری باشد که پارچه خرید و فروش کند عیب نیست .این که یک فرد دست پسر و دختر دلبندش را علیرغم ممنوعیت جذب و استخدام ، در بخش سیستم های شرکت آپکو و روابط عمومی شرکت تام بند کند هم عیب نیست .حتی آوردن فردی که پسرعمویش به دلیل اغتشاشات در آستانه اعدام است هم مهم نیست .انتصاب افرادی که در حراست پرونده هتاکی به سردار شهید دارند هم مهم نیست . مهم این است که کارگران و مدیران ایران خودرو وقتی این خبرها را می شنوند با تعجب از خودشان می پرسند: فرمان ایران خودرو دست چه کسانی است و داریم کجا می رویم؟
آقای مصطفوی عزیز، نزار این خدانشناس ها تورو اغفال کنن. خواهش میکنم ازت. برخی خالبندها روی تمام نامردهای دنیا رو سفید کرده…
بررسی کنید که آقای س تاکنون چند نفر را استخدام کرده است؟
حوزه مدیر عامل یا بنگاه کاریابی؟
درسته عمو نوروز به خزان رسید ولی برایش بهار کامنتگذاری فرا رسیده و چپ و راست مشغول است. چقدر هم تابلو. یعنی فقط یک مشت چرندیات بلغور میکنید و به هم می بافید، غافل از اینکه بازی با آبروی انسانها با مطامع و نیات پلید دامن هر کسی را خواهد گرفت. این را به خاطر داشته باشید
آقای دهقان فداکار ( خالیبند) فقط و فقط و فقط به دنبال خدمت به ایران و ایرانی هست و اصلا پول براش اهمیتی نداره. حاضره برای خدمت به مردم یه پولی هم بده. لباس کارهایی رو هم که به خودروسازی فروخته ( هفتاد هزار دست ) نه تنها حاضره پولشو نگیره، حاضره یه چیزی هم اضافه بر سازمان بده.کلا با پول و زد و بند و لابیگری هیچ میونه ای نداره. حتی حاضره پسرشو در راه منافع خودروساز قربانی کنه…
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 13