تحقق پیش بینی های پی در پی خط بازار/از پایان مدیران ۹ ماهه تا فجر خودروسازی

ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۳ با تحولات مهمی همراه بوده که خط بازار همه آنان را پیش بینی کرده بود.
کد خبر : 94927
تاریخ انتشار :یکشنبه 21 بهمن 1403 - 19:22

به گزارش خط بازار؛ ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۳ با تحولات مهمی همراه بوده که خط بازار همه آنان را پیش بینی کرده بود.

در سایپا طبق پیش بینی های خط بازار جواد توسلی مهر در اواخر اسفند ۱۴۰۲ مدیرعامل سایپا شد و در سال ۱۴۰۳ یاران دیزلی به صورت انتحاری و اتوبوسی بخش های مهم سایپا را فتح کردند و از اسلامشهر رهسپار جاده مخصوص شدند.

سرمستی یاران اسلامشهری چندان پایدار نبود که با گذشت کمتر از سه ماه و بعد از سقوط حامیان سیاسی، زمزمه تغییر توسلی مهر بر سر زبان ها افتاد و در نهایت طبق پیش بینی خط بازار مورخ ۱۴ آذر ۱۴۰۳ علی شیخ زاده مدیرعامل جدید سایپا شد.

با حضور شیخ زاده در سایپا، تغییر مدیران ۹ ماهه منصوب توسلی مهر در دستور کار قرار گرفت و کارمای روزگار جواب بی اخلاقی قبلی ها را داد و لذا مجددا مدیران عامل شرکت های درجه یک تغییر کردند. هرچند که هنوز مدیرعامل مگاموتور و چند تن دیگر تغییر نکرده اند.

بعد از گذشت حدود ۲ ماه از حضور شیخ زاده و متخصصین نفر دوم، خبر مهم خط بازار شوک تازه ای را به سایپا وارد کرد. رسانه ای شدن نامه کرمان موتور به رئیس جمهور درباره واگذاری سایپا توسط خط بازار به سرمستی مدیران سایپا پایان داد.

فجر خودروسازی در بهمن انقلاب اسلامی

در ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ شرایط از سایپا متفاوت تر بوده است. تنها اتفاق مهم ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ خداحافظی عظیمی با ایران خودرو و واگذاری مدیریت این شرکت به سهامداران بخش خصوصی بود.

همان طور که خط بازار پیش از این پیش بینی کرده بود، عظیمی بعد از دو سال از ایران خودرو خداحافظی کرد. هرچند که دلواپسان عظیم ایران خودرو تلاش های بسیاری برای ماندگاری کردند ولی در نهایت همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، شاهد فجر خودروسازی در ایران بودیم و بزرگ‌ترین اتفاق اقتصادی سیاسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی رخ داد. در همین راستا طبق پیش بینی خط بازار عادل پیرمحمدی مدیرعامل جدید ایران خودرو و الهی شکیب عضو هیئت مدیره و قايم مقام اجرایی این شرکت شد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 27 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مگاموتور یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷

خبر رسیده است که شیخ زاده در هفته آینده به دلیل عدم برکناری منتظرالمهدی از مگاموتور باید جوابگو باشد و احتمالا منتظرالمهدی باعث برکناری سومین مدیرعامل گروه سایپا خواهد شد.

پاسخ به مخاطب سازه گستر دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

هر دستی اگر پشت پرده از منتظرالمهدی حمایت کند با مشکلات عدیده ای که منتظرالمهدی در مگاموتور ایجاد کرده است دیگر جای شک نمی ماند و باید شیخ زاده تصمیم سخت را بگیرد وگرنه باید از سایپا برود.
منتظرالمهدی بدترین مدیرعامل مگاموتور بوده و کل شرکت فرسوده شده و منابع مالی به جای اینکه در اورهال خطوط قدیمی و افزایش تولید و پرداخت مطالبات تامین کنندگان و خرید خطوط جدید و انجام پروژه های جدید هزینه کند به پرسنل مگاموتور داده است و مگاموتور را تبدیل به ضایعات کرده است و هیچ دستگاه و تجهیزات به روز و سالمی برای تولید ندارد.

سرزمین پارس یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

در این شرایط افرادی مثل حسین زاده در پارس خودرو عملکرد خوبی داشته اند که باوجود همه تحریم و بی پولی تولیدشان از بقیه خودروسازا بیشتر و بهتر شده

پارس خودرو یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

کی حسین زاده عملکرد خوبی داشته ؟؟ معلومه تو از طرف خودش پیام میدی یا خود حسین زاده هستی . کدم کار جدیدی انجام داده کدوم پاداش کدوم بهره بری به پرسنل داده تا یه مشت آدم بی سواد مثل حسین زاده او لولاچیان دیپلمه او الانم که گل سر بدشون اکبر شکری اومده تو پارس خودرو هستن وضعیتدما کارگرای بیچاره بهتر از این نمیشه تو هم برو سعی کن دروغ نگی

Eb یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴

وضعیت سازه گستر افتضاحه خواهشا انقدر تملق شیخ زاده و صالحی را نکنید

کادیلاک دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

آقای شکری که از پرسنل قدیم خودرو سازی هستن و پله پله در رده های مختلف شرکت رشد کردن از انتخاب های خوب شیخ زاده بودن و باید به شیخ زاده تبریک گفت خدا کنه همیشه مبنای انتخابش تجربه و تخصص و تعهد افراد باشه ..

Eb یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶

شیخ زاده منتظر باش نوبت سایپا میرسه بزودی
بااین دست فرمون بجایی نمیرسه سایپا

رضا یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷

سلام فعلا كه يواش يواش داريم متوجه ميشيم اقاي پير محمدي و شكيب در حال اغوش كشيدن مدير عاملاني هستند كه به دكتر مقيمي وصل هستند🤣🤣نكنه نگران هستيد اقاي مقيمي مجداد دستور لغو مجمعي رو اعلام كنه 🤣🤣🤣

علي یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

دوست عزیز تو سایپا مدیر عامل همه کاره هست هیات مدیره نقش اجرایی نداره به نوعی کاره نیست

باخداباش پادشاهی کن یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹

احسنت بر تو دوست عزیز
اگه سندی داشتن و کاری نکردن اول باید اونارو محاکمه کرد چراکه سکوتشون مصداق شراکت در جرم بوده، اگه هم سندی نداشتن یا ندارن که برای چی اسم میبرن و با آبروی بقیه بازی میکنن؟
بعد چرا اینجا تو این فضا ؟
اسنادشون رو برن قوه قضائیه، سوت بزنن و پاداشش رو هم بگیرن ، نوش جونشون و از دماغ اون دزدهایی که به صغیر و کبیر رحم نمیکنن دربیارن.

مگاموتور یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

مهندس شیخ عطار با بقیه مدیران ارشد سایپا فرق دارد به دلایل ذیل:
همه امور در حال حاضر توسط مدیرعامل گروه سایپا، آقای شیخ زاده دستور داده می شود و مابقی هیچ دخالتی ندارند.
بهترین گزینه برای مگاموتور مهندس شیخ عطار هست به دلایل ذیل:
مهندس شیخ عطار از مدیران اجرایی و پاکدست و متخصص گروه سایپا هست
مهندس شیخ عطار کسی بود که سایپا کاشان و سایپا سیتروئن را راه اندازی کرد و به سوددهی رساند
مهندس شیخ عطار تنها کسی بود که رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در یک روز را در مگاموتور ثبت کرده است
مهندس شیخ عطار تنها کسی بود که تیراژ تولید خطوط ماشینکاری و دنده زنی مگاموتور را 125 درصد افزایش تولید داد زیرا که کلیه دستگاه ها و تجهیزات خطوط ذکر شده را اورهال و به روز نمود
مهندس شیخ عطار تنها کسی هست که مگاموتور را با تمام پیچیدگی فرآیند به خوبی می شناسد و در سنوات گذشته توانسته است بالاترین رکورد تولید مگاموتور را داشته و بیشترین کاهش هزینه و کمترین مطالبات تامین کنندگان را داشته باشد.
اگر مهندس شیخ عطار برای خط بلوک سیلندر شاهین دستگاه شستشو و هونینگ نخریده بود الان حتی شاهین هم نمی توانستید تولید کنید واقعا بعد از مهندس شیخ عطار هیچ مدیرعاملی در مگاموتور کار و اقدامی نکرد و فقط استفاده کننده بودند و منفعتی برای مگاموتور نداشتند.
مهندس شیخ عطار تنها کسی هست که در گروه سایپا ، از سازمان گسترش ایدرو بودند و شرکت های سایپا کاشان و مگاموتور تجربه کاری دارد و از بالاترین مکان که سازمان گسترش ایدرو است تا اجرایی ترین و تخصصی ترین و کلیدی ترین شرکت های گروه سایپا مانند مگاموتور فعالیت داشتند که از مدیریت کلان تا مدیریت اجرایی تجربه کاری موفقی داشته است.
پس چرا مهندس شیخ زاده از ایشان استفاده نمی کند واقعا مشخص نیست.
مهندس شیخ زاده تنها راه حل مشکلات مگاموتور استفاده از مهندس شیخ عطار هست زیرا مهندس شیخ عطار یک مدیر اجرایی متخصص و پاکدست می باشد و منافع سایپا در حال حاضر اقتضا می کند که ایشان را به عنوان مدیرعامل مگاموتور منصوب نمایید.
در کنار ایشان از مهندس بینشیان معاون اجرایی اسبق مگاموتور نیز می تواند مگاموتور را به دوران اوج خود برساند چون رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در یک روز برای مهندس بینشیان در مگاموتور ثبت شده است.

باخداباش پادشاهی کن یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳

میگم با این رزومه شیخ عطار باید کاندیدای ریاست جمهوری بشه،میخوای بفرستی تو مگاموتور چیکار کنه؟
بفرست بره ریاست جمهوری بذار همه از مواهب این امیرکبیر زمان بهره ببرن.بقول اصفهونیا حیفس

ناصر دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۱۷

شیخ زاده که تازه اومده ،به خدمت همشون میرسه

مهدی یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸

به این تغییرات اضافه کنید مرتضی شفیعی جایگزین محمدزاده در ایران خودرو دیزل
بالاخره دوره دامادزاده متوهم دیزل هم تموم شد

تابان یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰

به زودی محمدی گل تپه به دیزل یا محورسازان میرود

محمد یکشنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸

اقاي شيخ زاده
اي كاش شما به داد ما كارگراني كه طرحه تعاوني مسكن ده سال پيش مالمان را توسط مديرعامل و هيات مدير .تعاوني كه مدير عامل معروف طالقاني دامازده و بازنشستگان فعلي كه با خوردن ماله ما هزاران كارگر الان ويلا شمال و ماشين و دولار به اموالشان اضافه كردن كه انشالا در دادگاه عدل الهي پاسخگو خواهند شد ميرسيديد .

مبارزه با رانت دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱:۵۸

اینکه سلطانی ثانی شده هیئت مدیره ایران خودرو
مقدم شده مدیر حوزه مدیر عامل ایران‌خودرو
حسین زاده پارس خودرو شده مدیر عامل خوب
طنزی هست که بنظرم بدین مهران مدیری براش یه طنز نود قسمتی بسازه
جمع کنید بابا کاسه کوزه اتون رو
کو تولید کو افزایش تیراژ تولید؟
مثله اینکه توهم بلای جون خیلیا شده!!!!

Ashgan دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۹:۳۶

مقدم شدن مرد اول خودرو. خیلی مضحکه. قطعا ایران خودرو از خصوصی دولتی تر شدن

دلسوز جاده ها براي اخذ معاونت در سه سال گذشته دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

دلسوزان گرامي با پست هاي عجيب چند روزه مشخص گرديد كه از جاي ميز و صندلي نزديك سرويس بهداشتي پارس خودرو و نيز دنبال كردن خودرو مدير عامل در جاده هاي مشهد بابًت اخذ پست معاونتي كه تا قبل از ان حتي به رياست مالي راضي بود، اقايان از هييت مديره جديد اصول حسابداري را سوال كنيد
ضمنا به ايشان بفرماييد دوتا شعبه بانك كه نه ، ايا دو تا باجه بانك رو ميشناسن

علی دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵

**”انصاف هم خوب چیزی است! وقتی کسی با تلاش و لیاقت خودش پیشرفت می‌کند، بعضی‌ها که از این مسیر بی‌خبرند، شروع می‌کنند به تخریب و تمسخر. اگر مدیریت فقط با میز کنار سرویس بهداشتی و تعقیب ماشین مدیرعامل به دست می‌آمد، خیلی‌ها باید امروز معاون و مدیرکل می‌بودند! اما حقیقت این است که جایگاه‌های مدیریتی را نه با حرف‌های بی‌اساس، بلکه با تخصص و تجربه می‌سنجند.

به جای تخریب دیگران، کمی به فکر خودتان باشید—شاید روزی لازم شد به‌جای طعنه‌زدن، خودتان هم چیزی برای ارائه داشته باشید!

Ali دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

یک روز میگین فامیل ایمانی
یک روز میگین فامیل نجفیان
یک روز میگین فامیل نوروز پور
یکروز میگین فامیل سلیمانی
یک روز میگین فامیل تیمورخان
اما یادمون باشد ، آدمی که با نیت خیر و صلاح دیگران و با رویکرد مثبت کارکنه ، نه فامیل شخص ، بلکه موردتوجه خداوند است.

Saeed deraz دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

بله جناب دكتر مصطفوي، پيش بيني هاي شما درست… كي خبر رفتن عقل كل باقر شهر مينويسي؟

پارس خودرو دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

از واحدهای نظارتی انتظار می‌رود در خصوص جریمه ۲۰۰میلیاردی جریمه شرکت پارس خودرو درسال ۱۴۰۰ توسط تعزیرات و خواب ماندن معاون و مدیر مالی وقت شرکت و عدم حضور در جلسه دفاع بررسی و تحقیق نمایند.

پارس دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷

جناب آقای شکری از مدیران متخصص با تجربه وخاک خورده های صنعت خودرو سازی میباشد

پارس دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵

جناب آقای اکبر شکری، از مدیران باتجربه و متخصص در صنعت خودروسازی، به‌تازگی به عنوان عضو هیئت‌مدیره شرکت پارس‌خودرو منصوب شده‌اند. ایشان با سال‌ها سابقه مدیریتی و دانش عمیق در حوزه تولید و توسعه خودرو، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف این صنعت ایفا کرده‌اند. علاوه بر این، سوابق درخشان ایشان در حوزه مالی و مدیریت منابع، بیانگر توانمندی ویژه‌شان در بهینه‌سازی ساختارهای اقتصادی و ارتقای بهره‌وری سازمانی است. حضور ایشان در هیئت‌مدیره پارس‌خودرو، نویدبخش تحولات مثبت، بهبود فرآیندها و تقویت جایگاه مالی و عملیاتی این شرکت در صنعت خودروسازی کشور خواهد بود.

حیدر دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

با توجه به مطالب مطرح‌شده در برخی از کامنت ها ، لازم است تأکید شود که جناب آقای اکبر شکری از مدیران باتجربه و متخصص در حوزه مالی و صنعت خودروسازی هستند که طی سال‌ها فعالیت خود، همواره بر اصول شفافیت، سلامت کاری و ارتقای بهره‌وری سازمانی تأکید داشته‌اند.

انتصاب ایشان به عنوان عضو هیئت‌مدیره سرزمین پارس بر اساس شایستگی‌های مدیریتی، سوابق ارزنده و عملکرد موفق ایشان در حوزه‌های مالی و اجرایی بوده است. هرگونه شائبه و گمانه‌زنی در خصوص مسائل مطرح‌شده، بدون ارائه مستندات معتبر، می‌تواند از مصادیق بی‌اخلاقی رسانه‌ای و فضاسازی نادرست باشد که نه‌تنها به اعتبار افراد خدشه وارد می‌کند، بلکه مانعی در مسیر توسعه و پیشرفت سازمانی خواهد بود.

آقای شکری همواره در چارچوب قوانین و مقررات، در راستای بهبود عملکرد سازمانی و ارتقای شفافیت مالی تلاش کرده‌اند. ایشان با رویکردی حرفه‌ای، برنامه‌های مؤثری را در جهت مدیریت بهینه منابع، تقویت ساختارهای مالی و افزایش بهره‌وری دنبال کرده‌اند که نتایج آن در سوابق کاری و دستاوردهای ایشان مشهود است.

در پایان، انتظار می‌رود که هرگونه ادعای مطرح‌شده از مسیرهای قانونی و نهادهای نظارتی رسمی مورد بررسی قرار گیرد و از گمانه‌زنی‌های غیرمستند که می‌تواند فضای کاری سالم را تحت‌تأثیر قرار دهد، خودداری شود.

سازه گستر دوشنبه , ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶

آقای خط بازار چقدر میگیری که پیام‌هایی که پرسنل سازه گستر در خصوص گند کاریهای فیروزبخت معاونت تامین سازه گستر رو می‌گذارند حذف میکنی، ،پیش خدا و شهدا مسئول هستی ،،حذفش نکن خواهشن

css.php