بارها گفتیم الان دوباره تکرار می کنیم که چالش گروه سایپا در سال 1404 شرکت های زیر هست که شیخ زاده بایستی به فکر تغییرات در مدیرعامل این شرکت ها باشد:
مگاموتور
سازه گستر
سایپا کاشان
سایپا آذین
سال 1404 سال سختی هست و شیخ زاده با این تیم مدیریتی نمی تواند به اهداف خود برسد.
سال آینده برای گروه سایپا، سال تصمیمات سخت هست و تغییرات زیادی را خواهیم داشت.
بداقبالی سازه گستر در خط بازار/جلسه فوری با حضور حافظان سایپا
به گزارش خط بازار؛ اطلاع رسانی خط بازار نسبت به وضعیت ناخوش سازه گستر با واکنش این شرکت مواجه شد.
در همین راستا حافظان منافع شرکت طی جلسه ای اقبال خود در مواجهه موثر با خط بازار را امتحان کردند. با توجه به موضوعات مطرح شده در این جلسه ذکر چند نکته ضروری است:
۱- مطالب خط بازار درباره سازه گستر بیش از آنکه انتقاد دلسوزانه باشد، شرح وضعیت کنونی این شرکت است و هدف از بیان این مطالب، رفع نقایص و بهبود عملکرد شرکت پیش از وقوع هرگونه اتفاق جبران ناپذیر می باشد. چرا که سازه گستر همچون مگاموتور موتور محرک سایپا است و هرگونه خلل در روند این موتور کل زنجیره خودروسازی را به خطر می اندازد.
۲- تجربه ثابت کرده که مدیران عاقل، خوش فکر و باهوش رسانه را یک فرصت می دانند و نه تهدید. هر مدیری که خلاف این نگاه را داشته به ویژه در عصر فضای مجازی و سلطه جهانی رسانه ها بر اقتصاد و سیاست، با بد اقبالی مواجه شده و دوره مدیریت ش کوتاه بوده است. لذا نگاه از بالا به پایین و بالای برجکی به رسانه نه تنها موثر نبوده و نیست بلکه نتیجه معکوس داشته است.
۳- خرید ده ها دوربین و ایجاد فضای امنیتی هیچ گاه مانع از درز خبر و اطلاعات از هیچ شرکتی نمی شود چرا در دنیای مدرن و مبتنی بر اینترنت هر نفر می تواند گزارش دهنده باشد. نه سازه گستر، امداد است و نه جاده مخصوص، شیخ بهایی. لذا به جای رفتار قرون وسطایی به فکر هم افزایی برای رشد و تعالی سایپا باید بود.
۴- قطعا مدیران سازه گستر دلسوزانه به دنبال رفع مشکلات و ارتقا امور هستند ولی انتظار این است بیش از آنکه نگران درز اطلاعات باشند، مشکلات جاری شرکت را به طور ریشه ای حل و فصل کنند و روی خط بازار نیز جهت اطلاع رسانی اخبار خوب حساب ویژه نمایند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :خط بازار ، خودروسازی ، سازه گستر ، سایپا ، شهرام صالحی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مهندس حسن زاده جز پاکدست ترین و شریف ترین مدیران سایپا بوده این وصله ها هم به ایشون نمی چسبه
در سایپا آذین سلامتی خودشو گذاشته و همه جوره داره تلاش میکنه
عملکرد ایشون کاملا شفاف
آمار تولید نیز کاملا گویای شایستگی ایشونه
این حرف های بی ربط نیز اصلا در شأن ایشون نیست
بیخودی برای منافع خودتان دروغگویی نکنید
صندلی مدیریت اینقدر ارزش نداره
جواب مابقی سوالات را ندادی
به هر کسی اینقدر منابع مالی داده بودن افزایش تولید و افزایش سبد محصولات داده بود پس زحمات ما کارگران را به حساب حسن زاده و رزومه سازی نکنید.
سایپا آذین چون در زمان مدیرعامل های قبلی منابع مالی نداشت به شدت کاهش تولید و مشکلات عدیده داشت پس ربطی به حسن زاده ندارد.
سایپا شیشه رو چرا فراموش کردید
آقای خط بازار منتشر کن پیام های راجب امداد رو ازت خواهش میکنیم جلوی مدیران نالایق امداد رو بگیر که نابودمون کرده از دفترش تا پشتیبانیش تا حراست بازنشسته ای که جای یه جون رو اشغال کرده تا مشاورین فراونش تا معاونین بیکارش تا خیلی…. از بین بردن بیت المال رو
بابا چرا نمیزاری پیام های بچه های امداد رو بزار همه بدونن چه خبره تو امداد پرحاشیه و سرتاسر فیلم و شو
آقای شیخ زاده از تغییرات در مگاموتور چه خبر؟
مگاموتور تبدیل به ضایعات شده و سایپا هیچ کاری نمیکنه
این سیاسیون و آقازاده ها و دامادزاده ها و غیرمتخصصان باعث عقب افتادگی گروه سایپا از گروه ایران خودرو شده اند.
سلام چرا اینقدر دعوا
سازه دیگه ار دست رفته آقا
باید ببینی چه کسانی با چه عقده هایی افتادند روی دور
سیستمها و اداری بی سروسامان و افتضاح
شب عید شده ما هیچگونه دریافتی نداشتیم که این
موضوعی بی سابقه است
باید شرکتهای سازه گستر(سایپا) و ساپکو (ایران خودرو) جمع آوری شوند و تولید کنندگان درجه یک و قطعه سازان محصول خودشان را بدون واسطه بدست خودرو ساز بدهند و در پائین آمدن قیمت تمام شده هم نقش بسزایی خواهد داشت آیا کرمان موتور و بهمن موتور و … هم سازه گستر و ساپکو دارند
درست ترین حرفی که دیدم
اقایون به نظرم اینجا گفتن و نالیدن فایده نداره شیخ زاده هرکاری بخواد میکنه به هر نیروی غیر متخصصی داره حکم میده به نظرم چون فهمیده بعد عید خصوصی سازی میشه کارو ول کرده وگرنه اینهمه بی تفاوتی معنی نداره فقط باید بشینیم منتظر باشیم بگذره تا خصوصی بشه…
وقتی شیخ زاده میاد افزایش حقوق قبل سال فقط برای شرکت سایپا اعمال میکند و از طرف دیگر دستورالعمل میدهند که افزایش حقوق شرکت ها ممنوع میباشد و از طرف دیگر حقوق مدیران عامل و هییت مدیره کم میکند و بعدش اضافه کار همه مدیران عامل قطع میکند
به نظر میرسد با این دست فرمان شیخ زاده توفیقی برای اداره سایپا نداشته و این گفته خط بازار کاملا کارشناسی بوده که ((شیخ زاده نفر دوم خوبی است)) خط بازار خیلی فنی گفتی……
دقیقا درست می فرمایید
فقط کاش بپذیرند و استعفا دهند همگی
خودش،که بلد نیست و دم از تخصص میزنه مدیرانی ک گذاشته از خودش بدترن
سلام. از صحت خبر مطمئنی؟؟؟؟
آقای شیخ زاده وضعیت سایپا آذین اصلا مناسب نیست.
بحران موجود در سایپا آذین برای سومدیریت مدیرعامل سایپا آذین حسن زاده و هئیت مدیره خیراندیش و مدیر برنامه ریزی قاسمی هست تا این سه نفر از سایپا آذین نروند مشکل سایپا آذین حل نمی شود.
آقای شیخ زاده به فکر سایپا آذین باشید که بحران در پیش هست.
بحران چی؟
چرا دروغ بافی میکنی؟
دنبال چی هستی و چه منافعی داری ؟
از سال ۸۸ تا الان ۱۰ تا مدیرعامل عوض شده
کدوم از این بزرگواران مثل مهندس حسن زاده پرتلاش و با صداقت پیگیر منابع مالی و تولید بوده؟
با اون دو نفر هیچ کاری ندارم
اعتقاد دارم با تغییر هیئت مدیره خیلی میتونه آرامش بیشتری به سایپا آذین برگرده
جناب شیخ زاده سال بعد یکی از شرکت هایی که شما اذیت خواهد کرد و چوب لای چرخ گروه سایپا خواهد گذاشت همین سایپا آذین خواهد بود و نیاز به تغییرات در مدیرعامل و هئیت مدیره دارد.
اگر قبول ندارید سال بعد خواهید دید.
به نام خداوند متعال
سلام وقت به خیر
مدیرعامل سایپاآذین بسیار فرد زحمتکش و دلسوزی می باشد و مهم نیست که ایشان باید مدیرعامل قبلا بوده باشه یا نه بلکه عملکرد که شامل کارائی و اثربخشی است باید در سطح کارخانه جاری شود و این مهم با وجود ایشان بسیار بهتر ازقبل شده.
ایشان با وجود اینکه مدیرعامل شرکت می باشه و با بیش از ۲۰ سال سابقه کار مستاجر در غرب تهران می باشه نه مالک در شمالغرب تهران.
افزایش تولید به خاطر وجود منابع مالی که در اختیار ایشان قرار می دهند نیست بلکه دلسوزی ایشان و کادر بازرگانی و تولید و مالی و اقتصادی و … می باشه که همه با هزار و یک مشکل دارند کار می کنند که چرخ سایپاآذین بچرخه تا حرف مفت از انسانهای دوست نما طرفدار رقیب (حدید و فاپسکو) نشنوند.
با تمام گرفتاری های مالی و کارشکنی های افراد مختلف بحمد الله به قو لهای داده شده عمل شده و در سطح گروه با گرید سایپا آذین این اتفاق برای هیچ شرکتی رخ نداده.
افزایش تولید همانطور که گفته شده به دلیل درایت و توانایی کلیه مدیران ارشد و میانی و تمامی پرسنل و همت همه به ویژه آقای حسن زاده بوده نه افزایش تزریق پول چون شرکت سایپاآذین دومین طلبکار سازه گستر می باشه که هنوز،سازه گستر پولش را نداده پس بحث مالی نیست بلکه بحث سینرژی،شدن همه اقشار در شرکت سایپاآذین می باشه.
حسن زاده مدیرعامل می باشه و خط مشی سازمان را ترسیم می کنه و کلان را اعلام می کنه و سایر ارکان شرکت خط مشی را جاری و ساری می کنه اگه خودش می خواست این کارها را بکنه می رفت و کارشناس امور مربوطه می شد.
مدیریت پروژه و استاندارد PMBOK یک شاخه از مدیریت پروژه می باشه که زیر شاخه مهندسی صنایع می باشه و کاربرد کلان در شرکت ها جهت بحث های ۸ گانه مختلف مدیریت پروژه و استاندارد سازی پروژهها داره و کم وبیش در پروژههای سازمان استفاده می شه ولی بعنوان مدیر پروژه با عناوین مختلف که ایشان با توجه با فوق لیسانس مهندسی صنایع که دارند اشراف کامل روی این موضوع دارند.
نقطه سربسر ۱۴۷۰ دستگاه با تیراژ تولید سایپا بوده وقتی سایپا تولید را کم کرده و نقدینگی شرکتها مناسب نیست و به تامین کنندگان مواد و قطعات و مواد اولیه فوم نمی توانیم پول تزریق کنیم و واحد بازرگانی و اقتصادی و مالی شرکت همواره با پیمانکاران درگیر می باشند که بهر نحو ممکن مواد و قطعات برسونند رسیدن به تولید ۱۲۰۰ دستگاه در این شرایط بسیار خوب و عالی می باشه و شرکت های رقیب ما در تعجب می باشند.
الان سایپا نقطه سربسر ۲۵۰۰ دستگاه تولید در روز را دارد ولی واقعا به این عدد در این،شرایط رسیده.
اگه کمی نقدینگی ما را شرکت سازه گستر ارائه دهد خاطر جمع باشید شرایط تولید برای،رسیدن به ۱۵۰۰ دستگاه ظرف حداقل ۴۵ روز و رسیدن به ۱۸۰۰ دستگاه ظرف ۹۰ روز مهیا است .
ما الان پولی برای تجهیز حمل ونقل درون کارگاهی و ابزارآلات بادی و برقی و انواع پرس و خط رنگ و … نداریم الان پولی برای خرید پودر رنگ سیم جوش و… نداریم بعد حرف از تولید ۱۵۰۰ دستگاه می زنیم هرعملی نیاز به پیشنمازی داره و ۱۲۰۰ دستگاه تولیدی فعلی نیز با بسیار حداقلهای ارائه شده به سایپا آذین و با پیگیری و پشتکار همه به ویژه ویژه مدیرعامل حسن زاده رسیده، واقعا در این شرایط شکر می کنیم.
پس بجای نق زدن و آب در آسیاب رقیبان ریختن با همت و همکاری هم بیایم و شرکت را سرپا وزنده نگه داریم و بجای انرژی منفی با رویکرد مثبت به پیش بریم.
حرف مفت زدن خیلی راحته ولی حرفی که از روی حقیقت و مبانی درست واقعی باشه برای افراد سخته .
افرادی که به راحتی حرف نادرست می زنند به خودشون زحمت نمی دهند که واقعیت ها را تحقیق کنند.
انصاف واقعا چیز خوبیه و به قول شهید چمران کسی که انصاف نداره …. نداره.
حسن زاده انسان درست زحمتکش از خود و خانواده گذشته واز ۸ صبح تا ۱۱ شب در شرکت و سایپا و سازه گستر دنبال حل مشکلات سایپاآذین و اکثر قریب به اتفاق پرسنل هم به این امر واقف هستند.
سایپاآذین اولین شرکت گروه بوده که رکورد تولید کل سال قبل را در بهمن ماه ۱۴۰۳ شکست.
دست مریزاد بر تمامی دست اندرکاران سایپاآذین.
دوره نخعی که میگید دوره های قبل از اون هم رکورد زده شده بوده 3000 دستگاه هم رکورد داشته ایم 1900 که عددی نیست
خطاب به دوستدار سایپا آذین
مدیر عاملی که از ۸صب تا ۱۱شب در شرکت حضور دارد نشان دهنده ضعف ایشون هست نه توانمندی ایشون
از اینکه میگید مستاجر هست حرفتون درست نیست
توانمندی و شایستگی مهندس حسن زاده در همین ایام حضور یکسال و نیم ثابت شده
مدیران ارشد گروه کاملا آگاه و به همه چیز مسلط هستند
ثبات و تقویت ایشان در ارتقا سایپا آذین بسیار موثر خواهد بود
خسته مون کردی دیگه برادر
بسه
جایزه ت رو هنوز ندادن؟
اقا به داد همراه خودرو سایپا هم برسید
چرا این شرکتو نابود میکنید
به فکر باشگاه سایپا هم باشید پرسنل دارن زجر میکشن
هرچی از باشگاه سایپا میزاریم تایید و منتشر نمیشه
مخاطب سرزمین پارس:
دکتر بهمن حسین زاده تائید شد و بعنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره منصوب گردید.
دوستان لطفا پیام مارو بزارید صدای ما باشین اقایون خط بازار ممنون ک صدای مارو میشنوین ما خسته شدیم از مدیریت امداد لطفا به داد و فریاد ما برسید
مدیران عاقل، خوش فکر و باهوش رسانه را یک فرصت می دانند و نه تهدید!!!
منتهی مدیران متخلف و فاسد که اینجا تشت رسواییشون روی زمین میوفته و برخی دوستان با افشاگری تخلفاتشون رو گوش زد میکنند براشون خوشایند نیست و باب میلشون نیست!
پس نتیجه میگیریم اگر آقایون حافظان سازه گستر در سلامت اخلاقی به سر میبردنند از رسانه به عنوان فرصت استفاده میکردنند نه تهدید!
متاسفم برای تصمیم گیران سازه گستر و سایپا که از تحلیل همچین موضوع ساده ای عاجز هستن و واقعا جای تاسف هست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 29 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲۹