در خووروسازی چه خبر است. داستان صندلی پارچه ای بجای صندلی چرم چه می باشد؟ قضای کیفیت کجاست؟ وزیر وقت جابجایی نشده اس؟ یا میخواهی خود هم در باتلاق گیر کرده ای؟ ر استی از آمپول زن هیات مدیره چه خبر؟
بانک مرکزی عقلانیت وزیر صمت را تایید کرد/قدم اول نجات خودروسازی تصویب شد
شورای پول و اعتبار رفع محدودیتهای احتیاطی و نظارتی شرکتهای ایران خودرو و سایپا برای شبکه بانکی را به مدت یک سال به منظور تمدید تسهیلات و تعهدات قبلی این دو شرکت تصویب کرد. این محدودیتها مربوط به افراد حقیقی و حقوقی است که بدهی خود را به نظام بانکی پرداخت نکردهاند و عموما شرکتهایی هستند که مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت کشور (ورشکستگی) قرار میگیرند. محدودیتهای مذکور، تاکید دارد که بدون بازپرداخت کل بدهیهای قبلی، این شرکتها نمیتوانند تسهیلات جدیدی دریافت کنند. البته باید توجه داشت رفع این محدودیت، جدید نیست و تقریبا این برای سال دهم است که تمدید میشود.
عباس علی آبادی، از آغاز مسئولیت ش در وزارت صمت، بر مدار یک عقلانیت مشهود حرکت کرده است. “اعتماد صادقانه و برادرانه به تیم کنونی“ و “اولویت بندی کردن امور” دو رویکرد اصلی در وزارت صمت بوده که نتایج مثبت آن به مرور در حال نمایان شدن است.
در چارچوب همین منش فکری علی آبادی، صنعت خودرو اولویت اول این وزارتخانه قرار گرفته است. صنعتی که با سرنوشت بیش از چند میلیون نفر در ارتباط است. “کاهش تنش در جاده مخصوص بعد از چند دستگیری روشن و پنهان” و “ایجاد آرامش نسبی در صنعت خودرو با اعتماد مجدد به مدیران عامل خودروسازی”، “حرکت به سمت خودروهای به روز با تقویت تولید خودرو برقی” و “زمینه سازی برای مدیریت موثرتر بخش خصوصی در خودروسازی با حمایت از اهلیت داران” چهار اقدام مهم علی آبادی تاکنون بوده است. حال وزیر عاقل صمت، در تدبیر دیگری به دنبال تقویت بنیه مالی خودروسازان برای اداره بهتر این صنعت است. چرا که توسعه در هر بعد صنعتی نیاز به توان مالی مناسب دارد.
از آنجا که طی چند ماه اخیر شرکت های خودروسازی به سمت تولید خودروهای به روز و اقتصادی رفته اند تا به نوعی سبد محصول خود را متنوع تر و مشتری مدار کنند و از طرف دیگر با خودروهای زیان ده خداحافظی کنند، علی آبادی در جلسه شورای پول و اعتبار پیشنهاد ضروری، عاقلانه و موثر را در حمایت از صنعت بزرگ خودروسازی در کشور ارائه نمود که مورد تایید شورای پول و اعتبار قرار گرفت.
“اعطای سرمایه در گردش به مبلغ 10 همت” و “تمدید قراردادهای اعتباری فیمابین خودروسازان با بانک ها از جمله مرابحه، اوراق گام، خرید دین و ال سی داخلی” و”افزایش حدود اعتباری” سه رکن اصلی طرح علی آبادی بود که برخی از آن تصویب شده و مابقی طرح منتظر تایید بعدی بانک مرکزی است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
وقتی معدل لیسانس متولی کیفیت ۱۲.۵۶ است!!!چه توقعی از کیفیت خودرو بایدداشت!!!!
اینکه خوبه حداقل 12/56 هست طرف با معدل 10 مدیرعامل شده
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳