نفر بعدی مدیر عامل مگاموتور
بازدید بعد از خبر خط بازار/ادامه تغییرات در سازه گستر سایپا
به گزارش خط بازار؛ امروز مدیرعامل سایپا ضمن بازدید از بخش های مختلف سازه گستر با مدیران این شرکت گفتگو کرد. بررسی وضعیت مطالبات قطعه سازان و چرایی علل پایین بودن برخی قیمت ها در قراردادها از جمله موضوعات مورد بحث در این بازدید بود.
طی چند سال اخیر شیخ زاده چهارمین مدیرعامل سایپا است که از سازه گستر بازدید می کند. اولین نفر جهرودی بود که چند روز بعد برکنار شد. دومین نفر تیموری بود که حدود یک ماه بعد عزل شد و سومین نفر نیز توسلی مهر بود که حدود یک هفته بعد با سایپا خداحافظی شد. البته جواد سلیمانی نیز بازدید از سازه گستر داشته است ولی با مناسبت خاص.
مطالبات چند ده همتی قطعه سازان
بررسی های خط بازار نشان می دهد سازه گستر در حال حاضر وضعیت مطلوبی ندارد. در حال حاضر حدود ۷۵ درصد پول قطعات خریداری شده از قطعه سازان تسویه نشده است و با توجه به ماه های پایانی سال فشار سنگینی بر روی سایپا و سازه گستر است. این در حالی است که به ترکیب تیم تامین مالی سایپا نیز چندان امیدی نیست. لذا در چنین شرایطی نیاز به مدیران با تدبیر است که شجاعانه تصمیم بگیرند و نه متخصصان نفر دوم که محافظه کار و مردد در تصمیم گیری هستند.
بازگشت به سازه گستر
بعد از برگشت به کار رازجانی در امور قراردادهای سازه گستر، محمود اقبالی به عنوان معاون منابع انسانی به جمع سازه گستر اضافه شد. تجربه اقبالی در حوزه منابع انسانی و حراست است. همچنین کوه پی که پیش از این در بخش مالی سازه گستر مشغول به کار بود و در دوره قبل به سایپا سیتروئن رفته بود دوباره به مالی سازه گستر برگشت.
تغییر مدیرعامل خودروساز تابعه
خبرهای رسیده به خط بازار نشان می دهد مدیرعامل یکی دیگر از خودروسازان تابعه سایپا نیز به زودی تغییر خواهد کرد. نکته قابل توجه این است که خودروسازی نباید محل باج دادن های سیاسی شود و بایستی از افراد متخصص و مجرب در این قبیل شرکت ها استفاده کرد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :خودروسازی ، سازه گستر سایپا ، سایپا ، شهرام صالحی ، علی شیخ زاده ، محمود اقبالی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقای شیخ زاده چرا از مگاموتور بازدید نمی کنید و به خطوط ماشینکاری و دنده زنی سر نمی زنید؟
چرا مدیرعامل مگاموتور را تغییر نمی دهید؟
با این همه مشکلات عدیده در تولید و مهندسی و کیفیت و نارضایتی مشتریان از موتور و… نداشتن خانواده موتور و… در عدم استفاده بهینه در منابع مالی و… مگاموتور رها شده است.
بیشترین توقف و کندی تولید گروه سایپا به دلیل سومدیریت در مگاموتور هست.
مثلا چه کاری نکرده که تو راضی نشدی اولا که حقوقاتونو سروقت بهره وری خوب بعداز سالها و همچنین آدمهای کننده در تولید قرار دادن کار پسندیده مدیر عامل مگاموتور هست ومیدانی که تمام حسابهای مالی مگاموتور در دست سایپا هست پس عاگه مگاموتوری هستی باید از سایپا بخواهی پولهای مگاموتور را به خودش برگرداند تا سختی کار ما پیش رود در ضمن حواله هم کدر این دوره داره میدهد و اینکه بن اتکا و غیره داره میدهد که مدیران قبلی بزور میدادند داری بر علیه ما کارگران اقدام میکنی حتما اداری هستی
اتفاقا خیلی وقت بود که منتظر همچین اعترافی بودیم
همانطور که این مخاطب عزیز اقرار کردند مشخص شد که آقای منتظرالمهدی منابع مالی را به جای اورهال خطوط تولید و هزینه در پروژه های جدید و سرمایه گذاری زیرساختی در کجاها هزینه کرده لذا بدین سبب الان کلیه خطوط تولید و ماشینکاری و دنده زنی فرسوده شدند و پروژه جدید به پلتفرم های شاهین نرسید و موتور جدید کم استهلاک نداریم
ببینید منابع مالی در مگاموتور کجا هزینه شده است؟
چند وقت دیگه وقتی خطوط تولید و تجهیزات و دستگاه ها خراب شد اونوقت متوجه نظر متخصصان خواهید شد.
آقای منتظرالمهدی نقش رابین هود را بازی کرده و منابع مالی را به جای اینکه در زیرساخت و پروژه ها و اورهال خطوط هزینه کند به پرسنل مگاموتور داده است تا پرسنل بگویند بهترین مدیرعامل هست و محبوب دلهاست ولی همین پرسنل وقتی دستگاه ها خراب بشود و نتوانند تولید کنند باید به خانه بروند و اضافه کار تعطیل می شود اونوقت حواله خودرو را باید بفروشند و امرار معاش کنند و اسنپ کار کنند.
این فرق مدیریت سیاسیون با مدیریت متخصصان هست بعدا میفهمید که چه بلایی سر مگاموتور آمده است.
بهترین مدیر عامل گروه آقای دکتر منتظر المهدی هست
توقفات همه به علت جلوگیری از تزریق پول به مگا توسط سایپا هست
اگر همکاران محترم و همیشه شاکی سازه گستر و مگاموتور که بالاترین دریافتی و مزایا را در بین شرکتهای گروه دارند و پیامی ندارند اجازه بفرمایند آقای شیخ زاده کمی هم به فکر شرکتهای پایین گروه سایپا و ضعیفتری مثل فنرسازی زر باشند که با سختی کار زیاد کمترین دریافتی حقوق مزایا رو در بین شرکتهای سایپا دارند و با ۱۰۰ ساعت اضافه کار حقوقشون به ۲۰ تومن نمیرسه و چیزی به اسم بن کارت هم ندارند و حواله ماشین و غیره بماند. آقای شیخ زاده بخدا خجالت داره و به داد این شرکت برسید.
سلام دوست عزیز این همه نمک نشناسی نمیدونم از کجا اومده؟
شما در کدام شرکت مدیر عملی به این دلسوزی پیدا میکنید که از ابتدای سال تا الان 2 بار رر پاداش داده باشه و یا به خاطر خود شما تمام 5 شنبه و جمعه و ایام تعطیل رو کاری کرده باشه و آخرش اضافه کارت رو نده. ویا تا تکون بخوری آکورد 1500 دی رو قطع کنه ویا تکون بخوری چند روز پشت در نگه داره
واقعا دکتر حیدری مدیر عامل دل سوزی هست و تمام فکر و ذکرش میز صندلی پرسنل رو جمع کردنه بخاطر خود شما چرا نمک نشناسی میکنید؟
بنده خدا یه مرغ رو 80 تیکه میکنه تا ناهار شما بیچشم و رو هارو تامین کنه
به خاطر اینکه احساس غریبی نکنه چنتا از بستگان رو آورده و شما همش شلوغ میکنید فقط کافیه تو شرکت داد بزنید حیدری همش 50 نفر بر میگردن و جواب میدن واقعا زیاده؟
ایشون به خاطر خود شما که حقوق 17 میلیونی تون رو دوست دارید طرح طبقه بندی رو اجرا نمی کنه که مبادا دچار مادیات بشید
عزیزم خوبی های ایشون زیاده من توان نوشت ندارم دیگه بذارید بنده خدا تو بیابون های شاهورد کار آفرین شو بکنه بخدا زر تهران جواب نمیده به کی بگه آخه
حیدری دوست داریم ( الکی😀)
انشالله در دهه فجر شرکت فنرسازی زر هم آزاد خواهد شد.
واقعا معلوم نیست چرا از مهندس شیخ عطار که در هئیت مدیره سایپا هستند استفاده نمی شود؟!
مهندس شیخ عطار کسی هست که سایپا کاشان را طراحی و ساخت و راه اندازی کرد و به سوددهی رساند و در زمان مهندس شیخ عطار شرکت مگاموتور رکورد تولید 3000 دستگاه موتور در یک روز را ثبت کرد و در کل گروه سایپا از لحاظ افزایش تولید با کیفیت و کاهش هزینه و استفاده از منابع مالی مناسب و اورهال خطوط ماشینکاری و دنده زنی و مونتاژ انجام پذیرفت.
تنها کسانی که می توانند مشکلات مگاموتور را رفع کنند و از این بحران و باتلاق خارج کنند دو نفر هستند مهندس شیخ عطار و مهندس بینشیان
فقط این دو بزرگوار می توانند مگاموتور را نجات دهند چون در عمل و اجرا در سنوات گذشته ثابت کردند و رکورد تولید جز عملکرد این دو بزرگوار در مگاموتور هست.
مهندس شیخ عطار در دهه 90 مدیرعامل مگاموتور بودند
مهندس بینشیان معاون اجرایی مدیرعامل مگاموتور ( معاون مهندس شیخ عطار ) در دهه 90 بودند که رکورد تولید 3000 دستگاه موتور در یک روز را دارند.
الان مگاموتور نیاز به یک تیم اجرایی متخصص و فنی دارد و هیچ راه حل دیگری نیست.
مهندس شیخ زاده لطفا عنایت فرمایید و از افراد اجرایی با رزومه کاری عالی و فنی استفاده کنید و افراد سیاسی و لابی باز را به حاشیه برانید، سایپا فرصت دیگری برای نجات ندارد و مگاموتور را رها نکنید و با نگاه فنی و هوشمندانه و… تصمیم خودتان را با جرات بگیرید چون منافع سایپا و صنعت و کشور در حال نابودیست.
کاملا درست میگید روزهای طلایی مگاموتور توسط این دو مهندس ساخته شد ،جناب مهندس شیخ زاده عزیز تا دیر نشده از این دو عزیز در مگاموتور استفاده کن مهندس بینشیان برگردون
سلام به کارکنان صنف خودرو سازی. عباس هستم ازکارکنان صنعت نفت، پست ها و نظرات کارکنان موافق و مخالف را مشاهده کردم و بسیار ناراحت شدم. مدیریت نوین باید درکنار مصرف کننده باشد با استفاده از دانش روز و اموزش به پرسنل و کارکنان از نواوری عقب نماند. توجه به پرسنا و متخصصان کارخانه و شرکت خود را در سرلوحه کار قرار داده و خودنیز انسانی توان مند،مدیر و مدبر باشد. این انسانها که دوران جوانی و میانسالی خود را در این شرکتهای خودروسازی و صنایع وابسته سپری میکنند دغدغه های دارند که باید شنیده و برطرف شوند.مدیرانی که منصوب می شوند چون دولتی هستند استراتژیهای را مجبورند انتخاب کنند که با سیاست های دولتی تطبیق داشته باشند پس زیاد مقصر نیستند ولدا چه خوب چه بد بعد از تغییر هر ریس جمهورباید تعویض شوند انها حقوق مکفی می گیرند پس زیاد به فکر پرسنل نیستند. اتفاقا سعی دارن که کاری برای پرسنل انجام دهند ولی نمی توانند چون دستوری هستنو و اجازه کافی ندارن لذا با درخواست های استانداران و نمایندگان مجلس جهت اشتعال به کار نیرو های کار فزاینده ای که در کشور روبه رو هستند مجبورند قبول کنند و شرکت را به یکبالنی سنگین که توان چابکی را ندارد برای جهش و عبور از بحران تبدیل کرده اند اتفاقا وقتی مدیرعامل شرکت های شما زود زود عوص می شود بدتر بیشتر براین کارکنان افزوده و بی شک کارایی کمتر می شود. ما در نفت هم همین مشکل را داریم اما بدلیل عدم تقابلمحصول ما با مردم و استفاده در صنایع بالادست و فروش به خارج زیاد دیده نمی شود ولی صنعت خودرو سازی مانند خورشیدی که هر روز طلوع می کند با مردم در طیفها و دستگاه های مختلف حتی خود کارکنان محترم خودرو سازی و مدیران روبروست و بازخورد فوری را در جامعه می بینیم . .خودرو سازی ما با یک فاصله بسیار زیاد با دنیا در حال در جا زدن هست انگار در لب ساحل در یای شمال از جاده اسفالتی و سنگ فرش وارد ماسه ها شدی اگر بهترین ماشین دنیا را داشته باشی ولی قواعد بازی را بلد نباشی افرود نباشد و راننده هم مایکل شماخر هم باشد در داخل ماسه فرو می رود
پس می بینید که باید قواعد بازی را بلد بود بعد مسولیت را قبول کرد. در صنعت خورد رو ما در کشور به صورت گلخانه ای اداره میشود. مدیران ما وزرا و نمایندگان مجلس خود و فرزندانشان اصلا ماشین داخلی را به صورت اختیاری هم شده استفاده نمی کنند. بلکه اگر سازمان داده باشد و با راننده دراختیار. متاسفانه دریایی از فرصت در کشور بدلیل نیروی کار فراوان و متخصص و دلباخته کار و منابع اولیه و بازار بزرگ محیط اطراف ما توسط مدیران و برنامه ریزان نادیده گرفته شده و با تولید کالاهای نامرغوب هم خوب و هم سرمایه های مادی و معنوی و زمانی کارکنان را به هدر می دهند.هر انسانی در محیط کار نیاز به تشویق و رسیدگی دارد.واین از درون خود کارکنان نیز برمی خیزد و می خواهند برتری خود رابه رخ رقبا بکشند ولی این یک عقده شده و کارکنان محتاج حقوق اولیه خود هستند. انشاالله با استفاده از شیوه های نوین مدیریتی و زنجیره تامین بهینه اشما کارکنان زحمت کش به حق خود برسید و به جای نقد به جابجایی به پوز دادن کالای تولیدی خود بپردازید .
انشالله . اگر خدمتی بود هستیم در کنار شما 💓💕
متاسفانه تمام دستاوردهای مدیران قبلی یک شبه در این دوره مدیریت برباد میرود.
کسانی که سایپا و سازه گستر را ارثیه پدری خود می پندارند و به کسی حتی از خود شرکتهای گروه سایپا اجازه ورود به سازه گستر را نمیدهند مجددا راهشان باز شده است.
جابجایی این افراد دل شیر میخاست….
این ارثیه پدری عجب شیرین است.
مگاموتور بزرگترین تولید کنده قوای محرکه خاور میانه همیشه بزرگ خواهد ماند
جناب شیخ زاده از سایپا آذین بازدید کنید الان تقریبا آخر سال شده ولی مدیرعامل و هئیت مدیره هیچ به فکر کارکنان و بازنشسته ها نیستن فقط قول میدن و با اینکار همه را ناراحت کردن
مدیریت دفتر سایپا در چین نیاز به فردی متخصص، فنی و آشنا با بازارهای بینالمللی دارد. متأسفانه، شواهد نشان میدهد که مدیر فعلی فاقد تخصص و تجربه کافی برای اداره چنین جایگاه حساسی است. حضور در بازار پیچیدهای مثل چین، که رقابت بسیار بالاست، نیازمند مدیریتی است که نه تنها با جنبههای فنی صنعت خودرو آشنا باشد، بلکه بتواند به طور مؤثر با شرکای تجاری، تامینکنندگان و مشتریان تعامل کند.
مدیر فعلی توانایی کافی برای تحلیل نیازهای بازار و اتخاذ تصمیمات استراتژیک ندارد. این مسئله موجب شده است که فرصتهای زیادی برای سایپا از دست برود.
من کاری به هیچ مدیر عاملی ندارم / هر مدیر عاملی عملکرد مشخصی داره / خوب و بدش به عملکردش ربط داره، اینو دیگه یه بقال هم متوجه میشه و مطمئنم آقای شیخ زاده هم مطمئن هستند که چه کاره ست، اما دستش بسته ست و قدرت اجرایی ندارد، با این حال به نظر من از بیست درصد این مدیران رانتی استفاده کنید جناب شیخ زاده و یا حقوق مدیر عاملی بهشون بدید ولی ازشون کار عملیاتی نخواهید بزارید برن یه جا همون حقوق رو بگیرند ولی کار رو به کاردان بدید، اسم نمیبرم ولی مدیری بوده که در سه شرکت فعالیت داشته و هر سه شرکت رو به اوج رسونده و من مطمئنم جناب شیخ زاده بر این امر واقف هستند، آقای شیخ زاده آخر سال هم رشید ولی کل گروه نگران و ناراضی هستند، اگه واقعا در توان تون نیست بی جهت وقت تلف نکنید / سکان هدایت رو به دست کننده اش بدید، در غیر این صورت بدون حاشیه خداحافظی کنید برادر
دقیقا کامنت درستی زدید
اگر واقعا مهندس شیخ زاده توان و اجازه تغییر در شرکت هایی مانند مگاموتور را ندارید رزومه خود را خراب نکنید و با یک خداحافظی در اوج از گروه سایپا بروید چون شما در کنار این سیاسیون حیف خواهید شد.
چون اگر در مگاموتور تغییرات ندهید باعث خراب شدن رزومه کاری شما و بحرانی شدن گروه خواهد شد.
همین مگاموتور باعث شد که دو مدیرعامل قبلی، آقایان تیموری و توسلی مهر برکنار بشوند چون باعث کندی و توقف خطوط گروه سایپا می شوند و از طرفی در مگاموتور سیاسیون به جای متخصصان حکم گرفتند و برکنار نمی شوند.
پس مهندس شیخ زاده حواست به مگاموتور باشد که دردسر به مانند قبل دو مدیرعامل قبلی برایتان درست نکند اگر اجازه تغییر ندارید خودتان خداحافظی کنید.
وای به حالت خط بازار اگه کاری کرده باشی که مدیرعامل محبوب مگاموتور عوض شود
جالب شد
….. کارهای بزرگ ، دست آدمهای کوچک …..
…عزل و نصب های قومیتی، رفیق مآبانه ، رانت خوار ….
دنبال تحول نباشید ، این وضع تهوع آوره ……
جمعی چاپلوس و بادمجون دور قاب چین !! که می ایند مطامع خود را حتی با نابودی سرمایه های مادی و انسانی صنعت کشور تامین کنند …….
کاش برای لحظه ای وجدان می داشتید…… ولی افسوس!!
شیخ زاده یکی از ضعیفترین و کارنابلدترین مدیرانی که صنعت خودرو به خودش دیده .ایران خودرو رو تو دو مرحله که حضور پیدا کرد نابود کرد و ذخیره استعدادها و مدیریت قوی که همه فارغالتحصیلان بهترین دانشگاههای ایران بودن رو از بین بردن و مدیریت رو به لایه های کارگری بیسواد سپرد
سلام
اميدوارم تغييرات مد نظر در مگاموتور باشد وگرنه تا شب عيد ضررات جبران ناپذيري به اين شركت و ساير شركتهاي گروه وارد خواهد شد
تو سازه گستر وقتی که برادر زن مدیرعامل سابق بودن ارزش محسوب میشه و میتونی منابع رو نوش جان کنی فاتحش خیلی وقت خونده شده
خط بازاز بدو کامنت رو پاک کن تا از اشانتیوم های شب عید محروم نکردت
اگر بجای افراد نالایق از افراد توانمند و کاربلد استفاده شود وضعیت خیلی بهتر هم میشود. انتصابات غلط دوره قبل این بلا رو سر سازه گستر آورده ،امید واریم مدیر عامل محترم و با درایت سازه گستر در خصوص انتصابات ورود کنندو حتما ارزیابی مجدد شود.
باسلام از سایپا سیتروئن خبر دارید ؟
درسته که مدیر عامل رو تغییر دادید ولی کارگر ها تغییری احساس نکردن
اقاي مصطفوي خود من به شخصه چندبار پيام گذاشتم جالب بود برام نه توهين بود نه بي احترامي كه هيچ اقازاده ي!’وو اما تو كامنتا نزاشتيدش
در صنعت المان نیانگین طول ندیریت ۷ سال و در ایران یک تا دو سال است.این موضوع مهمترین تهدید جهت نابودی این صنعت ایت و می بایست حل شود
عدم ثبات مدیریت منجر به برنامه اای کوتاه مدت و ضرر دهی این صنعت می شود
باسلام خسته نباشی ب مدیرعامل شرکت سایپا ی سری ب شرکت ایدکو پرس بزنید ببینید چکار میکنن اصلا ب کارگر هیچ اهمیتی نمیدن
انگار بکی از بچه های سازه گستر تو خط بازار مشغول به کاره که خبرهای اینقدر جزیی رو هم ارسال میکنه
خدارو شکر بعد از سال ها محسن کریمی مدیر سابق امور اقتصادی سازه گستر و قائم مقام معاونت تامین سازه گستر از شرکت رفتند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 30 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۰