#برکناری صادقی کاشان و راونجی و دبیرزاده حراست
این مدیر سایپا کیلومترها از ایران خودرو خصوصی جلوتر است
به گزارش خط بازار؛ سایپا امروز ۱۷ مرداد در یک فضای صمیمی با حضور مدیران ارتباطات سایپا و جمعی از خبرنگاران روز خبرنگار را گرامی داشت.
در این مراسم مختصر و مفید تنها سخنران سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایپا بود که به ارائه گزارشی از وضعیت تولید، بدهی بانکی و زنجیره تأمین سایپا پرداخت که اهم آن به شرح ذیل است:
۱- زمانی که مدیریت جدید سایپا (آذرماه ۱۴۰۳) مستقر شد، تولید روزانه سایپا به کمتر از ۱۴۰۰ دستگاه خودرو در روز رسیده بود که پیش بینی میشد این روند کاهشی حتی به زیر ۱۰۰۰ دستگاه در روز برسد؛ اما هم اکنون تولید خودرو در سایپا با وجود تمام مشکلات و حوادث به طور میانگین نزدیک به ۱۴۵۰ دستگاه در روز بوده است.
۲- بخشی از افت تولید به جهت مشکلاتی از جمله قطع برق و جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بود.
۳- حدود ۱۸ هزار دستگاه از تولید وانت ۱۵۱ در سهماهه اول سال به دلیل تاخیر در اخذ مجوز استاندارد از دست رفت؛ یعنی تقریباً روزی ۳۰۰ دستگاه.
۴- اگر این عوامل کاهنده در تولید امسال اتفاق نمیافتاد قطعا میانگین تولید روزانه خودرو در سایپا به بالای ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دستگاه در روز میرسید.
۵- بدهی سرفصل شده بانکی که سال گذشته در آذرماه حدود ۲۱ همت بود، اکنون به کمتر از ۸ همت رسیده است. این کاهش قابل توجه در بدهی بانکی سایپا، نشاندهنده پیشرفت در مدیریت مالی گروه سایپا است.
۶- بدهی به زنجیره تأمین نیز که با جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و کاهش چشمگیر فروش و ورودیهای شرکت بوجود آمد به سرعت در حال جبران است و پیشبینی این است که در یک الی دو ماه آینده، بخش عمدهای از تعهدات معوق خودرو و همچنین بدهی به زنجیره تأمین پاس شود.
۷- بهزودی خبرهای بسیار خوبی از سایپا خواهید شنید. به خصوص پروژههای توسعه محصول از جمله عرضه سیتروئن C3XR و پارس نوآ و آریا. همچنین تعدادی خودروی مونتاژی و وارداتی هم به سبد محصولات امسال گروه خودروسازی سایپا اضافه خواهد شد.
۸- سایپا بعد از مدتها، عقبماندگی خود در ساخت و عرضه خانواده موتور و قوای محرکه که ضعف موروثی گروه سایپا بود را برطرف کرده و به زودی شاهد ساخت و عرضه خانواده جدید موتور در شرکت مگاموتور سایپا خواهیم بود.
۹- بخش عمده تولید از دسترفته گروه خودروسازی سایپا در ۶ ماهه دوم سال جبران خواهد شد.
نظر خط بازار
مراسم روز خبرنگار در سایپا تفاوت ماهوی با ایران خودرو داشت که در ادامه به آن اشاره می شود:
۱- میدان داری خلاقانه و حرفه ای مدیر ارتباطات سایپا اصلی ترین ویژگی مراسم تجلیل روز خبرنگار بود. حضور مدیر ارتباطات سایپا در قامت سخنگو و پاسخگو به رسانه ها و افکار عمومی نشان از تجربه و تخصص این مدیر سایپا در حوزه ارتباطات دارد. این در حالی است که افکار عمومی تاکنون صدای مدیر ارتباطات ایران خودرو را نشنیده چه برسد به اتخاذ یک اقدام خلاقانه و حرفه ای. مدیر ارتباطات سایپا از جمله خبرنگاران قدیمی حوزه خودرو است که تجربه مدیریت ارتباطات در شرکت های خودروسازی را پیش از این داشته است.
۲- یکه تازی ارتباطات سایپا در مواجهه با اصحاب رسانه و تعامل با آن ویژگی دوم است. در مراسم سایپا صرفا مدیران ارتباطات سایپا حضور داشتند و چرخاننده اصلی این برنامه بودند. این در حالی است که در مراسم ایران خودرو، همه از جمله مدیرعامل و سهامدار و مشاور و مدیران ارتباطات حضور داشتند تا شاید ضعف های ارتباطات و مشاور دولتی شان پوشیده شود.
۳- تبیین وضعیت کنونی و چشم انداز آینده سایپا توسط مدیر ارتباطات که در یک فضای به دور از حاشیه صورت گرفت سومین ویژگی این مراسم بود. این در حالی است که سخنرانان مراسم ایران خودرو متفاوت از این بود.
۴- دعوت از منتقدان رسانه ای در کنار همکاران رسانه ای، نقطه قوت دیگر مراسم سایپا بود. این اتفاق قابل مقایسه با رفتار محافظه کارانه و منفعلانه ارتباطات عمومی ایران خودرو نیست.
مقایسه این دو مراسم بار دیگر اثبات کرد که ارتباطات سایپا علی رغم مدیریت شبه دولتی حاکم بر سایپا کیلومترها از ارتباطات ناکارآمد ایران خودرو خصوصی جلوتر است. ارتباطاتی که از سهامدار(از تهران تا دبی)، مدیرعامل، بازرس ویژه و مشاور دولتی خدادادی همه در آن دخیل هستند ولی اندازه یک مدیر ارتباطات سایپا کاٰرآمدی ندارند.
ارتباطات نیاز به مدیران جسور، خوش فکر و در خط مقدم دارد و نه بله قربان گوها مخفی شده پشت در اتاق های مدیریتی. از نکات قابل توجه در ارتباطات ایران خودرو این است که راس این تیم پیش از این در دوران عظیمی(مدیرعامل سابق) روزی برای ثبات مدیریت دولتی تلاش می کرد و اینک سنگ سهامداران خصوصی را بر سینه می زند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خط بازار ، سایپا ، سید رضا حسینی ، متین کاکویی ، مدیر ارتباطات ایران خودرو ، مدیر ارتباطات سایپا ، مدیر روابط عمومی ایران خودرو ، مدیر روابط عمومی سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
در سودیکو چه میگذره ؟!!!
آقای سمنانی رئیس حراست امداد خودرو چقدر گرفتی رو فساد ۴۰۲ خاک ریختی؟هر گرم خاک رو به قیمت طلا حساب کردی؟
با اضافهکاری کارگر زدن ، تعدیل کردن کارگر
بهترین راه کاهش هزینه اس
#اخراج شیخ زاده
انحلال غده سرطانی سایپا، سازه گستر
تا دست دلال و کارشناس سازه قطع بشه
با این کار سایپا شکوفا میشه
ای کاش بجای حذف اضافه کاری کارگران بدبخت از تعداد نجومی بگیران کم میکردن
یارو تو ساختمان سایپا و سازه،مگاموتور حقوق میلیونی میگیره درحالی ک کارگر بدبخت چندرغاز
امثال بهنام ولی نژاد دلال پیمانکار ریده به مگاموتور
شیخ زاده – همه مزایای کارگران را حذف نموده . خبرنگار و خبر واضح و اشکار پرسنل هستن که به خاک سیاه نشستن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۷