امیدوارم این سه اتفاق بر اساس عقلانیت اتفاق بیافتد.
متاسفانه در این چند ماه اخیر شاهد رفتار های هیجانی از تیم کروز بودیم .
که نشان میده عقلانیت و تدبیر بر آن حاکم نبوده .
چند مثال , فقط خودتون بررسی کنید
تغییر مدیرعامل ایساکو .
و یا تغییر معاونت فناوری اطلاعات ایران خودرو
معاون منصوب جدید ، چه سابقه مدیریتی دارد . خودشون میدانستند چه انتخاب داغونی انجام دادن. یک قایم مقایم براش گذاشتن .
خط بازار ، در یک کلام ،. تیم اسلامشهر و طالقان میرن ، تیم کروز میاد
فردا تیم کروز باید بره. ، تیم فلان زهرمار باید بیاد
خر همون خره. ، فقط پالانش عوض شده
ایران خودرو چابک می شود؛ از ادغام شرکت ها تا انهدام دو باند معروف
به گزارش خط بازار؛ واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی امید را در دل اهالی جاده مخصوص زنده کرده است. اتفاقی که مدیریت اقتصادی را جایگزین حکمرانی سیاسی نموده است.
کارآمدی محور مدیریت اقتصادی است. در دوران مدیریت جدید ایران خودرو فضای حاکم به سمت تخصص گرایی و بهره وری حرکت خواهد کرد. البته در کوتاه مدت ممکن است آثار سیاسی کاری دیده شود ولی در منطق بخش خصوصی استمرار رفتارهای سیاسی توجیهی ندارد.
در همین چارچوب پیش بینی می شود سه اتفاق مهم در بدنه ایران خودرو رخ دهد.
اول مدیران سفارشی که با زدوبندهای سیاسی بر سر کار آمده اند از گردونه مدیریت حذف گردند به ویژه از دو باند اسلامشهر و طالقان.
دوم برخی از مدیران ضعیف که در دوران جدید منصوب شده اند قطعا بعد از چند ماه تغییر خواهند کرد؛ از دیزلی ها گرفته تا ایساکویی ها.
و سوم به منظور چابک سازی، برخی از شرکت ها در آینده ای نه چندان دور با هم ادغام خواهند شد. به ویژه شرکت های فعال در حوزه خدمات.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، باند اسلامشهر ، کروز ، واگذاری ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
سلام سلام سلام ؛
تیم جدید نشون دادند که چند تا چالش اساسی دارند که در ادامه مسیر گریبانشون رو خواهد گرفت.
۱- به نظر می رسه کنسرسیومی که ازش صحبت میشه یه دست نیست و زد و خورد بین شون وجود داره، همین خط بازار تو چند تا مقاله اسم از قطعه ساز پرونده داره برده، وقتی همه شون پرونده دار هستند، از یکیشون که سنگین ترین پرونده تاریخ ایران رو داره تعریف و تمجید میکنی و اون یکی رو پرونده دار خطاب میکنی و به قول معروف می زنیش، نشون میده جهت دار داری مطلب میزنی جهت حرکت شما رو هم که پول تعیین میکنه، نگو نه که دلخور میشم 😂
۲- چالش بعدی که به وضوح دیده میشه برخی رفتارهای هیجانی در عزل هاست که بیشتر به تسویه حساب شخصی، تخلیه عقده ها و تلافی جویی شبیهه
۳- انتصاب افرادی که یا اساسا سابقه کار مدیریتی جدی ندارند و یا در سوابقشون سابقه خوبی ندارند و اسناد و مدارک مرتبط با تخلفات سنگینشون در مجموعه های نظارتی موجوده
۴- عدم وجود فرماندهی واحد در مجموعه، الان فرماندهی واحدی حس نمی شه، هر کدوم از این جدیدها یه ساز می زنند و در موارد متعددی رفتارهای متناقضی هم داشتند و دارند
اگر از منظر تحلیل محیط به موضوع نگاه کنیم، این ها نمونه هایی از چالش های درون سازمانی بودند که هر کدومشون می تونن آینده شرکت رو تحت تاثیر قرار بدهند
یا حق
فقط همین کافیست که خواهرزاده پیر خودروسازی که اولین تجربه مدیریتی عمرش را در سن پایین و به واسطه دایی جان در ساپکو گرفت، الان شده قائم مقام سیستمهای شرکت ایران خودرو. کروز کجا بود بابا؟؟؟؟
سلام
امیدوارم هرچه زودتر این خصوصی سازی به ایستگاه سایپا هم برسد
یا حق
اگر منظور از خصوصی سازی خداحافظی با مدیران سفارشی و چابکسازی از طرق ادغام واگذاری و انحلال شرکتها است از روز اول انتصاب آقای شیخ زاده این موضوع در سایپا استارات خورده و مدیر پروژه هم تعیین شده است که فقط در یک مورد ۵۰ نفر عضو موظف هیات مدیره حذف و ۵ شرکت کاغذی شدند .
لازم دیدم ، بکی از کامنتهای خوبی که زیر یکی از مطالب زده شده بود ، با احترام به نویسنده آن اینجا کپی کنم .
——————————————
متاسفم که بگم
افرادی که از طرف کروز، منصوب شدند فکر میکنند که فارغ التحصیل دانشگاه MIT هستند و از سیلیکون ولی آمدند .
اینجا هم گینه بیسائو هست و ما هیچی حالیمون نیست.
ایران خودرو امروز صد برابر دوران برادران خیامی رشد کرده ، و سالها تولید داشته ، اگر امروز کروز هم کروز شده ، از برکت رشد ایران خودرو در این ۴۰ سال و اندی بوده است.
رشد ایران خودرو هم از وجود همین کارگران ، تکنسینها، کارشناسان، روسا، مدیران و معاونین بوده. که دارید،قلع و قمع میکنیدشون.
به خدا تو همه شرکتهای خصوصی همکه برید که الان ادعاشون سقف آسمان را سوراخ کرده، حضور نیروهای با تجربه ایران خودرو و سایپارا میبینید که از ما جدا شدند و به بخش خصوصی رفتند .
جناب کشاورز
این ره که تو میروی به ترکستان است .
فعلا تو ماه عسلی ، خوش باش
ماشاالله به این خبر.
اینکه باند اسلامشهر طالقان حذف شوند بهترین عیدی برای صنعت کشور شکی نیست.
اما طبق اخبار موثق در مدت کوتاه و تا نیمه اول فروردین سال جدید به حول قوه الهی تمامی این باند ها از هم متلاشی میشوند .
میله های زندان انتظار آنها را میکشند و این بزرگترین خدمت به بیت المال و کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو است.
در حال حاضر نامه ای با امضای بیش از هزاران نفر جمع آوری شده که نارضایتی و عدم صلاحیت این باند را تایید میکند .که به زودی در اختیار خط بازار جهت ارائه داده میشود.
به امید روزهای پاک و بدون رانت .
آقای کروز عزیز .اسلامشهری هارو میشه بیرون کرد ..
اما طالقانی اخراجی رو که جا خوش کرده تو نخ باید نیرو کمکی بگیری
امیدوارم تغییرات در معاونین و مدیران تولیدی فاسد ، زورگو که خیلی هم در مقابل جنس مخالف ضعف دارن انجام بشه
بی هنر که شرکت آپکو را به فنا داد به دنبال مدیریت جدید است
ايشون كه شركت رو به سود رسوند!
این همه از کروز می گفتید همین بود
به چند تا تغییر جزئی راضی شدید
اونهایی که باید برن که قوی تر شدن و همچنان جولان میدن
تو حوض منابع انسانی که هنوز آقایون دارن شنا میکنن
شاه آمپول زن که داره آمپولشو میزنه و با ریخت و پاش آخر سال و اختیار قبلی قرارداد بیمه و تقسیم پاداش بی حساب و کتاب بین اصحاب خودی داده بیشکن میزنه و البته کمالشون هم که داره ماله کشی خودشو میکنه. با ریش و تسبیح و آمپول باید خداحافظی کرد
معاونت های تولیدی هم که قربونتون برم حسابی آخر سالی حال دادید
بازرسی و ارتباطات که ظاهرا کارهاشون کردن و نیازی به تغییر اونها هم حس نمیشه.
جمع کنید بابا اینقدر کروز کروز نگید
به شخصه تا زمانی که کروز ایسیکو رو تغییر ندی امیدی به تغییر ندارم.
شرکت آپکو بر اثر سوء مدیریت منحل شد
سو مديريت عظيمي!
حامد کشاورز و دریابید
پورسانت سه درصد از تامین کنندگان خارجی
سایپا قبل از خصوصی سازی شروع به چابکسازی کرده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۸