سلام سلام
سهامدارانی که با مماشات عده ای در بدنه حاکمیت به مدیریت رسیدند، یاد گرفته بودند گروکشی کرده و زورگویی کنند.
لذا ترک عادت نمی توانند بکنند و فکر میکنند اینجا هم می توانند با گروکشی و زورگویی حرفشان را به کرسی بنشانند
به هر حال وا اسفا به حال خودروسازی و صنعت این کشور که عده ای معلوم الحال آن را به لجن کشیدند
یا حق
ایران خودرو در مسیر ساختارشکنی/عمر مدیریت سهامداران به یکسال می رسد؟
به گزارش خط بازار؛ در شش ماه گذشته، سطح اصطکاک ایران خودرو با دولت و حاکمیت نه تنها کاهش نیافته بلکه به مرحله ساختارشکنی نزدیک شده است. در آخرین اتفاق سازمان تعزیرات حکومتی در پی اثبات گرانفروشی میلیاردی ایرانخودرو، اعضای حقیقی هیاتمدیره این شرکت را محکوم کرد. این تنش های فزاینده در مدیریت یک شرکت حاکمیتی و استراتژیک در صنعت خودرو نگران کننده است. اگر مدیران بخش خصوصی برای قیمت این گونه رفتار می کنند آیا ممکن است در بقیه موضوعات رفتار تندتری و جسورانه تری در مقابل دولت و حاکمیت نشان دهند؟
هرچند که رهایی از قیمت گذاری دستوری حق بخش خصوصی است که باید محقق شود ولی یادآوری سه نکته حائز اهمیت است:
اول اینکه بخش خصوصی مالک ۱۰۰ ایران خودرو نیست و بخش غیرخصوصی از جمله دولت نیز در آن سهیم هستند لذا رفتار بخش خصوصی می بایست با لحاظ ملاحظات دولت و حاکمیت صورت گیرد.
دوم اینکه دولت در افزایش قیمت قدرتمندتر از بخش خصوصی است و لذا هدف اول واگذاری مدیریت ایران خودرو به سهامداران خصوصی، افزایش قیمت در ماه های اولیه نبوده است. افزایش قیمت هنر مدیریتی نیست چرا که این کار را هر کسی می تواند انجام دهد.
سوم تحقق هر هدفی مستلزم رعایت الزاماتی است. قلدرمآبی و رفتارهای جسورانه نشانه هوشمندی نیست. بهتر بود سهامداران مدعی در ذکاوت، در سال دوم با شیب ملایم به اصلاحات کلان از جمله حذف قیمت گذاری دستوری مبادرت می نمودند. این عجله و شتاب زدگی قدری مشکوک و قابل تامل است.
به گزارش خط بازار؛ مدیریت جدید ایران خودرو از همان روز اول که عادل پیرمحمدی، محسن مقدم و عبدالله سلطانی ثانی را منصوب کردند تاکنون که رسما در مقابل دولت ایستاده و حواشی اش در حال افزایش است، تصویری نامطلوب از سهامداران ترسیم کرده که عملکرد تیم برندینگ و روابط عمومی را به چالش کشیده است.(وقتی که تیتر یک شرکت ایران خودرو خصوصی می شود طرح دعاوی با سازمان تعزیرات). ادامه این روند در کنار انفعال ارتباطات طعم شیرین واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی را تلخ خواهد کرد.
با توجه به عدم بلوغ دولت در حکمرانی و عدم پختگی سهامداران در بنگاه داری، به نظر می رسد واجب تر از حذف قیمت گذاری دستوری، حذف دوقطبی های «مقدم و موخر»،«پنبه ـ تپه»،«دبی-تهران»،«دولت-صمت»،«اول-ثانی» است. ایران خودرو بیش از هر چیز دیگری نیازمند:
اجماع در تصمیمات واحد؛ حل اختلافات در هیئت مدیره؛ توسعه کار تیمی به جای مدیریت دیکتاتوری؛ تعیین تکلیف بین دبی و تهران؛ ارجحیت کار تخصصی به سیاسی کاری؛ حرکت در مسیر شایسته سالاری به جای رابطه سالاری؛ انتصاب حرفه ای ها به جای بله قربان گوها؛ عدالت در ام ار پی قطعه سازان؛ تقدم منافع ملی به منافع شخصی؛ تغییر در ارتباطات دولتی و برندسازی؛ اصلاحات در خدمات پس از فروش است.
برای تعدیل در رفتار مدیریت جدید ایران خودرو، حضور نمایندگان دولت در هیئت مدیره می تواند موثر واقع شود. درست است که مدیریت اصلی در اختیار سهامداران خصوصی است ولی دولت در هیئت مدیره باید در تصمیمات مشارکت کند. چرا که بخش قابل توجهی از سهام ایران خودرو در اختیار حاکمیت و دولت است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، حمید کشاورز ، خصوصی سازی ، خودرو ، عادل پیرمحمدی ، عبدالله سلطانی ثانی ، علی پنبه چی ، محسن مقدم ، محمد علیپور ، واگذاری ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ظاهراً جرات تغییر مدیر عامل های درجه یک را ندارند
تا زمانی که پای مجلسی ها و نظامی ها و دولتی ها از خودرو سازی قطع نشه صنعت خودروسازی کشور درست نمیشه!!
افرادی کم تجربه، کم سواد مثل مقدم رو با حمایت و. انتظار دارن اوضاع ایرانخودرو و سایپا خوب بشه
صنعت کشور شده خاله بازی برای آقازاده ها و آقایون سفارشی
جمع کنید بساط مسخره بازی رو
وقتی آدم های کاربلد و با تجربه مثل پورمجیب حذف میشه و بله قربان گویان که هنوز ستاره بختشان هنکز در آزمون هستن میشه این
پورمجیب کجا با سواد بود به 40سال سابقه کار در شرکت رو داشت یکسال تجربه را 40سال تکرار کرد اگر برادرش نبود که …
والا من بله قربانگو تر از پورمجیب تو ایرانخودرو ندیدم
یعنی ایشون با ۳۵ سال سابقه باید می موند ؟ پس کی نوبت تازه نفس ها میرسید ؟
مثال خیای بدی زدی استاد😁
اينكه قطعه از چين بياري مونتاژ كني خيلي كار مهمي نكردي كه فاز ايلان ماسك گرفتيد. يكي تو دبي نشسته كلا هيچكس را آدم حساب نميكنه . يكي تو كروز نشسته واتساب بازي ميكنه.
ببينيد چه تلاشي ميكنند ايران خودرو ديزل مونتاژكار بشه. كلا شركتهاي محورخودرو و ايدم و چرخشگر در استراتژي اينا نيستند. ايلان ماسك ايراني عشق مونتاژ از پول بي زبون نفت.
بهنظر من «ساختارشکنی عمر مدیریتی» اگر صرفاً به جابهجایی افراد محدود بشه، تغییری در نتیجه ایجاد نمیکنه. آنچه واقعاً میتونه ایرانخودرو را متحول کنه، شفافیت در فرآیندها، کوتاه کردن زنجیره تصمیمگیری و ایجاد سازوکارهای پاسخگویی است.
تجربه نشان داده وقتی فرآیندها شفاف باشند، حتی مدیران جدید هم ناچارند در همان مسیر شفاف حرکت کنند و این یعنی کاهش خطا، هزینه و دوبارهکاری.
بنابراین در کنار محدود کردن عمر مدیریتی، ضروری است که سیستمهای مدیریتی نوین، داشبوردهای تحلیلی و یکپارچه در سازمان پیادهسازی شود تا تغییر مدیران واقعاً به تحول پایدار منجر شود.
هیچ چیزی با دوران قبل عوض نشده، فقط نفرات جابجا و بعضا حذف میشن نفرات منسب به کروز جایگزین میشن ، روزی 3 تا حکم جدید داره زده میشه در حد هیئت مدیره و قائم مقام،
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰