علیمردان عظیمی کاربلد و سالم است با این روش نمیشه زیر پاشو خالی کنید. عظیمی و چراغعلی باج بده نیستن خودتونو خسته نکنین.
چراغ تغییرات در ایران خودرو روشن شد/رویا بافی برای خروج از زیان نجومی
به گزارش خط بازار؛ به نقل از تابناک شرکت ایران خودرو با وجود انتقادات گسترده مردم از کیفیت پایین محصولات و وقفههای چندماهه در تحویل بسیاری از خودروهای ثبت نامی، سرانجام مجوز افزایش قیمت بیش از ۱۵ محصول تولیدی را وزارت صمت گرفت تا اعتراضی دیگر از سوی مردم را در مقابل خود ببیند، مردمی با توجه به کاهش قدرت خرید و تورم بالا، حالا باید خودروهای کمکیفیت ایران خودرو را گرانتر از قبل خرید کنند.
جدول زیر تغییرات قیمتی محصولات ایران خودرو را نشان می دهد.
ایران خودرو نیز پس از صدور مجوز افزایش قیمت محصولات فوق اعلام کرده است که با این مجوز، طی چهار ماه پایانی سال و از محل قیمتهای جدید، حدود ۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب میکند. اعداد و ارقامی که برای مدیرعامل ایرانخودرو، حکم برگه برنده دارد تا خود را مدیر موفق معرفی کند.
اما این یکروی سکه است و اگر نگاهی به عمر مدیریت علیمردان عظیمی در ایرانخودرو داشته باشیم، روند افزایش زیان دهی در بزرگترین کارخانه خودرویی ایران، صعودی بوده است. بهگونهای که بیش از ۱۲۲ هزار میلیارد تومان به عنوان زیان انباشته ایران خودرو تا پایان نیمه نخست سال به ثبت رسیده، بنابراین این حجم از زیان دهی با وجود حمایتهای مختلف دولت از ایرانخودرو، بیانگر ضعفهای مدیریتی در این شرکت بورسی است. خودروسازی که سرمایه ثبتی آن در بورس حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است، اما زیان انباشتهای چند برابر سرمایه ثبتی دارد. روندی که باعث شده تا ایران خودرو مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شود. قانونی که به صراحت بیان میکند «اگر بر اثر زیانهای وارده، حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیئتمدیره مکلف است، بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده تشکیل داده و صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای قرار گیرد»
در نهایت هیئت پذیرش اوراق بهادار مردادماه سال گذشته تصویب کرد: «در صورت عدم خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت تا تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ نماد معاملاتی ایران خودرو و سایپا لغو پذیرش و از بازار دوم بورس به بازار پایه فرابورس منتقل خواهند شد.»
اتفاقی که ایران خودرو را در یک قدمی اخراج از بورس قرار داد اما با رایزنی های گسترده مدیران ایران خودرو و وزارت صمت، سرانجام هیئتمدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: «با پیشنهاد بورس تهران مبنی بر تمدید مهلت یکساله ایرانخودرو جهت خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت موافقت شد»
بنابراین امتیازی که سازمان بورس به ایران خودرو داد تا بتواند از زیان خارج شود، اما عملکرد عظیمی در این شرکت خودرویی به گونه ای بوده است که تحقق این مهم را دور از دسترس می کند و در نهایت سال آینده، دود سیاست های وی به چشم سهامداران می رود.
تغییر مدیر حوزه ریاست در دستور کار
به گزارش خط بازار به نظر می رسد علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو برای بهبود وضعیت این گروه خودروسازی تغییرات را آغاز کرده است. طبق اخبار به دست آمده قرعه اولین تغییرات به مدیر حوزه ریاست افتاده و قرار است به زودی امیر چراغعلی عزل و فرد دیگری جای وی منصوب شود.
منبع: خط بازار
برچسب ها :امیر چراغعلی ، ایران خودرو ، خط بازار ، سایپا ، علیمردان عظیمی ، مدیر حوزه ریاست ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
انشالله زودتر این اتفاق بیفته و تیم سازی ایشون خصوصا توی واحد بازرسی جمع بشه
عظیمی اگه میخواد یک تغییر خوب انجام بده بایستی توسلی مهر رو برگردونه ایران خودرودیزل
بعد از رفتن توسلی مهر ما کارگران این شرکت یه روز خوش نداشتیم. نه خبری از تولید هست و نه اصافه کاری و پاداش و وام و…
بازنشستگی کارگرا متوقف شده و فقط هر روز وعده میدن داریم کار میکنیم ولی فقط دروغه و توهم
یعنی محمدزاده اومده بد تر شده ؟
خط بازار عزیز حالا که تکلیف سایپا روشن شده لطفا از تغییرات ایرانخودرو هم بنویسید بلکه فرجی بشه
ما سهامداران فقط امیدمون به تغییرات هست که بالاخره پولمون نابود نشه
احسنت اشخاص کاربلد و متفکر وخوش ایده وپاکدست را به کارگیر و از مهندس نجمالدین مشاوره بگیرید که چهره ماندگار صنعت می باشد
آقای خط بازار کلی آسمون ریسمون بافتی بگی عظیمی بده
ولی وبسایت codal چیز دیگهای رو میگه
حکمی که علیه کروز هم گرفته شد هم همچنین
خودتم به هر دری زدی پول بهت بده ولی بهت پول نداد (بر خلاف دوست نازنینت تیموری)
بعد کلی تلاش شخص شما تونستی ایشون رو زیارت کنی و ۲تا سوال بپرسی از ایشون و پرسیدی و جوابتم گرفتی
خدا نگذره از شما، خیلیها نمیدونن این وبسایت توسط چه مدل شخصیتی اداره میشه ولی من میدونم امثال شما مانع جلو رفتن حتی ۱ قدم ایران هستین در صورتی که پای منافعتون وسط باشه
متاسفانه ضرر شما از اسرائیل هم بیشتره برای این مملکت
اگر قدیمی های خودرویی حرفی برای گفتن داشتن الان وضع خودروسازی این نبود
مقیمی مثلا گنده خودروسازی داره میشه و میخاد صنعت رو نجات بده
نجم الدین معاونت و مدیرعامل و مدیر و چی چی خودروسازی ها بود
شیخ زاده سال های سال تو خودروسازی بوده و هست
خودروسازی با این آدم ها رفتن به چاه ویل هست
ضرر و زیان خودروسازها رو ببینید
همین هایی که چنبره زدن از گذشته سبب زیان و بدبختی خودروسازی ان
خون تازه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 8