انقلاب صنعتی مدیر غیرتهرانی خودروسازی بعد از دو دهه

رویکرد تحولگرا در خودروسازی با هدف نزدیک شدن به مدل های موفق مدیریتی خودروسازان دنیا، یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای نجات صنعت خودرو کشور است. ضرورتی که اخیرا در صنعت خودرو قوت گرفته است.
کد خبر : 49676
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

به گزارش خط بازار؛ بررسی های آماری و میدانی نشان می دهد عامه مردم و مسئولین از اقدامات تکراری و همیشگی مدیران خودروسازی خسته شده اند. اقداماتی که توامان با پروپاگاندای رسانه ای همراه است و هیچ عایدی در عمل برای صنعت خودرو ندارد. حرکت به سمت اصلاح ساختارها، پیاده سازی مدل های موفق مدیریتی و بنگاه داری خودروسازی دنیا در ایران و حرکت به سمت نوآوری در تکنولوژی و محصول از جمله انتظارات اساسی دولت و ملت است که تحقق آن مستلزم تجربه، هوشمندی و نگاه مدیریتی به روز است.

مدیری می تواند در این عرصه گام بردارد که اول تجربه حداقلی داشته باشد، دوم از هوش مدیریتی برخوردار باشد، سوم شهره به سلامت اخلاقی و مالی باشد و خودروسازی را با سفره خانوادگی اشتباه نگیرد. قطعا از کسی که هنوز حکم انتصاب ش خوش نشده به فکر سفرهای خارجی و زدوبند در دفاتر خارج از کشور و تامین منافع نزدیکان خود است، نمی توان انتظار داشت تحولگرا باشد. چنین مدیرانی هر چقدر هم که با تفکر بازنشسته ها و اجیرکردن نوچه رسانه ها سروصدای رسانه ای به پا کنند و از حمایت تهرانی ها برخوردار باشند، ولی در نهایت مجبور به خداحافظی از جاده مخصوص خواهند شد.

رویکرد تحولگرا در خودروسازی با هدف نزدیک شدن به مدل های موفق مدیریتی خودروسازان دنیا، یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای نجات صنعت خودرو کشور است. ضرورتی که اخیرا در صنعت خودرو قوت گرفته است. بررسی ها نشان می دهد محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا بر پایه تجربیات خود در خودروسازی داخلی و جهانی و همچنین هوشمندی مدیریتی و با داشتن سلامت اخلاقی و مالی تحول در خودروسازی را بعد از سال ها در جاده مخصوص آغاز کرده است.

 

 

تیرینگ(Tioring) که سبک نوین مدیریتی و آزمون شده در خودروسازی جهانی است، یکی از برنامه های جدی تیموری در سایپا می باشد. تیرینگ از دهه 80 به بعد در خودروسازی مطرح بوده و اقدامات خوبی هم در برخی شرکت ها همچون مگاموتور در گذشته صورت گرفته ولی سبک و گستردگی برنامه سایپا متفاوت تر از گذشته است. هرچند که این موضوع از اوایل دهه 90 مطرح بوده ولی کسی جسارت و همت انجام آن را نداشته است. این در حالی است که این مهم در دوران تیموری از ابتدا در دستور کار بوده و در هفته های اخیر نیز وارد فاز اجرایی شده است.

تیموری در این خصوص هم در تصمیم و هم در اجرا هوشمندانه عمل کرده است. هوشمندی در تصمیم به دلیل آن است که تیرینگ اقدام بسیاری موثری در کاهش هزینه و فساد، افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت است و هوشمندی در اجرا هم به دلیل آن است که این انقلاب صنعتی با شرکت سایپاپرس آغاز گردیده است. شرکتی که هم به لحاظ سهم زنجیره تامین و هم به لحاظ تیم مدیریتی کاملا فنی، غیرسیاسی، متخصص و مجرب، بهترین گزینه برای آغاز این جهش بزرگ است. فلذا این اقدام نقطه عطفی در حوزه تولید و زنجیره تامین است که تیم همراه تیموری در هیئت مدیره، تجربه و تخصص لازم برای این کار را دارند.

تجربه یکسال گذشته مدیران خودروسازی نشان داده که جنس و ماهیت عملکرد تیموری در برخی حوزه بسیاری از رقبای خود متفاوت تر بوده است. اقداماتی که زاییده تجربه شخصی تیموری در هیئت مدیره با همراهی افراد مجرب تولیدی در هیئت مدیره است و نه تازه منصوب شده های تهرانی که تجربه کافی در این حوزه را ندارند.

منبع: خط بازار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کارگر چهارشنبه , 28 دی 1401 - 0:24

لطفا میشه از آقای مهندس تیموری بپرسین که اگه معتقد به شیوه مدیریت نوین هستند چرا با آنکه می دانند مدیران عامل مستقر در تبریز نه از مدیریت سنتی و نه از مدیریت نوین شناختی ندارند و تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که از رسانه ها برای تبلیغ خود استفاده کند و از علما و مسئولین استان برای موقعیت خود استفاده کند حمایت می کند و اگر هم آقای تیموری عزیز اعتقادی به ایشان ندارد چرا در منفک کردن ایشان از خودروسازی مردد است.

ماهان چهارشنبه , 28 دی 1401 - 11:08

#ادعا و سوالات مخاطب:

خیلی دوست داریم بدانیم آقای تیموری، قبل از سایپا مدیرعامل کدام شرکت بزرگ یا کوچک بوده اند؟
آیا این حق ما نیست که بدانیم؟
و باز خیلی دوست داریم بدانیم که آیا همه انتصابات ایشان از افراد سالم، با تجربه و با رزومه است؟ مثلا انتصاب مدیرعامل شرکت بزرگ خودروسازی پ.خ؟؟! یا “پیمانکاران ناسالم سابق و مدیران فعلی شرکت مگا؟؟
یا مدیران عامل مستقر در تبریز؟
البته از حق نباید گذشت و بایستی از آقای تیموری تقدیر و تشکر کرد به خاطر انجام کارهای زیر :
1) برداشتن و حذف کردن یکی از بزرگترین مفسدین اقتصادی و اخلاقی ( م.ف.ا ) که سالها در مگاموتور و “س.ک” هرکاری که دلش خواست انجام داد و هیچکس هم نمی توانست او را جابجا کند چون ( م.ف.ا ) شریک اقتصادی اهالی “منطق” و منادیان یا”غفار” است و منصوب و نوچه “پدر خوانده” و چه می کند این فرقه ضاله ب. و اینکه تیموری با شهامت با او برخورد کرد و مقابل خیلی ها از جمله اهالی “منطق” ایستاد و این غده را جراحی کرد، جای تحسین و تقدیر دارد.
2) اتخاذ سیاست اقتصادی نسبتا صحیح در سایپا به منظور جلوگیری از زیان های بیشتر که تقریبا هم تا کنون موفق بوده است.
3) برداشتن و حذف مدیرعامل قبلی خودروسازی بزرگ پ.خ که فوق العاده مدعی و بدون تجربه در حوزه خودرو بود و با قلدری آن کرسی را اشغال کرده بود و تیموری با اقتدار با او برخورد کرد.
4) تن ندادن به دستورات و خرده فرمایشات “تهرانی” ها که این امر، در این دوره و زمانه، کار بزرگی است.
5) حداقل می تواند خوب صحبت کند و مسایل را با سلیقه خود، خوب بیان می کند. کاری که بعضی ها مثل م.خ که منصوب “تهرانی” ها در آنطرف چهارراه است، از انجام آن عاجز هستند!
و چند مورد مثبت دیگر… که کم کم از تیموری، مدیرعاملی نسبتا موفق دارد می سازد.
امیدواریم با جابجایی هایی که انشاءالله در پیش است و “امین” دولت ممکن است به سازمان برنامه و بودجه نقل مکان کند و “ایدرو” و “ایمیدرو” دچار تحولات خواهند شد، اهالی “منطق” و “لاهیجان” و منادیان یا”غفار” و “ثقیف” و شیخ قلابی “اشراق” و “تهرانی” ها نیز جابجا شوند و به مشاغل اصلی و خانوادگی خود بازگردند! و “صنعت در حال نابودی خودرو” بتواند نفسی تازه کند و جانی دوباره بگیرد و افراد متخصص و سالم در راس امور مربوطه قرار گیرند. انشاءالله.

محمد مهدی چهارشنبه , 28 دی 1401 - 14:39

دقیقا درسته

آیا سوابق هیات مدیره و مدیرعامل قالبهای صنعتی سایپا رهانیدند چیست کدام جریان ایشان را هیآت مدیره آنجا کرد.
آنها بدانند در هر حالتی پیگیری این انتصاب هستیم
منتظر باشند

بهنام چهارشنبه , 28 دی 1401 - 17:12

شرکت گ ق با مدیریت و که تمام توانائیش متوقف کردن خطوط است
اقای مدیرعامل گروه به دوستان تان برای انتصاباتش تذکر جدی بدهید چرا اخراجی یک خووروساز باید اینجا مدیر عامل شود در صورتیکه متخصص تر و بهتر از ایشان اینجا هست.هدف شما چیه اقای مدیرعامل گروه.
این‌نوشته ها استادی باشد بر ای روزی که همه در خط بازار گفتند هیچ کس توجه نکرد .

تا عزل مهره های مسئله دار پیگیری میکنیم ب
بدانید رشوه خوار و کارشکن در این کشو ر هرگز خواب راحت نخواهد داشت .
تا موعود

علوی چهارشنبه , 28 دی 1401 - 20:13

ب که خوابه یکی باید خودشو بازرسی کنه
ولی در خصوص زیرمجموعه مگاموتور بررسی بیشتر کنید
شرکت گداز قطعه کیا و ……..فعلا چیزی نمیگیم تا اسناد