از بهشت خصوصی تا جهنم تعزیرات/برکناری تمام اعضای هیئت مدیره ایران خودرو

با واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی این شرکت به یکی از پرحاشیه‌ترین شرکت های صنعتی در سال های اخیر تبدیل شده است.
کد خبر : 123343
تاریخ انتشار :پنجشنبه 20 شهریور 1404 - 11:48
به گزارش خط بازار؛ با واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی این شرکت به یکی از پرحاشیه‌ترین شرکت های صنعتی در سال های اخیر تبدیل شده است. شرکتی که قرار بود با دست سهامداران خصوصی شاهد انقلاب در صنعت خودرو باشد.
طی ۷ ماه گذشته با مدیریت عادل پیرمحمدی و کنترل از راه دور سهامدار دبی نشین و دیگران عملکرد ایران خودرو نه تنها طبق انتظارات بهبود نیافته بلکه موضوعات مختلفی از جمله تزریق منابع مالی، عدالت در قطعه سازان، ظهور مجدد شرکت T۱، بهبود کیفیت، داخلی سازی، مونتاژکاری، بهبود وضعیت کارگران و …. درخصوص این شرکت محل سوال و بررسی است.
این در حالی است که سهامداران ایران خودرو در سکوت سهامداران عمده شبه دولتی با اتخاذ رفتار ساختارشکنانه برای تحقق منافع خود، علیه هر شخص و نهاد مخالف اقامه دعوا نموده است.
از جدیدترین مصادیق این موضوع رأی تعزیرات حکومتی است که توسط شرکت در سامانه کدال منتشر گردیده است که به شرح ذیل است:
•محکومیت ایران‌خودرو به ۱.۶ هزار میلیارد تومان جریمه نقدی بابت گران‌فروشی.
•برکناری دو ماهه عادل پیرمحمدی مدیرعامل.
•برکناری یک ماهه چهار عضو هیأت مدیره.
با این وجود، سهامداران خصوصی نه تنها عقب ننشست بلکه به سبک همیشگی، شمشیر را برای همه از رو بست: از شورای رقابت و سازمان حمایت گرفته تا وزارت صمت، همه را به دادگاه کشاند. حتی در مجمع سالیانه، نفرات خاص (احتمالا به صورت هدایت شده) پشت میکروفون، دولت و وزرا را به باد توهین گرفتند.
و حالا، در واکنش به حکم صریح تعزیرات، این گروه باز هم جنجال آفریدند: با نامه‌نگاری مدعی شدند قاضی تخلف کرده، از روابط عمومی تعزیرات شکایت کردند.
متاسفانه سهامداران بخش خصوصی علی رغم تمامی تجربیات موفق خود در قطعه سازی و مونتاژکاری، در ایران خودرو نه تنها موفق نبوده اند بلکه این سرمایه ملی را به حاشیه جاده مخصوص برده و در سطح ملی چالش سازی نموده اند. مدیریت ناشیانه سهامداران ایران خودرو، قطعا به تولید و معیشت کارگران می تواند آسیب جدی بزند که خود مصداق رفتارهای ضدملی به شمار می آید. آینده مشخص خواهد کرد که در چهار راه ایران خودرو سهامداران به دار آویخته می شوند و یا مجسمه آنان به عنوان نماد موفقیت نصب خواهد شد.
منبع: خط بازار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۸

کارکنان ایرانخودرو پشت مدیریت عامل و هیئت مدیره هستند تا این شرکت به روزهای خوب گذشته برگردد
و خرابکاری های سالهای اخیر جبران شود

راستگو پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۱

همیشه وقتی قطار حرکت می‌کنه به شیشه هاش سنگ پرتاب میکنند ….

اسماعیل پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۱

🧮 چراغعلی با تمام قوا مشغول برداشت محصول از انتصاب‌هایش در ایران‌خودرو است!

در روزهایی که علیمردان عظیمی واپسین نفس‌های مدیریتی‌اش را در ایران‌خودرو می‌کشید، مدیر حوزه‌اش بی‌وقفه مشغول چیدن مهره‌های جبهه پایداری در پست‌های کلیدی ایران‌خودرو و شرکت‌های تابعه بود.
📌 چرا؟ چون پایداری‌چی‌ها حالا به یک باند مافیایی نوظهور در دل ایران‌خودرو تبدیل شده‌اند؛ حلقه‌ای که با حلقه اسلامشهر پیوند خورده و در حال قبضه‌کردن ساختار مدیریتی است.

چراغعلی پس از کاشت مهره‌هایش در دوران پرحاشیه عظیمی، حالا در دوره پیرمحمدی مشغول برداشت است. یکی از دلایل قفل‌شدن موتور مدیریت جدید، کارشکنی‌های همین مهره‌های چراغعلی است که با پشتیبانی حلقه اسلامشهر، عملاً چوب لای چرخ تحول گذاشته‌اند.

اکنون باید دید سایر حلقه‌های قدرت در ایران‌خودرو پس از برکناری عادل پیرمحمدی چه واکنشی به ظهور باند پایداری نشان خواهند داد. اما یک چیز روشن است:

تا زمانی که کارگزاران حلقه‌به‌گوش این باندهای مافیایی در ساختار خودروسازی جا خوش کرده‌اند، نباید انتظار هیچ‌گونه رشد یا تحول واقعی در این صنعت داشت.

در روزهای آینده، با چهره‌های این حلقه‌ها و خسارت‌هایی که به مدیریت و ساختار ایران‌خودرو وارد کرده‌اند، بیشتر آشنا خواهید شد…

ناشناس پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۴

بابا بی خیال دوباره ارتش دست نشانده کامنت گذار از سمت کروز و مدیریت فعلی شروع کردن به نفع اینا کامنت بذارن.باب شماها نابود کردین ایران خودرو و کارگرا و کارمندای اونو.بس کنید چی میخواین دیگه.طلباتونو که برداشتن قراردادهاتونو که جلو جلو با کروز امضا کردین دیگه چی می خواین فقط اومدین که کارمند و کارگروه بدبخت کنید و بیرون بریزید.بس کنید برید دیگه.

حسین پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۷

کامنت گذار عظیم لظفا مدرکی داری رو کن
حداقل یک مثال بیار

حامی تولید پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۸

پایداری بده نوچه های حسن روحانی و ممدخاتمی خوبن

پرهام پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۴

سلام
دکتر، می بینم کد T1 رو رمز گشایی کردی.
با این دست فرمونی که اینها دارند میرن جلو به نظر می رسه زودتر از موعد به میدون آزادی خواهند رسید.
اونهایی هم که از این تیم تعریف میکنند جملات اخر مختار رو تو مختارنامه به یاد داشته باشید. تزویر به شما امان میدهد ، شک نکنید گردنتان را خواهد شکست.
مطلب زیاده ، ترجیح میدم صبر کنیم و ببینیم

Sardar پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۲

كم كم داره صداي پاي اون روشن ضمير آزاد مرد به گوش ميرسه كه شرايط رو مديريت كنه

ماهان پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۶

واقعا باعث تاسفه باید اسم سازمان حمایت و سازمان تعزیرات و وزارت صمت بشه حمایت از دلال حمایت از نابودی تولید اونهم تو این شرایط اسفناک وضع صنعت خودرو سازی با اینهمه زیان انباشته و بدهی

حسینی پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۹

فقط کیوان وزیری و روشن در فصل پرتقال میتونن ناجی باشند

کارگر خط تولید پنجشنبه , ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۵

حسینی عزیز بیخیال
کیوان وزیری میگی آدم یا شاه های قدیم می افته که ح..را میخواستن

css.php