از قدیم گفتن شهر که شلوغ بشه ، قورباغه هفت تیر میکشه !!
مملکت آب و برق و … نداره و همه صنایع خوابیده و سیاستمداران هم که درگیره مذاکرات . اون وقت این گروهها تلاش می کنند سایپا را چپاول کنن و گند بزنن به سابقه و قدمت این خودرو سازی قدیم . دعوا سر چپاول و قدرت هست نه بر سر تصاحب و نوسازی !
اجماع بازرگانان برای تصاحب سایپا/خصوصی سازی را متوقف کنید
به گزارش خط بازار؛ خواستگاران سایپا در حال ارسال پاکت های پیشنهادی خود برای خرید بخشی از سهام این شرکت می باشند. طبق اخبار به دست آمده ۶ گروه در لیست خرید هستند:
گروه اول کرمان خودرو است. مجموعه بازرگانی که بر روی واردات قطعات خودرو و مونتاژ خودرو تمرکز دارد. ریشه سیاسی این گروه طیف کارگزاران است. حضور معصوم نجفیان در این گروه از دیگر مدیران خودروسازی پررنگ تر است. مضافا بر اینکه در بدنه کرمان خودرو بین شه بخش و فیروزی اختلاف نظرهای قابل توجهی وجود دارد.
گروه دوم انتخاب است که با مالکیت دیانی در حوزه لوازم خانگی فعالیت دارد. دو لیدر اصلی این گروه برای حضور در خودروسازی بیوک علیمرادلو و محمدعلی حیاتی سازه گستر است.
گروه سوم کنسرسیوم قطعه سازان با رهبری رضا رضایی(مالک آذین خودرو) و حمید صمدی(مالک رایزکو) است. این کنسرسیوم دو ویژگی دارد. اول اینکه قطعه سازان منتسب به عباس ایروانی چندان خود در این کنسرسیوم دخیل نکرده اند و دوم اینکه رضایی و صمدی هر دو دل خوشی از کروز ندارند و به دنبال رقابت با این قطعه ساز بزرگ هستند. همچنین کیفیت و توانمندی مدیریتی رضایی و صمدی به هیچ وجه در حد یک خودروساز بزرگ همچون سایپا نیست. با این تفاسیر در حال حاضر طبقه قطعه سازی به سه طیف تقسیم شده است: موافقان کروز، ناظران حامی ایروانی و سوم مخالفان کروز.
گروه چهارم مجموعه آقای گرامی است. خانواده گرامی در صنعت خودرو سابقه طولانی دارد ولی بیشتر در واردات و نه تولید. این گروه با توجه با حجم بزرگ سایپا، در حد و اندازه های مدیریت سایپا نمی باشد.
گروه پنجم زر ماکارون است. مجموعه ای که همچون انتخاب سررشته ای در خودرو ندارد. البته در گذشته با حضور کوتاه مدت هاشم یکه زارع زر ماکارون تلاش هایی برای حرکت به سمت صنعت خودرو کرد که در نطفه متوقف شد.
گروه ششم مجموعه منتسب به بابک زنجانی است. فردی که نام ش در ارز و بازار دلار مطرح شد و نه در صنعت. وی اخیرا با ورود در حوزه حمل و نقل نسبت به خرید سایپا وسوسه شده است و برخی از مدیران حوزه لجستیک خودروسازی نیز همکاری های غیررسمی با وی انجام می دهند.
این ۶ گروه چند ویژگی مشترک دارند. اول پولدار هستند. دوم بازرگان و گاها دلال های خوبی هستند. و سوم هیچ تخصصی در تولید خودرو ندارند. محیط بنگاه داری و سیاسی قطعه سازی(آن هم قطعه سازی خصوصی) بسیار متفاوت از تولید خودرو است.
در صورت تصاحب سایپا توسط یکی از این ۶ گروه، هیچ اتفاق مثبت خاصی در سایپا نخواهد افتاد و توسعه خودرو قربانی سیاسی کاری ها و منافع بازرگانان خواهد شد. به قول معروف این خواستگاران در بهترین حالت جهیزیه خوبی برای سایپا به ارمغان خواهند آورد و در ادامه راه قادر به اداره این خودروساز بزرگ نخواهند بود. اولین شاهد مثال برای اثبات این مدعا بررسی عملکرد مجموعه های کنونی تحت مدیریت این ۶ خواستگار است که هر کدام با مشکلات عدیده داخلی و سازمانی روبرو هستند.
البته این به معنای استمرار تیم مدیریتی سایپا نیز نیست. بهترین سناریو برای نجات سایپا تا یک سال آینده توقف خصوصی سازی(با فرض این ۶ خواستگار) و در عوض تغییر تیم کنونی سایپا است. آن هم در شرایطی که هنوز نتیجه خصوصی سازی در ایران خودرو برای سیاسیون، متخصصان و افکار عمومی ملموس نشده است.
برای تحقق خصوصی سازی به نظر می رسد با توجه به ساختار خاص اقتصادسیاسی در ایران بهترین ترکیب برای مدیریت سایپا در کوتاه مدت و میان مدت تشکیل یک مثلث مدیریتی شامل «یک نهاد مالی»، «یک نهاد حاکمیتی(و نه دولتی)» و«یک مجموعه آشنا با خودروسازی» است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :آذین خودرو ، ایران خودرو ، حمید صمدی ، خصوصی سازی ، خط بازار ، خودروسازی ، رایزکو ، رضا رضایی ، سایپا ، قطعه سازی ، کروز ، واگذاری سایپا ، واگذاری سهام سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
بهترین بین این 6 گزینه ، کرمان موتور و مجموعه گرامی است .
مجموعه گرامی سالها در حوزه واردات خودرو های نیمه لوکس از برندهای کیا و هیوندایی و چیلی تجربه دارد . به نطر من بهترین تجریه را در خدمات پس از فروش و تامین قطعه دارد . لوکس ترین و بهترین خدمات را همیشه در خدمات پس از فروش داشته .
از سال 95 بطور رسمی ( یعنی حدود 10 سال) با خرید سایت سمنان از ایران خودرو به کار تولید مشغول است . در دوره کرونا سایتهای زاگرس خودرو و سلفچگان را اضافه کرده .
ضمنا در حوزه ماشینهای سنگین هم تجربه دارد .
تنها ایراد این مجموعه وجود مدیرعامل بی لیاقت و بی سوادی بود بنام عوض دیدار که خانواده گرامی لطف بیش از حد به این شخص داشتند و از این جهت بسیار لطمه دیدند . دیدار بدلیل کم سوادی در صنعت خودور نمیتوانست با افراد حرفه ایی و دارای تجربه در خودرو کار کند و این موضوع باعث کوتوله پرورری در خودروسازی فردا شده است که اثرات آن هنوز باقی است
و آقایان گرامی در صورا موفقیت باید بدنه حرفه ایی جذب کنند
توصیه به آقای پایداری
هر چه زودتر تا بدبخت نشدی و فرایند کوتوله پرورری در مجموعه شما هم اتفاق نیافتاده است شر عوض دیدار را از سر مجموعه کم کنید
اینقدر نسبت به هم زبانی با ایشان متعصب نباشید
کار نیمه تمام
مگه الان وضعیت خوب و رو به راه است؟
اینهمه نیرو را شب عید بیکار کردند تیم جدید اینهمه کارمند و کارگر را شرمنده خانواده کردند اتفاقا خصوصی سازی باعث میشود نیروی متخصص بماند و نیروی بیخود و مازاد و مفت خور حذف گردد.
نون ده هزار نفر باید بیافته دست یک مشت ….
برگشت حیاتی به سایپا یعنی عزای سانروف و بقیه دلال ها
تلاش کنید نیاید که کارتان زار میشود
خط بازار عزیز چطور زمانیکه ایرانخودرو را میدهند به جنتلمنها مشکلی ندارد و گل و بلبل است
الان که سایپا را تعیین تکلیف می کنند کار اشتباهی ست و اسمش: تصاحب
نکند تمایل دارید اینجاهم به کروز واگذار شود؟ آنها محض رضای خدا موش،میگیرند ولی بقیه شرکتها تصاحب گرند
شیخ زاده صالحی سهیل نژاد(بهیار )حسین زاده رادمنش به پایان سلام کنید
ای کاش در درج مطالبتان خدا رو هم در نظر میگرفتید و الکی به پاکدستی چون حیاتی تهمت نمیزدید
همه سازه گستری ها میدونن که حیاتی جز بهترین و پاکست ترین و خوش فکر ترین مدیران صنعت خودرو هست
خود خط بازار هم بالاخره به این نتیجه رسید که راجب ایشون اشتباه مطلب میزده ،حیاتی هیچ وقت به احدی باج نداد
الان بحث خریدار است نه مدیر
اتفاقا در دوره این آقا ک الان شما دکتر صدا میکنید
نارضایتی خیلی زیاد بود ولی نه به اندازه دوره صالحی
افت 22درصدی امسال نسبت ب پارسال عبور مستقیم 8درصدی با تولید روزی 1200 دستگاه عیار واقعی حیاتی را نشان داد
الان معضل اصلی سایپا، مگاموتور نیست
فقط سازه گستر است
خریداران و صاحبان اینده سایپا اگر تمایل به نابودی دارید از ایده های شیخ زاده رادمنش صالحی غافل نشوید
قطعا شمارا به سمت نابودی
هل میدهند
سلام
تنها راه نجات صنعت خودرو و خروج سیاسیون و افراد مساله دار واگذاری آن به بخش خصوصی می باشد و دربین این گروها بنظر میرسد کرمان خودرو بهترین گزینه است البته با هدایت دکتر معصوم نجفیان مرد خوشنام خودروسازان،تنها با این تغییر می توان به آینده صنعت خودرو امیدوار شد وگرنه با این دست فرمان بهبود انتظار بیهوده ای هست.
همین آقای دکتر نجفیان شما باعث و بانی افزایش نیروی کار مازاد در شرکت سایپا و سازه گستر شدند و هرچه همشهری دور و نزدیک داشتند در شرکت استخدام رسمی شدند و امروزه روز افراد شایسته را به بهانه چابک سازی اخراج میکنند
در سال ۱۴۰۳ تمام مشکلات سایپا تامین قطعه در مگاموتور بود ولی باتمام آن مشکلات تولید تا روزانه ۱۸۰۰ دستگاه محقق بود ، رضایت مندی زنجیره تامین در کنار افزایش مناسب و صحیح قیمتها در سازه گستر موید عملکرد درست تیم اجرایی و کارکنان سازه گستر بود .
ای کاش رییس جمهور محترم ، وزیر صنعت و اقای مقیمی بیشتر به تیم اقای توسلی مهر اعتماد میکرد .
در زمان توسلی مهر حداقل حقوق و مزایا کارکنان شرکت ها ، خرید بموقع قطعات ،پرداخت ها به زنجیره تامین بموقع انجام میشد
ای کاش امثال حیاتی ها در صنعت کشور چندتا بودند تا این صنعت درست میشد
مدیر عامل فقط مهندس حیاتی خداوکیلی خوب کار کرد دمش گرم
اینکه میفرمایید برای خصوصی سازی عجله نباید کرد یه بحث جداگانه است، اینکه میفرمایید تیم جدید تغییر کنه عم یک بحث دیگه ، فکر کن تغییر کنه مگه کسی رو دارن که بیارن سایپای به گل نشسته رو نجات بده؟ یکی میاد مثل همین شیخ زاده و دارو دسته اش، اینکه مثلا دکتره و به قول نوچه هاش کاربلده گند زده تا الان، من اسم کسی رو نمیارم چون تخریب میشه ولی سایپا رو فقط یک مدیر جسور و نترس باید بگیره، مدیری که ترسی از کسی نداشته باشه، دلسوز باشه و کاربلد، هستند ولی اینا نمیخوان باشن، زمانیکه شیخ زاده اومد گفتم بیشتز از ۶ ماه نمیمونه، الان هم میگم تا آخر خرداد رفتنی میشه، بعد از اون هم مدیران شرکتهای تابعه میرن، ولی با همه این حرف ها فقط خدا باید به این پرسنل بیچاره کمک کنه و دست یه مشت کلاش از خدا بیخبر رو کوتاه کنه، به امید سربلندی سایپا و سایپایی
منتظر ب ا ب ک باشید
خط بازار چند چندی با خودت؟
الان مخالفی؟
واسه کروز موافق بودی و عالی بود و تیتر میزدی عادل دادگستر اومد و عظیمی و مدیریت دولتی خداحافظ و فلان و بیسار. الان تیتر میزنی و رپرتاژ میری وامصیبتا بیایید که چاپیدن و قاپیدن.
مملکت صاحب داره خیالت راحت تک ریالی هم حسابش مشخصه و جابجا نمیشه.
تو جوش الکی نزن واسه قلبت خوب نیس بزرگوار.
سلام
خط بازار معلوم نیست با پرسنل سایپا هست یا اینکه داره نقش پلیس خوب رو بازی میکنه
سایپا باید زودتر خصوصی بشه تا دست افراد بی لیاقت مثل منتظرالمهدی و صادقی کاشان و راونجی جلاد و سهیل نژاد و فهیمی و حسن زاده و احسان مقدم و جبلی جوان و صالحی و مدیران بی لیاقت در سطح گروه زودتر کوتاه شود
واقعا سایپا ظرفیت این همه مدیر هزینه تراش و بی سواد رو نداره
قطعا فقط خصوصی سازی این موضوع رو مرتفع میکنه
حالا کرمان بیاد یا بابک و یا گزینه لپ لپ
اندکی صبر که سحر نزدیک است
با این چارت بزرگ و بی در و پیکر سایپا در حراست و بازرسی و اداری و بازرگانی و ارتباطات قطعا فقط هزینه تراشی برای سازمان بوجود اومده
نهادهای نظارتی هم که خواب تشریف دارند
داداش بیدار بشید لطفا آش رو با جاش بردن
مخاطب نگران:
آيا واقعا شما نگران سایپا و کارکنانش هستید؟
آيا واقعا فکر می کنيد گزینه هایی که ذکر شده راه نجات گروه هستن؟
آيا واقعا شما اشراف کامل به تمام شرکت های گروه دارید که خطاب به تمام مدیرعامل ها واژه بی لیاقت استفاده کردید؟
آيا واقعا شما نکات مثبت و تاثیرگذار شرکت های گروه نمی بینید یا چشمتونو بستید و نقد غیر منصفانه و کینه ورزی می کنید؟
شما از شرکت سایپا آذین چه اطلاعاتی دارید
از توانمندی و شایستگی مهندس حسن زاده
از پیگیری و سخت کوشی ایشون
از تولید روزانه ۱۳۰۰ دستگاه ست صندلی
پرداخت معوقات پرسنل
پرداخت معوقات پیمانکاران
پرداخت معوقات بیمه و …
همکاران بازنشسته
لطفا اگه انتقادی هم هست سازنده و در جهت پیشرفت و بیان نقاط ضعف باشه تا راه حل مساله پیدا بشه
صرف گفتن برداشتن و …
فقط این را نشون میده که مشکلات شخصی وجود داره و بس.
سلام
فقط این مورد را به شما آقای نگران اعلام می کنم که در این ۳۰ سالی که در سایپاموتور سابق، شتاب خودرو قدیم و سایپاآذین فعلی مشغول به کار هستم، با در نظر گرفتن شرایط محیطی داخلی و بیرونی شرکت و محدویت ها، مدیرعاملی بهتر از ایشان در شرکت نیامده است حتی از آقای پرویز کاظمی عملکرد بهتری داشته است، این مطلب را با بررسی و تجزیه تحلیل می گویم و با جملات بد و خوب افراد را قضاوت نمی کنم و با تجربه ای که دارم تنها کسی هم که می تونه سایپاآذین را بالا ببره با یاری خداوند متعال و همت کارکنان همین آقای حسن زاده می باشه من مدیرعامل های بسیاری را در سایپاآذین دیدم و از نزدیک با همشون در ارتباط بودم همه با توجه به توانایی که داشتند دلسوز بودند ولی دلسوزترین و منصف ترین و از خودگذشته ترین فرد با در نظر گرفتن کلیه پارامترها آقای حسن زاده می باشه.
لطفا از روی عناد شخصی موضوع را طرح نکنید چون اگه مشکلی پیش بیاد باید جوابگوی حداقل سه هزار خانوار میانگین ۴ نفره باشید و در این دنیا و اگه به آخرت هم اعتقاد داشته باشید در آن دنیا چوب کارتون را خواهید خورد.
والسلام
همکار سایپا آذین
ما همه در کشتی گروه سایپا هستیم
بعد از ۲۵سال حضور در گروه و متاسفانه اضافه شدن شرکت های زیان ده به قلب سایپا باعث ضعیف شدن سایپا شده بخصوص انتخاب مدیران عامل ضعیف و بی سواد
دوست عزیز هیچ مشکل شخصی و خصوصی وجود نداره
فقط نفع سایپا و گروه مهم میباشد
ببین از این اسامی که من اعلام کردند واقعا چند نفر شایسته هستند و چند نفر کاملا سیاسی سر کار هستند
به امید روزهای خوب برای گروه سایپا بدون حضور مدیران نالایق و سیاسی و…..
یا حق
دقیقا صحبت منم همین بود
باید فرقی بین مدیر شایسته با دیگران باشد
مدیرعاملی که تلاشگرانه در جهت ارتقا شرکت کار میکنه
خداروشکر سایپا آذین روند رو به رشد داشته و موانع در حال برطرف شدن هستن.
به امید روزهای خوب و طلائی گروه خودرو سازی سایپا
موافقم با نگران
هان حضور در دهکده جهانی هستیم باید از تجارب ارزنده هلدینگ های پویا و تاثیرگذار در پهنه اقتصادی استفاده کنیم.
گروه خوشنام سرمایه گذاری انتخاب در چهل سال گذشته با مدیریت استراتژیت مبتنی بر تامین زنجیره تولید ملی در زمینه های محتلف خوش درخشیده است و یکی از مولفه های ارزشمند این گروه ،انتخاب مدیران جوان و جسور مرتبط با همان شاخه و در هر زمینه اقتصادی است ، حضور حیاتی در این گروه صد در صد ناشی از آینده نگری و تداوم فعالیت های اقتصادی در کلاس جهانی باتوجه به رزومه روشن حیاتی در شاخه خودروییست.
امید است اتفاقات خوبی در راه باشد …
اگر خواهان حضور در دهکده جهانی هستیم باید از تجارب ارزنده هلدینگ های پویا و تاثیرگذار در پهنه اقتصادی استفاده کنیم.
گروه خوشنام سرمایه گذاری انتخاب در چهل سال گذشته با مدیریت استراتژیت مبتنی بر تامین زنجیره تولید ملی در زمینه های محتلف خوش درخشیده است و یکی از مولفه های ارزشمند این گروه ،انتخاب مدیران جوان و جسور مرتبط با همان شاخه و در هر زمینه اقتصادی است ، حضور حیاتی در این گروه صد در صد ناشی از آینده نگری و تداوم فعالیت های اقتصادی در کلاس جهانی باتوجه به رزومه روشن و درخشان حیاتی در شاخه خودروییست.
برادر با یگ گل که بهار نمیشه، ضمن اینکه خودروسازی خودروساز میخواد نه تولید کننده لوازم خانگی، گروه انتخاب شاید خوب باشه ولی به درد سایپا نمیخوره، اینم بگم از قبل همه چیز برای برنامه ریزی شده،
لطفا درحد کودکان ابتدایی مطلب ننویسید حداقل کار این است در مورد مطلبی که مینویسید تحقیق کنید هلدینگ انتخاب بسیار قوی و تیم متخصص و متبحری دارد که در سیستم اقتصادی کشور بسیار خوب عمل کرده است.
کمی تحقیق و فکر کنید
همین آقای دکتر نجفیان شما باعث و بانی افزایش نیروی کار مازاد در شرکت سایپا و سازه گستر شدند و هرچه همشهری دور و نزدیک داشتند در شرکت استخدام رسمی شدند و امروزه روز افراد شایسته را به بهانه چابک سازی اخراج میکنند.
تنها کسیکه میتونه خودروسازی سایپا را نجات بدهد کسی نیست جز معصوم خودروسازی
اره معصوم خوبه
باز با اون حجم از معصومیتش دوباره ده تا اتوبوس آدم از اردبیل و دشت مغان بیاره پیاده کنه
همبن الانش دو سوم سازه گستر بیکارند
بیاد هزارتا بیکار دیگه اضافه کنه .. اتفاقا دوره ایشون خیلی هاشون نارضایتی مون بیش از حد بود
صدای پای معصوم میاد فرشته نجات و منجی گروه که با اعتبار ملی ، دوست گرامی دکتر نجفیان را مقایسه کنید با مدیر عامل مازنی که یکیشون اعلام کرد شرط استخدام و ارتقاء مازنی بودنه و اون یکی کل جاده چالوس و مرزن آباد را توی گروه استخدام کرد.
دکتر نجفیان با اون سابقه کاری در گروه ،چند نفر از اردبیل آوردن و عزیزان مازنی در کوتاه مدت چند نفر ،لطفا واقع بین باشیم و مغرضانه نظر ندیم.
در صورت تصاحب سایپا توسط یکی از این ۶ گروه، هیچ اتفاق مثبت خاصی در سایپا نخواهد افتاد و توسعه خودرو قربانی سیاسی کاری ها و منافع بازرگانان خواهد شد. به قول معروف این خواستگاران در بهترین حالت جهیزیه خوبی برای سایپا به ارمغان خواهند آورد و در ادامه راه قادر به اداره این خودروساز بزرگ نخواهند بود. اولین شاهد مثال برای اثبات این مدعا بررسی عملکرد مجموعه های کنونی تحت مدیریت این ۶ خواستگار است که هر کدام با مشکلات عدیده داخلی و سازمانی روبرو هستند.
البته این به معنای استمرار تیم مدیریتی سایپا نیز نیست. بهترین سناریو برای نجات سایپا تا یک سال آینده توقف خصوصی سازی(با فرض این ۶ خواستگار) و در عوض تغییر تیم کنونی سایپا است. آن هم در شرایطی که هنوز نتیجه خصوصی سازی در ایران خودرو برای سیاسیون، متخصصان و افکار عمومی ملموس نشده است.
برای تحقق خصوصی سازی به نظر می رسد با توجه به ساختار خاص اقتصادسیاسی در ایران بهترین ترکیب برای مدیریت سایپا در کوتاه مدت و میان مدت تشکیل یک مثلث مدیریتی شامل «یک نهاد مالی»، «یک نهاد حاکمیتی(و نه دولتی)» و«یک مجموعه آشنا با خودروسازی» است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 31 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۱