الان يكي از كسانيكه كه پيگيره زودتر واگذاري صورت بگيره خود شيخ زاده است
سايپا تو باتلاقي گير كرده كه هرچي امرر دروغ و گزارشهاي اشتباه ميدن دگ كسي گمراه نميشه واي به حالي مدير بعدي
وضعيت الان شيخ و رفقا جوريه كه حيف زود تموم بشه
سايپا بايد اين روزارو ميديد تا سره از ناسره مشخص بشه
هرروز بدتر از ديروز وضعيت فعلي سايپاس
آینده سایپا در ابهام
به گزارش خط بازار؛ هفدهم بهمن سال گذشته، مجمع عمومی ایرانخودرو رای به تغییر مدیریت این شرکت داد تا پس از چند دهه، هیات مدیره این شرکت از زیر پرچم دولت خارج شود و زیر سایه خصوصیها قرار گیرد.
پس از این اتفاق و ازآنجاکه واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی عملا با تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رخ داد، انتظار میرفت سایپا نیز مسیری نسبتا مشابه را (واگذاری مدیریت به بخش خصوصی) طی کند.
اتفاقا اقدامات اولیه برای این واگذاری انجام و حتی متقاضیان خرید سهام مدیریتی سایپا نیز تقریبا مشخص شدند؛ از کرمانموتور گرفته تا هلدینگ دات وان بابک زنجانی.
تا چند هفته قبل از شروع جنگ 12 روزه ایران و اسرائیل، خبرها حکایت از تداوم روند مقدماتی خصوصیسازی سایپا داشت، اما به گفته برخی منابع آگاه، در حال حاضر واگذاری مدیریت سایپا به بخش خصوصی به نوعی تعلیق شده است.
به عبارت بهتر، واگذاری سهام مدیریتی سایپا به بخش خصوصی، پیش نمیرود و گویا دولت نیز تمایل قبل را برای به سرانجام رساندن این پروژه ندارد.
در باب اینکه چرا واگذاری سهام مدیریتی سایپا تعلیق شده، دلایل مختلفی مطرح میشود که به نظر میرسد اصلیترین آنها نا اطمینانی دولت از سرنوشت خصوصیسازی مدیریت ایرانخودرو است.
به هر حال برای قضاوت درباره آینده ایرانخودرو با توجه به اینکه تنها شش ماه از خصوصی شدن این شرکت میگذرد، زود است؛ از همین رو گفته میشود دولت برای واگذاری سهام مدیریتی سایپا –تا حاصل شدن نتایج کلی از ایرانخودرو خصوصی- عجلهای ندارد.
البته این به معنای منتفی شدن واگذاری مدیریت سایپا به بخش خصوصی نیست، بلکه از سرعت کار کاسته شده است.
مساله دیگری که خصوصیسازی مدیریت سایپا را با تردید روبهرو کرده، تنش بین ایرانخودرو خصوصی و دولت طی این چند ماه است. ایرانخودرو میگوید به دلیل مدیریت خصوصی حاکم بر این شرکت، اختیار قیمتگذاری باید دست هیاتمدیره باشد، در حالیکه دولت همچنان بر تعیین دستوری قیمت اصرار دارد.
از همین رو، این پرسش ایجاد شده که آیا صلاح است قبل از تعیین تکلیف قیمتگذاری خودرو، مدیریت سایپا به بخش خصوصی واگذار شود؟ اگر بدون تعیین تکلیف قیمتگذاری، مدیریت سایپا هم خصوصی شود، ماجرای ایرانخودرو و دولت این بار بین سایپا و دولت اتفاق خواهد افتاد.
از آن سو، برای دولت سخت است که دست از سیاستهای دستوری به خصوص در حوزه قیمت، بردارد، کما اینکه با وجود خصوصی شدن مدیریت ایرانخودرو، دولت کماکان در تعیین قیمت محصولات این شرکت دخالت کرده و میکند (هرچند البته ایرانخودرو در نهایت تصمیم قیمتی خود را اعمال کرد).
در مجموع، احتمال میرود واگذاری مدیریت سایپا به بخش خصوصی، به این زودیها رخ نخواهد داد، مگر اینکه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مانند سال گذشته (در ماجرای ایرانخودرو) مقدمات این واگذاری را فراهم کند و به عبارت بهتر، خصوصی شدن سایپا تبدیل به یک الزام و دستور شود.
منبع: فرارو
برچسب ها :خصوصی سازی ، سایپا ، واگذاری سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقای دکتر مصطفی عزیز ،لطفا در خصوص یاران عظیم در گروه سایپا که خیلی زیاد هستند شفاف سازی کنید ..
تحقیقات ،ایندامین، فنرسازی زر …
مدیران عامل و هیئت مدیره های رفت و برگشتی ایرانخودرو
خبرها از اختلاف های یوسف تحمیلی و شیخ به گوش می رسد.به نظرم شیخ زودتر باید تصمیم بگیرد و تکلیف یوسف را مشخص کند چون یوسف هم با ایران خودرو کار میکند و هم با سایپا …و خیلی از مسایل دیگه ای هست که خود شیخ بهتر میداند که یوسف برایش دردسر خواهد شد .
آقای شیخ زاده مسیر خوبی رو در پیش گرفته ،، عدم تعهد سازی جدید برای شرکت از طریق ایجاد پروژه و …
فقط ای کاش عظمی در کشور برای رسیدگی جدی به تخلفات مدیران عامل قبلی بود و همچنین پاکسازی هیات مدیره هایی که وصل به ارکان قدرت هستند .
بنده خدا،.مگر تصویب پروژه چند صد میلیاردی برای شرکت فسا از طرف سایپا ،تعهد سازی جدید در این اوضاع بد مالی نیست؟ چرا الکی امار سازی میکنی ؟
اصلا فضا مناسب اين خوش خدمتيها نيس
خودت خندت نگرفت وقتی اینو نوشتی؟
از ماه دوم همه فهمیدن این تیم اتوبوسی چقدر افتضاح عمل میکنند
عملکرد سفیران که قبلا در سودیکو بوده را بررسی کنید.
آقای شیخ زاده هنر این نیست که اضافه کاری و دریافتی کارگر رو بزنی شما اگر خیلی مردی میخواهی هزینه های شرکت سایپا و زیر مجموعهها رو کم کنی کارشناس ریس مدیرا تو کم کن چرا کارگر باید ساعت 15/00بره بدون اضافه کاری ولی ریس ،مدیر،معاون که شرکت تولیدی نداره باید تا ساعت 20/00الی21/00بمونند با اضافه کاری ساعت 200هزار تا 400هزارتومان و پنجشنبه ها که کلا اضافه کار همه روسا مدیران و معاونین تشریف بیارن باخدا تومان دریافتی آقای جلوی اینها رو بگیر نه از حق حقوق کارگران بزنی
به امید روزهای خوب برای گروه سایپا و برکناری مدیران عامل نالایق
نگران نباشید در روزهای آینده در ایندامین ،امداد ، فتر زر و پرس اصلاحات صورت خواهد گرفت و هیئت مدیره ها جایگزین مدیرعامل های ضعیف می شوند .
عملکرد مثبت و صادقانه آقای دکتر الوند براساس ثبات تولید و ثبت تولید و فروش واقعی و توجه ویژه به نیروی انسانی و کرامت پرسنل نشان دهنده عملکرد مناسب ایشان هست به نظر بدون سند و مدرک ادعا کردن حب و بغض هست.
اینکه مگاموتور الان وضعیت این چنینی داره تقصیر شیخ زادهس یا اون مدیرعاملی که کارای پوپولیستی میکرد. لطفا ادرس غلط ندید
بنظرم شما ارامش خودتونو حفظ كنيد ما از قديم اينجاييم شما تازه اومدي ميدونيم كي كار كرده كي پوپوليسته
بزودي همتون تشريف ميبريد باز ما هستيم
شما قبل از نظر دادن درمورد خودرو و شیخ و نیروهای دوزاریش کاش وجود داشتی آیدی مردونه میساختی
همه میدونن این سایت خواننده و طرفدار خانم نداره 🤣
نابودی صنعت خودروسازی توسط کشاورز کروز
ایران خودرو، انجام حرکت نمایشی به وسیله مدیرعامل انتصابی و پرداخت معوقه های کروز از راههای مختلف
سایپا،تعطیلی خط به وسیله کشاورز کروز
کروز ،محبی نژاد ،رایزکو. اتحاد.پیروز ………..صنعت خودرو نابود کردن
محبي نژاد دبير انجمن قطعه شده سخنگوي …..
يروز ميگ پول چاپ كنه دولت يروز ميگه خريدار رقيب رايزكو اهليت نداره
خلاصه هر طرف باد ميوزه هدايت ميشه همونوري
اوضاع وخيم تر از اين حرفهاس به اسم مولد سازي ميخوان اموال و زمينهاي سايپا رو بفروشن …..به كي و چجوري بماند….
شما توليد رو ببر روزي٢٥٠٠دستگاه مشكلت بر طرف ميشه نميخواد زمينها رو بفروشي
شیخ زاده بهتره یا مدیرعامل هایی که نه سواد داشتن نه تخصص، اگر اطلاحاتی هم انجام داده برای آینده شرکته وگرنه می تونست مثل خیلی ها کارهای پوپولیستی بکنه و با نام خوب بره
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 19 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۹