عظیم خودرو با بهمن امسال از خودروسازی می رود به دلیل دوری از کف کارگاه با مشاورت بد مدیر سابق روابط عمومی ، نتوانست چهره کاریزماتیک مثل قبلی ها داشته باشد .
تغییر مدیرعامل خودروسازی کیک است یا واقعی؟/با تایید صلاحیت ها، چراغ خودروسازی روشن شد
به گزارش خط بازار؛ از ابتدای سال جاری تاکنون تغییر مدیران عامل به طور سینوسی هر چند وقت یک بار موضوع داغ رسانه ها شده است. موضوعی که این روزها به دلیل عملکرد خودروسازان و نزدیک شدن به پایان سال کاری و همچنین نزدیکی به انتخابات مجلس دوباره سر زبان ها افتاده و سبب شده تا عده ای به صندلی مدیریت طمع کنند.
در این راستا عده ای چراغ خاموش تلاش می کنند؛ عده ای امید شان به پشت جاده مخصوص است؛ عده ای دیگر متوسل به بزرگان شده اند و عده ای نیز در حال لابی با پیر و جوان هستند در این بین نیز هم افراد گمنام و تازه نفس کمتر نام آشنا نیز هستند که به موقعیت کنونی شان قانع می باشند ولی بدشان نمی آید به عروس خودروسازی برسند.
همه این تلاش ها در حالی صورت می گیرد که اولا بی ثباتی در مدیریت خودروسازی در شرایط کنونی یک سم است و در یک نگاه خیانت به صنعت می باشد؛ دوم اصلاحات ساختاری خوبی در زیربنای خودروسازی در حال رخ دادن است و نیاز به زمان ییشتر دارد و همچنین در بدنه تصمیم گیران اجماعی برای تغییر در شرایط کنونی صورت نگرفته است.
بررسی های خط بازار نشان می دهد از یک طرف مسببان وضعیت کنونی در خودروسازی همچنان به سیاست های بی منطق خود توکل کرده اند و معتقدند به جای واگذاری خودروسازی باید افراد جدیدی به جاده مخصوص وارد شوند این در حالی است که خود کرسی سیاست گذاری را دو دستی چسبیده اند و حاضر به ترک آن نیستند و از طرف دیگر طرفداران ملت خود را برای دوران مدیریت خودروسازی به دست سهامداران واقعی آماده می کنند و علاقه ای به تغییر مدیریت در شرایط کنونی ندارند و لذا هرگونه تغییر در راس مدیریت خودروسازی در گرو نتیجه تقابل قدرت بین بی منطق های از کارافتاده و جوانان ملت دارد.
مضاف بر اینکه تایید صلاحیت های مجلس رنگ و بوی تازه ای به تحولات خودروسازی داده و قدرت در جاده مخصوص را به ریل اصلی برگردانده است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خودرو ، خودروسازی ، سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
شک نکنید مدیریت هر دو خودروسازی باید تغییر کند تا الان هم جناب وزیر صمت دیرکرده فقط یک نفر هم هست که اقتدار داشته و دارد و اوست که در مقطعی جوان ها را تبدیل به پیر کرده و الان هم می تواند شیخ را از جایگاه سلیمان به زیر کشد کسی که مردانگی کرد ودست پیر و جوان را گرفت وراه رفتن آموخت
نجم الدین سفارش کرده براش بنویسید؟!
دوستان انتخابات خرج داره فعلا تا با توجه به نفوذ نماینده ها تغیری ندارند ماشالله نماینده ها خرج تبلیغات دارن از خودروسازی در میارن خودروسازی که دیگه شورش در آورده بی عرضه ترین مدیرعامل ها در دارن فقط خرید های میکنن که پولش میره واسه تبلیغات کاش یه روز بازرسی کل کشور میومد از آدم های سالم که همه رو زدن برای فساد ستیزی سوال میپرسید وای به حال ما ها که داریم حقوق کثیف خودرو سازی میبریم سر سفره ها مون
سلام و عرض ادب
یقینا عملکرد ایرانخودرو نسبت سنوات گذشته افت قابل ملاحظه ای داشته و این مشکل به خاطر عدمتسلط جنابعظیمی به عنوان مدیر عامل و تفیظ کلیه اختیارات بهجنابه جناب شیخ زاده میباشد به طور حتم تغییراتی مدیریتی در ایران خودرو اجتناب ناپذیر میباشد و اگر هم تاکنون این مهم اتفاق نیافتاده است به خاطر لابی هاست؛ و اما موضوع مهمتر انتخاب جایگزین میباشد شرایط ایرانخودرو به لحاظ مالی بسیار بحرانی است و مدیر عامل جدید کاری بس دشوار خواهد داشت و به همینخاطر تجربه ایشان بسیار تعیین کننده خواهد بود امیدوارم وزیر محترم به دنبال کارآموزی جوانان در خودرو سازی نباشد و به دنبال افراد باتجربه پاک دست بوده و خودروسازی اول کشور را نجات دهد به نظر میرسد تنها گزینه باتجربه مخصوصا دارای تجربه ایرانخودروئی جناب مهندس نجم الدین میباشد و تقریبا بدنه شرکت با ایشان موافق است .
چطور ح ن نمایندگی پ خ را در سعادت آباد تأسیس کرد؟! ارتباط ن با ح چیست؟! دو تا از بهترین و منحصر بفردترین شرکتهای تابعه خودروسازی اعم از یاتاقان بوش و شتابکار چگونه در ایران خودرو به هلدینگ فرزانگان فروخته شد؟!
وقتی به گربه میخوای غذا بدی مثلا شیر میزاری جلوش دسستو چنگ میزنه هر چقدر بهش محبت و خوبی کنی اون چنگ میزنه
نادان قرار هم نیست هر چرتی که میشنوی ایجا بنوسی برای خراب کردن دیگران.
نجم الدین نه نیاز به تعریف من داره نه تخریب تو….
آقای نجم الدین دفعه پیش هم اشتباهی مدیر عامل شده بود ایشان اصلا در این حد و اندازه مدیریتی نیستند متاسفانه یادمون باشه افرادی رو که انتخاب کرده بود جه کسانی بودند درست هست نسبت به معیشت قشر کارگر و… توجه خاصی داشت ولی این همه ماجرا نیست شرکت باید سودآور باشه که بشه همه رومتنفع کرد از درآمدش…
طبیعتا دایره انتخاب را اگر محدود کنیم به همین هایی که طی 20- 30 سال گذشته سکاندار بودند به همین اسامی میرسیم ولی اگر بخش خصوصی کارآمد هم وارد بازی تصمیم گیری کلان بشه شاید بتوان چهره های کارآمدتری را پیدا کرد
خدایا عاقبت ما رو ختم بخیر کن
بد نیست تاریخ خودرو سازی رو یکم مطالعه کنی.و مدیرعامل های از اول انقلاب تا حضور4سال و نیمه مهندس نجم الدین و مدیریت های ارشد رو بعد از ایشون مقایسه و قضاوت کنی و معنای مدی عامل اشتباهی شدن رو بفهمی چیه.بزرگترین خطای مهندس نجم الدین بها دادن به آدم های بیجنبه بود که الانم بیکار نیستن و دارن اوج تلاش خودشون رو برای به چالش کشیدن این مدیر جهادی و با غیرت بکار میبندند .اونی که باید ببینه میبینه و هیچ دستی برتر از دست پروردگار عالم نیست.
حد و اندازه مدیریت کردن مگر بغیر از افزایش تولید و کم کردن زیان انباشته و تقسیم سود بین سهامداران است؟
بعد هم در کدام دوره مدیریتی همه پرسنل از مدیریت ارشد رضایت داشتند؟
شرکت ایران خودرو رو با سیاست مالی انبساطی باید مدیریت کرد و جلوی ریخت و پاش و جذب نیروی اضافی و سفارشی و گرفت که مهندس نجم الدین همگی این ویژگی ها رو داره فقط یکم برای زیاده خواهان و باج بگیران خساست بخرج میده که باز این هم به نفع شرکت هست.
دوست من اولا سیاست مالی انقباضی نه انبساطی ( وقتی میگی باید جلو ریخت و پاش و رو گرفت )
ثانیا شما دوره مدیریت ایشان در جاهای مختلف رو اگر بررسی کنی ( مثلا مگا موتور ) متوجه میشی چی دارم میگم
تعریف و تمجید از یک پسر 25 ساله که مدیر عامل سایپا شده بود بدون هیج سابقه مدیریتی ( میشه پاچه خواری ) در کدامیک از مکاتب مدیریتی وجود دارده که شما اشاره کردید ؟
میگید مدیران ارشد انتصابی ایشان !!؟
محمدی مدیر خوبی بود یا شیخ زاده ؟ یا پیر محمدی ….
یه کم فکر کن
تنها نقطه ای که میشه بهش نمره قبولی داد رسیدگی به وضعیت رده کارگری بود که اون هم به علت عدم توجه به رده های بالاتر باعث شد خیلی از کارشناسان و مدیران خوب ایرانخودرو جذب شرکت های خصوصی و … شوند
تفکر عزیز من ….
دوره این افراد گذشته چه خوب چه بد … باید افراد تازه نفس وارد این صنعت شوند که تو همین صنعت رشد کردند و طی 20-25 سال گذشته زیر سایه همین مدیران سفارشی امکان عرض اندام نداشته اند
وزیر عاقل و کاربلد مراقب پوست خربزه هایی که این مدیران نالایق و باند باز به زیر پای وزارتخانه و مجموعه پهن می کنند باشید . قطعاْ به همه مواضع واقف می باشید که تنها کسانی که می توانند خودروسازی را به اوج قدرت قبل برسانند مهندس نجم الدین و مهندس قلعه بانی و مهندس مدنی می باشند و مابقی مدیران شوآف هستند و با دروغ مدیران میانی همصداشدند و فکر منافع خود می باشند نظارت بر قرارداد ها و صورتحسابها در یک شرکت خودروسازی دیده نمیشود و هر مدیری به فکر منافع خود می باشد و باج می گیرد و نفر معرفی شده را جذب و یا ارتقا میدهد . از بنده به شما نصیحت که بسیار مراقب باشید در این مدت خدمت من جز صداقت چیزی نگفتم ولی تا بوده دروغ شنیدم پس از نیروهای پاکدست و خبره در خودرو سازی استفاده نمایید تورو به هرکی که می پرستید
منتشر نکنید این تحلیل های مضحک را! مدنی یکی از بی کفایت ترین مسئولان خودروسازی در تاریخ این صنعت است! اگر چه یک کارشناسی واقعی و انسان سالمی است!
قلعه بانی 70 سال سن دارد و اخوی ایشان در قطعه سازی از برکات حضور برادر از خوبی برخوردار بود! نجم الدین هم که اسوه پاک دستی است! گروه حقیقت و پرشیا خودرو و فروش یاتاقان بوش و شتابکار و …….!
به نظرت پس این مدیران نالایق حال حاضر که سواد خواندن و نوشتن و دیالوگ گویی مناسبی ندارند را تعریف کنیم و شایدم آنان به شما حق حساب دادند تا تعریف کنید از آنها , مدیرعامل سایپا کار ساختمانی انجام میدهد به جای توسعه محصول و مدیرعامل ایران خودرو یاران معزول از سایپا را زیر بال و پر میگیرد
ادب مرد به از دولت اوست .شخصیت یک نفر را
می توان از صفت هایی که از روی عادت در گفتگوها استفاده می کند
شناخت…
با سلام
اصلا تعجب آور نیست این حجم شایعات مربوط به صنعت خودرو و در پیشانی این قضایا دو شرکت عمده و بزرگ تولیدی خودرو در ایران .
دوستان دقت کنید برای چندمین بار عرض میکنم مبادا اسیر حواشی بیهوده چه کسی بهتراز این و آن است بشویم .
باورکنیم که ما در کشور دارای یکی از بهترین زیرساختهای فنی و صنعتی هستیم .ما صاحب بهترین نیروهای مهندسی و فنی و کارگری هستیم .ما طبق آمار جهانی صاحب بالاترین هوش فردی در سطح دنیا هستیم (در جمعی خوب هنوز به درجات بالا نرسیدیم و کار تیمی در کشور ما باید پذیرفت که نیاز به فرهنگ سازی دارد) اما داشته های ما خیلی بیشتر از نداشته هایمان است .نیروی کار ارزان و متخصص .انرژی ارزان و جایگاه قرارگیری کشور در بین مردم کشورهای اطراف که عمدتا مصرف کننده هستند .مزیتهای بسیار زیادی برای تولید و صنعت ایران بالقوه بوجود آورده.
باید پذیرفت که فقط نیازمند برنامه ای مدون هستیم و روشن شدن این موضوع که از صنعت خودروی کشور چه میخواهیم؟ و چه برنامه ای برای ثبات و بهبود کمی و کیفی تولیدات و نهایتا بازار این صنعت داریم .
باور کنید حتی اگر مدیران عامل بزرگترین خودروسازان جهانی با تیم مشورتی و مهندسی شان را هم شبانه در راس این صنایع قراردهیم جز هیچ نتیجه ای نخواهند گرفت .
پس دوباره و چند باره عرض مکرر بنده .باور کنید با تغییر افراد آنهم طبق روال این سالهای گذشته هیچ تاثیری در روند رو به نابودی این صنعت بوجود نخواهد آمد. اسمها و گدشته ها هیچ توانی برای مقابله با مشکلات نهادینه و دخالتهای بیجا و با جای دیگران (بخوانید منفعت داران هرج و مرج و بی نظمی و بی برنامه گی این صنعت و بازار آن ) نخواهند داشت .
کی و در چه تاریخی به مدیری حالیه توانمند و با تجربه یا کمتر توانا و بی تجربه زمانی و برنامه ای داده شدو در مراسم معارفه گفته شد که اگر نتوانستی و منافع و مهمتر از همه زمان پیشرفت و بهبود فن آوری را به هدر دادی چونین و چنان برخوردی را حتما در انتظار خود بدان ؟؟!!!
هیچ گاه .نه زمان دادیم و نه تا امروز مدیری را بعنوان مدیر موفق معرفی کردیم .
فراموش نکنیم که حتی مدیران موفق را نیز که حالیه معدود بودند و اما بودند را نیز با روشهای عجیب که توصیح آن بسیار سخت است از مدیری موفق و کار آمد تبدیل به مدیری دلسوخته و بی تفاوت کردیم .مدیرانی که دریایی از همت و غیرت و دلسوزی بودند اما ….
با تعویض بی برنامه مدیر هیچ تغییری در این صنعت بوجود نیامده و نخواهد آمد. مگر اینکه ….
به امید ایرانی سربلند و سرافراز
حرف آخر را اول میزنم
مدیر عامل ایرلن خودرو دکتر رفان از مپنا خواهد بود .
بی تردید . شک نکنید
عظيمي به حول و قوه الهي خواهد ماند . ايثارگر زمان جنگ و كاربلد روزهاي سخت
تیموری سایپا را عشق کار بلد
اصولا مدیران را براساس عملکردشان باید ارزیابی کرد . مهندس نجم الدین در دوران مدیریتش در مگاموتور نه تنها 4 سال هیچگونه افزایشی به شرکت ها ی قطعه ساز نداد بلکه هرسال هم سودهای کلانی به گروه سایپا میداد بطوریکه در سال 1387 مگاموتور به تنهایی یک سوم سود کل گروه سایپا را با بالاترین تولید قوای محرکه داده است . همینطور در ایران خودرو در مدت 4 سال مدیریت ایشان سودده بود وبه بالاترین تولید خودرو به عدد 777777 دستگاه در سال 1391 رسید که در تاریخ صنعت خودرو بی نظیرست .واین عملکرد در شرایط سخت تحریم های اقتصادی امریکا در دوران احمدی نژاد انجام شد. وایران خودرو قبل از ایشان فقط هزاران میلیارد به قطعه سازان بدهکاربود . نقدینگی نداشت بطوریکه چندماه حقوق پرسنل را تعاونی خاص و تعاونی اعتبار تامین میکردند و دهها مشکل دیگر در خطوط تولید بویژه خط پژه 206 وطراحی محصولات جدید از جمله رانا و دنا وووووو
پس شما احتمالا در مورد شرکتهای واگذار شده و… خودتون رو زدید به کوچه علی جپ ؟
اولا این تیراژ تولید مربوط به سال 90 هست اتفاقا بیشترین افت تیراژ تولید هم سال بعد و در دوره مدیریت ایشان اتفاق افتاد( با شروع تحریمها) سال 1391 تولید 770000 دستگاهی سال 1390 تبدیل شد به 444444 دستگاه یعنی افت تولید بیشتر از 40 درصدی ( سال 1392 هم که به 365000 دستگاه رسید )
نکته مهمتر این که در همان دوران اوج تولید ببینید چند تومن سود اظهار شد !؟
یا خوابید یا خودتون رو زدید به خواب مدیر عامل خوب که فقط با افزایش حقوق هایی که داد مشخص نمیشه با کارهای زیر بنایی که انجام میده مشخص میشه
برادر عزیز اختلاف 770 هزار با 44 هزار 40 در صد نمیشه معلومه تو عصبانیت مطلب مینویسی و قطعا اشتباه مینویسی
جرا نمیشه 40% افت تولید ؟
777000 منهای 444000 میشه 333000 این عدد رو تقسیم کنی به 777000 میشه دقیقا 42.8 درصد
واقعیتش عصبانی هم نیستم
منظور من اینه که جرا باید همه اش دنبال همین 20-30 نفری که طی 25 سال گذشته صنعت خودرو رو مدیریت کردند بگردیم ؟ تو همین ایران خودرو و سایپا افرادتوانمندی هستند که به علت نداشتن ارتباطات زیر سایه همینمدیران سفارشی امکان عرض اندام پیدا نکرده اند چرا نباید به این افراد شانس داده بشه ؟
برادر عزیز یادت باشه از شرکتی داری حرف میزنی که اگه چیزی بلد باشی له میشی
بهترین طراح خودروهای چینی کیه آیا میشناسی
بالاترین رده مدیریتی شرکت مرسدس بنز کیه آیا میشناسی
خودروی هیبریدی تو ایران توسط چه کسی تولید شد و عاقبت کجا فرستادش زیر آب آیا میدانی
طراح پلت فرم بی ام دبلیو X3 کارگر کدام کارخانه ایرانی بود آیا میشناسی
و …………………………………….. پسر خوب اینجا و تواین شرکتها هیچکس سر جای خودش نیست و هر کسی که خواسته درست کار کنه طوری براش پرونده سازی کردن که دودمانش بر باد رفته التماس تفکر
آقای مهندس نجم الدین دقیقا در سال های 89 تا 91 که سالهای مدیریت ایشون بودند چقدر افزایش قیمت خودرو داشتن؟
شما روز تودیع و معارفه نجم الدین و یکه زارع رو یادته؟یادته یکه زارع از افزایش ندادن قیمت خودرو در زمان نجم الدین چقدر انتقاد کرد؟
شما زمان مدیریت مهندس یکه زارع رو یادته؟افزایش قیمت ها به چه شکل بود؟یادته معاون اول دولت وقت (آقای دکتر رحیمی)یک مصوبه در اواخر سال 91و نیمه اول سال 92 جهت تزریق فوری پول دو هزار میلیاردی به دو خودروسازی ها یعنی ایران خودرو و سایپا انجام دادند و اینقدر این تزریق این پول یعنی هزار میلیارد به ایران خودرو رو کش دادند تا به تولید ضربه بخوره تا نجم الدین رو زیر سوال ببرن و زمیننش بزنن؟یادته بعد از انتصاب مهندس یکه زارع اون فورا هزار میلیارد رو به ایران خودرو تزریق کردند تا تمام پارکینگ های ایران خودرو رو با وام قرض الحسنه خالی کنند؟بعد هم جالبه که شما از بزرگترین رکورد تولید روزانه در قرن رو خیلی سطحی ازش عبور کردی و 365000تا رو گنده کردی.قطعا هر مدیری اشتباهاتی هم داره ولی تنها کسی که از کف کارگری ایران خودرو پله به پله برای رشد وتعالی صنعت خودرو تلاش کرد هیچ کس جز نجم الدین باغیرت نبود .خداوندا شاهد باش که دست نجم الدین برای هیچ کس نمک نداشت.
مهندس نجم الدین یعنی پدر صنعت خودرو همه این آقایان ناخون کوچکش نمیشون نجم الدین یعنی افزایش تولید یعنی سود رسانی و شکوفایی صنعت خودرو نجم الیدن یعنی اعتبار از دست رفته چندین ساله ایران خودرو و سایپا نجات این کشتی بر گل نشسته نجم الدین تمام
وزیر جان منتظر نامه کارمندان با سابقه حدود30 الی 40 باش که چرا ما کارمندان باید بازنشست شویم ولی مدیران نه
درود بر رهبر فرزانه انقلاب که تمام گفته های ایشان این است که باید متخصصان کشورمان به میدان بیایند و کار را به انجام برسانند ولی عدهای مغرض مانع هستند مهندس نجم الدین می تواند ایران خودرو آشفته را اصلاح نماید اگر کار دست ایشان نباشد وای به حال خودرو سازی کشور پاینده رهبر معظم انقلاب خامنهای کبیر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 28 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 28