چرا كامنت نميزاري
پول خوب دادن بهت طالقوني و عاشوري 🤣🤣🤣
خیامی بعد از ۵۰ سال در جاده مخصوص/صنعتگران واقعی رهبران جدید ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ حمید کشاورز با اشاره به سوابق خود در صنعت قطعهسازی گفت: در ۴۳ سال گذشته زحمات زیادی کشیدهایم. از دهه ۶۰ در حوزه قطعهسازی فعال بودهایم. چیزی که ما را به سهامداری ایرانخودرو ترغیب کرد، این بود که در دهه ۶۰ قطعات لوازم خانگی میفروختیم، اما سیستم مدیریت دولتی باعث ورشکستگی بسیاری از شرکتها شد.
وی افزود: ۱۳ سال است که در هیات مدیره ایرانخودرو حضور داریم و ۱۶ سال سهامدار این شرکت هستیم. کاملا بر وضعیت فعلی شرکت اشراف داریم. این شرکت ۲۷۰ همت بدهی و نزدیک به ۱۵۰ همت زیان انباشته دارد، اما واهمهای از این شرایط نداریم. مسایل با قدرت و سرعت قابل حل هستند.
وی با اشاره به ساختار پیچیده ایرانخودرو گفت: این شرکت زیرمجموعههای زیادی دارد که لایههای بوروکراسی ایجاد کرده و باعث شده کار اصلی به درستی انجام نشود. در آینده نزدیک و میانمدت، این مشکلات را بدون کاهش نیروی انسانی برطرف خواهیم کرد. حتی متخصصان بیشتری به تیم اضافه خواهند شد.
کشاورز با مرور تاریخچه صنعت خودرو در ایران گفت: در دهه ۴۰، مرحومان احمد و محمود خیامی تصمیم گرفتند به جای مونتاژ، خودرو تولید کنند. از آن زمان ثابت شد که ایران ظرفیت تولید خودرو را دارد. متاسفانه در ۱۰ سال گذشته، این صنعت مسیر سراشیبی را طی کرده و به جایی رسیده که خودروسازان روزبهروز بدنامتر شدهاند.
وی تاکید کرد: استراتژی محصول درست نبوده است. تنوع زیاد در قطعات، دردسرهای بزرگی ایجاد کرده. سادهنگری در مهندسی گناهی غیرقابل گذشت است. برخی قطعات را حذف میکنند تا هزینه را کاهش دهند، اما این کار به کیفیت خودرو لطمه میزند. در شرایط تحریم، نباید اجازه داد قطعات بیدوام روی خودرو نصب شوند. فشار بر افزایش تولید بدون توجه به کیفیت، مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
کشاورز از برنامههای آینده برای احیای برند این شرکت خبر داد و گفت: تغییر نگرش، وسواس در کیفیت و توجه به نیروی انسانی از نیازهای اصلی ایران خودرو است. احیای برند ایران خودرو به زودی انجام خواهد شد و با بازپسگیری بخشی از بازار، بسیاری از مشکلات حل میشود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی نمایندگیها گفت: درآمد پایین و هزینههای بالای نمایندگیها چالش بزرگی است. ارزش ملک و داراییها در این صنعت به حدی افزایش یافته که سرمایهگذاری در آن توجیه اقتصادی ندارد. تورم بالا و تحریمها شرایط را سختتر کردهاند. نهادهای قیمتگذار سود را به منفی ۲۰ درصد رساندهاند. شرایط برای فعالیت اقتصادی سخت شده است.
نماینده صاحبان اکثریت سهام ایرانخودرو اعلام کرد: قطعات کمدوام و کمکیفیت باید از چرخه تولید حذف شوند. از مردم معذرت میخواهیم و قصد داریم با ارایه خدمات بهتر، رضایت آنها را جلب کنیم تا زمانی که محصولات جدید و باکیفیت به بازار برسند. این کار عملی است و برنامههای آن در حال اجراست.
وی افزود: ایران خودرو میتواند برای ۹۰ درصد مردم ایران، خودروی قابل قبول بفروشد و خدمات ارایه دهد. ۱۰ درصد باقیمانده مشتریان خواستار خودروهای لوکس هستند که از طریق واردات تامین میشوند.
کشاورز با اشاره به تغییرات جهانی در صنعت خودرو گفت: ۱۵ سال پیش، بازیگران اصلی صنعت خودرو، شرکتهای خارجی بودند. امروز چین با برندهای مختلف جایگزین آنها شده است. این هم فرصت است و هم تهدید. تکنولوژیهای جدیدی وارد بازار میشوند، اما قیمت تمامشده آنها به حدی است که تولید در ایران را دشوار میکند.
وی در پایان تاکید کرد: سیاستگذاران باید آگاه شوند و برای محصولات سبد تعرفهای تعیین کنند. اگر بازار را به روی کالاهای ارزانقیمت باز کنیم، مردم به زودی مجبور خواهند شد هزینههای بیشتری بپردازند. اقتصاد نمایندگیها باید بهبود یابد و ما به دنبال مدلهایی برای کمک به آنها هستیم. تعارف را باید کنار بگذاریم و با واقعنگری مشکلات را برطرف کنیم.
منبع: ایکوپرس
برچسب ها :ایران خودرو ، برادران خیامی ، حمید کشاورز ، خط بازار ، خودروسازی ، کروز
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
آقای کشاورز تکلیف لجستیک ایران خودرو رو مشخص کنید یک شرکت ایسیکو با ۵۰۰۰ نفر نیرو لجستیک سازمان رو به هم زده
خانه تکانی در تعاونی خاص
هفته آینده مدیران عامل تعاونی خاص و ایدکو و چتر آسایش و تجارت حامی از سر سفره سهامداران اخراج خواهند شد……
تپه های پیکانشهر در حال گل کاری است
خط بازار.
هشدار
هشدار
حرمت نام برادران خیامی را حفظ بفرمایید
به خدا که اسم جلاله است. قسم میخورم
تیم کروز. فقط دنبال واردات خودرو ست
و میخواهد از ظرفیت زنجیره خدمات پس از فروش ایران خودرو برای واردات خودروهای چینی استفاده کنه .
مطمئن باشید اینکا را نه مستقیم با چین که با ثبت یک شرکت کاغذی با مالکیت غیر مستقیم کروز انجام میده. تا بعدا که ایران خودرو را به خاک سیاه نشاند. همه چیز برای خودشون بماند
جهت ثبت در تاریخ
به امید روزی که سایپا هم خصوصی سازی بشه
از دست مدیران بیسواد و نالایق راحت شویم
خط بازار هم با باند اسلامشهر طالقان بسته .
هر چی میذاریم کامنت پاک میکنه.
پیوندتان مبارک.
پیوندتان مبارک
پیوندتان مبارک
دقيقا درست گفتيد من يك امدادي در واحد ارتباطات هستم و قسم ميخىرم شاهد رشو هاي مدير عامل امدادخودرو ايران طالقاني معروف به اقاي مصطفوي هستم به همين ماه مبارك رمضان
دقيقا كلي پول به مصطفوي دادن از من مالي امداد خودرو بپرس ميرحسيني ترس برش داشته 🤣
آقای کشاورز لطفا تکلیف شرکتهای پیمانکاری مانند پارکهای صنعتی و ایدکو که نیروهای سفارشی رو به بهانه پیمانکاری جذب و پس از مدت زمان کوتاه جذب سیستم میکنند را سریعا مشخص کنید
باعرض سلام و قبولی طاعات و عبادات
مطمئناً بخش خصوصی خیلی بهتر عمل می کنه
با خودش دشمن نیست و بقای خودش را در رضایت مشتری میبینه
امیدوارم به حق این روزهای عزیز هم برای مملکت خیر وبرکت داشته باشه و هم برای هیئت مدیره جدید
توجه کنید در گذشته توسط کسانی اداره میشد که صاحب نبودند بخاطر همین این وضعیتو داریم
دقت کنید مدیران تصمیم گیر نه قرار بوده زیانشو بدن و نه از سودش چیزی عایدشون میشد!!!
این موضوع را هیج یک از مسئولین نمی پسندند چون اصلا بجز حقوق و قدرت سیاسی انگیزه ای نداشتند(البته فساد را صفر درنظر می گیریم که فساد خودش یکی از موانع جدی عدم واگذاری تصدی گری دولت در واگذاری هاست و ول کن گاوشیرده نیستندددد!!!)
نه از خیامی قدیس بسازیم و نه لجن مال کنیم افراد دیگر را
عملکرد نشون میده مطمئنا حیف و میل دولتی را نخواهیم داشت
زیاده عرضی نیست
با آرزوی بهترینها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱