واکنش ایدرو به آمار تولید خودروسازان/مقیمی وزیر صمت می شود؟

در پی انتشار مطالب و تحلیل های نادرست در برخی از رسانه ها در خصوص اظهارات ریاست هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) درباره افزایش ۷۰ درصدی تولید خودرو و به جهت تنویر افکار عمومی توضیح زیر برای اطلاع عموم اعلام می شود.
کد خبر : 92433
تاریخ انتشار :پنجشنبه 27 دی 1403 - 19:19

به گزارش خط بازار؛ متعاقب اصلاح قیمت خودرو و تعدیل قیمت محصولات متناسب با تغییرات هزینه های تولید، قیمت مواد اولیه و امکان پرداخت مطالبات زنجیره تامین خودروسازان در 2 هفته اول آذرماه گذشته، آمارها از رشد تولید حکایت داشت و اظهارات رئیس هیات عامل ایدرو در 14 آذرماه هم ناظر بر این امر بود (افزایش ۷۰ درصدی تولید نسبت به روزهای قبل) و عین واقعیت بود، لیکن بعد از اعلام این موضوع و هفته بعد از آن محدودیت های ناشی از قطع برق و گاز شرکت ها و زنجیره تامین و همچنین نوسانات بازار ارز و مسائل دیگری که خارج از مسئولیت وزارت صمت و خودروسازان بود، مشکلاتی را برای تولید ایجاد کرده است، اما  با پیگیری ها و اقدامات جبرانی روند تولید در دو خودروساز بزرگ کشور مجدد به بالای ۴ هزار دستگاه در روز رسیده است.

منبع: ایدرو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مجتبی پنجشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲

من به مباحثی مثل آمپول زنی و اینجور چیزها کاری ندارم و می خوام موارد رو از منظر عقلانی و بنی تحلیل و بررسی کنم. لطفا عملکرد هییت مدیره در گروه سایپا را صرف نطر از موارد مرتبط با تزریقات بررسی بفرمایید. الان کدوم حوزه دست ایشون هست ؟چه کاری داره انجام می ده ؟فایده حضور ایشون در هیئت مدیره سایپا چی هست ؟آیا تا به اینک تونسته منشاء خیر برای گروه سایپا بشه ؟آیا به عنوان عضوی از هیئت مدیره تونسته گره ای از مشکلات سایپا رو حل کنه ؟به خدا قسم این حفوق گرفتن هایی که آدم نتونه مفید باشه حرام هست !!!

مگاموتور پنجشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

مهندس شیخ زاده واقعا به حجم مطالبه عمومی و مطالبه متخصصان و دست اندرکاران در خصوص تغییرات در مگاموتور توجه دارید؟
اگر تغییرات مگاموتور صورت نگیرد مطمئن باشید بیشترین ضرر و زیان و ضربه را به گروه سایپا و رزومه کاری شما و همه پرسنل پاکدست و متخصص خواهد زد.
لطفا مگاموتور را به دست متخصصان بسپارید و نفراتی که در سنوات گذشته برای مگاموتور زحمت کشیدند تا مگاموتور در گذشته بدرخشد را برگردانید تا شاهد درخشش دوباره مگاموتور باشید.
وضعیت تولید و وضعیت کلی مگاموتور بحرانی هست و فقط از 30 درصد ظرفیت تولید استفاده می شود و 70 درصد ظرفیت مگاموتور استفاده نمی شود چون کسانی که در مگاموتور هستند دارای تخصص لازم نبوده و فرآیندها را نمی شناسند لذا راهکار خروج از بحران را نمی دانند و توسط تیم فاسد و ناکارآمد داخل مگاموتور به بیراهه رفته اند که در نهایت وضعیت مگاموتور بحرانی شده است.

کارشناس تولید پنجشنبه , ۲۷ دی ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹

خط بازار اطلاعات تعداد تولید رو از کجا آوردی؟ ایران خودرو به زور ۲۰۰۰ دستگاه میزنه تهش ۲۱۰۰ هسنش اون هم مکانیکی ، تازه بعضی هاش هم عبور مستقیم نیست و ناقص هستش و میره کف.
ایران خودرو قابلیت تولید ۳۰۰۰ دستگاه در روز رو داره اما با این علیمردان به جایی نمیرسه.
این بالای ۴۰۰۰ تا رو چطوری حساب کردی؟
اغلب پرسنل از علیمردان رضایت ندارن و امید دارن یه روزی تیم خطیبی یا غروی مجددا بیاد.

علی اصغر جمعه , ۲۸ دی ۱۴۰۳ - ۱:۲۰

دوستان با سلام
واقعیت اصلا تغییراتی که تصور همه ی همکاران در صنعت خودرو بود اتفاق نیافتاده
معلوم نيست این ضعف از سمت مدیرعامل ایدرو جناب مقیمی هستش یا از طرف وزیر
شاید هم این دو باهم نمی توانند کار انجام دهند در هر صورت همه‌ ی قشر کارگری در ایران خودرو و سایپا ناراضی هستند
حتی در گروه سایپا جناب شیخ زاده هم نتوانسته کار اساسی انجام دهد

کاظم جمعه , ۲۸ دی ۱۴۰۳ - ۶:۲۴

هیئت مدیره سایپا باید شخم بخورد
آقای مدیر عامل جدید صندوق فولاد !!! از حق الناس نمی ترسی !!!!
آیا عملکرد سهیل نزاد و سابقه کاری و تخصص ایشان مورد تایید شما هست ؟؟؟؟؟

مجاهد جمعه , ۲۸ دی ۱۴۰۳ - ۷:۱۱

براساس شنیده ها محمد اتابک وزیر صمت علیرغم حمایت عارف اولین تغییر کابینه دولت وفاق است از مهدی کرباسیان ، ولی الله افخمی، خدا داد غریب پور و حسین ابویی مهریزی به عنوان گزینه های جایگزینی نام برده می شود

سینا جمعه , ۲۸ دی ۱۴۰۳ - ۷:۱۴

زیانده نشان دادن خودروسازان برای تصاحب این سرمایه ملی به بهای ناچیز است اگر این صنعت زیانده بود تاکنون می‌بایست قطعه‌سازان نیز دچار زیان می‌شدند نه اینکه بواسطه گرانفروشی و عدم نظارت بر بهای تمام شده قطعات و ایجاد بدهی چند صد هزار میلیاردی را به رخ مسئولان بِکشند.

سوال اینجاست این همه اشتیاق برای تصاحب این صنایع زیانده چیست؟

مجاهد جمعه , ۲۸ دی ۱۴۰۳ - ۷:۲۶

ایران خودرو از زمانی فلج شد که قطعه سازان برای باج خواهی و سهم و سود بیشتر در تولید خلل ایجاد کردند،  البته بی کفایتی مدیران سفارشی ایران خودرو در به وجود آمدن این وضعیت بی تاثیر نیست
البته قطعه ساز معروف که صاحب پرونده فساد اخلال در نظام اقتصادی کشور است نمیتواند مالکیت ایران خودرو را داشته باشد در ضمن ایران‌خودرو و دولت ۲برابر کروز سهم دارند که به راحتی تجمیع سهم اتفاق خواهد افتاد ، ایران خودرو خود توان واردات قطعه را دارد و نیازی به واسطه ای مانند کروز نیست که به اسم تولید قطعات بی کیفیت چینی را وارد می کند و با جند برابر بالاتر از قیمت به ایران خودرو تحمیل می کند ، تا زمانی که قطعه ساز عضو هیئت مدیره باشد با استفاده از رانت اطلاعاتی به سودهای میلیاردی دیت پیدا می کند و با همان سود چوب لای چرخ تولید می کند ، سهامدار به عنوان هیئت مدیره تصمیمات کلان را تغییر می دهد ، مثلا به جای خرید دستگاه پرس جدید ، شرکت چای وارد می کنند و هزاران تخلف دیگر قطعه ساز در ایران خودرو که بخشی از پرنده فساد کروز است

مهندس جمعه , ۲۸ دی ۱۴۰۳ - ۹:۱۵

برخی از دوستان مطالبی اینجا می نویسند که تعجب میکنم.نه مدیر عامل خودروسازی و نه مدیران زیر دستی امکان کاهش زیان انباشته خودرو ساز را ندارند اگر هم توانایی اینکار را شخصا داشته باشند امکان اخراج مدیران غیر بهره ور را از خودرو سازی ندارند چرا که خودروسازی از خارج این شرکت ها اداره می شود.
چند بار اینو بخون تکرار کن.

shahin جمعه , ۲۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

خط بازار چرا نظرات را چاپ نمی کنی ؟؟؟گزینشی عمل می کنی داداش !

نظرات بسته شده است.

css.php