تا شایسته سالاری نباشه وضع ایران خودرو همینه. چراغ اقبال در مشاوره روشن میشه . طرف ،۲۴ ساعته تو اتاقش خوابه. از تامین بگیر تا بازرسی رد پای باند اسلامشهر وجود داره. امیدوارم با تغییرات پیش رو این موضوع حل بشه
ایران خودرو مُلک کیست؛ ترُک ها، طالقانی ها یا کرجی ها؟
به گزارش خط بازار؛ ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خاورمیانه همواره در کانون توجه بوده است.
از صنعتی ها و اقتصادی ها گرفته تا سیاسیون و مردم همگی تحولات و عملکرد ایران خودرو را رصد می کنند. چرا که مدیریت صحیح و اصولی آن علاوه بر منابع صنعتی و اقتصادی می تواند به یکی از نقاط قوت صادرات کشور و آبروی ملی تبدیل شود.
از نکات عجیب و در عین حال تاسف بار درباره این غول صنعتی، حضور سهامداران استراتژیک خصوصی است که علی رغم تجربه و دانش خودروسازی ولی کمتر در مدیریت این شرکت به بازی گرفته می شوند. سهامدارانی که خواسته اصلی شان بهره برداری بهتر از سرمایه های شان در یک مدل «بردـبرد» در راستای منافع «شرکت و مردم» است.
متاسفانه طی یک دهه اخیر مالکیت شبه دولتی و نفوذ مدیریتی دولت ها در اداره ایران خودرو ضمن ایجاد نارضایتی برای سهامداران، حاصلی جز «بی ثباتی در مدیریت»، «سوء استفاده رانت خواران و فاسدان»، «افزایش زیان انباشته»، «کاهش محبوبیت و مقبولیت در افکار عمومی» نداشته است.
اتفاقاتی که با روی کارآمدن دولت ها ادامه دار بوده و کسی نیز تصمیم عاجلی برای برون رفت از آن تاکنون نداشته است. تا زمانی که این سیکل باطل ادامه دارد، صحبت از توسعه خودروسازی یک شوی سیاسی است.
به استناد صحبت های کارشناسان، حقوق شرعی و عقل سلیم و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری، اداره هر شرکتی باید توسط سهامداران آن صورت گیرد و نه اقلیتی که خود را همواره قیّم دیگران می دانند و تصمیمات غیرعقلایی می گیرند. سیکل باطل «دخالت زیانده دولتی» باید جای خود را به «مدیریت سودده خصوصی» بدهد. ضرورتی که تجربه آن در حال حاضر در بخش خصوصی صنعت خودرو ملموس و قابل مشاهده است. محبوبیت و رضایت مردم و سیاسیون از عملکرد شرکت های خصوصی خودروساز بهترین مثال برای اثبات این مدعا است.
ایران خودرو میدان جنگ نیست که عده ای به واسطه سوابق مقدس شان، خود را لایق مدیریت آن بدانند. ایران خودرو باغ طالقان نیست که «میر سهیل ها» در آب و هوای آن خوشگذرانی کنند. ایران خودرو باند اسلامشهر نیست که خوش اقبال ها آن را چراغانی کنند. ایران خودرو مُلک ترک ها نیست که کیان ها برای رستگاری آن قالی ببافند. در نهایت ایران خودرو بنیاد میشیگان نیست که یاران آقابزرگ به آن مهاجرت کنند.
ایران خودرو متعلق به سهامداران اصلی آن است. سهامدارانی که از ترس باندهای سیاسی و جناجی، آقازاده ها، برادرزن زاده ها، دامادزاده ها و عروس زاده ها نگران سرمایه های خود هستند تا به یغما نرود. ایران خودرو نه متعلق به طالقانی ها است و نه ترک ها بلکه متعلق کرجی های جاده مخصوص است. همان هایی که سال ها برای صنعت تلاش کرده اند.
منبع: خط بازار
برچسب ها :اسلامشهری ها ، ایران خودرو ، ایران خودرو و سایپا ، حمید کشاورز ، خصوصی سازی ، خط بازار ، خودروسازی ، رهبر انقلاب ، صنعت خودرو\ ، علیمردان عظیمی ، کروز ، مدیرعامل ایران خودرو ، واگذاری ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ایران خودرو جای خصوصی هاس که دندان تیز کردن برای چپاول این شرکت
خصوصی سازی زمانی موثر خواهد بود که قانونمند مشروط و واگذاری پلکانی باشه
متوجه لفظ چپاول نمی شوم واقعا !
یک شخصی پول داده و توی بازار بورس سهام اکثریت یک شرکتی را خریده, عرفا / شرعا / قانونا باید مدیریت اموالی را که اکثریت آن را دارد به دست بگیرد
وقتی مال خودشه چپاول چیه دیگه ؟
شرکت هم بورسی هست و طبق قوانین مملکت هر سال حسابرسی و… که دارایی سایر سهماداران پایمال نشه
دست برداریم از چشم تنگی …. الان که مدیریت دولتی هست و هزاران ملیارد ضرر انباشته داره و طی 7-8 سال اخیر هیچ سهامدار خرد و کلانی یک ریال سود برداشت نکرده چپاول نیست یعنی ؟
وقتی یه شرکتی حدود 11 درصد از سهام این شرکت رو در اختیار داره اما در طی سالیان سودای مدیریت کل شرکت رو داره کلمه ای جز چپاول به ذهن نمیاد.
کنسرسیومی که تشکیل دادند بیشتر از 30 % هست انگار که بزرگترین سهامدار میشه اینجوری
آقا شیخ زاده خواهشاً یه نگاهی به سایپا یدک بندازین
سلام سلام سلام؛
تا معلوم بشه ملک کیه خیلی نمونده
ملک هر کی هست مبارکش باشه ولی بوش میاد که ملک ک..ز نخواهد بود.
یا حق
متاسفانه تو این مملکت همه چی رنگ آرزو بخودش گرفته….
خصوصی ؟ واقعا خصوصی ها میتوانند ؟ گروه بهمن بهترین نمونه خصوصی است ولی زیان ده است.
ایران خودرو مدیر دلسوز و کاربلد و جهادی میخواهد که همه ابعاد همه قسمت ها را یکپارچه و یکدل کند از جمله قطعه سازها ، پرسنل ، و مشتریان محترم.
الان هیچ کدام از گروه های نام برده شده از وضعیت جاری رضایت ندارند مخصوصا پرسنل که از وضعیت جاری ناراضی و در حال اعتصاب هستن.
با برنامه هایی که نگهبان قلعه تدارک دیده است متاسفانه اوضاع روزبروز وخیم تر می شود از مهره چینی های صورت گرفته در سایپا و تثبیت دامادزاده بی رزومه در استراتژیک ترین زیر مجموعه آن تا تلاش برای تحمیل مهره خود بر مدیریت ایران خودرو که البته تا کنون بی نتیجه مانده است . تا زمانیکه منافه اشخاص و گروهها بر کیفیت و تولید می چربد ، امکان تحول و گیشرفت صنعت خودرو وجود ندارد وا اسفا…..
نتیجه پرونده 220 میلیون دلاری بخش خصوصی اعلام شد؟!
نگهبان قلعه اونم حل می کنه . نگران نباش . فقط سفره ما کوچیکتر میشه
حتما ایران خودرو ملک پدری حمید کشاورزه و حتما تو رو میکنه عضو هیات مدیره چندتا از شرکتهای ایران خودرو آقای والیس والیس
آقای ح ک اگه حکمش صادر بشه باید مدیریت زندان اوین رو به عهده بگیره.
چرا نباید سهامدار اصلی بتونه سکان مدیریت خودرو رو در دست بگیره ….تاکی ؟!!
ای کاش نگاه اقتصادی به قضیه داشته باشیم
بنگاهی که بقول قدیمیا صاحاب نداشته باشه به همین حال و روز میوفته
یا باید یک خودروساز معتبر بین المللی بیاد و کار را برای همیشه تموم کنه یا باید درگیر بگو مگو و تودزیدی من کم دزدیم باشیم
باور کنیم که خودروسازی باید سابقه خودروسازی داشته باشه دنیا دنیای رقابته همه امکانات هست کی بیاد تولید کنه تو منطقه بفروشه هر خودرو 3000 دلار براشون هزینه حمل داره همین جا تولید کنن قطعه سازها هم هرکدوم شرایط داشتن میتونن به کل شبکه جهانی اون خودروساز بفروشن تیراژ تولید هم اقتصادی میشه هرکی کارائی داشت میمونه هرکی رانتی بود حذف میشه و این شب نشینی های ما هم تموممممممم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۶