سلطانی هم که دست نشانده آقای بذرپاش و منصوری می باشد هزمان هم مدیر عامل پارس خودرو و عضو هیات مدیره آیکیدو می باشد.
ایکیدو در تسخیر حلقه یک مدیرعامل ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ از آنجا که دولت چهاردهم مدعی تحقق عدالت و شایسته سالاری در بدنه اجرایی کشور است، بر همه مدیران خودروسازی واجب است تا بخش های متبوع خود را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهند.
به همین منظور به نظر می رسد اولین شرکتی که باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو(ایکیدو) مهم ترین هلدینگ ایران خودرو است. شرکتی که ۱۹ شرکت وابسته و زیرمجموعه در طیف های مختلف تولید، خدمات و بازرگانی دارد و دارای چند هزار نیروی شاغل است.
در راس هیئت مدیره ایکیدو، مثلث طلایی شکل گرفته که امیر چراغعلی، داوود حمزه و بهروز غفاری سه ضلع آن را تشکیل می دهند. داوود حمزه که به سبب آشنایی با بابک احمدی رئیس سابق ایدرو پا به جاده مخصوص گذاشت. امیر چراغعلی که مدیر حوزه ریاست مدیرعامل ایران خودرو است و بهروز غفاری نیز مشاور مدیرعامل ایران خودرو می باشد. قطعا برای ارزیابی این تیم هم باید عملکرد رسمی مورد بررسی قرار گیرد و هم به نظر پرسنل ایکیدو توجه کرد.
این در حالی است که فارغ از عملکرد مثلث طلایی ایکیدو چند سوال مشخص مطرح است:
۱- امیر چراغعلی چرا علاوه بر مدیریت بر حوزه ریاست ایران خودرو، به عنوان رئیس هیئت مدیره ایکیدو انتخاب شده است؟آیا هدف مهندسی ایکیدو است و یا منافع صنعتی در کار است؟ قطعا مشخص شدن علت حضور چراغعلی در ایکیدو و برخی از اتفاقات پشت پرده، موضوعات جالبی را برای افکار عمومی روشن خواهد کرد. اگر چراغعلی، ایلان ماسک ایران خودرو است که باید همه جا حضور داشته باشد؟
۲- قانون نانوشته ای وجود دارد که معمولا بعد از رفتن هر رئیس ایدرو، دوستان همراه وی نیز از خودروسازی خارج می شوند. این در حالی است که هنوز حمزه از خودروسازی خارج نشده است. آن هم شخصی که بیشتر دانشگاهی است تا صنعتی.
۳- بهروز غفاری پیرمرد باسابقه خودروسازی که در کنار منوچهر منطقی خدمات بسیاری به صنعت خودرو کرده، چرا همچنان در ایکیدو است. فردی که همزمان مشاور مدیرعامل ایران خودرو نیز می باشد. آیا قحط الرجال است و خودروسازی ارث شخصی افراد است؟
شکل گیری این سه مثلث به ویژه حضور همزمان مدیرحوزه ریاست و مشاور مدیرعامل ایران خودرو در ایکیدو، در عین عجیب بودن، سوال برانگیز است. آیا قرار است ایکیدو تحت نفوذ چراغعلی هدایت شود یا هدف چیز دیگری است؟ ارزیابی عملکرد و نظر کارمندان ایکیدو بهترین ملاک برای تعیین صلاحیت این مثلث است.
منبع: خط بازار
برچسب ها :امیر چراغعلی ، ایران خودرو ، ایکیدو ، بهروز غفاری ، خط بازار ، علیمردان عظیمی ، مدیرعامل ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
امير چراغعلي… مرد هزار چهره و گربه مرتضي علي. مافياي حراستي هاي سايپا كه هنوز هم در چينش مهره هاي حراست سايپا دخل و تصرف داره
چراغعلی دورانش به پایان رسیده چه گلی بر سر سایپا و سرمایه گذاری زده ، حال میخواهند این تیم غیر متخصص ایران خودرو به فنا برسانند ، اینان چه ارزش افزوده ای برای سایپا و ایران خودرو داشتند
این آقای چراغعلی معلوم نیست بر اساس چی نایب رئیس ھیئت مدیره سلیم هم شده.
واقعا کثیف تر از صنعت خودرو در این کشور وجود ندارد
۱۲ سال با همه جور فسادی که بگید مبارزه کردم ولی نهایتا کم آوردم و بیخیال شدم.
اگر این دوتا شرکت ایران خودرو و سایپا نابود بشه وضع اقتصادی این کشور درست میشه.
و آخرین جمله
حراستی ها خودشون منشأ اصلی فساد هستند
بفکر زیر مجموعه همین آیکیدو
سلام بر دوستان
بنده بعنوان یک مطلع از مدیریت پیرمردها کاملا آگاه هستم ایشان بسیار حرف گوش کن و مطیع. دستور بزرگان است براحتی نظرات و قوانین مهندسی را برای لبخند ولی نعمتش و حفظ جایگاه خودش به فنا میدهد بسیار غیر منطقی و فقط من باب حفظ موقعیت و پست خود عزل و نصب میکند ایشان بسیار مهندس است ولیکن اصلا امنیت جانی مردم برایش مهم نیست و بزرگترین اعتقادش این است که باید دستور بزرگان را انجام داد حتی بقیمت جان و مال مردم
برخی از آقایان چراغ روشن منشاء جریان سازی ناسالم در ایران خودرو و سایپا تلقی می باشند . این آقایان با در اختیار گرفتن مدیران ناظر در صدد مسئله دار کردن و پرونده سازی برای مدیران خدوم و متعهد شرکت هستند . و برخی از مدیران تراز بالای خودروسازی ایشون را بعنوان مدیر نظارتی در سایه تلقی میکنند و معتقدند که قدرت ایشون در برخی مواقع از مدیر عامل گروه نیز بیشتر بوده و در برخی مواقع نظرات خود را به ایشان تحمیل میکنند.
آقای چراغعلی با لیسانس مدیریت صنعتی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سلیم نیز هست . واقعآ زمان این تغییرات عمده شرکتهای تولید زیان چه زمانی است آقای دکتر مقیمی ، مهندس اتابک و ریاست محترم جمهور
به داد صنعت خودرو برسید
یوزارسیف خوشحال که رئیس سابق موتوری که عذرش را خواستند به سمت مدیرتامین در شرکت رقیب منصوب شد….
واقعا چه خبره در این صنعت خودروسازی
خدا به داد برسه
بابا این مگاموتور چه خبره
یکی فکری کنه
نوچه رعیت ، رانده شده از اونجا , …
داود حمزه دوست آقای بابک احمدی را دریابید
متاسفم برای وطنم که زالوصفتها چه میکنن و دست بردار هم نيستن واقعا کجا خواهند برد با خودشون
فقط ایرانخودرو دیزل و محمود در حال آبادانی هستن اعظمی ساده لوح
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 14