بومی‌سازی ورق‌های دوفازی در ایران خودرو/سازه گستر سایپا منحل می شود؟

در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران‌خودرو برای کاهش هزینه‌ها و تعمیق داخلی‌سازی قطعات و مواد اولیه و با پشتیبانی شرکت ساپکو، پروژه بومی‌سازی ورق استحکام‌ بالای دو فازی گرید فریت–بینیتی مصرفی در قطعات خودروهای تارا و ری‌را طی شش ماه ابتدایی امسال تعریف و اجرایی شد.
کد خبر : 85076
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳

به گزارش خط بازار؛ در چارچوب این پروژه، که با مشارکت شرکت‌های ورق خودرو‌ و‌ فولاد مبارکه پس از اخذ تاییدیه کیفی مورد نیاز در آزمون‌ تست ورق شرکت ایتراک صورت گرفته، فرایند ریخته‌گری و نوردکاری ورق‌های دو فازی مزبور با ضخامتی برابر ۱/۸ میلی‌متر و عرض ۱۰۵۰ میلی‌متر در شرکت فولاد مبارکه انجام و شرکت ورق‌خودرو فرایند گالوانیزه ورق را عهده‌دار شد.

ورق یادشده که با عنوان اختصاری FB45-G شناخته می‌شود، در قطعه طولی زیرکفی اتاق بار عقب راست و چپ خودروی تارا و نیز قطعه انتهایی جلو سرشاسی عقب راست و چپ خودروهای ری‌را و تارا به کار رفته و شرکت‌های سازنده قطعات مزبور را از واردات ورق‌های خارجی بی‌نیاز می‌کند.

مطابق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، یک میلیون و ۱۶۰هزار یورو صرفه‌جویی ارزی در سال، دستاورد ارزنده شرکت ساپکو در بومی‌سازی این ورق پیشرفته خواهد بود که مصرف سالانه آن ۱۲۶۰ تن برآورد می‌شود.

شرکت ساپکو برنامه‌های قابل توجه دیگری در حوزه خودکفایی مواد اولیه قطعات محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.