گزینه های ایرانخودرو و سایپا

منابع آگاه در وزارت صمت اعلام کردند که بزودی «شورای سیاستگذاری صنعت خودرو» در «ایدرو» تشکیل خواهد شد.
کد خبر : 83989
تاریخ انتشار :دوشنبه 23 مهر 1403 - 14:26

به گزارش خط بازار؛ با انتصاب «فرشاد مقیمی» به عنوان رئیس هیئت عامل ایدرو، گمانه زنی ها در خصوص تغییر مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا آغاز شد. در این میان اسامی افرادی مانند؛ کیانوش پورمجیب، عادل پیرمحمدی، مهدی صادقی نیارکی، جواد سلیمانی، حمید مرادی و محمدحسین محمدزاده درجاده مخصوص و رسانه ها مطرح شد. با چشم پوشی از سوابق و کارنامه افراد مذکور، به گفته منابع مطلع در وزارت صمت بزودی تغییرات جاده مخصوص انجام نخواهد شد. چرا که «سید محمد اتابک» وزیر صمت تا حد امکان از صنایع خودروسازی فاصله گرفته که پس از پایان «ماه عسل» دولت، در مورد صنعت خودرو پاسخگو مجلس شورای اسلامی نباشد.

«اتابک» رازماندگاری در وزارت صمت را در انتقال سیاست های خودرویی به «ایدرو» یافته است

بازگشت شورای سیاستگذاری صنعت خودرو

همانطور که اشاره شد، «سیدمحمداتابک» به عنوان مقام عالی وزارت صمت قصد انتقال تصمیمات خودرویی از وزارتخانه متبوعش به «سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)» را دارد. باتوجه به انتخاب «فرشاد مقیمی» جهت سکان داری ایدرو می توان دریافت، «اتابک» رازماندگاری در وزارت صمت را در انتقال سیاست های خودرویی به «ایدرو» یافته است.

شاید تجارب «فرشاد مقیمی» در گروه صنعتی ایران خودرو بتواند به عدم احضار «سیدمحمداتابک» به مجلس شورای اسلامی جهت پاسخگویی در مورد صنعت خودرو کمک کند. منابع آگاه در وزارت صمت امروز به خبرنگار این رسانه اعلام کردند که بزودی «شورای سیاستگذاری صنعت خودرو» در «ایدرو» تشکیل خواهد شد. بنابراین می توان گفت نخستین سیاست وزارت صمت دولت چهاردهم اتخاذ و بزودی اجرایی می شود.

منابع آگاه در وزارت صمت معتقد هستند تا زمان تشکیل شورای سیاستگذاری صنعت خودرو، مدیران فعلی گروه صنعتی ایرانخودرو و گروه خودروسازی سایپا تغییر نخواهد کرد. بنابراین شاید بتوان گفت که احتمالا شورای مذکور عهده دار تعیین مدیران عامل جدید دو غول خودروسازی بزرگ کشور باشد.

بازگشت شورای سیاستگذاری خودرو به ایدرو| گمانه زنی برای تغییر مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا زود است؟

سیاست های خودرویی اتابک مشخص نیست

تاکنون سیاست های خودرویی «سیدمحمداتابک» وزیر صمت به صورت شفاف اعلام نشده است، نامبرده فقط در زمان رای اعتماد یا جلسه با نمایندگان مردم در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت صنعت خودرو «کلی گویی» کرده است. در حال حاضر سیاست های خودرویی وزارت صمت مشخص نیست و سیاستگذاران صنعتی برنامه جدیدی برای عرضه خودروهای برقی، افزایش عمق داخلی سازی، واردات خودرو و رشد تیراژ تولید اعلام نکردند.

منابع آگاه در وزارت صمت معتقد هستند که وضعیت خودروهای برقی به سمت واردات صرفا برای حمل و نقل عمومی سوق خواهد یافت. زیرا زیرساخت های لازم برای استفاده همگانی از وسایل نقلیه الکتریکی درحال حاضر در کشور مهیا نیست.

این درحالی است که وزیر قبلی صمت یعنی «عباس علی آبادی» سیاست های خودرویی را به طور شفاف و روشن اعلام می کرد، توام با این مساله معاونین و مدیران نامبرده نیز برنامه ریزی های جدید را بیان می کردند. اما در ساختار فعلی وزارت صمت از چنین رویکری خبری نیست.

تا زمان اعلام شفاف سیاست های خودرویی از سوی وزارت صمت، تغییرات جاده مخصص محقق نخواهد شد

گمانه زنی برای تغییر مدیران عامل ایران خودرو و سایپا زود است؟

باتوجه به حذف معاونت حمل و نقل در وزارت صمت، دفتر صنایع خودرو، نیرومحرکه و حمل و نقل به زیر مجموعه معاونت صنایع، ماشین آلات و تجهیزات انتقال یافت. با این تغییرات حدس و گمان ها در خصوص عزل مدیران فعلی ایرانخودرو و سایپا از مقام خود بالا گرفت و نهایتا با انتصاب رئیس هیئت عامل ایدرو بازار شایعات داغ تر از گذشته شد.

براساس آنچه که پیشتر اشاره شد، تا زمانی که شورای سیاستگذاری خودرو در ایدرو کارخود را آغاز نکند و «فرشاد مقیمی» سیاست های خودرویی را با وزیر صمت هماهنگ نکند، نباید انتظار تغییر مدیران عامل جاده مخصوص را داشت.

از سوی «سیدمحمداتابک» علیرغم وعده خود در مورد خصوصی سازی صنعت خودرو که در زمان اخذ رای اعتماد به نمایندگان مردم در خانه ملت داده بود، تاکنون عمل نکرده است. عده ای معتقد هستند که تازمان تعیین تکلیف وضعیت خصوصی سازی دو غول خودروسازی در کشور، تغییر مدیران عامل ایران خودرو و سایپا احتمالا با تعویق مواجه شود. بنابراین تا زمان اعلام شفاف سیاست های خودرویی از سوی وزارت صمت، تغییرات جاده مخصص محقق نخواهد شد.

منبع: تحلیل بازار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 18 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
امیر دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

دلمان را به درد آوردی برادر جان
پسر ف رو بدون هیچ ضوابطی استخدام کردند و در اولین هفته رئیس فروشش کردند
پسر حبیب را استخدام کردند و یک شبه رئیس crm کردند
سوالی داشتم از واحدهای نظارتی:
اوضاع خودروسازی بشدت بحرانی و بد می باشد
کاهش تولید داریم و اکثر تولیداتمان هم با کسری قطعه مواجه هستیم این استخدام بی رویه و بدون ضوابط و بازکردن چارت در این روزهای حساس و بحرانی دیگر چیست ؟
خواهشمندیم از نهادهای نظارتی به داد پارسی زبان ها برسند

محمد دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

چیکار کردید با صنعت خودرو که خیلی از بزرگان برای آمدن و کمک کردن بیزارند ،مهندس نجم الدین و مهندس پورمجیب و مهندس مدنی و مهندس قلعه بانی و مهندس شیخ زاده و کسان دیگری هستند مانند مهندس علیپور و … که صنعت را نجات دهند

حق شناس ایران خودرو دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

آن شالله با آمدن مهندس نیارکی ، بساط لیسانسه های پیام نور .شبانه امام حسین و علمی کاربردی از حلقه اولیه معاونین و مدیران برچیده شود . خداحافظ مدیران بی سواد و هیاتی !

سینا دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

قائم مقام اسبق مدیرعامل ایران خودرو
در راه سایپا

مصطفی خان کرمی قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی فروش و امور مشتریان ایران خودرو جایگزین جواد توسلی مهر در سایپا خواهد شد .

همشهری دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹

پاشنه آشیل ایران خودرو زنجیره تامین آن یعنی ساپکو هست وگرنه خطوط تولید و لجستیک و نیروی انسانی خطوط تولید و سایر معاونتهای ایران خودرو توانایی تولید حتی 3000 دستگته را دارند .
بنابراین آقایان پورمجیب و پیرمحمدی هر دو در مقام مدیرعاملی ساپکو خود ، عدم توانایی خود را ثابت کرده اند .
آقای مرادی هم که سالها بعد از مدیرعامل ایران خودرو قایم مقام ارشد بوده است و کارنامه درخشانی نداشته است . الان هم که در حال راه اندازی استارت آپی در حوزه فروش آنلاین قطعات یدکی هستند که برای ایشان و جناب یکه زارع و تیم همراه و سرمایه گذار محترم آرزوی موفقیت داریم.

محمد دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵

عزیزی که کامنت های انتقادی کارکنان خودرو سازی را میخوانید و قرار است: به عنوان مدیرعامل محترم شرکت سایپا انتخاب شوید:، عرض سلام، تو را خدا ،تو را به هرچیزی که برایتان خیلی ارزشمند است ،در انتصابات ، از فامیل بازی ،لابی بازها دوری کنید ،واقعا کارکنان و سهامداران خسته شده اند تو را خدا کاری کنید که با ورودتان کارکنان دیده شوند،

حسن دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

کارکنان شرکت فنرسازی زر خدا راشکر هیچ مشکلی ندارند، و ما کارگران از مدیرعامل خود جناب آقای حیدری خیلی راضی هستیم این اخبار کذب را یک شخص روانی می نویسد که خودش به خانواده خود هم رحم نکرده و باعث مشکلات در درون شرکت و خانواده خود گردیده است

مسعود قدیمی دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶

آقای حیدری، دمت گرم پرچمت بالاست ، موفقیت هایی که در دوران مدیرعاملی آقای حیدری در شرکت فنرسازی زر اتفاق افتاده دیگر تکرار شدنی نیست ، انسان های کوته نظر مانند شما دیدن این همه موفقیت را ندارند، برادر با این جملات دروغ نمی توانید واقعیت های اتفاق افتاده خوب شرکت فنرسازی زر که مرهون همدلی مدیریت و کارکنان شرکت بوده را زیر سوال ببرید، جمله ای را به ناحق گفتن و ریختن آبروی دیگران باعث می شود که همیشه گرفتار بلاها باشید، به امید اینکه به راست هدایت شوید.

رضا دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

ما کارکنان شرکت سایپا پرس دیگر خسته شدیم، امیدوارم کسی صدای ما رو بشنود ،

ساسان دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶

سلام به سایت خط بازار و دوستان ،، امیدوارم هرکی به قدرت رسید به فکر کارگرا باشه و مدیرعاملانی که خون بقیرو تو شیشه کردن رو عوض کنه

مهدی دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹

واقعا اگه محمدزاده کاندیدای مدیرعاملی ایران خودرو و سایپا شده باشه بایستی بفهمیم که این دولت هم برنامه ای برای بهبود خودروسازی کشور نداره

دلسوز دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱

سلام
انشالله تغییرات زودتر به کاشان هم برسد

محسن دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵

این تغییرات چه نفعی برای کارگران و افرادی که براشون پرونده سازی کردن و در کل بهتر شدن وضعیت تولید و بالا رفتن سطح کیفیت محصولات و رضایت مردم چه اثری داره
آگه قراره بد بره بدتر بیاد وای به حال مردم.

سید دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸

لطفا تا تعیین تکلیف مدیران خودرویی
جلوی احکام گرفته بشه
معلوم نیست در خودروسازی و منابع انسانی چه خبره،، البته اگه کسی جراتشو داشته باشه جلوی مدیر عامل ها رو بگیره،، که تو این چند وقته هرکی رو دوست داشته آوردند و حکم دادند

رضا دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

انقدر‌ بی کاری نشستی ببینی ، کی چی میزاره

بابا دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷

شماها با هم کنار نمیایید معلومه با بقیه هم کنار نمیایین
پس به نوشتن ادامه بدید

ساسان دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷

خواهش میکنم یکی به فکر سایپا پرس باشه، شرکتی با اون همه دبدبه‌ کبکبه‌‌ ببین ازش چی مونده، یه عده لاشخور که فقط به فکر جیب خودشون هستن، آقای فهیمی با مدیریت ضعیفش ثابت کرد که اصلا به درد مدیر عاملی نمیخوره ، امیدوارم قبلاً اینکه برسدارن خودش استعفا بده،، که شاید شرکت روزهای خوب رو ببینه

زند دوشنبه , ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

وای این سایت خیلی باحاله
کامنت های بی ربط
کامنت گذاران با هم دعواشون شده
کامنت های همدیگرو کپی پیست میکنن میزارن
حرف های بی ارزش و فقط تهمت
😂😂😂😂

نظرات بسته شده است.

css.php