درود بر رهبر فرزانه انقلاب درود بر مدیر خط بازار ایران خودرو فریب و ریاکاری را سر لوحه خویش قرار داده است با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود کار هرکس نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن تا زمانی که استاد تولید نجم الدین عزیز رهبری تولید را مدیریت نکنند آش همان است که می بینم تا چند وقت دیگر وزیرصمت عزل می شود به خاطر حماقت روح شهدای بزرگوار گمنام قرین حمد الهی یا هو الحق یا علی مدد پایدار باشید
آن روی سکه روابط پُرمهر خودروسازی/توسل به داخلی ها محور حیات جاده مخصوص
به گزارش خط بازار؛ آنچه که در دهه نود شمسی در شرکت محور خودرو به عنوان بزرگترین و تنهاترین کارخانه تولید انواع محور خودروهای تجاری در کشور گذشت چیزی نبود جز واردات کامل محور کامیون و متعاقب آن در سالیان آخر دهه مذکور استفاده از ظرفیت 60 درصدی داخلی سازی برای تولید حداکثر 2000 دستگاه از محور کامیون در سال بود. این در حالی است که در همین سال ها تولید محور اتوبوس به عنوان مهمترین محصول حمل و نقل عمومی و تیراژ محدود تولید محور کامیونت باری به طور کامل متوقف شده بود.
با آغاز قرن جدید شمسی راهی متفاوت در جاده مخصوص انتخاب شد. راهی که منجر به تولید بیش از 8 هزار دستگاه محور کامیون در سال با عمق داخلی سازی بیش از 90 درصد تولید انبوه محور اتوبوس، کامیونت و طراحی و همچنین تولید سه محصول جدید و پر نیاز کشور طی سالهای اولیه دهه جاری شده است.
موفقیت کم نظیری که حاصل اعتماد به دانش مهندسی بومی، استفاده از ظرفیت حداکثری تولیدکنندگان داخلی با رویکرد عدالت محوری و بهبود شاخص های کیفی است. هرچند گاهاً تحریم های خارجی و بعضاً داخلی سد محکمی در جهت توسعه داخلی است ولی مدیریت جهادی به همگان نشان داده که می توان با پشت کردن به منافع عده ای خاص می توان به موفقیت های ملی رسید و تحریم ها را بی اثر کرد.
تمرکز بر توسعه زنجیره تامین ساخت داخل، ارتقاء سطح دانش کمی و کیفی تولیدات، جذب حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه سازندگان در توسعه و بروزرسانی ادوات و تجهیزات تولید، جذب بیش از 250 سازنده فعال و بالقوه از طریق فراخوان های متعدد و ارزیابی اولیه و مستمر توسط ارکان کیفی و مهندسی نهایتاً منجر به افزایش ظرفیت تولید، تامین بیش از 40 میلیون انواع قطعه، کاهش وارادات محض و جلوگیری از حدود 4 میلیون دلار ارز از کشور طی سال 1402 لغایت تاکنون گردیده است.
در حال حاضر مهم ترین هدف، تولید انبوه محور تریلر با برند داخلی برای نخستین مرتبه در کشور جهت استفاده شرکت های کاربری ساز داخلی و کاهش حجم واردات این محصول به کشور است که علاوه بر آن، تولید انبوه محور کشنده آتامان، تولید انواع سیبک چرخ خودروسازی تجاری و سواری و برنامه ریزی حذف فرآیند واردات و داخلی سازی محور کشنده H5 فوتون نیز در صدر برنامه های آتی قرار گرفته است.
منبع: روزنامه صمت
برچسب ها :ایران خودرو دیزل ، جواد توسلی مهر ، خودروسازی ، محمدعلی حیاتی ، محور خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نجم الدین بزرگترین چهره خاص صنعت کشور است
با سلام
خط بازار عزیز چرا و به چه دلیل از توانمندیهای مدیران و کارکنان و کارگران داخلی در عمق بخشیدن حداکثری و داخلی سازی مطلب میزنید؟ چرا از مدیرانی صحبت میکنید که طی دو سه سال شرکتهای ورشکسته مطلق را که مبلغ زیان انباشته اونها رو نه میشد نوشت و نه خواند رو تبدیل به سود ده ترین شرکتهای تولید قطعه و خودروی تجاری کردند رو منعکس میکنید ؟ همین شرکت محور خودرو که تا دو سه سال پیش در پرداخت حقوق کارگرانش مشکل داشت ( از کارگران و کارکنان این شرکت کافی است یک سوال ساده شود در تایید این مطلب) را تبدیل به شرکتی کرده که کارکنانش مشکل معیشت و دغدغه روزمره گی ندارند ؟ چرا از شرکت ایران خودرو دیزل و زدن رکوردهای تولید و کیفی و تولید اولین اتوبوس برقی کشور و رکورد تیراژ و کیفیت و سود آوری و اشتغال جوانان عمدتا دیپلم که هیچ شرکت و ارگانی استخدام نمیکرداین جوانان رو و آرامشی که با این اشتغال در منطقه اسلامشهر ایجاد شد اون هم در زمانهای خاص سال گذشته … چرا از پرداخت هزاران میلیارد مالیات به واسطه سود آوری این شرکتها مطلب مینویسید؟ که اگر ۶۰ شرکت بزرگ دیکر مثل این خودرو ساز مالیات در این مبالغ رو پرداخت میکرد مشکلات عدیده اقتصادی و کاهش درآمد دولت را و در. پی آن کاهش تورم رو داشتیم به چه مجوزی مینویسید؟ به چه دلیل در مورد واردات تولیداتی که دارای خدمات پس از فروش در همه کشور هستند و کارگر ایرانی و قطعه ساز و چندین صد هزار نفر از قبال از تولید اشتغال پایدار دارند و ..
به چه حقی از خرید محصولات و خودروهای داخلی برای شهرداریهای کشور دفاع میکنید درحالی که برخی قطعات این خودروها از چین وارد میشود و البته بیش از ۸۰ درصد این تولیدات از موتور و محور و… دارای عمق زیاد تولیدات داخلی است و بخاطر اینکه شاید برخی قطعات وارداتی از چیت کیفیت نداشته باشند خوب مجبور هستند بخاطر رفاه مردم و فقط همین از چین کلا خودرو بدون پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش با چه سختی و کلی سفر و ماموریت و …واردکنند .آنوقت شما از تولیدات داخلی و سفره کارگر ایرانی به چه حقی صحبت میکنید؟
چرا واقعا چرا مثل برخی افراد هنوز مثل آن معدوم دولت پهلوی که نوعی بود ایرانی حتی لوله …. هم نمیتواند تولید کند که حتی اگر امروز آن معدوم منفور هم زنده بود از رشد و پیشرفت بخش عمده صنایع کشور همچون صنعت پر افتخار دفاعی او نیز به عظمت جوانان ایرانی افتخار میکرد و … اما هستند هنوز افرادی که از پیشرفتهای داخلی عصبانی و ناراحت هستند و هنوز راه پیشرفت را در خانه همسایه و کدخدا و دیگری میدانند.
و به چه حقی از توسل به قله های رفیع افتخار که حیاتی ترین محور رشد و توسعه کشور به فرموده مقام معظم رهبری است دفاع میکنید ؟
اما باز هم به امید ایرانی سربلند و سرافراز .
درود بر کسانی که نیتی جز خدمت به نظام و ملت ندارند
بزرگوارن آقای نجم الدین که عزیز همه ما هست و حرمتشون واجب اما مگه فراموش کردید مشکلاتی رو که در دوره مدیریت ایشون داشتیم و دیدیدم
عزیزان الان برای خروج از این بحران باید میدان به مدیری داد که هر جا رفت گل کاشت و شرکت زیان دیده را به سود رساند
بله دقیقا منظور ما کسی نیست جز مهندس واقعی و توانمند علی شیخ زاده که مثل هم نامش پاک دست و طرف ستم دیده هاست و مخالف ۱۰۰٪ فساد و بداخلاقی هاست
مصطفوی ترسو ومواجب بگیر خفه!!1
محور خودرو از زمان آقای سریزدی شروع به رشد کرد فقط مشکل حال حاضر آن مدیر حراست آن مجموعه و شخص آقای نوری زاده است
در تایید فرمایش آقا محسن عزیز باید مطالب تکمیلیِ زیر را هم عرض کنم :
اوضاع فعلی شرکت “متوسلین” اصلا تعریفی ندارد و با مطالب سفارشی و از پیش تایپ شده که خودشان به رسانه ها می دهند تا چاپ شود(البته به همراه پرداخت هزینه های چاپ!!! ) هم نمی توانند بر خرابکاری هایشان سرپوش بگذارند و به زودی و با مشخص شدن صورتهای مالی 1402 ، حقایق آن معلوم می شود که این مطلب صد البته حاصل آمار سازی ها و نمایش ها و رونمایی های دروغین از مثلا پروژه هایش(مثل اتوبوس برقی و تولید محور و…) می باشد.
واقعا جای تاسف دارد که “توسل” با توسل به نیرنگ و با اجرای نمایشی ناشیانه، پروژه اتوبوس برقیِ تمام چینی که در سالهای اخیر دو مرتبه رونمایی شده بود را مجددا” رونمایی کرد تا وزیر عاقل صمت را فریب دهد. اگر اهل فن خوب دقت کنند متوجه میشوند که اگر شرکت “متوسلین” بعد از سالها، در سال 1400 و 1401 درخشید و جهش کرد، به لطف برنامه ها و تحولی بود که “زالی” ایجاد کرده بود و میوه اش را با خوش شانسیِ هرچه تمامتر، “توسل” چید و به نام توسل تمام شد و همانطور که میبینیم شرکت “متوسلین” در سال 1402 رو به افول گذاشته و در حال طی کردن سیر نزولی در همه ابعاد می باشد، زیرا میوه های درختهای “زالی” دیگر تمام شده و در این مدت “توسل” و یارانِ “حیاتی” اش هییییییچ برنامه جدید و کار خاصی نداشته اند که بخواهند در سال 1402 و بعد از آن، میوه اش را بچینند. شاید برای همین است که “توسل” مدتی است که شدیدا به فکر رفتن از شرکت(بخوانید : فرار) است و جالب اینکه ترجیحا” در سودای تکیه بر کرسی کیلومتر14 است و یا هر شرکت دندان گیرِ دیگر . واقعا تاسف برانگیز است…
بد نیست نیم نگاهی هم به رزومه و تحصیلات و تجربه و تخصص برخی از افراد “متوسل” داشته باشیم :
خود “توسل” که رشته اش IT بوده است و به لطف اهالی “منطق” و زحمات و دوراندیشیِ “زالی” ، از آبِ دیزل ماهی گرفت.
یارانِ “حیاتی” اش نیز، شخصا” ویزیتور فروش محصولات برندِ “دامداران” بوده است. ویزیتور الان در آرزوهایش، خود را نشسته بر کرسیِ مدیرعاملیِ شرکتی مثل ساپکو میبیند..! و IT هم همچنان در سودای کیلومتر14 است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7