واکنش سایپا به حواشی انتصاب مدیرعامل جدید مگاموتور+متن جوابیه

سایپا: ملاک انتصاب، عملکرد مناسب کاری و ایجاد شرایط مطلوب تولید در شرکت زامیاد و کنترل شاخصهای Quality, Cost, Delivery) QCD / کیفیت، هزینه و تحویل) بوده است و ربطی به موضوعات دیگر ندارد.
کد خبر : 60142
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

به گزارش خط بازار روزنامه ۹ دی نوشت: هفته گذشته در گزارشی با عنوان «داماد حسین فدایی مدیرعامل مگاموتور شد!» نکاتی را در مورد این انتصاب یادآور شده و در پایان نوشتیم: «اکنون هم 9دی قضاوت نهایی در مورد انتصاب مرتضی منتظرالمهدی به عنوان مدیرعامل مگاموتور نمی کند و از آقای فدایی و دامادشان درخواست می کند، توضیحات خود را در مورد این انتصاب، سوابق تخصصی ایشان در حوزه صنعت خودرو قبل از ریاست هیات مدیره زامیاد و تخصص و سابقه مرتبط با جایگاه مدیرعاملی شرکت تخصصی مگاموتور را به صورت شفاف بیان کنند و به شبهات و سوالات مطرح در فضای سیاسی در خصوص این انتساب از جمله ارتباط آن با تداوم مدیریت مدیرعامل کنونی سایپا را صریح و روشن پاسخ دهند.»

هفته گذشته اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی سایپا نسبت به این گزارش واکنش داد و جوابیه ای برای 9دی ارسال کرد. متن جوابیه بدین شرح است:

«مدیر مسئول محترم رسانه ۹ دی

با سلام و احترام

پیرو انتشار مطلبی در خصوص انتصاب مدیر عامل مگاموتور در نشریه مورخه 1 مهر ۱۴۰۲ و صفحات مجازی مرتبط، جوابیه گروه خودروسازی سایپا به شرح زیر ارسال می شود که مزید امتنان است وفق قانون مطبوعات کشور در همان صفحات و ستونها منتشر شود.

اقدام و عمل در دولت مردمی آیت الله رئیسی

در خصوص مطلب منتشره در مورد انتصاب در شرکت مگاموتور به اطلاع می رساند رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان، تولید کنندگان و دانش بنیان ها فرمودند: یک دهه عقب ماندگی داریم و ضروری است زیر ساختها توسعه پیدا کنند. در همین راستا و با توجه به اینکه گروه خودروسازی سایپا در دهه 90هیچ فعالیتی در خصوص توسعه زیر ساخت انجام نداده و همین امر سبب شد که با افزایش تحریم های ظالمانه صنعت خودرو لطمه سنگینی ببیند و در نهایت مردم نتوانند شاهد خودروهای جدید و به روز در بازار باشند. این گروه در دوره جدید مدیریتی سعی کرده است با توسعه زیر ساختها، جذب نخبگان دانشگاههای برتر کشور، بورسیه کردن نخبگان انتصاب مدیران شایسته و پاک دست بتواند در مدت کوتاه بستری فراهم کند که تولید و کیفیت خودرو، موتور و خدمات پس از فروش افزایش یابد.

از این رو و با توجه به اینکه تیم مدیریتی شرکت زامیاد در ۲۱ ماه گذشته با وجود تحریم های ظالمانه و بالا بودن شاخصهای تورم توانست این شرکت را به سود دهی برساند و عملکرد مناسبی از خود به جای بگذارد و چون شرکت مگاموتور قلب گروه خودروسازی سایپا محسوب می شود و پیشرفت این بخش می تواند به سرعت اثرات مثبت و سازنده ای در تولید خودرو داشته باشد تصمیم بر آن شد تا تیم مدیریتی شرکت زامیاد در مگاموتور مستقر و رئیس هیات مدیره شرکت زامیاد به عنوان مدیرعامل شرکت مگاموتور انتخاب شود تا این مجموعه مانند شرکت زامیاد با سرعت توسعه و پیشرفت کند.

برخی اقدامات تیم مدیریتی زامیاد در ۲۱ ماه گذشته به شرح زیر می باشد.

– شکستن رکورد ۱۱ ساله تولید این مجموعه و خروج از زیان انباشته بیش میلیارد تومانی و تحقق سود انباشته بیش از دو هزار میلیارد تومانی

– اجرای پروژه های عظیم زیرساختی و تحول در زیرساختهای شرکت زامیاد بعد از ۶۰ سال به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای خط رنگ ED-PT کشور

– رشد بیش از ۵۰۰ درصدی ارزش سهام شرکت زامیاد که این رقم رشد در این بازه زمانی یک رکورد محسوب می شود.

– خروج از تک محصولی و رسیدن به تنوع محصولات با تولید خودروهایی از قبیل پادرا پلاس، زاگرس، کارون، پادرا لانگ، ون هامون و …..

– ارتقا کیفیت محصولات و اخذ سه ستاره کیفی برای محصول تک ستاره و اصلی شرکت زامیاد

در پایان باید تاکید کنیم ملاک انتصاب، عملکرد مناسب کاری و ایجاد شرایط مطلوب تولید در شرکت زامیاد و کنترل شاخصهای Quality, Cost, Delivery) QCD / کیفیت، هزینه و تحویل) بوده است و ربطی به موضوعات دیگر ندارد.
اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا»

منبع: روزنامه ۹ دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 15
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا دوشنبه , 10 مهر 1402 - 16:48

واقعا ایشان سهم بسزایی در افزایش قیمت سهام زامياد به اندازه ۵۰۰درصد داشته.
تنوع محصولات هم که دیگه غوغا کرده…
کاش سایپا اصلا دفاع نمی‌کرد.

سناتور چهارشنبه , 12 مهر 1402 - 7:53

عجب!!!
چه جوابِ کاملی!!
آیا در این جوابیه سایپا، به سوابق خودروییِ “شاه داماد” (غیر از هیات مدیره فرمایشی و نمایشیِ زامیاد) اشاره ای شده بود؟؟!
آیا پستِ تخصصی و حساسِ “مدیرعاملی مگاموتور”، اینقدررر خاک بر سر شده که اینطور برای “بقا” و “چند روز بیشتر ماندن” بایستی آن را خیرات کنیم؟؟؟! یا اینکه هدف از این انتصابِ سفارشی، از یک طرف، خوش خدمتی به “پدر خانم ایشان” و چند روز بیشتر ماندن در سایپا است و از طرف دیگر، چون ایشان هیییییچ چیز از خودرو نمی داند، استفاده از امضای شاه داماد برای رد گم کردن و درپوش گذاشتن بر افتضاحاتِ قرارداد کلان خرید خط موتور و گیربکس جدید از چین است؟ چرا که خیلی از نهادهای نظارتی ممکن است با دیدنِ امضای شاه داماد بر پای قراردادها، کنار روند و ورود نکنند…!
از طرفی، این شاه داماد هم که اخیرا” بدونِ هییییییچگونه سابقه موثر و هییییچ رزومه واقعی در خودروسازی، در کیلومتر 15 به مدیرعاملیِ مهمترین و کلیدی ترین شرکت رسیده است! نیز دامادِ “دوست و همکارِ دیرینِ پدرخوانده” است!!
نمی دانم چرا هییییچ کس با “پدرخوانده” کاری ندارد؟؟ و او هر کاری بخواهد میکند و هر غلامِ حلقه به گوشی را که بخواهد حکم و پست می دهد و هر انسان سالم و آزاده ای را حذف می کند و نابوووود می کند…!!
در ضمن، ایشان به صورت خانوادگی، ماشین امضای خوبی هم هستند و قبلا در “شهر”، امتحان خود را به اربابانِ خود خووووب پس داده اند و با امضاهای طلاییِ ایشان، چه “املاکی” که واگذار نشد و چه حیف و میلی که از بیت المال انجام نشد! و حالا هم راست راست می گردد و حکم و پست میگیرند و اتفاقا الان هم او را جایی گذاشته اند که قراردادهای خریدهای بسیار بسیار سنگینِ موتور و گیربکس از چین را که چندماهِ پیش به دستورِ “پدرخوانده” و با چند برابر قیمت انجام شد را امضا کند و تمام. زیرا او از خودرو هیییییچ نمی داند…
صحبت بسیااااار است… پناه میبریم به خدا از “پدرخوانده” و تو چه می دانی “آقای محمد” کیست؟؟؟

محمد دوشنبه , 10 مهر 1402 - 21:53

کاش نهادهای نظارتی وارد قرارداد اصلاح و بازسازی خطوط تولید زامیاد بشن . بو میاد … و البته داستان های زیاد از این دست در حوزه گروه سایپا .

مهتی دوشنبه , 10 مهر 1402 - 23:59

منتظر رستم دستان بود در زامياد و هیچ کس بجز تیموری خبر نداشت
مهندس مرتضوی . مهندس نونژاد . مهندس خسروی و دیگران در زامياد لابد مترسک بودن

زامیاد بیچاره سه شنبه , 11 مهر 1402 - 13:37

نه داداش اون مهندسین که نام بردید اصل ماجرا هستن ، هم به زامیادخدمت کردن!!! و هم به خودشون

سایپایی سه شنبه , 11 مهر 1402 - 12:57

واقعا نمیدونم با این جوابیه بخندم یا گریه کنم ،، فقط به گفتن این جمله بسنده میکنم که «به شعور مخاطب توهین نکنید !!!! ، آقای ت شماهم مثل اسلافتون خواهی رفت ولی بدون آبرو و حیثیت ، گند زدی گند متاسفمممم

علی سه شنبه , 11 مهر 1402 - 13:29

خدایی شاداماد شما تا الان کجا بودی ؟؟!!!، بابا زودتر میومدی که صنعت خودروسازیو نجات بدی ،، ما سایپاییها و زامیادیها تشکر میکنیم از آقای تیموری که قابلیتهای بی حدو مرز شما کشف کرد و باعث نجات خودروسازی شد !!!!!!

امیر سه شنبه , 11 مهر 1402 - 18:35

واقعا از آقای منتظر المهدی ممنونم که افراد بی لیاقت رو از مگاموتور اخراج کرد مانند قائم مقام

عباس سه شنبه , 11 مهر 1402 - 13:34

آقایان که قرارداد بستید برای جذب نخبگان دانشگاهی ، ضمن احترام به دانشجویان دانشگاه شاهرود ) ، شما چه مردید با فارغ التحصیل های معتبرترین دانشگاه های کشور با سالها تجربه ، همه رو منزوی کردید و فقط آقایون آقازاده و شاداماد حاشون کذاشتید!!!

آگاهی سه شنبه , 11 مهر 1402 - 15:38

مدیرعامل جهت بقای خودش به رفیقاش هم رحم نمیکنه
بزودی تغییرات صورت می‌گیرد

آگاهی یکشنبه , 20 اسفند 1402 - 21:20

دیدی گفتم
وقتی رفیق شناس نباشی همون بهتر عوض بشی

حمیدرضا سه شنبه , 11 مهر 1402 - 19:31

عملکرد تیم قبلی زامیاد کاملا روشن است و کافی است از پرسنل شرکت در این خصوص سوال شود و فردی مانند ع شرکت را به قعر دره ی ورشکستگی خواهد برد

سلسله جنبان سه شنبه , 11 مهر 1402 - 23:53

بسه،بسه،بسه،بسه،تموم كنيد اين بازي كثيف رو

سناتور چهارشنبه , 12 مهر 1402 - 7:54

عجب!!!
چه جوابِ کاملی!!
آیا در این جوابیه سایپا، به سوابق خودروییِ “شاه داماد” (غیر از هیات مدیره فرمایشی و نمایشیِ زامیاد) اشاره ای شده بود؟؟!
آیا پستِ تخصصی و حساسِ “مدیرعاملی مگاموتور”، اینقدررر خاک بر سر شده که اینطور برای “بقا” و “چند روز بیشتر ماندن” بایستی آن را خیرات کنیم؟؟؟! یا اینکه هدف از این انتصابِ سفارشی، از یک طرف، خوش خدمتی به “پدر خانم ایشان” و چند روز بیشتر ماندن در سایپا است و از طرف دیگر، چون ایشان هیییییچ چیز از خودرو نمی داند، استفاده از امضای شاه داماد برای رد گم کردن و درپوش گذاشتن بر افتضاحاتِ قرارداد کلان خرید خط موتور و گیربکس جدید از چین است؟ چرا که خیلی از نهادهای نظارتی ممکن است با دیدنِ امضای شاه داماد بر پای قراردادها، کنار روند و ورود نکنند…!
از طرفی، این شاه داماد هم که اخیرا” بدونِ هییییییچگونه سابقه موثر و هییییچ رزومه واقعی در خودروسازی، در کیلومتر 15 به مدیرعاملیِ مهمترین و کلیدی ترین شرکت رسیده است! نیز دامادِ “دوست و همکارِ دیرینِ پدرخوانده” است!!
نمی دانم چرا هییییچ کس با “پدرخوانده” کاری ندارد؟؟ و او هر کاری بخواهد میکند و هر غلامِ حلقه به گوشی را که بخواهد حکم و پست می دهد و هر انسان سالم و آزاده ای را حذف می کند و نابوووود می کند…!!
در ضمن، ایشان به صورت خانوادگی، ماشین امضای خوبی هم هستند و قبلا در “شهر”، امتحان خود را به اربابانِ خود خووووب پس داده اند و با امضاهای طلاییِ ایشان، چه “املاکی” که واگذار نشد و چه حیف و میلی که از بیت المال انجام نشد! و حالا هم راست راست می گردد و حکم و پست میگیرند و اتفاقا الان هم او را جایی گذاشته اند که قراردادهای خریدهای بسیار بسیار سنگینِ موتور و گیربکس از چین را که چندماهِ پیش به دستورِ “پدرخوانده” و با چند برابر قیمت انجام شد را امضا کند و تمام. زیرا او از خودرو هیییییچ نمی داند…
صحبت بسیااااار است… پناه میبریم به خدا از “پدرخوانده” و تو چه می دانی “آقای محمد” کیست؟؟؟

محمدی سه شنبه , 1 آبان 1403 - 11:03

ادعای مخاطب:

ایشان در شرکت زامیاد با نام “مهندس” منتظر المهدی خطاب میشدند. ناگهان کمتر از یکسال و پس از انتصاب ایشان در مگاموتور و در سایت رسمی این شرکت با عنوان “دکتر” مطرح شدند. وقتی یک دانشجوی فوق لیسانس مهندسی، برای تکمیل پایان نامه و طی مراحل تحصیل باید 5 سال وقت صرف کند، چطور فردی که روز و شب خود را در شهرداری و بعد ناگهان در صنعت خودرو و فضای شلوغ و پرکار جلسات سپری کرده، در کمتر از چند ماه به درجه دکتری نائل میشود. همچنین چرا رزمه مدون و متقن ایشان و افراد نظیر ایشان در دسترس و منظر عموم مردم شریف ایران قرار ندارد؟