این علی با بقیه فرق دارد؛

سرنوشت مبهم 4 علی معروف خودروسازی؛ از استعفا تا دستگیری مدیران سفارشی

این علی با تمام علی های زمان فاطمی امین فرق دارد. این احتمال وجود دارد با آمدن علی آبادی به جای فاطمی امین در وزارت صمت، روزهای روشن دیگری و متفاوت از روشن قبلی در خودروسازی رقم بخورد.
کد خبر : 55129
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

به گزارش خط بازار؛ با مشخص شدن عباس علی آبادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت، صحبت از احتمال تغییرات اساسی در خودروسازی نُقل محافل رسمی و غیررسمی شده است. اسم علی آبادی در ذهن بسیاری به عنوان مدیر جدی، فنی و سخت گیر نقش بسته است. به همین خاطر غالب مدیران ارشد خودروسازی که با واسطه و حمایت جریان های خاص بر سر کار آمده اند چندان نسبت به آینده مدیریتی خود مطمئن نیستند؛ از کرجی ها گرفته تا تهرانی ها.

در این بین برخی برای بقا دور میدان بهارستان می گردند؛ برخی در حال ارتباط گیری در روز روشن با حلقه نزدیک به علی آبادی در مپنا هستند؛ برخی دیگر امیدشان به تایید نظارتی ها است و افرادی دیگری نیز به بدنه دولت چسبیده اند. تغییرات و برنامه ها متوقف شده؛ مدیران ترمز دستی ها را کشیده اند؛ جلسات سیاسی و لابی گری رونق یافته و میزان هدایا و دست دلبازی مدیران سفارشی رشد کرده است.

این شوک برقی به مدیران سفارشی خودروسازی خیلی ها را ترسانده است. خیلی ها از جمله “علی ها” خود را در معرض تغییر می بینند. یک علی تنها امیدش به رفاقت با امین است؛ علی دیگری خود را سردرگم و بی اختیار در تغییرات می بیند؛ علی سوم به خود غرّه به عملکرد خود شده و خود را ماندگار می بیند و علی چهارم دیگر شور حسینی ندارد و به خاطر اختلاف مسئله دار با علی زمان خود استعفا داده است.

با عزل شیرین ولی دیرهنگام امین، شاه مهره خودروسازی خود را در معرض تغییر می داند. تغییری که اولا منطقی است و دوم مقدم بر همه چیز است. متاسفانه در دوران امین، خودروسازی امنیت نداشت. افکار عمومی شاهد اتفاقاتی در خودروسازی بود که مضحکه عام و خاص شد. دستگیری های بی سابقه و حذف مهره های مسئله دار، آینده روشن خودروسازی را به چالش کشید. حال برخلاف این گذشته، امید است با آمدن علی دیگری، روزهای تاریک امین پایان یابد و روزهای روشن دیگری در صنعت و خودروسازی رقم بخورد.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

لطف اله چهارشنبه , 17 خرداد 1402 - 11:27

تاریخ خواهد نوشت ارتقا علی آبادی سلطان آبادی اشتباه بزرگی بوده است.

سید حق گو چهارشنبه , 17 خرداد 1402 - 12:31

سلام
حضور ملت شریف ایران .میگن که مطلبی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند .شما رو قسم میدم با هر تفکر و گرایش مذهبی و سیاسی که دارید این متن رو بخونید و برداشت آزاد…
دلم میسوزه خیلی دلم میسوزه .وقتی بعنوان یه ایرانی میبینم که کشورهای امارات و عربستان و …دارن ادعا میکنن که خودروی تمام برقی ساختن و …فارغ از راستی آزمایی این ادعاها و بگذریم از کشور ترکیه و … دلم خیلی میسوزه .آخه بعنوان یه کسی که سالها تو این صنعت نوشتم و گفتم و… چرا هنوز نمیتونم برا کسی توضیح بدم چجوریه که تو صنعت دفاعی وضع کشور من اینجوریه که دو شب پیش یکی از افتخاراتش رو دیدیم و تنها چهار کشور دنیا صاحب چنین فن آوری هستن و خوب حالمون خوب میشه چون ایرانی هستیم و این خاک و آب و وطن برامون مهمه .ولی چرا هنوز میگیم چون مافیای خودرو قوی هست و چون مدیران تصمیم گیر نمی‌خوان و یا نمیتونن و چون برنامه ای وجود نداره و چون وچون و..‌. خدایش دلتون برا مردم برا شخص آقا که دیگه خودشون فرمودن و نقد کردن و … دلتون نمیسوزه ؟ یعنی واقعا نمیشه کاری کرد .با گرفتن و برخورد با متخلفین در این حوزه چه مشکلی حل شده. آخه چه گناهی کرده قوه مظلوم قضایی که باید جور همه اشتباهات تصمیم گیران دولتی رو بکشه ؟ برید تو دادگاه‌ها ببینید چه وضعیه. ببینید در اثر تصمیم خلق‌الساعه یه وزیر وقت که به ناگهان ورود خودرو به کشور رو ممنوع کرد چند خانواده بدبخت شدن و چند وارد کننده که کلی ارز گرفته بودن به همین بهانه از انجام تعهد خودشون سر باز زدن و … خوب آخه خدا رو خوش میاد ؟ من بعنوان کسی که معتقدم ایران و ایرانی سربلند ترین مردم دنیا هستند و باید باشند .معتقدم که میشه مشکل صنعت و بازار خودرو رو حل کرد .به والله میشه .آقا گوش نمیکنن .دو سه تا کار ساده. یک مدیران لایق و با تجربه پاک دست در این صنعت رو به کار بگیرید. دوم برنامه مدون و قانون شده در مجلس نوشته بشه و هر مدیری فارع از جهت گیری سیاسی دولت‌ها به اون برنامه عمل کنه .سوم استفاده و شراکت با شرکت‌های دانش بنیان و صنعت پر افتخار دفاعی. (استفاده از تجربه و امکانات ساخت و طراحی بسیار عالی این بچه های بی ادعا ) و باز تکرار استفاده از مدیران جوان و لایق که تجربه دارن و حساب پس دادن .
دلمون برا مملکتمون بسوزه ‌دلمون برا رشد و پیشرفت کشورمون شور بزنه که نه قلبمون برای کشورمون بتپه .به خدا اینجا کشوری هست که بدن مطهر اینهمه شهید رو تو خودش داره .این کشور حاج قاسم روداره .ده آخه مگه میشه آریوبرزن داشت و افتخار نکرد به ایرانی بودن .و در ادامه این سرداران تا حاج قاسم عزیز و بقیه شهدا .آقا بخدا جواب اینا رو نمیشه داد. به والله فرمایش قرآن رو جدی بگیریم. ذره المثقال… آقا حساب و کتاب داره این دنیا و اون دنیا. همگی کمک کنیم .به والله میشه و میتونیم .اینجا ایران هست به وقت سربلندی و عزت و افتخار ..
یا علی

رضا چهارشنبه , 17 خرداد 1402 - 12:44

آقای ت و تیم مشگل دارش باید عوض کن و میکن چکن به گوشش رساندیم چه خبر از دوستان و شرکای کاریش ج و ن در شرکت م و فساد شبکه ای که راه انواختن با مدارک خدمت ایشان داده اند به زودی بای بای با جاده مخصوص برای همیشه 😁😁😁😁😁😁😁😁😁

گمنام چهارشنبه , 17 خرداد 1402 - 14:03

علی زاهدی رو یادت رفت بگی🤣🤣🤣🤣

زخم خورده چهارشنبه , 17 خرداد 1402 - 23:37

انشاالله هر اتفاقی رخ بده به نفع صمت باشه
انشاالله علی مسیبی بهروز بیاد و با اختیار
بهروز غفاری بهترین گزینه برای سایپاست
اشراقی با دانش بازرگانی بهترین گزینه سازه گستر یا ساپکو

سناتور پنجشنبه , 18 خرداد 1402 - 9:14

انشاءالله هر اتفاقی رخ میده، به نفع مردم نجیب و مملکتمون باشه.
علی مسیبی خوب هست و تجربه لازم را دارد.
بهروز غفاری هم برای سایپا مناسب است.
فقط سوال من از آقای “زخم خورده” عزیز این هست که چطور نام شیخ قلابی و تازه به دوران رسیده “اشراق” که خودش نوچه “اصحاب ثقیف” است را در کنار نام های بزرگ به کار میبری؟؟؟!!!
شیخ قلابی “اشراق” همین حالا، به دلیل عدم تسلط به امور بازرگانی و اینکه توهم “همه فن حریف بودن” دارد، حدود “”یک ماه”” است که خط تولید گیربکس تارا دستی و بالطبع خط ایران خودرو را خوابانده است و فعلا تا این لحظه فقط حدود پانصد میلیارد تومان! به اموال مردم نجیب مملکت خسارت وارد کرده است و دامنه خسارتهای مادی و معنوی شیخ تازه به دوران رسیده “اشراق” خیلی خیلی وسیعتر از این موارد است… به حدی که از همان مسوولیتی که هم اکنون دارد هم در حال کنار گذاشته شدن بود که “حلقه پارک ملت و دوست و همکلاسی دانشگاهش (نبوی ها) ” به دادش رسیدند و با لابی و زور و فشار او را نگه داشته اند تا به طور کاااامل همه چیز را نابود کند!
لطفا لطفا لطفا منزلت و شان شرکتهایی چون ساپکو و سازه گستر را با نام بردن از افراد خیالی، کوچک، فاسد و معلوم الحال مانند شیخ قلابی اشراق، پایین نیاورید.
فقط گوشه ای از کرامات شیخ قلابی”اشراق” اینکه با آمدن “نبوی ها” و با سوءاستفاده از کارنابلدی آنها و با تکیه به “همکلاسی قدیم” توانست در گوشه ای برای خود کاری دست و پا کند و از کنج خانه و خرید و فروش زمین و آپارتمان، به کار بازرگانی مشروع و نامشروع قطعات روی آورد و جالب اینکه حتی در آن هم موفق نبود و حدود یک ماه است که خطوط تولید تارا دستی را خوابانده است…

زخم خورده پنجشنبه , 18 خرداد 1402 - 10:29

آقای سنتاتورانشالله با فکرهای زاپاتایی و بینش فکری در خورو سازی مسیر توبه کنی راه توبه همیشه باز است آن موقع که روشن ها در مگا موتور برای سرت جایزه گذاشتن و مجددا با ورود روشن جدید باید دنبال سوراخ موش بگردی و اعتکاف بری که با تهمت به همه بزرگان صمت شخصی منفور هستی و یا در بستر ناز درکنار نازها توبه کنی الحمدالله که راه توبه همیشه باز است

سناتور پنجشنبه , 18 خرداد 1402 - 11:43

خدا را شاکریم که آقای “زخم خورده” عزیز و دوستان محترمشان، همواره در جواب مستنداتی که اینجا در سایت محترم خط بازار از روی دلسوزی برای صنعت و مردم نجیب میگوییم، جوابی جز توهین و افتراء نداشته و ندارند و از شنیدن حقایق آشفته می شوند و متاسفانه با ادبیات نامناسب، فقط و فقط توهین میکنند و از حقیقت فرار میکنند تا منافع اربابانشان را تامین کنند. لازم به ذکر است تمامی مواردی که در کامنت بالا و در جواب شما (آقای زخم خورده عزیز) عرض شد متاسفانه حقیقت دارد و دلسوزان و آگاهان صنعت از آن مطلع هستند و با یک سوال ساده از مطلعین صنعت و ایران خودرو میتوان به صحت و سقم آن دست پیدا کرد (مواردی از قبیل دلایل خواباندن خط تولید تارا دستی و….) . در ضمن بنده و دوستانی که جهت پیشرفت و ارتقاء صنعت و تنها و تنها به احترام مردم نجیب کشورمان اینجا کامنت می گذاریم، هیچوقت مگاموتور نبوده ایم! (که همین موارد نادرست را هم که بیان فرمودید از اساس اشتباه و متاسفانه سراسر توهین بود! ) و اگر هم کمی به کامنت های قبلی ما نگاه بیاندازید متوجه میشوید که هیچوقت هیچگونه اظهارنظر یا علاقه ای به مسایل مگاموتور که شما فرمودید، نداشته ایم!! و همیشه سعی کرده ایم تا نگاهمان به صنعت، کلان و منصفانه و مستند باشد.
برای کامنت گذاشتن و کمک به صنعت، بایستی نگاه ها را وسیعتر کرد و بدون غرض، حقایق را مستند بیان کرد تا بلکه بتواند راهگشا باشد.
در نهایت، قضاوت را به خوانندگان محترم و فهیم واگذار میکنیم.

ناصر جمعه , 19 خرداد 1402 - 21:00

قایم مقام تولید شرکت م سایپا بنام آ و ج و ن را ول کرده دارد دنبال لابی برای ماندن در تیم جدید میگردد جابری نو که آمد به بازار کهنه شود دل آزار 😜😜😜😜😛😛😛😛😛😛🤪🤪🤪🤪🤪🤪

منتقد جمعه , 19 خرداد 1402 - 22:05

به به چهره نام آشنای صنعت علی مسیبی
خدمات شایسته
تیم قوی
ایجاد انگیزه
انشاله که با حضور علی مسیبی ها چرخ این صنعت عاری از فساد و رانت از بی حرکتی در بیاد