واقعا دمت گرم که تلاش کردی این موضوع را توضیح بدی برامون ولی تا همونجا که گفتی « به دنبال منافع اقتصادی خود در چارچوب قانون می باشد»، واقعا همه چیز اومد دستمون و “روشن” شدیم، دیگه بقیهاش اضافه بود :)))
“آزاده” باش، کار خودتو بکن :)))
سیاست خط بازار در قبال ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱
به گزارش خط بازار؛ این روزها یک سوال جدی در ذهن مخاطبان و خوانندگان سایت خط بازار ایجاد شده که چرا این مجموعه رسانه ای از تیم جدید ایران خودرو بیشتر از سایپا حمایت می کند؟ فارغ از اینکه این تلقی درست باشد یا غلط ذکر چند نکته در خصوص مشی خط بازار تا حد بسیاری می تواند پاسخ این سوال را روشن کند.
قطع یقین ذکر این نکات می تواند برداشت دیگران را منطقی تر و منصفانه تر کند. البته هر شخص حقیقی و حقوقی زمانی به درستی قضاوت می شود که قضاوت کننده خود را در شرایط قضاوت شونده قرار دهد و مبتنی بر واقعیت ها، محدودیت ها و چارچوب ها اظهارنظر کند.
۱_ خط بازار همچون صدها رسانه دیگر یک مجموعه خصوصی مستقل و غیرسیاسی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد است که تلاش می کند در چارچوب فکری و عقاید مشخص خود علاوه بر مطالبه خواسته عمومی مردم و کشور در بخش تبلیغات و رسانه نیز فعالیت اقتصادی داشته باشد. اساسا هدف از تشکیل هر رسانه خصوصی همین است.
۲_ رویکرد مشخص این مجموعه رسانه ای، ارتقا شفافیت و مبارزه با فساد در بخش های مختلف از جمله خودروسازی است ولی نکته قابل توجه این است که خط بازار نه دستگاه اطلاعاتی است و نه نظارتی که بخواهد با همه جریان ها و گروه ها درگیر شود. لذا این سایت صرفا یک مجموعه رسانه ای مستقل خصوصی است که به دنبال منافع اقتصادی خود در چارچوب قانون می باشد و بسته به نوع ماهیت موضوعات و عملکرد شرکت ها تلاش می کند به قدر وسع خود و در حد یک مجموعه رسانه ای خصوصی و البته با خط کش انصاف به مسائل بپردازد و مطالبه گری کند. هیچ تعهدی قانونی به همکاری با همه شرکت ها برای یک رسانه خصوصی وجود ندارد. بلکه طراحی منافع برد_برد با حفظ اصول ارزشی و اعتقادی تعیین کننده مسیر راه است.
۳_ این مجموعه رسانه ای با هیچ شرکت یا شخصی نه عقد اخوت بسته و نه دشمنی شخصی دارد بلکه حال افراد و شرکت ها معیار است. براین اساس ممکن است برخورد خط بازار با شرکت ها و مجموعه ها متناوب باشد که این امر به دلیل عملکرد متفاوت آنان در برهه های مختلف زمانی است.
۴_ در خصوص شرکت ایران خودرو و سایپا مشی خط بازار انتشار عملکرد مثبت هر دو شرکت در هر شرایطی است. فارغ از اینکه این رسانه با آنان همکاری تبلیغاتی داشته باشد یا نه. البته قطعا از منظر یک رسانه خصوصی هر شرکتی می تواند در قالب همکاری رسانه ای در جهت حفظ و تقویت برند خود از ظرفیت خط بازار بهره ببرد.
۵_ بسیاری از خوانندگان خط بازار به دلیل مشی مبارزه با فساد، اسناد و اخبار مختلفی را در اختیار این رسانه مي گذارند. بدیهی است که نیت این افراد می تواند مختلف باشد از خصومت شخصی گرفته تا اصلاح و بهبود اقتصاد کشور. نیت خوانی در خصوص هدف این افراد نه در توان خط بازار است و نه در حیطه وظایف. بلکه صرفا بررسی صحت اسناد وظیفه اصلی است.
۶_ بدیهی است انتشار هر مطلب انتقادی از سوی خط بازار، منجر به شادی عده ای و ناراحتی عده ای دیگر شود. قطعا خط بازار نه اشراف به تمامی این ذی نفعان دارد و نه به دنبال تامین منافع ایشان. لذا عموما خبرهای انتقادی صرفا براساس مشی کلی خط بازار که همان شفافیت و مبارزه با فساد است منتشر می شود تا حقوق عامه و احیانا اشخاصی که به آنان ظلمی شده است، مطالبه گری شود.
۷_ طی سه سال گذشته مجموعه خط بازار با گروه های مختلف فاسد و کلاهبردار درگیر بوده و این راه ادامه خواهد داشت. حدود ۵۰ شکایت در سه سال گذشته تنها بخشی از حواشی این درگیری ها با افراد حقیقی و حقوقی بوده است. مضافا براینکه شایعه سازی، تهدید، انتشار اخبار کذب در فضای مجازی و ارسال گزارشات دروغ به نهادهای مختلف نیز جز همراهان همیشگی در خصوص مجموعه خط بازار بوده است. قطعا فاسدان و تضییع کنندگان حقوق مردم در قبال افشاگری ها علیه خودشان سکوت نمی کنند و به جای اصلاح رویه در تلاش برای حذف صورت مسئله هستند.
۸_ رویکرد و هدف اصلی خط بازار در خودروسازی، توسعه خصوصی سازی، حمایت از شرکت های دانش بنیان قطعه سازی (های تک)، توسعه رقابت و مبارزه با فساد و رانت است.
مرتضی مصطفوی مدیر مسئول سایت خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خط بازار ، خودروسازی ، دکتر مرتضی مصطفوی ، سایپا ، فساد در صنعت خودرو ، محمدعلی تیموری ، مهدی خطیبی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
با سلام خدمت همه خوانندگان و مدیر مسئول سایت خط بازار
مبارزه با فساد و رانت خواری در صنعت خودرو با شفاف سازی میسر می باشد.
مدیران خودرو سازی میتوانند بجای عصبی شدن روی به شفاف سازی بیارن.
آیا انتشار وجود انبارهای شخصی و مخفی برخی مدیران خودروسازی در اسلامشهر و تبریز و اثبات اون غرض ورزی میباشد؟
آیا انتشار مطالبی در مورد سو استفاده مدیران عامل از موقعیت شغلی خصومت شخصی است یا دادن اطلاعات به سازمان بازرسی کل کشور؟
چرا مدیرانی که در مورد عملکرد آنها اطلاعاتی داده میشود بجای شفاف سازی اقدام به شکایت میکنند؟
ما الان در جامعه با مدیرانی مواجه هستیم که با شعار مدیریت جهادی، نهایت فهم و تعقلشون از اثر گذاری و بهره وری لباس کت و شلوار اتو کشیده پوشیدن، برای اغفال علما چفیه بر گردن انداختن، و گذاشتن عکس سردار دلها بر روی میز یا دیوار پشت سرشون میباشد.
و یا ریش بلند گذاشتن و تسبیح چرخاندن و زیاد کار کردن بیوده هستش.
و با پول باد آورده که به واسطه ارتباط با مدیران بالادستی خود دارن ایجاد ارتباط با افراد بازنشسته مراکز امنیتی هستش.
آیا این کارها مشخصات افراد دانش بنیان است؟
آیا این کارها مشخصات افراد کارآفرین است؟
آیا با این کارها میتوان فقر را از چهره جامعه برچید؟
این مدیران طبل تو خالی هستند که سعی میکنند خود را به مراکز قدرت ارتباط بدهند
این چنین افرادی هستند که پیغام نوروزی امام عزیزمان امام خامنه ای را قبل از خودش در فضای مجازی منتشر میکنند که نشان دهند به مراکز قدرت نزدیک هستند
اما اینها طبل تو خالی هستند که برای بقای خوددست به هر کاری می زنند.
طرف در یکی از مجموعه های ایران خودرو با رانت پدر دزد و اختلاس گرش و پرونده دارش شده هیت مدیره بنام ح ل تا زمانی که این مفت خوران در راس هستند توقع اصلاح نباید داشت
اقای خطیبی راه قبلی ها را نروید با مفسدو فرزندان مفسیدین مبارزه کن نترس خدا با توست
تخم کلاغ سیاه بلبل نمی شود اینان راه پدر را میروند
با سلام خبرگذاری خط بازار میتوانم به جرات بگم مدیر مسوالش یک فرد سالم و انقلابی و فساد ستیز هست که در مبارزه با فساد در خودرو سازی با کسی تعارف ندارد و اگر بفهمه جایی در خود و سازی فسا. هست که خیلی زیاد سریعا تیتر میزن اگر در رسانه چندین نفر عین اقای مصطفوی باشن صنعت خودرو جرات فساد به خو هرگز نخواهد دید سایپا زیر نجموعه اش فساد زیاد دارد و ایشان بخش زیادی. سانه ای کرد خدا پشت و پناهت جناب مصطفوی. عزیز
دقیقا درست است اگر چند رسانه دیگر مانند خط بازار با جرات اینچنین دست دزدان و مفسدین صنعت خودرو را رو میکردند وضعیت خودرو اصلاح میشد
خدا قوت خط بازار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5