رشد ایران خودرو در صدر خودروسازی
به گزارش خط بازار؛ در کنار افزایش تولید در بزرگترین خودروساز کشور، بهبود محسوس در فرایندهای فروش و عرضه خودرو نیز محقق شده است. صدور اسناد خودروها در آبانماه با رشد ۶۱ درصدی همراه و برای نزدیک به ۶۲ هزار دستگاه سند صادر شد. از سوی دیگر، عرضه خودرو به بازار در هشتماهه امسال با رشد بیش از ۱۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، به بیش از ۳۷۶ هزار دستگاه رسید که نشان از مدیریت موثر در زنجیره تامین و توزیع دارد.
یکی از موارد مهم عملکرد هشت ماهه ایرانخودرو، کاهش قابل توجه تعهدات معوق به مشتریان است. این رقم که در پایان آبانماه به حدود سه هزار دستگاه رسیده، حتی از حجم تولید دو روز این شرکت نیز کمتر است و این امر گواه پویایی و برنامهریزی دقیق در جهت کاهش فاصله تحویل خودرو به مشتریان است.
در کنار این دستاوردهای کمی، گروه صنعتی ایرانخودرو ارتقای کیفیت را به عنوان محوری اساسی در کنار افزایش تولید دنبال میکند. در این مسیر، بهبود شاخصهای کیفیت قطعات و محصولات در دستور کار جدی مدیریت قرار گرفته است.
گزارشهای مرتبط با شاخص کفیت محصولات نیز نشاندهنده ارتقای کیفیت محصولات و خدمات به مشتریان است. مجموعه اقداماتی که نشان میدهد رویکردهای فعلی در ایرانخودرو، بر پایه شفافیت، ریشهیابی عیوب، پاسخگویی به مشتری و قطع چرخههای معیوب گذشته بنا شده است.
در ۹ ماهه اخیر و پس از واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی، در زنجیره تامین، کیفیت ۲۹ قطعه کلیدی مورد بازبینی قرار گرفت، آزمایشگاههای صحهگذاری تجهیز شد و سازندگان ملزم به استفاده از ابزارهای ضدخطا در تستهای قطعه شدند. در فرایندهای تولید خودرو نیز مکانیزمهای کنترلی سختگیرانهتری نسبت به گذشته اجرا شده است.
در حوزه خدمات پسازفروش، سطح گارانتی محصولات جدید تا ۱۰۰ هزار کیلومتر ارتقا خواهد یافت. شبکه خدمات پسازفروش برای ارایه خدمت به خودروهای برقی و هیبریدی در ۲۸ نمایندگی پایلوت تجهیز شده است. سهم مراجعات زودهنگام کاهش معناداری داشته؛ ۷۶ درصد خودروهای تحویلشده در سال ۱۴۰۴ طی سه ماهه نخست بدون مراجعه بودهاند.
همچنین در سال جاری، ۱۶۵ برنامه کیفی در حوزههای زیرساختی، قطعات و محصول تعریف شده و طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست.
ایرانخودرو با بازنگری در استانداردهای کنترل کیفیت، نظارت بیشتر بر قطعات تامینکنندگان و بهرهگیری از بازخوردهای مشتریان، درصدد است خودروهایی با کیفیت برتر و استانداردهای بالاتر به بازار عرضه کند. این رویکرد، بیانگر عزم ایرانخودرو برای تلفیق کمیت و کیفیت و ارایه محصولاتی شایسته به مشتریان است.
بدیهیاست، تحولات اخیر گروه صنعتی ایرانخودرو با کمک و حمایت وزارت صمت و ارگانهای اجرایی مانند گمرک، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، نیروی انتظامی و… امکانپذیر بوده است.
منبع: ایکوپرس
سلام لطفا شکست و نابودی سابقه و تجربه خودروسازی را به : رشد خودروسازی تعبیر غلط نکنیم.
پرواضح است که تیمحاکم در ایران خودرو فقط بدنبال منافع شخصی و شو دادن است. روزی که این تیم کمر اخراج کارکنان باسابقه را با نام بازنشستگی شروع کرد، تمام سوابق صنعتی ایران خودرو نیز بسته شد و این شرکت از یک شرکت تولید و ابداع کننده به یک شرکت مونتاژ کار تبدیل شد. در ظاهر فکر می کنید عجب طوفانی در شرکت به راه انداخته شده ، ولی نه اینچنین نیست یک شرکت کپی بردار مطلق و برگرفته از سیاستهای شرکت های چینی و در ظاهر بنام کروز نباید به مردم آدرس غلط داد.
و قص علی هذا
و این داستان همچنان با این تیم مافیایی تازه شروع شده است.
…….. اگر موافق باشید ستونی از ناگفته های ایران خودرو و صنعت خودرو ایجاد کنید و بنده تیز بعنوان عضوی که نزدیک سی سال در این شرکت بودم به کمک کارشناسان شاغل و بازنشسته شرکت طوفانی بپا کنیم.
اگر رشد به عدد سازی در تعداد تولید و اعلام شماره شاسی هایی که هنوز تولید نشده در آمار تولید، است هر زیر پله ای هم می تواند بهترین خودروساز شود شما عملکرد خوب را باید در نظر کمی و کیفی مردم و رضایت آنها و زیان های شرکت که باز هر دو شرکت خودروسازی بعد از ۶ ماه مجدد در آستانه ورود به ۱۴۱ شدن هستند، ببینید
البته می دانم نظرات اینچنینی را منعکس نمی کنی ولی خودت هم این نظر را بخوانی بعد نیست