جزئیات واگذاری سایپا به بخش خصوصی

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت : در حال حاضر، سهام سایپا در شرایط پایینی قرار دارد و این موضوع در زمان واگذاری نگران‌کننده است.
کد خبر : 124933
تاریخ انتشار :دوشنبه 31 شهریور 1404 - 21:42

به گزارش خط بازار؛ مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص آخرین وضعیت واگذاری سایپا به بخش خصوصی اظهار داشت: معایبی که در اداره یک شرکت دولتی وجود دارد، نمی‌تواند به راحتی با واگذاری برطرف شود. چرا زمانی که یک شرکت با سرمایه‌گذاری‌های بالا متعلق به دولت است، نباید به خاطر تنبلی یا شرایط بد اقتصادی، واگذار شود.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها متعلق به ۸۰ تا ۹۰ میلیون جمعیت ایران هستند و باید به بهترین نحو از آنها بهره‌برداری شود، دولت هم به نمایندگی از مردم باید ضمن واگذاری، منافع عمومی را در نظر بگیرد.

طاهری به وضعیت کنونی سایپا هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، سهام سایپا در شرایط پایینی قرار دارد و این موضوع در زمان واگذاری نگران‌کننده است از طرف دیگر دو سال پیش، سایپا با مشکلات نقدینگی و خودرو‌های ناقص مواجه نبود، اما حالا شرایط تغییر کرده است.

طاهری گفت: دولت باید تلاش کند تا ارزش سهام سایپا قبل از واگذاری افزایش یابد، نه اینکه در زمان واگذاری، سهام را در پایین‌ترین سطح خود به فروش برساند.

وی به مشکلات خصوصی‌سازی هم اشاره کرد و گفت: در خصوص ایران خودرو، شاهد افزایش قیمت‌ها بدون نظارت دولت هستیم. این نتیجه خصوصی‌سازی است و باید در نظر گرفته شود که آیا این افزایش قیمت به نفع مردم است یا خیر.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: در صنایع کلیدی مانند خودروسازی، دولت باید در تنظیم‌گری و نظارت حاضر باشد تا منافع مردم را پیگیری کند و واگذاری بیش از ۲۰ درصد از سهام سایپا به معنای کاهش نفوذ دولت در این صنعت و مشکلات احتمالی در تنظیم قیمت‌ها و کیفیت محصولات خواهد بود.

طاهری گفت: واگذاری سایپا در شرایط کنونی به دلیل افت ارزش سهام و چالش‌های مربوط به تنظیم‌گری و نظارت بر قیمت‌ها، ممکن است به نفع مردم نباشد. دولت باید با دقت بیشتری به این موضوع پرداخته و از منافع عمومی حفاظت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی سه شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱:۲۵

با خصوصی سازی کدوم شرکت پیشرفت کرده حالا نوبت به سایپا رسیده
خصوصی سازی ن مافیا گری

بنده خدا سه شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۴ - ۳:۱۸

فقط خدا به چندین هزار نفری که عمر و زندگی خودشون رو در سایپا گذاشتن رحم کنه ، چون بنده هاش فقط دنبال زد و بند هستند و بس …

سایپا سه شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۷

فقط کافیه مدیران نالایق رو بندازند بیرون، اول از همه مدیرعامل و دارو دسته اش بعد برن سراغ مدیرانی که از زمان تیموری بیسواد حکم گرفتند ، بعد هم نوبت روسای سایپاست که مویرگی خیانت میکنند، اینا که شخم زده بشه بقیه اش درست میشه دیگه نیازی به خصوصی سازی نیست، خصوصی سازی که بازم رانت و سفارشی باشه که به درد نمیخوره، یادش بخیر چه مدیرانی بودند و رفتند

ناظر سه شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۶

کسانی که حکم به وجود دایی و … میگیرند ، چارت سازمانی را بر اساس سفارش دایی مدیرعامل زیرمجموعه برای پست های بالا می‌چینند ، کسانی که بدون کار اجرایی در تولید فقط صرف اینکه برای مدیر و معاون بیرون شرکت خرید و فروش ملک و ساخت و ساز میکنند پست میگیرند ، عدم پاسخگویی سطوح ریاست به مدیریت و‌تا سطوح بالا باید اصلاح شود ، کسانی که ساعت ۹ تازه صبحانه میل می‌کنند و پست میگیرند این جای نگرانی در انتخاب افراد و ارزیابی های انتصابات دارد ، تحولی بزرگ باید رخ دهد ، چابک سازی به این منظور است که پست ها در سطوح بالا حذف گردد به طور کامل نه اینکه از مجموعه معاونتی حذف و به جای دیگری جابجا گردد ، آیا اگر خصوصی هم بود به همین روال بود ، معاونتی وقتی با این وضع تولید درخواست افزایش ۱۵ درصد نیرو دارد خود جای سوال دارد که در این سازمان نیست که چنین درخواست های دارد ، تا زمان تحویل به بخش خصوصی باید این موارد اصلاح گردد

نگران سه شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۵

معلوم نیست شرکتی در کاشان که کسب و کار خاصی ندارد چرا باید مدیر مستقل کسب و کار داشته باشد؟
کسب چه ؟ کار چه؟
چون داماد آن عطار باش است
داماد در کاشان و برادر در سرزمین پارس !!!

احمد چهارشنبه , ۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۶

با سلام
اردیبهشت ۱۴۰۳ خودرو اطلس G ثبت نام کردم و ۲۰۲ میلیون پول به حساب سایپا ریختم، موعد تحویل آن اسفند ۱۴۰۳ بود، چند افزایش قیمت به خودرو تعلق گرفت و مبلغ آن افزایش یافت، بعد از گذشت ۶ ماه از زمان تحویل خودرو یعنی مرداد ۱۴۰۴، تازه پیامک تکمیل وجه آمد و مابقی مبلغ را به قیمت روز پرداخت کردیم، الان انتهای شهریور ۱۴۰۴ است و همچنان خودرو فاکتور نشده است، هر وقت به سایپا تماس میگیریم اپراتور مربوط اعلام بی اطلاعی میکند و میگوید میدانم که چند ماه دیگر طول میکشد و علت و زمان دقیق تحویل خودرو را نمیدانم.
این حال روز ماست، اگر پارسال طلا خریده بودیم الان میفروختیم و یه ماشین بهتر میخریدیم.
پیگیری های ما به هیچ نتیجه ای نرسید، در واقع دستمان به جایی بند نیست.

css.php