خط بازار ،خیلی تابلو و بیش از حد با اعظم و شیخ هماهنگ هستی ..این گزارش و آمار از طرف خود اعظم به شما داده شده و این آمار و مطالب نوشته شده خیلی کذب هست و اصلا اینطوری نیست .
حالا چرا اعظم ول کن کشاورز نیست بماند ..یا شاید با این سیاست میخواد سایپا رو به دست بیاره ..
خصوصی سازی یا اختصاصی سازی؟/نابودی معجزه عظیم ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ تازهترین آمارهای مالی و تولیدی ایرانخودرو نشان میدهد خصوصیسازیای که با وعده «تحول بنیادین» آغاز شد، امروز نهتنها دستاوردهای قابل توجهی نداشته، بلکه عقبگرد نیز داشته است.
در دوره مدیریت «عظیمی» – آخرین مدیرعامل پیش از واگذاری به بخش خصوصی – این شرکت در اوج بحران قیمتگذاری دستوری، کمبود برق، کمبود نقدینگی، مشکلات گمرکی و محدودیتهای ارزی، توانست معجزهای در کنترل زیان رقم بزند.
نسبت زیان به بهای تمامشده از ۱۸.۲۳٪ به ۵.۹۳٪ کاهش یافت و بهای تمامشده تولید با وجود تورم رسمی ۳۷٪، تنها ۲۲.۴۳٪ رشد داشت؛ یعنی هزینهها بهطور واقعی تحت کنترل قرار گرفته بود. حتی نیروگاه برق داخلی که امروز بار عمدهای از هزینه انرژی را کم کرده، محصول همان دوران است.
اما در اولین فصل حضور مدیریت خصوصی در سال ۱۴۰۴، ورق برگشت: رشد بهای تمامشده به ۲۶.۲۶٪ جهش کرد؛ رقمی که با هیچ شاخص رسمی تورمی سازگار نیست و پرسشهای جدی ایجاد کرده است. آیا قطعات تامینی بهطور غیرواقعی گران شدهاند؟ یا سود واقعی شرکت به شرکتهای تابعه منتقل میشود تا از حساب اصلی پنهان بماند و یا علت چیز دیگری است؟
این ابهامات زمانی نگرانکنندهتر میشود که به وضعیت بازار سرمایه نگاه کنیم: ارزش سهام ایرانخودرو در دوره خصوصیسازی به بدترین سطح تاریخی خود رسیده؛ قیمت سهم به ۳۷۵ ریال سقوط کرده و در صف فروش قفل شده است. این همزمانی باعث شده برخی تحلیلگران احتمال دهند که مدیریت جدید با بالا بردن بهای تمامشده و پایینکشیدن ارزش سهام، زمینه جمعآوری ارزان سهام خرد را فراهم کرده تا مالکیت و حق رأی خود را تقریباً رایگان افزایش دهد.
وضعیت تولید و زیان هم مهر تایید دیگری بر این بحران است: زیان از ۵.۹۳٪ به ۱۰.۳۸٪ برگشته و تولید از ۱۲۲,۶۹۴ دستگاه به ۱۱۸,۵۳۲ دستگاه سقوط کرده است. در کنار اینها، اخراج تیم اقتصادی کاربلد، انتقال بیمه کارکنان به شرکتی که خود مالک آن هستند، افت کیفیت خدمات رفاهی، محدودکردن اضافهکاریها، فضای پرتنش داخلی و فروپاشی زنجیره تأمین چهرهای تیره از مدیریتی ترسیم میکند که با وعده «اصلاح» آمد اما فقط اوضاع طور دیگری پیش می رود.
حال پرسش اصلی این است: چگونه شرکتی که در سختترین شرایط اقتصادی توانست هزینهها را مهار، زیان را کاهش و تولید را تثبیت کند، قربانی مدیریتی شد که حتی در شرایط سادهتر، هم شرکت را زیانده کرد، هم سهامداران را متضرر ساخت و هم پرسنل را ناراضی؟ آیا ایران خودرو دچار خصوصی سازی شده یا اختصاصی سازی؟ این رفتار مدیریتی به نفع ایران خودرو است یا جیب عده ای خاص؟
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، خصوصی سازی ، خط بازار ، سهامداران خصوصی ایران خودرو ، عادل پیرمحمدی ، علیمردان عظیمی ، مدیرعامل ایران خودرو ، مدیرعامل سالم ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
اینها کروز همین طور می چرخوند فقط هزینه و سود از ایران خودرو بدست می آورند اگر این کاره بودند بهمن توسعه می دادند
یه روز میگی عظیمی بد بود یه روز همه جا را پر میکنی از تعریف و تمجید جنتلمن خودروساز و از سهامداران جدید حمایت میکنی! تکلیفمون را روشن کن.
حال روز ما کارگران گروه سایپا هر روز بدتر میشود، تنها کار شیخ زاده فقط حذف اضافه کاری ما می باشد
⭕️ اعلام #برنامه_کاری روزهای پنجشنبه و جمعه
🔻همکاران محترم شرکت سایپا؛
به اطلاع میرساند بنابر اعلام معاونت تولید، پشتیبانی و خدمات فنی، برنامه تولید در روزهای آتی به شرح زیر اعلام میشود.
🔸پنجشنبه و جمعه های هرهفته: برنامه تولید برای تمامی سالنهای تولیدی و شرکت های گروه تعطیل می باشد.
تا زمان شیخ زاده و تیم بی خاصیتش ، اوضاع ما کارگران بدتر خواهد شد. ای خدا ، ای نمایندگان مجلس ، ای وزارت صمت ، ای قوه قضاییه ، ای نهاد ریاست جمهوری به داد ما برسید.
آقای رادمنش عزیز یه بازدید از شرکتهای زیر مجموعه داشته باشید وضعیت زندگی پرسنل و وضعیت تولید رو ببینید شاید دلتون به رحم آمد آخه پرسنل خیلی شرکتها دارن اذیت میشن .حداقل کار که میتونید نشستی و صحبتی با پرسنل داشته باشید دلگرم بشوند حقوق بیمه اضافه کار و درمان پرسنل رو بررسی کنید
واقعا چرا باید از عظیمی که هم سایپا مزه مدیریت اونو چشیده و هم ایران خودرو اینهمه تعریف کنی ؟!!!!
همه میدونیم اون کیه و تیمش چه کسایی بودن .
سلام سلام،
چون آمار و ارقامی که خود مدیریت بخش خصوصی رسمی تو کدال منتشر کرده نشون میده که عظیمی تو ایران خودرو بهتر و دلسوزانه تر از تیم خصوصی کار کرده
تیم جدید شاهکار زیاد دارند، دونه دونه بیرون میاد
من باب نمونه کد T1 ( تی وان) رو به خاطر بسپارید، بعدا زیاد از این کد خواهید شنید و قطعا سورپرایز خواهید شد
یاحق
خط بازار خب یه گزارشی از تعداد و عملکرد تیم رفت و برگشتی اعظم در سایپا بدهید .گورج تحقیقات، فرشید زر ، ،یعقوب یدک ، علی چراغ،بهرام یدک، پرویزی زر ،مومن قالبها،فیروز یدک ،داود فرمانده، مقدس مالی ،جمشید سازه و دهها نفر دیگه در هیئت مدیره های سایپا
فاصله نمودا ها رو جا داشت که بیشتر کنید. واقعا شرافتمندانه مطلب نوشتن هنر می حواهد
امروز فيش حقوقي و پاداش بهمن حسين زاده مديرعامل پارس خودرو بيرون اومده بعد شيخ زاده اداي صرفه جويي رو در مياره حقوق و اضافه كار كارگرا و كارمندايي كه به ابن پول نياز دارن رو ميبنده
٧٥٠ميليون واسه ٢ماه اخر سال پاداش!؟!؟!؟!
٣٥٠ميليون حقوق ماهيانه !؟!؟!
شماها به چي اعتقاد داريد دين تون چيه
شکری به زودی مدیرعامل می شود
خداوند حضرت الیاس را حفظ کند
تو این شرایط مالی که شرکت داره اگر اضافه کارها مدیریت نمی شد می دونی چه بلایی سر شرکت میومد؟ می دونستی اول از همه حقوق خودش و مدیر و معاونین رو کم کرده؟ می دونستی اضافه کار مدیران ارشد هم نصف شده؟ چرا ندونسته قضاوت می کنید، شبخ نمی تونست با پول شرکت به همه کارگرها حال بده و محبوب بشه؟ این کار درستی بود توی این شرایط؟!!!!
خيلي دفاع خوب و تاثير گذاري بود واسه همينم توليد و اوردن پايين كه همه اذيت نشن زياد كار نكنن
بدو بدو
اصلا اینطور نیست . چرا نمیگید چرا باید مدیران عامل و هیبت مدیره ی شرکتها ، سوم هر ماه حقوقشون واریز بشه ولی بعضی پرسنل شرکتها هنوز چندماه معوقه طلب دارند و پرسنل خیلی شرکتها هنوز این ماه حقوق نگرفتند .معلومه شیخ به فکر معیشت پرسنل نیست.و مدیران ضعیف در راس امور گذاشته است یه سر به این شرکتهای .مالیبل ، زر فنر ،ایندامین ،اذین و ….بزنید و ببینید اوضاع معیشتی چقدر بد است .
چرت نگو
الکی دفاع نکن
از حقوق ماها زدند که خودشون کوفت کنند
منتظر تعدیل نیروی گسترده در ایرانخودرو و شرکت های بزرگ زیر مجموعه ش باشید. بعد از حماسه ی دستمال کاغذی لوله ای که به کارگران دادن دفعه ی بعد با نامهی عدم نیاز به استقبال شون میرن. این خط این نشون
لطفا آقای خط بازار جهت شفاف سازی ، فیش حقوقی بهمن حسین زاده منتشر گردد.
با این وضعیت به زودی ورشکستگی ایران خودرو و تعدیل نیروی گسترده. ایشالا به زودی همین ماجرا با خصوصی سازی سایپا
فیش حقوقی جعلی است و اصلا نه امضاها و نه اسامی پای فیش درسته نه مبلغ هاش
شنیده ها از تغییرات در ایندامین ،فنرسازی زر و آذین قطعی شده است و منتظر مصوبه اولین جلسه هیئت مدیره سایپا در هفته است .نفرات جایگزین از اعضای هیئت مدیره های همین شرکتها پیشنهاد شده است ،.کریمی برای ایندامین و رمضانی برای فنرسازی زر و برای آذین از ایرانخودرو گزینه های مطرح شده در کمیته انتصابات بوده است.
در مورد خصوصیسازی دو شرکت خودروساز جاده مخصوص این است که واگذاری آنها به بخش خصوصی هیچگاه کار سادهای نبوده و نیست، زیرا این دو شرکت ذینفعان و رانتخواران بزرگی داشته و دارند. متقاضیان ایرانخودرو که با برنامهای طویلالمدت اقدام به خرید این شرکت کردند، توانستهاند به هر شکل و نحوی که بوده اهداف خود را محقق کنند، هرچند وضعیت مطلوب آنها کامل نیست. و مهم این است که دولت از خصوصیسازی ایرانخودرو چه درسهایی گرفته و این درسها را برای فروش سایپا چگونه اعمال خواهد کرد؟ اقدامات مانند اهلیتسنجی، فروش تعهدی و ارائه برنامه قبلی متقاضیان تا چه حد به موفقیت سایپا کمک خواهد کرد؟ واگذاری سایپا آزمونی بزرگ برای اعتماد سرمایهگذاران و مسیر توسعه خودروسازی ایران است.خدا بخیر کند
ادعای مخاطب:
ایرانخودرو در آستانه فروپاشی: خصوصیسازی یا فسادسازی؟
خصوصیسازی ایرانخودرو، که قرار بود نقطهعطفی در اصلاح ساختار خودروسازی کشور باشد، امروز به نمادی از شکست سیاستگذاری، فساد مدیریتی و بیتدبیری تبدیل شده است. در حالی که شعار «خروج دولت از بنگاهداری» سر داده میشد، آنچه در عمل رخ داد، تثبیت نفوذ افراد خاص و تعمیق بحران بود.
👤 رد پای مدیران پرحاشیه
فرشاد مقیمی، مدیرعامل پیشین ایرانخودرو، با انتصابات رانتی و تصمیمات غیرشفاف، نهتنها مسیر تولید را منحرف کرد، بلکه با ایجاد شبکهای از منافع متقاطع، زمینهساز فساد ساختاری شد. پس از او، کشاورز نیز با نفوذ در حلقههای تصمیمگیری، به جای اصلاح، به تثبیت این ساختار معیوب کمک کرد. هر دو چهره امروز در محافل اقتصادی بهعنوان مهرههای کلیدی در شکست خصوصیسازی شناخته میشوند.
بحران در تولید و زیان انباشته
با وجود وعدههای مدیرعامل فعلی، عادل پیرمحمدی، مبنی بر اصلاح مسیر، ایرانخودرو با زیان انباشتهای سنگین، کاهش بهرهوری و نارضایتی گسترده در میان کارکنان و قطعهسازان مواجه است. خطوط تولید در برخی واحدها متوقف شدهاند و زمزمههایی از تعطیلی موقت یا حتی دائمی برخی بخشها به گوش میرسد.
سکوت وزارت صمت
در این میان، سکوت سیدمحمد اتابک، وزیر صمت، در برابر این بحران، پرسشهای جدی را درباره نقش دولت در نظارت و پاسخگویی به وجود آورده است. آیا وزارتخانهای که باید ناظر بر سلامت اقتصادی باشد، خود به بخشی از مشکل تبدیل شده؟
ایرانخودرو امروز نه قربانی بازار، بلکه قربانی فساد مدیریتی و خصوصیسازی رانتی است. اگر اصلاحات فوری و شفاف صورت نگیرد، تعطیلی کامل این شرکت، که زمانی نماد صنعت ملی بود، دور از ذهن نیست.
یکی از مشکلات حال حاضر ایران خودرو عدم هماهنگی و تعامل بین کروز و مدیرعامل های خود ایران خودرو و زیر مجموعه های آن مانند ایران خودرو دیزل و….
متاسفانه کروز اجازه تصمیم گیری به مدیرعامل های ایران خودرو و زیرمجموعه را برای چینش تیم مدیریتی نمی دهد لذا مدیرعامل مربوطه نیز نمی تواند با تیم مدیریتی قبلی کار کند و در نتیجه کل سازمان بهم می ریزد.
کروز باید اجازه تصمیم گیری را به مدیرعامل های زیرمجموعه بدهد تا بتوانند تیم مدیریت خود را مستقر کرده تا برای کروز درآمدسازی کنند.
صد درصد اختصاصي سازي، ايران خودرو رو بسپارين
مدیریت قبلی ( دولتی ) ایران خودرو جای هیچ دفاعی ندارد .مدیریت فعلی بدون عیب نیست اما برنامه های چند ماه اخیر نشان میدهد در بیرون کردن افراد مفتخور و کنترل هزینه موفق بوده اند . مشکل کل صنعت ایران در امسال ناشی از کمبود برق و جنگ اسراییل هم بوده که دامن گروه ایران خودرو را هم گرفت
سلام
اتفاقا گزارشات بورس وقیمت سهم رو تابلو فرمایش شما رو ثابت میکنه
کدوم بیرون کردن رو میگی دقیقا؟؟؟
روزی 5 تا حکم هدیت مدیره جدید داره میزنه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 30 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۰