اولین خبر داغ خودروسازی در سال ۱۴۰۴+جزییات

تحولات خودروسازی خبر از اتفاقات جدید در آینده دارد که زمین جاده مخصوص را داغ تر می‌کند.
کد خبر : 100717
تاریخ انتشار :سه شنبه 5 فروردین 1404 - 14:36

به گزارش خط بازار؛ تحولات خودروسازی خبر از اتفاقات جدید در آینده دارد که زمین جاده مخصوص را داغ تر می‌کند.

در اواخر‌ سال گذشته با اعتماد حاکمیت به دو جنتلمن خودروسازی، این صنعت وارد فاز جدیدی شد. واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی در ۱۷ بهمن ۱۴۰۳، جان دوباره ای به تن بی جان آبی پوشان داد.

بسیاری بر‌این اعتقادند که مدیریت بخش خصوصی در ایران خودرو می تواند زمینه را برای رشد صنعت ایجاد کند.

این اتفاق مبارک در حالی در اواخر سال ۱۴۰۳ رخ داد که خبرهای داغی در سال ۱۴۰۴ شنیده می شود.

به گزارش خط بازار؛ خبرها حاکی از آن است که رقیب دیرینه در روزهای اول سال ۱۴۰۴ از زندان آزاد شده است. رقیبی که حضور آزادش در کنار دو جنتلمن معروف می تواند روزهای پرچالشی را در آینده رقم بزند.

اینکه این آزادی مشروط و پابند است و یا همیشگی هنوز مشخص نیست ولی فضای حکمرانی خودروسازی به سمتی در حرکت است که آزادی کامل دور از ذهن نمی باشد.

منبع: خط بازار   

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی سه شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۰

با توجه به اینکه سایپا نتوانسته در دوران شیخ زاده خود را از چالش تولید بیرون بکشد و به هیچ کدام از اهداف کیفی و کمی در سایپا تحقق نیافته است و بسیار ضعیف خود رو نشان داده است به نظر می آید در اردیبهشت امسال تصمیمات سرنوشت ساز برای این خودرو ساز ورشکسته به سوی خصوصی سازی صورت پذیرد

ايوب سه شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۲

تشكر از دكتر شيخ زاده كه تا الان خدايي خوب كار كرده
تشكر از دكتر مرادعباسى كه داره منابع انسانى رو سامان ميده
ولي نياز به تغييراتي هست مثل ارزشيابى و آموزش و….

ملانصرالدین چهارشنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۰:۳۶

مراد دل همه تپه های ایران خودرو را گل کاری کرد، فصل برداشت محصول که رسی رفت سایپا.
دو سال دیگه عزیزان سایپا در مورد سامان دادن، باید نظر دادن نه الان

Zahed سه شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۷:۵۹

فقط اون آزاد مرد روشن ضمير ميتونه خودروسازي رو نجات بده

اکبری منیق سه شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۵

مراد عباسی یک کارگزینی چی بیشتر نیست و اصلا آدم سیستمی و دانش محوری و توسعه ای نمی باشد در ایران خودرو هم پایه های شایسته سالاری رو از بین برد مانند مصاحبه کارشناسی .کار کارشناسی تحقیق و توسعه را . فقط رفیق بازه منابع انساني سایپا هم بزودی دچار ضعف خواهد شد تمام نیروهای قدیمی منابع انساني را از رده خارج میکنه

نگران سه شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۳۴

سلام
البته که خصوصی سازی اگر به معنای واقعی در سایپا رخ دهد قطعا به نفع کشور و صنعت خودروسازی خواهد بود
البته اگر منتظرالمهدی در مگاموتور هم جابجا شود
صادقی کاشان با روابط سیاسی زیر ۱.۵ سال ۳ بار شرکت برای مدیرعاملی عوض کرده با روابط و بدون لیاقت حذف شود
فهیمی سایپا پرس با کلی مدارک تخلف حذف گردد
سهیل نژاد بهداری چی تا هیات مدیره سایپا و در نهایت دیزل
و جابجایی خیلی از مدیران عامل های گروه سایپا که با خصوصی سازی سایپا باید حذف شوند
امیدواریم زودتر خصوص سازی سایپا با قدرت قبل از چیدمان چارت جدید سایپا انجام شود
به امید روزهای خوب برای پرسنل محترم گروه سایپا با خصوصی سازی

بنده خدا سه شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۱:۴۷

شیخ زاده چکار کنه وقتی از ….. زنگ می‌زنن که باید آقای دیپلمه ترک زبان بشود مدیرعامل ….. !!

پویا چهارشنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۲:۴۸

واگذاری وقتی درست است که مدیران سایپا نیارن تو ایران خودرو الا بیشتر سمت ها را دارن میدن به مدیران برکنار شده سایپا در ایران خودرو چه واگذاری چه گشکی

حاج امیر چهارشنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵

دامادزاده ها هر جا میرن احساس مالکیت می‌کنند یاد خودروهای سفارشی بخیر

سایپا آذین چهارشنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۰۵

آقای شیخ زاده
آقای شیخ عطار
لطفا برای سایپا آذین چاره اندیشی کنید
آقای خیراندیش هئیت مدیره و آقای قاسمی مدیر برنامه ریزی تولید باعث اعتصاب کارگری و نارضایتی در سایپا آذین هستند.
این دو نفر باید از سایپا آذین بروند تا شرکت آرام بگیرد.
با راهکارهایی که به مدیرعامل می دهند باعث تنش و نا آرامی و اعتصاب پرسنل شده اند.

همکاران سایپا آذین پنجشنبه , ۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۵

دقیقا آرامش سایپا آذین در گرو رفتن خیراندیش هست تا پرسنل آب خوش از گلوش پایین بره
رفتن این شخص و تیمی که درست کرده باعث بالا رفتن راندمان تولید و بازگشت عزت نفس از دست رفته پرسنل میشه
مهندس حسن زاده با توانمندی و شایستگی‌هایی که داره با تلاش و پشتکار شبانه روزی خیلی میتونه سایپا آذین نجات بده
ولی خیراندیش مانع بزرگی هست
و با ایشون همسو و یکدل نیست
از مدیریت ارشد گروه خواستاریم در سال ۱۴۰۴ هرچه زودتر خیراندیش از سایپا آذین منفک شود

کارگر چهارشنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵

یک نفر به فکر مالیبل سایپا باشه
۷۰ درصد حقوق روشب عید دادن و هزار جور مشکل کارگری و مدیریتی هست که رفع نمیشه

پورمجیب جمعه , ۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۱

بحول و قوه الهی اتفاق مثبتی که در ایرانخودرو افتاد و حتی در این کوتاه مدت هم خروجی و رشد خوب آن قابل لمس است در سایپا هم بزودی بیافتد و این خودروسازی کشور هم روزهای خوب را تجربه کند.
حال و روز خوبی را نارنجی پوشان تجربه نمیکنند…

دلسوز پنجشنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۸

خصوصی سازی ایرانخودرو زمانی به تحول واقعی می انجامد که مدیرانش نه تنها در رأس شرکت، بلکه در تمامی شرکتهای تابعه و سطوح میانی، از چرخهٔ تفکر فرسودهٔ «حقوق بگیری و افزایش سنوات» خارج شوند! متأسفانه هنوز شاهد مدیرانی هستیم که صنعت را نه به عنوان میدانی برای نوآوری و تأثیرگذاری، بلکه به مثابه پُلی برای پرکردن سوابق اداری میبینند. این روحیهٔ قدیمی، همان سدی است که ایرانخودرو را از حرکت به سمت بهره وری و فناوری بازمیدارد.
خصوصی سازی زمانی معنادار است که با تحولی بنیادین در ساختار مدیریتی و نگاه به شایسته سالاری همراه باشد، نه تکرار الگوهای فرسوده ای که ایرانخودرو را به بهره وری نازل رساند. جای تأسف است که در این گذار حیاتی، همچنان شاهد تکرار چهره های ناکارآمد گذشته با استفاده از رانت و رفاقت هستیم و بکارگیری افراد جدید کم تجربه و کم سن و سال وابسته به سیاست هستیم . گویا خصوصی سازی صرفاً تغییر مالکیت است، نه فرصتی برای نوسازی تفکر مدیریتی!
نکتهٔ تلخ تر آنکه برخی مدیران توانمند و تحول آفرین گذشته، که عملکردشان نشاندهندهٔ تعهد و تخصص بود، امروز یا به حاشیه رانده شده اند یا در فضای مبهم فعلی ترجیح میدهند سکوت کنند. آیا منطقی است که چنین افرادی، باوجود تجربه و دلسوزی، از چرخهٔ مدیریتی حذف شوند و جایشان را همان تفکرات ناکارآمد پر کند؟!
استراتژی شفاف و معیارهای دقیق علمی-تخصصی باید مبنای گزینش مدیران قرار گیرد، نه روابط پنهان یا وابستگی های جناحی ،فامیلی و رفاقتی.
شناسایی نخبگان مدیریتیِ مغفول مانده و ایجاد بستری امن برای ظهورشان، نه یک انتخاب، که ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
آیندهٔ ایرانخودرو را نمیتوان با مدیران ، معاونین و قائم مقام های دیروز ساخت. وقت آن است که به جای سیاسی بازی با اسامی تکراری، میدان را به نیروهای کارآمدی بسپاریم که حاضرند برای سربلندی این برند تاریخی، هم «تفکر» بیافرینند و هم «تعهد» نشان دهند.
خصوصی سازی واقعی با تغییر «افراد» و «روشها و فرایندها» آغاز میشود، نه با تغییر تابلو!

css.php