5 محور اصلی برنامه های سایپا در سال جدید/دستاورد تیموری در 5 ماه گذشته چه بوده است؟

گروه خودروسازی سایپا طی ماه های گذشته با حمایت وزارت صمت و برنامه ریزی های صورت گرفته و با وجود مشکلات گوناگون اعم از تحریم، عدم امکان تامین اعتبار ارزی و ... به توفیقات مهمی دست یافته است که 5 محور خلاصه می شود.
کد خبر : 39069
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

به گزارش خط بازار؛ گروه خودروسازی سایپا طی ماه های گذشته با حمایت وزارت صمت و برنامه ریزی های صورت گرفته و با وجود مشکلات گوناگون اعم از تحریم، عدم امکان تامین اعتبار ارزی و … به توفیقات مهمی دست یافته است که 5 محور خلاصه می شود:

1- تامین و تولید محصولات:

  • افزایش 70 درصدی متوسط تولید روزانه
  • افزایش 152 درصدی تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه سال گذشته
  • افزایش 64 درصدی برنامه تولید نسبت به سال 1400
  • افزایش 86 درصدی نرخ عبور مستقیم در گروه سایپا
  • کاهش 55 هزار دستگاهی خودروهای ناقص طی 4 ماه گذشته

2- توسعه محصول:

  • عرضه محصول شاهین اتومات و آریا در نیمه دوم 1401
  • تولید ون جدید در نیمه دوم سال 1401
  • تولید وانت جدید زاگرس در سال 1401
  • تولید دو محصول جدید تجاری سنگین(فوتون و دانگ فنگ) در سال 1401
  • تولید موتورهای جدید در سال 1401
  • تولید گیربکس 6 دنده در سال 1401

3- فروش:

  • افزایش 31 درصدی تحویل خودرو به مشتریان نسبت به مدت مشابه سال گذشته
  • کاهش 37 درصدی تعهدات کل گروه سایپا نسبت به سال گذشته
  • کاهش 85 درصدی تعهدات معوق نسبت به سال گذشته

4- مالی و اقتصادی:

  • اصلاح ساختار مالی و سهامداری
  • واگذاری دارایی و اموال غیرمولد و مازاد
  • انضباط مالی و کنترل هزینه های غیرضروری
  • اصلاح ساختار مالی شرکت اصلی و گروه

5- استفاده از توانمندی های داخلی:

  • ایجاد پنجره واحد ارتباط شرکت های دانش بنیان با کل زنجیره خودرو
  • انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان
  • انعقاد قرارداد با شرکت های صنایع هوافضا و دفاعی

 

 

این 5 محور اهم اقدامات و برنامه هاب آتی سایپا از زمان روی کار آمدن محمدعلی تیموری است. البته چند نکته در این باب قابل ذکر است:

اول اینکه این محورها ترکیبی از اقدامات و برنامه های آتی است دوم قطعا میزان موفقیت در این برنامه به طور نسبی قابل بررسی است سوم این موفقیت ها حاصل تلاش همه کارکنان سایپا با محوریت تیم جدید مدیریتی است چهارم قطعا بخشی از این موفقیت ها ناشی از زحمات تیم قبلی است که زمینه را برای موفقیت بعدی ها آماده نموده اند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا سه شنبه , 31 خرداد 1401 - 15:15

سلام ما در سایپا کار میکنیم برخی ادعاها صحت نداره

مهدی سه شنبه , 31 خرداد 1401 - 15:31

محور اول :
از آقای تیموری گزارش تولید داخل سایپا را مطالبه کنید زیرا در داخل خط سایپا کاهش تولید داریم.آقای تیموری جز آمار خودروهای پارکینگ هم حساب کرده است که این یعنی دوبار خودرو در جز آمار تولید حساب کرده است.
محور دوم :
توسعه محصولی رخ نداده است و هنوز خودروی شاهین آتش می‌گیرد و مشکلات فنی و کیفی دارد و از طرفی خودروهایی که نامبرده شده است به مرحله کالیبراسیون نهایی نرسیده است و آماده مصرف مشتری و مردم نیست چون با شرایط ایران و تغییرات فنی کالیبره نمی باشد و کسی این خودروها را دست مشتری ندیده است.
محور سوم :
اگر توزیع و فروش خودرو توسط خودروساز درست انجام شود و افزایش داشت تیبا به مرز ۲۰۰ میلیون و کوییک ۲۲۰ میلیون نمی رسید.
محور چهارم :
اصلاح ساختار زمانی درست است که جلوی ریخت و پاش و دزدی و ضرر سهامداران گرفته شود.
محور پنجم :
اگر زنجیره تامین و قراردادهایی که ذکر شده است منعقد شده پس چرا توقف خطوط تولید را در گروه سایپا داریم پس چرا کارگران بیکار هستند؟

علی سه شنبه , 31 خرداد 1401 - 15:36

پس معلوم نخبه هایی که استخدام کرده محور کاری درست کردن برایش ان شالله تا عید نوروز ( بنز و بی ام و ) تولید میکنیم

کرم خاکی سه شنبه , 31 خرداد 1401 - 18:35

دروغ گویی از صفات بارز برخی افراد بجنل های کت شلواری ست که پر از عقده اند و نابلدی مزمن. خودروسازی رو برخی عملا خراب کردن بعد … اما خطوط تولید و خط کیفیت و نارضایتی کارکنان و مصرف کنندگان روایت دیگریست…

شهاب سه شنبه , 31 خرداد 1401 - 19:06

پول نداره حقوق کارکنان بده حرف از اهداف بلند مدت میزن خروجی ندارید اقای تیموری شو بازی کردن یک ماه بعد چی افراد ناکار آمد آوردید در شرکت ها آدمهای کار بلد و سالم خانه نشین کردی از جنس خودرو نیستن با بعضی از مدیران فاسد هم کنار آمدی این است برنامه کاری شما سعی و خطا مگر مقام معظم رهبری حرف از اختاپوس های خودرو نزد چرا مقابله نکردید با پرسنل شاخ تو شاخ شدی راهم اشتباه داری میروی

ناصر سه شنبه , 31 خرداد 1401 - 19:12

همان بزرگواری که الا اسمش برای وزارت است با بیشتر پرسنل سایپا دوست و رفیق و باهم ارتباط دارن مطمین باشید خبر سایپا را به روز بهش میدن حالا جناب تیموری شو بازی کن جلو رسانه ها وقتی خروجی نیست معلوم اگر میز ماندگار بود جناب تیموری به شما نمیرسید فقط خاطرات خوب ماندگار است

فرجام جمعه , 3 تیر 1401 - 12:22

بقول یه قمار باز پیر آخر بازی دست همه رو میشه.
حقیقت تا انتها پشت ابرها نمیتونه که بمونه