۴ گزینه اصلی برای وزارت صمت/آیا ویسه به صمت بازمی گردد؟/برنامه نبوی و تهرانی برای خودروسازی چیست؟

بعد از آنکه علیرضا فاطمی امین دیروز با رای مجلس از مسئولیت وزارت صمت کنار رفت، گمانه زنی ها در خصوص وزیر بعدی و بالتبع آن سرنوشت مدیران ارشد خودروسازی آغاز شده است.
کد خبر : 53557
تاریخ انتشار :دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 8:41

به گزارش خط بازار؛ بعد از آنکه علیرضا فاطمی امین دیروز با رای مجلس از مسئولیت وزارت صمت کنار رفت، گمانه زنی ها در خصوص وزیر بعدی و بالتبع آن سرنوشت مدیران ارشد خودروسازی آغاز شده است.

در خصوص وزارت صمت در حال حاضر ۴ گزینه جدی مطرح می باشند که مهدی غضنفری دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اصلی ترین گزینه است. وی پیش از این در دوره احمدی نژاد وزیر صمت بوده و مسئولیت هایی نیز در وزارت بازرگانی سابق داشته است.

عباس علی آبادی مدرس دانشگاه و مدیرعامل گروه مپنا دومین گزینه احتمالی برای وزارت صمت است. رضا رحمانی وزیر اسبق صمت و حسین مدرس خیابانی استاندار سابق سیستان و بلوچستان نیز دو گزینه آخر برای وزارت صمت می‌باشد.

البته در این بین علی نبوی رئیس ایدرو نیز به دلیل نزدیکی به تیم ابراهیم رئیسی جز گزینه ها می باشد ولی عملکرد وی و اطرافیان تهران نشین ش در خودروسازی با حواشی بسیاری همراه بوده است.

در کنار همه گزینه های احتمالی جای خالی مردان توسعه دهه ۸۰ شمسی خالی است. آن زمان که امثال رضا ویسه با تمام حواشی های شان سبب رشد و توسعه صنعت به ویژه خودروسازی شدند. هرچند که جریان راست ارزشی رابطه خوبی با تکنوکرات های چپ ندارد ولی واقعیت این است که در طول چند دهه اخیر غالب توسعه و رشد صنعتی در کشور به دست و فکر جریان تکنوکرات صورت گرفته است.

از طرف دیگر در جاده مخصوص خودروسازی نیز زلزله سنگینی به راه افتاده است. برخی از افراد غیرمتخصص سیاسی که در مسند قدرت  و منتسب به تیم قبلی هستند و با لابی منتصب شده اند در حال جمع کردن کیف های خود و ترک مسئولیت می باشند؛ عده ای دیگر نیز که خانواده های شان در خارج از کشور هستند به فکر خروج از کشور می باشند. از طرف دیگر عده ای هم که از قدرت عقب مانده اند لابی های خود را رسیدن به اوج آغاز کرده اند تا شاید دوباره ستاره خودروسازی شوند‌.

عده ای هم با منطق و بی منطق در حال رایزنی هستند و به هر گزینه احتمالی متوسل شده اند تا شاید محبوب جاده مخصوص شوند. برخی دیگر نیز با افکار ساده در پشت صحنه مودبانه در حال شیرین زبانی و جلب آرا می باشند.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

صابر دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۵۷

این خبر حاوی پیام مهمی است یعنی آقای رئیس جمهور قدرت انتخاب گزینه های زیر میز و روی میز خود را ندارد آنچه بر ایشان تکلیف شود یا بهتر بگوئیم جریان دولت قبل تصمیم گیری میکند چه کسی باید وزیر صمت باشد .هر گزینه دیگری بیاوری مانند امین میشود.
این یعنی شالوده کار از دستش خارج شده و بهتر است با اساتید و اهل فن تعامل بیشتری ذاشته یاشد.تا خدایی نکرده خودش مانند امینش پشت تریبون استیضاح نرود. البته استیضاح او مشکلی نیست ولی این که با نام انقلابی وارد شد زبان جناح مخالف را دراز کرده که اینهم آدم انقلابی.
برادر فکری بکن کارساز با آمار و ارقام بازی کردن و حرف بی نتیجه زدن فایده ندارد.

صمت دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

افرادی مانند ویسه باعث شدند که خودروسازی بعد از انقلاب سرپا بشود و محصولات جدید دنیا را با انتقال تکنولوژی و با داخل سازی بالا به داخل خاک ایران بیاورند
در زمان ویسه و نجم الدین بود که جاده های ایران شاهد تولید پژو 405 و 206 و پراید و شروع پروژه داخل سازی قطعات بودند در آن زمان داشتن تولید پراید و 405 و 206 آرزوی خیلی کشورها بود
در زمان ویسه قرارداد تولید خودروهای شرکت رنو و انتقال تکنولوژی و نصب و راه اندازی خطوط رنو در ایران با رنوپارس منعقد گردید
کسانی که در داخل تولید بودند میدانند که سطح علم و توانمندی تولید در داخل ایران چقدر افزایش یافت
در زمان نجم الدین بود که مدرن ترین خطوط تولید موتور رنو با امکان صادرات در سطح دنیا در داخل گروه سایپا راه اندازی شد
باید قدر زحمات این بزرگان را شایسته بدانیم و برای برون رفت از این وضعیت وخیم صنعت از این مدیران بزرگ به شایستگی استفاده کنیم.
ایران خودرو و سایپا هنوز از زحمات این بزرگواران تغذیه می کنند و هنوز نان می خورند.

مریخی دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

درود بر شرف مرد غیرتمند نجم الدین .

رضا دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

یک تعدا از این آقایان قبلا بودن عملکردشان مشخص بود و نبودشان تاثیری ندارد بقیه انتخاب های ریسی هم عین این یارو فاطمی امین به درد نمیخوره

صمت دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

*🔺️پنج گزینه‌ محتمل سکانداری وزارت صمت*
جناب رییس جمهور باز در حال انتخاب نادرست هستید جز مهندس غضنفری هیچکدام در سطح وزارت صمت که در اصل 3 وزارتخانه در یک وزارتخانه است را سابقه اجرایی موفق ندارند
چرا از امثال مهندس ویسه، نجم دالدین استفاده نمی کنید؟
در زمان مهندس ویسه و مهندس نجم الدین،صنعت در بهترین حالت ممکن کار میکرد و بهترین پلتفرم ها و خطوط تولید و بیشترین درصد داخل سازی قطعات صورت گرفته است.
حال گزینه های احتمالی را که در مطلب زیر آمده است را مرور می کنیم:

🔹️شنيده می‌شود به‌دنبال استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، صلاحیت ۵ گزینه جدی برای سکانداری وزات صمت در حال بررسی‌ست.

🔹️بر اساس شنیده‌ها مهدی غضنفری، نخستین وزیر صمت، جدی‌ترین گزینه است. تسلط او به تولید و تجارت و اقتصاد کلان و مقبولیت در میان فعالان بخش صنعت و معدن از مهم‌ترین دلایل مطرح شدن این گزینه است.

🔹️بر اساس شنیده‌ها، منوچهر منطقی، دومین گزینه برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس است. مقبولیت در سطح اول حاکمیت، مشورت پذیری و دارای تجربه در صنعت خودرو دلایلی‌ست که او را به عنوان نامزد سکانداری این وزارت مطرح کرده است.

🔹️شنیده‌ها حاکی از آن است‌ که‌ مسعود سمیعی‌نژاد، سومین گزینه‌ایست که احتمال معرفی او وجود دارد. سمیعی‌نژاد دارای تجربه در بخش معدن و صنایع معدنی، اهل مشورت، دارای اصول و کاریزما و مقتدر در تصمیم‌گیری‌ست.

🔹️بر اساس شنیده‌ها، مهدی اسلام‌پناه، رئيس کنونی سازمان ملی استاندارد گزینه‌ای‌ چهارمی‌ست که در محافل از او یاد شده است. وی پیش از این مشاور معاونت پارلمانی و حقوقی ریاست جمهوری، مشاور عالی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل امور صنایع نساجی و پوشاک در وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستیار و مشارو ارشد معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، مشاور معاونت امور مجلس و فراسازمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر کل امور مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

🔹️همچنین شنیده شده، گزینه پنجم عباس علی آبادی اراکی، مدیر عامل فعلی مپناست است که ۶۰ سال سن دارد. او فارغ التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و ارشد مکانیک دانشکاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است. با آنکه تدریس دانشگاهی داشته و استاد بوده، اما بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرائی فعالیت کند. علی‌آبادی استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را عهده دار بوده است.

علی دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

استفاده از جناب مهندس نجم الدین یعنی نجات صنعت آقای ریس جمهوری از ایشان استفاده کن برای وزارت

رضا دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

کاش رئیس جمهور حداقل در این مورد انتخاب فراجناحی انجام دهد و از مدیران مدبری همچون مهندس نجم الدین در این خصوص استفاده کند.

همشهری دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

بهنام ولی نژاد در شرکت گداز قطعه کیا را هم اضافه کنید.تا استعفا و اخراج این مهره هستیم

آگاه سه شنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۴۶

مدرس خیابانی که اصلا در سطح وزارت نیست پس بی خیالش بشیذ. کما اینکه قبلا هم قایم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی بود و رای اعتماد نیاورد و در ادامه حکم استاندار هم برایش زیاد بود . قدرت توان مدیریت جامع نداره و بیشتر شو بازی می‌کنه که خدیره سنش هم کنه . وزارت صمت پیر پخته صنعت میخواد لیکن وزیری بایست معرفی بشه که از دل صنعت خودرو سازی اومده باشه
ارزشیابی قبلی مدیران صنعت خودرو سازی می تونه پاسخ این سوال را بده
اگر وزیری بتونه مشکل صنعت خودرو راحل کنه ، بقیه صنایع هم
به دنبالش حل خواهند شد.

همشهری سه شنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۲۲

خط بازار عزیز
چرا همه گزینه هات خودرویی هستند
مگه وزارت خودروسازی
معدن . تجارت . بازرگانی . نساجی. لوازم خانگی. صنایع دریایی و هوایی و …..
قطعا باید مدیرعاملی با اشراف بر همه موضوعات باشه

علی سه شنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۹

یک ادم باسواد بیاد وزیر بشود هیچ وقت با بی سوادهایی عین تیموری و ناصری وجابری کار نمیکن اینها ادمهای مشگل دار مجموعه مگاموتور بودن اخراجی های دیروز مدعی امروز

منتقم سه شنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

در زیرمجموعه های مگاموتور مانند گداز قطعه کیا هم وضع به همین شکل است برخی از ایران خودرو اخراج شدند با لابی جای دیگر نشستند

محمدباقر ابراهیمی یکشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

انتخاب مرد پرقدرت صنعت و جناب دکتر ویسه که رشد و توسعه خودروسازی در آن برهه اتفاق افتاده نوید خوشحالی است و همچنین چهره ماندگار صنعت جناب آقای مهندس نجم الدین و همچنین مهندس قلعه بانی می توانند این صنعت را به طور کامل متحول نمایند و قطعاْ این بزرگواران از نفرات متخصص و با دانش در حوزه خودروسازی ها استفاده می نمایند و برای تحقق اهداف تعیین شده صددرصد برنامه هایی دارند .

css.php