۳ اقدام جسورانه سایپا یدک

بررسی های خط بازار نشان می دهد سایپایدک با ۳ اقدام شجاعانه به دنبال ارتقا کیفیت و کمیت سایپا در حوزه خدمات پس از فروش است.
کد خبر : 48231
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

به گزارش خط بازار؛ ارتقا کیفی و کمی حوزه خدمات از برنامه های سایپا است. از این رو افزایش سهم بازار، کاهش قیمت، توسعه سورس و مبارزه با فساد و دلالی در حوزه خدمات پس از فروش به عنوان ۴ هدف اصلی تعریف شده است.

در همین راستا شرکت سایپا یدک چند اقدام مهم و شجاعانه را در دستور کار خود قرار داده است. بررسی های خط بازار نشان می دهد سعید علیزاده مدیرعامل سایپایدک سه اقدام اساسی را آغاز کرده است:

۱_ تشکیل کمیته کشف قیمت: مدیریت مالی سایپایدک در فرآیند تعیین قیمت در معاملات پیش از کمیسیون معاملات کمیته “کشف قیمت” را تشکیل داده است. وظیفه این کمیته که نماینده حراست، بازرسی، اقتصادی و ناظر حوزه مربوط به کالای موردنظر در آن حضور دارند، بررسی و کشف قیمت است تا امکان دلال بازی در قراردادها به حداقل برسد‌.

 

 

۲_ راه اندازی سیستم SRM: سایپایدک برای استخراج تمامی سورس هاس تامین قطعه، سامانه SRM را طراحی نموده تا بدون دخالت افراد و رانت و به صورت سیستمی تمامی تولیدکنندگان و تامین کنندگان قطعه بتوانند آمادگی خود برای عقد قرارداد اعلام کنند.

۳_ سیستم امتیازدهی: در اقدام سوم به منظور انتخاب عادلانه و منصفانه یک تامین کننده به منظور عقد قرارداد تمامی تامین کنندگان براساس معیارهای مختلف فنی، بازرگانی و اقتصادی از جمله قیمت کالا، کیفیت و ضریب برگشتی و … امتیاز می گیرند و شرکت های با امتیاز بالا به طور سیستمی در اولویت قرارداد قرار می گیرند.

این سه اقدام قطعا می تواند زمینه را برای کاهش فساد، رانت و دلالی ایجاد کند که البته به راحتی قابل اجرا نیست. چرا که افراد سودجویی که در سیستم بازرگانی خودروسازی ذی نفع هستند و از رانت ارتزاق می کنند، ساکت نخواهند نشست.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یکی چهارشنبه , 23 آذر 1401 - 14:54

از بزرگترین اقدامات بزرگواری که به شما سفارش خبر رو داده اجرایی شدن هرچه بیشتر منویات جناب ف در شرکت سایپا یدک است.

آرش نوری جمعه , 25 آذر 1401 - 1:51

من نمی دونم که سایپا یدک اسنکار رو کرده یا نه
ولی میدونم توی یکی از زیرمحموعه های سایپا توی تبریز دقیقا از ضعف این موارد مدیریت بیشترین سود رو به جیب زده مخصوصا با کمک یکی از کارکنان بازرگانی که بالاخره حکم مدیریتش رو هم از این مدیرعامل گرفت