۲۵ سال زندان برای متهم معروف خودروسازی/چرا ساپکو منحل نمی شود؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مشکل اصلی عقب ماندگی خودروسازی در ایران فساد اقتصادی و سیاسی است. فسادی که در لایه های مختلف این صنعت رسوخ کرده است.
کد خبر : 61620
تاریخ انتشار :دوشنبه 22 آبان 1402 - 9:55

به گزارش خط بازار؛ به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مشکل اصلی عقب ماندگی خودروسازی در ایران فساد اقتصادی و سیاسی است. فسادی که در لایه های مختلف این صنعت رسوخ کرده است؛ از تامین قطعه و تعیین mrp گرفته تا عقد قرارداد و انتصابات سیاسی.

دستان پشت پرده در همین ساختار معیوب است که اجازه نمی دهد شرکت های تامین کننده از جمله سایکو حذف شود. چرا که منافع مالی عده‌ای در بقا چنین شرکت هایی است.

تشکیل پرونده های مختلف قضایی برای برخی مدیران در شرکت های تامین کننده خودروسازی و قطعه سازی به خوبی موید همین ساختار معیوب است که باید برای آن فکر اساسی و ریشه ای کرد.

یکی از راه های لازم و موثر نقره داغ کردن مفسدینی است که در ساختار معیوب خودروسازی به دنبال هزار و یک منفعت خود بوده اند و تا حد نهایت فساد کرده اند.

در همین راستا خبرها حاکی از آن است برای یکی از متهمین معروف خودروسازی حکم نهایی صادر شده و وی به ۲۵ سال زندان محکوم شده است.

البته این شرط لازم است و نه کافی. اصلاح ساختار اساسی در خودروسازی از جمله حذف شرکت‌هایی مثل سایکو از جمله بایدها در جاده مخصوص است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجید دوشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

پس تکلیف کارشناس هایی که با آنالیز قیمت ساختگی مسبب فساد در خودرو سازی هستند چه میشود؟؟

از سنندج دوشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

اگر ساپکو حذف شود و برخی ناظران همان باشند باز به گونه ای دیگر فساد هست .ریشه فساد در نظارت خودروسازی است. اگر نظارت سالم باشد همه سالم میشوند .نظارتی که سکه طلا در کشو میزش میگذارند و میروند و قسم میخورد من چیزی نمی گیرم الان در م خ است.تا آخر بخوانید حدیث این خودرو سازی را.

راد دوشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

فساد در تمام لایه های شبکه تامین مشهود و معلومه کافیه یک سری به پارکینگ خودروهای کارکنان این شرکت که بر جاده مخصوص هست بزنید اونوقت متوجه حرف بنده خواهید شد مگه یک کارمند چقدر حقوق میگیره که خودروهای چند میلیارد سوار بشه یا تو بهترین مناطق کشور صاحب ویلاهای لاکچری و سوبلکس باشه پس چرا باز هم این شرکت داره بکار خودش ادامه میده کی از منافع این فساد اظهر المن الشمس داره بهره میبره نظارتی ها پس کجای کار هستن

ساکت دوشنبه , ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸

ساختار خودروسازی به دست رشوه خواران اداره میشود. زنجیره ای از افراد از تامین و واحدهای مرتبط دیگر گرفته تا نظارت همه درگیر شدند. کسی که درگیر نیست باید سکوت کند اگر نه با ترفندهای شیطانی اخراجش می کنند. لقمه حرام شرف رو از برخی گرفته

فدایی سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۷

ساپکو منحل بشه م .منطق و دوستان ایشان هر هفته کجا استخر برن

راد سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

قطع به یقیین تنها راه نجات از این همه فساد فقط و فقط تغییر عمده و ریشه ای در کادر مدیریت کلان افراد حاکم بر صنعت خودرو و در راس آنها مدیران عامل هر دو شرکت خودرو ساز میباشد چرا که این افراد کوچک مقدار برای باقی ماندن بر صندلی مدیریت حاضر به انجام هر کاری برای مافیای قدرتمند خودرو هستند و خود و افراد زحمتکش داخل مجموعه را به پوست پیازی میفروشند
فقط مگر خود حضرت آقا مقام معظم رهبری برای حل این فساد ورود کرده و دستور تار ومار این شبکه فاسد را بدهند وگرنه ثابت شده این مافیا خیلی قدرتمند تر از این حرفهاست

عاشق سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

بازنشسته های شاغل کجا مشغول بشن

افشاگر سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

با سلام فساد در تمام لایه های الف بیداد می کنه در قسمت ترمز از برخی مدیران و کارشناسان رشوه دریافت میکنند در قسمت رنگ برخی زیر میزی دریافت کرده و این زیر میزی در روند زندگی مشهود می باشد

افشاگر سه شنبه , ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲

مادامی که امور بازرسی و نظارت گروه صنعتی به وظیفه خود عمل نکند نمی توان انتظار اصلاح ساختاری در مجموعه داشت به عنوان مثال با توجه به اطلاع واحدهای نظارتی و حراستی از تخلفات فراوان یکی از مهمترین شرکت های گروه که وظیفه کنترل کیفی مواد و قطعات خودرو را به عهده داشته برخی از مدیران منافع شرکت را فدای اهداف شخصی خود نموده اند و علیرغم اطلاح ناظران از تخلفات گسترده و دریافت رشوه عدد سازی و … که خود سرمنشا تمام تخلفات در شرکت بوده و بخاطر حق سکوت و از افراد فاسد و خلافکار هیچگونه برخوردی با افراد خاطی صورت نمی پذیرد.

اصلان پنجشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

جای تعجب است که بالاخره سلطان لابی ، دروغ و شو خاورمیانه برکنار گردید.!! دوران ایشان از لحاظ کیفی ، مالی و اقتصادی ، سلامت کاری از بدترین و ضعیفترین دوران از زمان تاسیس شرکت الف می باشد. با حمایت از مدیران و روسای نتایج آزمونهای انجام شده قابل اعتماد و استناد نبوده و با دریافت مبالغ کلان باب طبع سازندگان گزارش گردیده است. عدم توجه به نیروهای سازمانی برخورد با پرسنل مجرب متخصص ، خبره و دارای سلامت اداری به دلیل عدم حضور در تیم مافیایی I از دیگر سوابق درخشان ایشان می باشد.امید است با حضور مدیریت جدید فساد سازمانی در یکی از مهمترین شرکت های گروه ریشه کن شود.I

احسان قاسمی جمعه , ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۵۰

جای امیدواری است که سرانجام مدیرعامل فاسد شرکت الف پس از تخلفات فراوان و ضرر و زیانی که به شرکت و گروه صنعتی وارد نموده و منجر به افول کیفیت به دلیل عدد سازی ، تغییر نتایج و … با همراهی مدیران و روسای فاسدتر از خود که با مبالغ دریافتی و درصدی از سازندگان لطمه فروانی به کیفیت خودرو وارد نموده که بعضا همراه با ضرر و زیان جانی نیز می باشد و با گزارشات کذب شرکت زیانده را سود ده نمایش داده برکنار گردید.جا داره که امور حراستی و نظارتی با بررسی دقیق و برخورد با متخلفان ریشه فساد را در شرکتی که وظیفه آزمون و کنترل کیفی مواد و قطعات خودرو را به عهده دارد بخشکانند.

css.php