اختصاصی خط بازار؛

یک صحبت برادرانه با مدیرعامل سخت کوش سایپا/مگر یک افطار چقدر هزینه دارد؟/سورپرایز ایران خودرو برای یک منتقد بازنشسته

هم تجربه و هم نظریات علمی در باب علوم اجتماعی نشان می دهد که جریان رسانه حرف اول و آخر را در اقتصاد و صنعت می زند. این موضوع در کشورهای در حال توسعه ای مثل ایران که ساختار اقتصادی آنان متاثر از جریانات سیاسی است و هنوز در حکمرانی بلوغ کامل ایجاد نشده، بسیار پررنگ است.
کد خبر : 35114
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

به گزارش خط بازار؛ هم تجربه و هم نظریات علمی در باب علوم اجتماعی نشان می دهد که جریان رسانه حرف اول و آخر را در اقتصاد و صنعت می زند. این موضوع در کشورهای در حال توسعه ای مثل ایران که ساختار اقتصادی آنان متاثر از جریانات سیاسی است و هنوز در حکمرانی بلوغ کامل ایجاد نشده، بسیار پررنگ است. چرا که رابطه سالاری به مراتب بیشتر از شایسته سالاری تعیین کننده است و لذا برای رسیدن به قدرت افراد دست در نهان و آشکار به لابی گری و جریان سازی می کنند که مصداق لابی گری آشکار آن رسانه و فضای مجازی است.

براین اساس جایگاه رسانه برای مدیران “سالم و غیرسالم”؛”کوشا و تنبل”،”باهوش و غیرباهوش” مهم است. رسانه فصل الخطاب است چرا که به خوبی می تواند قسمت پر و خالی لیوان عملکرد مدیران را نشان دهد؛ چرا که به خوبی می تواند با هم افزایی نیروهای مختلف در خدمت مدیران سبب ارتقا سازمان ها و شرکت ها شود.

شاید به خاطر همین درک از مسئله باشد، که تیم جدید ایران خودرو در ماه مبارک رمضان بعد از گذشت حدود سه ماه اولین دیدار را با اصحابه رسانه داشت. در این مهمانی صمیمی هرچند همه رسانه دعوت نشده بودند، ولی اولین دیدار حضوری با برخی از مدیران ارشد تازه نفس ایران خودرو بود. هم مدیرعامل ایران خودرو صحبت کرد و هم مدیران مسئول برخی از رسانه ها.

فضای به قدری صمیمی بود که با خوش ذوقی ایران خودرو، از یکی از خبرنگاران قدیمی حوزه صنعت که از قضا منتقد خودروسازان داخلی هم بود و اخیرا بازنشسته شده بود، تقدیر به عمل آمد.

از خط بازار که گذشت ولی ای کاش همین دیدار در سایپا نیز رخ می داد و اصحاب رسانه با مدیرعامل و برخی مدیران ارشد این شرکت گپ و گفت صمیمی می داشتند. تیم جدید ایران خودرو در حالی در این کار پیش قدم شد که دیرتر از تیم جدید سایپا بر سر کار آمد.

ای کاش مدیرعامل سایپا که ظاهرا بسیار معتقد به رسانه است،(حتی اگر مدیر روابط عمومی سایپا ذوق این کار نداشت) خود شخصا به جای حضور در مراسم افطار شرکت های قطعه سازی و … تدارک یک دیدار صمیمی با اصحاب رسانه را می دید تا بسیاری از مسائل را از نزدیک با صاحبان قلم برطرف کند.

قطعا چنین جلسه ای می تواند سبب خیر برای سایپا و عملکرد مثبت این شرکت شود. برهیچ کسی پوشیده نیست که در سایپا همچون ایران خودرو اتفاقات خوب بسیاری در حال رقم خوردن است که باید  در رسانه ها بازتاب داشته باشد و همه بدانند که یاران تیموری نیز همچون یاران خطیبی در حال فعالیت مثبت هستند. ولی اینکه این بازتاب کم رنگ در رسانه ها دیده می شود علتی دارد و چاره ای.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا چهارشنبه , 7 اردیبهشت 1401 - 22:11

شما برادر ( خط بازار ) از فاسدترین می باشید که همه چیز را پول می دانید و بر اساس ان اخبار را منتشر می کنید سکوت اختیار کن و ملت را به سخره نگیر

رو کم کن پنجشنبه , 8 اردیبهشت 1401 - 5:22

حالا که فهمیدی برای افطاری سایپا از توی دعوت نکردند داری آتیش میگیری.