«ترک زاده» مدیرعامل بعدی خودروسازی می شود؟/تغییر روابط آخرین شانس برای بقا

در حالی که خبر تغییرات در خودروسازی داغ شده که فرشاد مقیمی رئیس ایدرو علی رغم دعوت سایپا در مراسم هفته بسیج شرکت نکرد.
کد خبر : 87542
تاریخ انتشار :سه شنبه 6 آذر 1403 - 12:13

به گزارش خط بازار؛ در حالی که خبر تغییرات در خودروسازی داغ شده که فرشاد مقیمی رئیس ایدرو علی رغم دعوت سایپا در مراسم هفته بسیج شرکت نکرد.

شایعه تغییرات در جاده مخصوص وارد ماه دوم شده است. بیش از چهار هفته است که احتمال تغییر مدیران به دلیل وضعیت بحرانی خودروسازی در محافل رسمی و غیررسمی پیچده و چند ده نفر نیز روزمه خود را به تصمیم سازان و تصمیم گیران داده اند.

در همین راستا اسامی افراد مختلف مطرح شده است. از استاد قطعه سازان و دوستان نزدیک وزیر سابق تا مرد دیزل و مدیر نمایشگاهی. این در حالی است که نام سه نفر دیگر نیز به این لیست اضافه شده است. سه نفری که برخی از آنان جز مدیران باسابقه و خوشنام خودروسازی و برخی دیگر عمو نوروز جاده مخصوص هستند. هرچند که احتمال استعفا اقابزرگ تمام معادلات را برهم خواهد زد ولی در بین گزینه های مطرح شده شانس ترک زاده از همه بیشتر است.

لازم به ذکر است کارنامه ضعیف روابط عمومی شرکت ها در نمایش نقاط قوت عملکرد مدیران علی رغم صرف بودجه های چند ده میلیاردی در رسانه ها و کارمندان روابط عمومی، پاشنه آشیل اصلی تغییر در جاده مخصوص است. دیده نشدن نقاط قوت و به موازات آن پررنگ شدن مشکلات و چالش های خودروسازان باعث شده کلید واژه «تغییر بزرگ» در اتمسفر حاکم بر جاده مخصوص«ترند»شود. قطعا هرگونه اقدام در تغییر این اتمسفر می تواند ورق را برگرداند.

منبع: خط بازار 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 46 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حسن سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

همون ترک زاده برای سایپا خوبه / وقتی وزیر هیچ نگاهی به مدیران باسابقه و کار بلد نمیکنه باید از کسی استفاده بشه که نیم نگاهی به ایجاد رزومه سالم داره

رضا سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

با سلام ، امیدواریم هرگز کسی بر کرسی خودروسازان جا خوش نکند که حتی یک روز هم بعنوان یک کارشناس در صنعت خودرو کار نکرده باشد. راه نجات خودرو سازان به شرح ذیل می باشد:
1- اصلاح اساسی ساختار سازمانی و بازخرید نیروهای مازاد و بی اثر با یک طرح تشویقی بازخریدی
2- سرمایه گذاری مشترک با خودرو سازان غیر چینی و روسی و انتقال دانش فنی در قالب قرارداد
3- بکارگیری مدیران و روسای مجرب ، کارآمد و کاردان در شرکت ها بجای ارادن سالاری و فامیل بازی در گزینش افراد
4- خروج بی قید و شرط دولت از خودرو سازان و واگذاری مدیریت به مدیران کارآمد و مدبر صنعت خودرو بدور از خصولتی بازی و در واقع انتقال به بخش خصوصی واقعی
5- با تجمیع سهامدار و مدیر در یک قاب بسیاری از سوء تدبیر ها و سوء مدیریتها برطرف می شود و حداقل 50 درصد بهای تمام شده خودرو کاهش می یابد و شفافیت صورتهای مالی و تورم غیر واقعی قیمت خودرو کاهش می یابد.-
6- انشاالله با بز شدن فضای سیاسی بین المللی و استقرار صلح و رفع محدودیت های بانکی و واردات و جوین ونچر ، خودرو در حد کلاس مردم ایران تولید و به قیمت عادله عرضه می شود.
7- شاه کلید کلیه موارد فوق خصوصی سازی واقعی است که امیدواریم در دولت دکتر پزشکیان تحقق یابد و این کلاف سر در گم سهامداری در این دوخودرو ساز عمده با عرضه سهام تولدی به بخش واقعی ، این دو شرکت دیگر سربار کشور نباشند که هیچ به پر شدن خزانه مملکت هم کمک کنند. با آزاد سازی قیمت و کوتاه شده دست مافیای خودرو بخشی از این منابع به جیب خودرو ساز و بخشی هم به جیب خریداران خودرو واریز می شود.

محمود سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

شما در ایران زندگی نکردید؟؟؟

رضا سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸

سهام تو دلی خودروزان

رضا سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹

خودرو سازان

محسن سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

آقای توسلی مهر ابقا میشه و با قدرت کار رو جلو می‌بره تا الان هم داره بدهی های مدیران گذشته رو میده با گرفتن وام های نجومی سایپا رو بدهکار کرده بودن و با پول غیر سایپا رو نگه داشته بودن که ضعف مدیریت امثال تیموری این طوری پوشیده شد مهم اینه آقای توسلی مهر آدم سالمی هستن و تیم فعلی هم اهل کار هستن نه رابطه و لابی گری و اتفاقا اگر موندگار بشن تمام ناکارآمد های سلسله های قبلی رو حذف میکنن که عامل وضع موجود سایپا شدن…… خط بازار عزیز نمیدونم توی تغییر مدیر عاملان گروه سایپا چه منافعی داری ولی تا یادمون هست نون به نرخ روز خوردی …. درکی از خودروسازی نداری و با اخبار بی پایه و اساسی که بهت میرسه جو رو‌ متشنج میکنی

سایپایی سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

با سلام
آقا محسن در مورد چیزی که اطلاعات نداری حرف نزن. توسلی مهر در مصاحبه هاش عنوان کرد که برای کارگشایی مجبور شده وام های کلان با سود 33 درصد از بانکها بگیره. از موقعی هم که اومده فقط دست بگیر داشته و اقساط هیچ بانکی رو پرداخت نکرده.
از این که بگذریم حدود 18000 خودرو ناقص تولید کرده که موجب افزایش هزینه شرکت سایپا خواهد شد.
همچنین افزایش زیان انباشه در 6 ماه گذشته نسبت به دوره مشابه افزایش چشمگیری داشته.
نگم برات آقا محسن …..
توسلی مهر، حیاتی، چنانه، اردلان حسینی، مجید آقایی، عمو سلطانی ثانی، یعقوبی آوینی و …. جای جای گروه سایپا رو به خاک سیاه نشانده اند.
جوابتو گرفتی آقا محسن خ…….

محمد سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

ترک زاده آدم بسیار پاکدست‌و متخصصی هست ، مشاوران خوبی باید به کار گرفته شود و همانطور که دوستمان گفتند اصلاح ساختار و ساختار پویا دیده شود و مهندس مدنی و قلعه بانی و شیخ عطار و و دوستان دیگر کمک نمایند

حامد سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

واقعا باید از افراد کار بلد برای تیم راهبردی صنعت خودرو استفاده شود
در باتلاق بدهی نبود ارز هجمه افکار عمومی بی توجهی تصمیم گیران
و از همه مهمتر مافیای واردات خودرو هم از هرطرف صنعت خودرو بخواهد خودش را بیرون بکشد یه هل به سمت باتلاق می دهد
تا دیر نشده باید جنبید

همه مسئولیم

ایکس سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹

ترک زاده کیه

همسی نگر سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱

مثلاً اسم خودت رو گذاشتی سایپایی
اونوقت میگی آقا محسن جوابتو گرفتی
واقعاً چتون شده رزومه ارزشمند جناب آقای مهندس جواد توسلی مهر بر اونایی که باید بدونن که واضح و روشنه. آقا محسن کاملاً درست میگه و نظراتشون بسیار بجا و ارزشمنده.
مهندس توسلی‌مهر یکی از خوشنام ترین مدیران جهادی می باشد که در آبان سال ۱۳۹۹ بر کرسی مدیر عاملی ایران خودرو دیزل تکیه زد. براساس آمار، در این مدت وی توانسته است این شرکت را از زیان ده بودن خارج و به عنوان یکی از زیرمجوعه های موفق و سودده ایران خودرو معرفی کند. مهندس جواد توسلی مهر در سایپا هم بسیار موفق عمل کرده و جزو مدیران خلاق و صادر کننده برتر و مدال آور است.

ناظر چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۷:۵۷

دوست عزیز و آقا محسن مگر نمی‌گویید آقای جهادی ، برنامه تولید شاهین 60000 تا کنون بوده 33000 محقق شده ، معنی جهاد اگر کاهش باشه خب باید درس گرفت و اگر هم معنی جهاد حمایت از کاندید مخالف دکتر پزشکیان بود و فامیل و فامیل زاده و مداح را مدیر و رییس کرد در سایپا خب پس بازهم معنی جهاد را فهمیدیم ، ظاهرا شماها به چیزی واقف نیستید ، جهاد یعنی با تمام توان کار کردند و جنگیدن ، از خود گذشتن ، مدیرانی داشتیم که هم پرسنل برایشان مهم بود و هم تولید ، برای شرکتی به این عظمت که باید در مجامع بین المللی و داخلی بدرخشد آیا با این آمار و وضعیت جای دفاع دارد ، چارتهایی که برای خود ساختند و مدیر و‌معاونی که سفر خارجه بدون دستاورد می‌رود و … خیلی چیزها هست باید تعیین شود شرکت از سه‌شیفت شد دو‌شیفت و‌کم‌مانده یک شیفت شود پس بدون آمار اطلاعات از رزومه کسی دفاع نکنید ، ایشان 8 ماه فرصت داشتند ، آیا خط تولید آمدند ، آیا تولید افزایش داشت و آیا تنوع محصول بیشتر شد ، آیا سهامدار راضی است

همسی نگر چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

جناب، کاملاً مشخصه که شما دیمی صحبت می کنید؛ پس دیگه حرفی نمی مونه!!!!
خدا همه چیز رو می بینه کافیه!!!!

hassan چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

توسلي مهر 2 ماه آخر 1399 شد مدير عامل ايران خودرو ديزل و در همان سال 1399 توليد ديزل 3 برابر رشد كرد و بعد 10 سال سود عملياتي داد. شما كه كار بلديد آيا اين آمار ربطي به توسلي مهر داره؟ كسي كه اولين مدير عاملي توي يك شركت خودرويي ميگيره و 2 ماه حضور داره. يا اينكه بصورت جهادي عملكرد كسي ديگه را بنام خودش زده. چرا تو سايپا گند زده؟

da سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

پرونده دیزل به جریان افتاده فعلا تیم توسل بایدپاسخگوی مسایل مالی مشکوک باشند

همسی نگر سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

با توجه به اینکه ، خداوند در قرآن هر سخنی که موجب ناراحتی و هتک حرمت مؤمن شود، مانند: دشنام دادن، تهمت زدن و غیبت کردن را ممنوع و موجب خشم خدا دانسته است. شخصیّت مؤمن همانند جان و مال او در امان است؛ از این‌رو، خداوند اجازه نمی‌دهد کسی درباره مؤمن بدگویی کند.
شما و امثال شما چطور و چگونه می توانید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشید؟! به همین راحتی به یکی از مدیران عالی و جهادی که در مهارت و نخبگی سر آمد است تهمت می زنید؟!
نه تنها خدمات ارزشمند مهندس توسلی مهر رو کتمان می کنید بلکه تهمت هم می زنید؟! بدا به حالتان!!!!!!!!

ابراهیمی چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۴۲

چیزی نگو که خودت هم خودت بگیره
رزومه نفراتی که آقای توسلی با خودش آورده را ببینید.
بعد دفاع کنید.
مطمئنن رفیق بازی، رانت، فامیل بازی، سو استفاده از موقعیت و هرچیزی میشه اسمشو گذاشت، جز خدمت.
پس لطفا بذارید حرمت ی چیزایی در ذهن باقی بمونه.
حرمت جهادگر و مدیر و خدمت و نخبه و … را نگه دارید.

hassan چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

خداوند پاسخ دروغگو , پرونده ساز, تهمت زن, فاميل باز, جغرافي دان را مدير عامل كننده, كشاورز را معاون مالي كننده , ويزيتور را مدير عامل تامين كننده و … را ميدهد. بازي با حق الناس و بيت المال بخشيده نميشه. و مكرو و مكرالله والله خيرالماكرين.

مهدی سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴

با رفتن توسلی مهر ایران خودرودیزل به خاک سیاه نشست و تولید شرکت تعطیل شد و محمدزاده هیچ کاری ازش برنمیاد و فقط وعده میده
بیچاره شدیم به خدا ما کارگران پس مقیمی چی کار میکنه

hassan چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

فكر كردين چطور شركتي كه توسلي مهر بقول خودش جزو شركتهاي برتر شده بود با رفتنش توي سه ماه به خاك سياه نشست. اگر كاربلد باشيد اين نشونه اينه كه مدير قبلي آمار سازي ميكرده تا بره جاي بالاتر. بي تقوايي.

همسی نگر چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

خداوند انشاءالله بیدارتان کند که البته نفس عماره ، همواره انسان رامی خواهد که برای خنک شدن دل خویش و مهار حسادتش و یا خوش آمدن دل دیگران ،
به بدی وادار کند و حرفهای نابجایی را هر چند قلبا می داند نادرست هست بزند. بهتر آن است که انسان هر قدمی که برمی دارد و هر کاری که می کند رضایت آفریدگار خویش را جلب کند.
از صمیم قلبم امیدوارم که خداوند متعال تا دیر نشده همه کسانی که به مهندس توسلی مهر نه تنها تهمت می زنند ، بلکه موفقیتهای ایشان را کتمان می کنند، بیدار کند که با کمک عقل و مراقبه و محاسبه اعمال خویش، آخرتشان را بر باد ندهند. در آن وادی حسرت انسان متوجه می شود که وا اسفا !!!!!!! ناگهان چه زود دیر می شود.

(سوره علق آیه ۱۴)
مگر (انسان) ندانسته که قطعاً خدا [همه کارهایش را] می بیند؟

رستم سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

انشالله دست برخی از مدیران نالایق اسلامشهری از سر صنعت خودرو کم بشه .طرف معاون شهر همسر ایشان با لابی پزشک شرکت زیر مجموعه درجه ۱ خدمات مهندسی با حقوق بالا و ایاب و ذهاب رایگان و بن غیر نقدی و… می باشد

حسن سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

شوخی با سلامت کارکنان

امین سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶

ترک زاده متخصص و معتبر و خوشنام صنعت خودروسازی کشور

حمیدرضا سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

ترک زاده همان شیخ می باشد
ایشان کی متخصص معتبر و خوشنام خودروسازی شده ما نفهمیدیم ؟
یک درصد هم تخصصی نمی باشد بیشتر وارد حاشیه شده و علاقمندی خاص به شخم زدن دارد.

حسن سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

ترک زاده شیخ نیست/ اگه اون باشه که یعنی بازم بحران….

am.f سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

ترک زاده = مصطفی وحید زاده

امین چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۴:۱۱

«چرا آقای مصطفوی انصاف را رعایت نمی‌کند؟ مشکلات فعلی ایران‌خودرو ناشی از تصمیمات آقای ترک‌زاده یا همان شیخ زاده است. مدیری که صنعت خودرو را می‌شناسد،ولی نمی‌تواند تصمیمات درستی بگیرد. این انتصابات و عزل‌ونصب‌ها اقوام خود به ضرر شرکت تمام شده است.» ترابی حسن نژاد رفائی

این نظر، بازتابی از نگرانی‌های عمومی درباره عملکرد مدیران و تأثیر تصمیمات غیرکارشناسی بر صنعت خودرو است. مخاطبان انتظار دارند که شایسته‌سالاری و تخصص در انتصابات مدیریتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسن سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

وقتی مدیران روابط عمومی گروه فقط از روابط عمومی خریدن بلیط رو بلدند چه انتظاری داری؟ مدیر ارتباطاتی که فقط با مدیر عامل ارتباط داره نتیجه اش همین میشه/ متاسفانه مدیران روابط عمومی فعلی اصلا سواد رسانه ای ندارند/ یا با رانت شدن مدیر یا بازم با رانت …..

رضا سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
ولنگاری هزینه باعث زیان خودروسازان نه قیمت دستوری سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴

هزاران تاسف به حال خودروسازان که به دلیل اینکه سکانداری در این شرکت ها با هر عملکرد ضعیف و زیانبار پاسخگویی به هیچ مرجعی ندارد، هر روز انم افراد مختلفی چه خودرویی چه غیر خودرویی و حتی غیرصنعتی را می شنویم که به دنبال تصاحب این مناصب هستند. آقایان کاندیدها توجه داشته باشید، اگرچه هیچ مرجعی مطالبه گری از عملکردها و در کشور وجود ندارد لیکن آگاه باشید که به درگاه خداوند عادل قادر متعال و حق الناس باید روزی جوابگو باشید.

چشم ناظر سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲

ترک زاده همان حسین زاده است؟!؟

مستعان سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵

ترک زاده شاید همان چراغ عظیم باشه !
خیلی سو داره به این مقام و جایگاه!

جواد سلیمانی سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

جواد سلیمانی

جواد سلیمانی سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

منظور از ترک زاده: جواد سلیمانی

رامین چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

به امید خدا شاهد حضور مهندس جواد سلیمانی در عرصه صنعت ایرانخودرو باشیم . فردی متعهد ، با تجربه و با سواد . به امید بهترین روزها …..

علي چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰:۱۳

دوستان شیخ عطار بسیار با تجربه و سلامت و باسواد می باشد و تنها کسی هست می تواند گروه سایپا رو از باتلاق درست شده بیرون بکشد همه می دانیم شیخ عطار مرد تولید و کار می باشد

جواد چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۸:۱۲

دوست گرامی آقای شیخ عطار اگه میتنونست کاری کنه الان که عضو هیئت مدیره هستن انجام میداد.

علیرضا چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۹:۴۳

شیخ عطار فعلا اون ۴ میلیون دلار پول خط kh رو برگردونه بعد به فکر مدیر عاملی باشه

حمیدرضایی سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

مدیرعامل یک ترک خواهد بود شکی در آن نیست.حالا ترک داریم تا ترک
ترک داریم که معروف است به متخصص معتبر و خوشنام در بین خودروسازان و قطعه سازان
ترک داریم که رزومه خودروسازی دارد اما اینکاره نیست و بخاطر جریانات یک مدتی عضو هیات مدیره سایپا بوده است او را مدیر نمایشگاهی می‌شناسند.
ترک داریم که تخصصش شخم زدن می باشد بجای کار تخصصی ، فقط دنبال شخم زدن افراد و جابجایی اتاق معاونین تا کارمندان می باشد.
همه به نیکی می‌دانیم کدام ترک می‌تواند سایپا را از منجلاب بیرون بکشد. (ترک داریم تا ترک )
این ترک زاده هم کسی نیست جز شیخ زاده (معروف به شخم زاده)

حسن چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

شیخ زاده که همه میشناسند؟مگه چند وقته اومده خودرو سازی؟؟ از اون بهتر خیلی داریم برادر

مهدی سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹

📌شش منهای دو گزینه های سایپا 🔻شنیده های قوی از حذف حسین زاده و محمدزاده از گزینه های مدیرعاملی سایپا حکایت دارد و در عین حال چهار گزینه افشار فتح اللهی، مصطفی وحیدزاده، علی شیخ زاده و عارف نوروزی از روز قبل به طور جدی مطرح شدند. ⁉️البته باید دید عارف نوروزی با توجه به حواشی اخیر در شستا آیا شانسی برای رقابت با سایر رقبا خواهد داشت یا خیر؟ 

حسین سه شنبه , ۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸

ف نعمتی آلا.. از شرکت زیر مجموعه ایران خودرو مامور شده شرکت ترانسفور زنجان ‌ .پارتی چکار میکنه

حسن چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

وحید زاده و شیخ زاده که قبلا هم بودند و بذر بیچارگی سایپا رو اونا پاشیدن/ عارف نوروزی هم که تو شستا حسابی گل کاشته/ فتح الهی هم که مرد پتروشیمی هست و بی تجربه در خودرو/ محمد زاده که اصلا روش حساب نکنید که بشه/ میمونه حسین زاده که احتمالا مدیر عامل میشه/ غیر از اینا هم خیلی ها هستند که کار بلدند/ مثل دکتر سروش / موسوی یدک/ علیزاده یدک و….. اونایی که کارنامه شون مشخصه اگه بیان یعنی دیگه سایپا = فاتحه

رضا چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

آقای مهندس شیخ عطار فردی با تجربه در زمینه تولید و از قدیمی های سایپا که از کارشناسی شروع کرده و تا معاون وزیر جلو رفته الا هم اگر سیستم عقل داشته باشه و بخواهد از باتلاق نجات یابد باید از تجربه مرد صنعت جناب شیخ عطار بزرگ گوش کند وگر نه هرروز دریق از دیروز تولید نابود و زیان انباشته سایپا ۱۰۰برابر میشود نجات سایپا =شیخ عطار

حسن چهارشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

!!!!!!!!!!!!!!! آقای شیخ عطاز؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات بسته شده است.

css.php