معلومه با اینا هم خوب بستی
گفتمان ناب توسلی مهر در جاده مخصوص/سایپا به صدر خودروسازی برمی گردد؟
به گزارش خط بازار؛ سال ۱۴۰۲ درحالی به پایان رسید که تغییر مدیرعامل سایپا شوک سنگینی را به اهالی جاده مخصوص وارد کرد. شوکی که خودروساز و قطعه ساز را وارد فاز جدیدی از مدیریت در خودروسازی نموده است.
حضور جواد توسلی مهر مدیرعامل سابق ایران خودرو دیزل در راس سایپا بیش از آنکه یک تغییر مدیریتی در خودروسازی باشد، روی کارآمدن یک گفتمان جدید بر پایه سه اصل است:«جهش تولید با محوریت افزایش خودکفایی»، «کاهش هزینه با توسعه زنجیره تولید» و «افزایش عدالت در بین قطعه سازان با تقویت نظام مالی». گفتمانی که دقیقا همان خواستگاه و انتظار حاکمیت از مدیران عامل خودروسازی است. حال سوال اساسی این است که الزامات تحقق این گفتمان چیست و توسلی مهر براساس کدام مکانیزم می تواند گفتمان خود را محقق کند؟
بررسی ها نشان می دهد موفقیت این گفتمان در گرو ۳ اصل اساسی است که می تواند سایپا را مجددا به صدر خودروسازی برگرداند:
۱- جراحی مگاموتور و سازه گستر: این دو شرکت قلب تپنده سایپا هستند که با دو عارضه جدی مواجه است: انتصابات سیاسی در پست های مهم و حضور برخی مافیا دلال در لایه های میانی. این دو شرکت نیاز به جراحی و چابک سازی دارند لذا چاره ای جز حضور مدیران فنی و سالم در راس مدیریتو جراحی شبکه های مافیای در لایه های زیرین آن است.
۲- تعامل برد-برد با قطعه سازان بزرگ: بر همه مشخص است که یکی از پایه های اصلی توسعه خودروسازی، قطعه سازان بزرگ هستند. رفتار خودروسازی با بزرگان قطعه سازی تاثیر به سزایی در عملکرد دارد. مدیران خودروسازی به خوبی می دانند که جهش تولید و کاهش هزینه از مسیر برد-برد با قطعه سازان بزرگ می گذرد. ایجاد امنیت برای قطعه سازان بزرگ با محوریت افزایش تولید، نقطه عطف است. پرداخت مطالبات قطعه سازان در هفته اول عید که برای اولین بار در سازه گستر اتفاق افتاد یک سیگنال حیاتی و مثبت به خانواده قطعه سازی است.
۳- نظام مالی قدرتمند: روی دیگر تمامی برنامه های توسعه ای در خودروسازی، منابع مالی است. خودروسازی نیاز به یک نظام مالی قدرتمند، فعال و مستقل دارد تا برای زنجیره تامین و تولید امنیت ساز باشد نه اینکه پاشنه آشیل. این مهم نیازمند تغییرات اساسی در دفاتر خارجی از جمله دبی و چین و پیاده سازی یک مرکز مالی مستقل و مختص خودروسازی است. این مرکز مالی که کارکردی همچون بانک یا صندوق دارد می تواند تامین منابع مالی خودروسازی را مستقل از نظام بانکی کشور کند. در صورت های مالی شرکت بنز رد پای چنین ایده ای وجود دارد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، جاده مخصوص ، جواد توسلی مهر ، خط بازار ، سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
انتصاباتی که شب عید در مدیریت عامل ۶ شرکت اصلی سایپا رخ داد از جمله در سازه گستر خیلی نوید روزهای خوب را نمی دهد تیم اقای توسلی مهر از جمله خود ایشان (علیرغم حضور در ایرانخودرو دیزل) با مقوله خودروسازی انبوه و مدیریت زنجیره تامین کم تجربه هستند امیدوارم موفق باشند ولی خیلی هم نمی توان خوشبین بود
امیدوارم توسلیمهر که در ایران خودرو دیزل موفق بوده، دچار غرور کاذب نشده باشد. “مدیریت ناکارآمد” یکی از دلایل مشکل صنعت خودروسازی ایران است و همه میدانیم قیمت گذاری دستوری، رانت خواری، ساختار غلط و نا سالم، نیمه خصوصی/نیمه دولتی بودن، دخالت سیاسیون و … از فاکتورهای مهم این صنعت میباشند. سایپا و ایرانخودردو با ایران خودرو دیزل که در مجموع سالانه تولیدش یه ۲۰ هزار دستگاه هم نمیرسد متفاوت هستند و نمیتوان فقط با تغییر مدیرعامل در آنها امید داشته باشیم که انقلاب اساسی در این دو شرکت رخ بدهد. نتکته دیگر این است که انتصابات عجولانه ایشان جز در یک یا دو مورد خیلی هم عاقلانه نبوده و بیشتر احساسی میباشند. ایشان در مصاحبههایشان چه خط مشی و سیاست مشخصی برای ادامه راه در سایپا مشخص کردهاند؟ سرمست غرور بودن در موفقیتهای ایرانخودرو دیزل ممکن است کار دست ایشان و تیمشان بدهد، که البته هیچ دلسوز صنعت خودرو در ایران، چنین آروزیی ندارد. آرزوی موفقیت داریم برای توسلیمهر.
اگر میخواهید مگاموتور درست شود تمام مدیران و معاونین این شرکت عوض کنید تمام
سلام
مقایسه ایران خودرو دیزل با سایپا کلا اشتباه است ایران خودذو دیزل با چند تا محصول چینی که هزار تا حرف و حدیث بود جون گرفت و عملا مونتاژ کرد نه تولید تغییرات خوبه ولی نفر جایگزین قواره نفر قبل یا بهتر باشه مگه مثل معلمان تو سایپا داریم از کارشناسی سازه بود و کاملا مشرف و یا موسوی کاشان نفرات جایگزین خیلی فاصله دارند اتفاقا نفطه قوت تیموری این دونفر بودن که تولید میگرفت تغغیرات باید از شرکت های درجه سه و چهار شروع میشد یا حداقل نفراتی که آمدند قد و قواره دار بودن یا کارنامه خوبی داشتند با این تغییرات بی منطق به هیچ جا نمیرسیم فقط نوع کاسبی ها عوض میشه خودرو سازی روز به روز ذلیل تر میشه با این افراد کوتوله همین الان معاونت های سازه یه سرو گردن بهتر از مدیر عامل جدید
بعنوان یک کارشناس ارشد صنعت خودرو باید به کینه ورزی کامنت گذارها نگاه اجمالی نمود چه شده است که طی چند روز به یکباره تامین کنندگان و مافیای قطعه سازی با یک حرکت انقلابی بهم ریختند. به تیم پرقدرت توسلی مهر اعتماد نمایید و شک نکنید دوران خوش سایپا در راه است.
سلام بدون هیچ طرفداری از جناحی بعنوان یک کارشناس صنعت خودرو باید عرض نمایم که بهترین تیم فنی و اجرایی متعلق به توسلی مهر است و بدون شک طی ۶ ماه وضعیت نابسمان سایپا و سازه گستر و سایر شرکت ها صعودی خواهد بود باید گریست که این مافیا قطعه طی ۱۰ روز چه اتفاقی رخ داده که به یکباره از هم گریخته شده اند.
حرکت انقلابی و جهادی توسلی مهر ستودنی است و انقلابی بود در جاده مخصوص و به حول و قوه الهی شاهد درخشش سایپا و سازه گستر خواهیم بود اگر تیم قبلی خوب و از بدنه بود که میلیارد ها تومان زیان بجا نمیگذاشتند هیهات هیهات به این نظرات که باکینه ورزی شروع به کامنت نویسی می نمایند.
با سلام
با کمی دقت به عملکرد شرکت های تابع ایران خودرو دیزل و مدیران زیر مجموعه جناب توسلی مهر وسود اوری کردن شرکت های تابع و مخصوصا به روز شدن حساب های مالی شرکت های قطعه ساز مطمئنا شاهد رشد و شکوفایی قطعه سازان مخصوصا کیفیت قطعات در ماه های اتی خواهیم بود.و جای تاسف برای ان دسته از مافیای قطعه ساز که فقط به منافع شخصی خود نگاه می کنند . به امید ایرانی پیروز و سربلند
روزهای خوش و شکوفایی سایپا بعنوان بزرگترین خودروساز کشور در راه است چند صبا تعامل و تحمل فرمایید تا کارگران و پرسنل و تامین کنندگان و شرکت ها ی تابعه طعم شیرین سود دهی را بچشند به تیم پرقدرت و جهادی توسلی مهر اعتماد نمایید روز های خوش در راه است
با سلام خدمت همه عزیزان دلسوز صنعت خودرو
بماند به یادگار این متن که بعدها صدق این گفتار مشخص خواهدشد .
ضمن احترام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت همه مسولین و مدیران سابق گروه معظم سایپا خصوصا جناب معلمان و دوستان دیگر چند نکته را حائز اهمیت دیدم که بد نیست همه عزیزان به این موارد توجه داشته باشند .
اولا بنده نیز قبول دارم که مقایسه مدیریت جناب توسلی مهر و مدیران همراه ایشان اصلا قابل مقایسه با شرایط امروز سایپا نمیباشد. به دلایل مختلف از جمله مشکلات بزرگی که در آن زمان خود وزارت صمت در راه رشد و توسعه این شرکت ایجاد میکردند و البته که بازار خودروهای تجاری و فروش آن نیز اصلا بخاطر شرایط تحریم قابل مقایسه با خودروهای سواری نیست خصوصا محصولات کم قیمت ( به نسبت امروز قیمتها) در شرکت سایپا. صف مشتریان محصولات سایپا کجا و فروش اتوبوس و کامیون و کشنده در شرایطی که هیچ تصميمی برای نوسازی ناوگان تجاری وجود نداشته کجا ؟ باید پذیرفت که کار در مجموعه های تجاری ساز بشدت سخت تر از کار در مجموعه های سواری میباشد چه چرخه برگشت مالی که منتهی به زنجیره تولید و منابع مالی میباشد در تولیدات سواری به مراتب بیشتر و بهتر از اوضاع تجاری سازان بوده وهست .حالیه از منظر آمار و ارقام با عرض احترام به مدیران قبلی زیر مجموعه سایپا همچون سازه گستر و … چه نمایشی برای کارشناسان و عموم مردم بروز داده ؟ کاهش تولید سایپا . این کاهش یا در اثر مشکلات بیرونی مجموعه اتفاق افتاده و یا مشکلات مدیریتی این مجموعهها. اصولا آمار و ارقام در هر عملکردی حرف اول و آخر موفقیت یا عدم موفقیت یک مجموعه اقتصادی و تولیدی را میزند. در ابتدای سال ۱۴۰۲ بدهی سازه گستر حدود ۲۰ همت بوده و درپایان ۱۴۰۲ این رقم به حدود ۴۰ همت رسیده ( یک نگاه ساده به کدال موید این مطلب است) از آنسو تولید سایپا نیز کمتر شده و البته بدهی بانکی نیز افزایش پیدا کرده .بنده اصولا بدلیل شکل تفکر خود که فقط دوست دارم صنعت خودروی کشورم افتخاراتی بزرگتر و بزرگتر کسب کند و نهایتا سود حاصل این برتری نصیب مخاطب عام این صنعت بشود خیلی دوست ندارم وارد ریز مشکلات گذشته سایپا و دلایل آن بشوم اما قطع به یقین همین عملکرد کم رنگ مدیریتی در شرکتهای زیر مجموعه تامین قطعات جناب مهندس تیموری را وادار به تغییر رویکرد تامین کرد که خود اهالی فن متوجه آنچه عرض میکنم هستند .و اما مطلب بعد و بسیار مهم که بارها در مقالات خود نیز به آن اشاره کردم و اینکه کار جناب توسلی مهر و تیم منتخب ایشان بسیار سخت است .در زمانی که هنوز انتخاب این عزیزان به لحاظ زمانی به یک ماه نرسیده ( آنهم در تعطیلات رسمی ) چه تلاشهای سنگینی و چه هشدارهای دلسوزانه ای برای عدم موفقیت این تیم ابراز میشود مگر عادلانه شدن MRPچه مشکلی ایجاد میکند که اینچنین مافیای پنهان و پیدا در مجموعه به هراس افتاده اند و …. خلاصه کلام اینکه کار سختی در پیش این تیم با این جریانات مشخص وجود دارد اما چند برگ برنده در تیم مدیریتی جدید سایپا وجود دارد که شامل آشنایی با علم روز مدیریت خصوصا در زمینه صنعت خودرو و پاک دستی مورد تایید کلیه مراکز نظارتی طی چندین دوره مدیریت در مجموعه های بزرگ و از همه مهمتر احساس وظیفه این افراد نسبت به کشور که خود را سرباز وطن میدانند و آمده اند که با به خطر انداختن آبروی خود به خود و دیگران ثابت کنند که ایران و ایرانی اگر بخواهند میتوانند. یک بار در بدترین شرایط یک شرکت بزرگ و ورشکسته با مشکلات عدیده تحریمهای داخلی و خارجی را از زیانده ترین و مشکل دارترین شرکت خودرویی به سوداورترین و بهترین شرکت تبدیل کردند .یادمان نرود که شرکتهای تابعه دیزل وضعی حتی به مراتب میتوان گفت بدتر از شرکت مادر داشتند اما امروز همین شرکت محور خودرو تبدیل به یکی از صادر کنندگان محصولاتش به کشورهای دیگر شده .ایجاد سود و اشتغال که بماند .همان مدیریتی که طی کمتر از یکسال توانست آن اعجاز مدیریتی را انجام دهد حتما میتواند سازه گستر را به روزهای اوج خود برگرداند .این بماند به یادگار تا وقت مناسب آن که افتخاری دیگر در صنعت خودرو اتفاق بیفتد .به امید ایرانی سربلند و سرافراز
پاک دستی رو خوب اومدی برو خاور ببین چقدر خرید و قرار داد بدون کمیسیون معاملات انجام شده دوست داشتی خط بازار جان ببین در مگفا در زمان مدیریت ایشون پرونده قضایی وجود داره بابت قراردادها خواستید شماره نامه دیوان اداری رو بزاریم
سلام خسته نباشی اقای توسلی مهر مرد بزرگ ایشان مدیر توا نا بزرگی می باشد ایران خودرو دیزل را از وضع ناسامان نجات داد ونیروها این شرکت چنین مدیری را ندیده است ارزو ی موفقیعت برای ایشان دارم حتی کشور به این چنین مدیر با شا یسته نیاز دارد
با سلام
با انتصاب جناب توسلی به مدیر عاملی سایپا بنده پیشنهاد میکنم . سهام سایپا و شرکت های تابع هر انقدر که مقدور هستش بخرید بزودی شاهد رشد سهام سایپا خواهیم بود. بنده این تجربه را در سهام شرکت دیزل انجام و موفقیت امیز بوده . لطفا این کامنت بنده را بعنوان عیدی سال ۱۴۰۳ قبول بفرمایید.سپاس
بعنوان یک استاد دانشگاه و فردی که سال ها در صنعت خودروسازی فعالیت نموده ام بدون هیچ کینه ورزی باید سخن گفت بهترین تیم فنی و اجرایی و عملیاتی تاریخ صنعت خودروسازی متعلق به توسلی مهر است بی شک مسلم بدانید پس از چند ماه وضعیت نابسمان سایپا و سازه گستر و زیان انباشته شرکت ها کاهشی خواهد بود و دوره رشد و شکوفایی صنعت خودرو مجددا احیا خواهد شد بنده هم موافقم که این مافیا قطعه طی ۱۰ روز چه اتفاقی رخ داده که به یکباره از هم گسیخته شده اند هیهات از این درآمد های غیر حلال که به کامنت نویسی غیر واقع رو می آورید.
بالا ترین رکورد تولید در مگاموتور زمان مهندس شیخ عطار بوده که روزانه ۳هزار دستگاه موتور تولید میشوده الا چند سال تولید کاهش شدید دارد روزانه ۶۰۰ دستگاه تولید کاهش هزینه ها ۱۰برابر آمار تولید ببینید متوجه میشوید که خیلی از مدیران کنونی تولید مگاموتور دنبال کاسبی هستن فکر نکنید آرایشگری میکم 😁
اصلا معلوم نیست که داری کامنت میزاری میخوای داستان اون چهار لیتری تو اتاق بگم میخوای قضیه مامپریت الکی و ناهار خوردن ها تو بگم آخه گنده میشی اسم تو ببرم چوپان دروغگو بروو به گله داریت برس تو رو چه به شرکت
صنعت و دانشگاه
بعنوان یک استاد دانشگاه و فردی که سال ها در صنعت خودروسازی فعالیت نموده ام بدون هیچ کینه ورزی باید سخن گفت بهترین تیم فنی و اجرایی و عملیاتی تاریخ صنعت خودروسازی متعلق به توسلی مهر است بی شک مسلم بدانید پس از چند ماه وضعیت نابسمان سایپا و سازه گستر و زیان انباشته شرکت ها کاهشی خواهد بود و دوره رشد و شکوفایی صنعت خودرو مجددا احیا خواهد شد بنده هم موافقم که این مافیا قطعه طی ۱۰ روز چه اتفاقی رخ داده که به یکباره از هم گسیخته شده اند هیهات از این درآمد های غیر حلال که به کامنت نویسی غیر واقع رو می آورید.
دانشگاه
بعنوان یک استاد دانشگاه و فردی که سال ها در صنعت خودروسازی فعالیت نموده ام بدون هیچ کینه ورزی باید سخن گفت بهترین تیم فنی و اجرایی و عملیاتی تاریخ صنعت خودروسازی متعلق به توسلی مهر است بی شک مسلم بدانید پس از چند ماه وضعیت نابسمان سایپا و سازه گستر و زیان انباشته شرکت ها کاهشی خواهد بود و دوره رشد و شکوفایی صنعت خودرو مجددا احیا خواهد شد بنده هم موافقم که این مافیا قطعه طی ۱۰ روز چه اتفاقی رخ داده که به یکباره از هم گسیخته شده اند هیهات از این درآمد های غیر حلال که به کامنت نویسی غیر واقع رو می آورید.
توسلي مهر تو ديزل وارث موفقيت تيم زالي بود و از موقعيت استفاده كرد و با لابي و سياسي بازي مدير عامل سايپا شد. خدا وكيلي مدارك تحصيلي و رزومه تيم توسلي مهر را اعلام كنيد خودتون به عمق فاجعه پي مي بريد. خود توسلي مهر قبل از ديزل هيچ سابقه خودرويي ندارد الان هم ازش بپرسي كاميون كشنده چند تا محور داره نميدونه. ولي توي ديزل كلي كار ابنيه و طراحي داخلي اتاقهاي مديريت را كرد كلا پول بدست اومده بجاي تقويت بنيه فني ديزل خرج بيهوده شد. تعداد نيروهاي كارگري ديزل را دو برابر كرد . خدا بداد ديزل برسه .
“لطفا به عدالت برخورد کنیم ”
در زنجیره تامین دو وجه اساسی اگر مدنظر هر مدیری قرار بگیرد موفقیت را به همراه خواهد داشت اولا صداقت و سلامت کار و دوم تخصص و تجربه
تجربه همکاری مدیر عامل جدید سازه گستر باحدود ۳۰۰ سازنده زنجیره تامین ساخت داخل در دو شرکت ایران خودرو دیزل و ومکو در سه سال گذشته وحمایت و تصدیق حسن رفتار حرفه ای و کارآمد ایشان و رضایت حداکثری سازندگان از مشارالیه ، نشان از رعایت دو اصل اساسی تعریف شده توسط ایشان در دو تجربه قبلی دارد.
تعامل درست و مثبت همراه با حمایت از زنجیره ساخت داخل ، تقویت نظام مالی و رعایت عدالت در توزیع منابع ،
افزایش ظرفیت سازندگان به سه برابر موجود و ده ها مورد دیگر منجر به تقویت تولید و افزایش خودکفایی در گروه خودروسازی ایران خودرو دیزل گردید که اینها همگی مرهون تلاش شبانه روزی مدیرعامل جوان ،کارآمد و جدید سازه گستر می باشد .
در پاسخ به کامنت آقای shahab و حسین عرض میکنم اگر ملاک عمل مدیران واردات بی رویه و حمایت از زنجیره تولید و تامین کشور چین میباشد درست فرمودید”خیلی ها یک سرو گردن از مدیر عامل جدید سازه گستر بالاترند”
اگر ملاک عمل در عدم استفاده از ظرفیت کامل و برخورد نامناسب و ناشایسته با سازندگان ساخت داخل است درست فرمودید “خیلی ها یک سرو گردن از مدیر عامل جدید بالاترند”
اگر ملاک عمل در عدم شفاف سازی وضعیت مالی سازندگان می باشد درست میفرمایید ” خیلی هایک سرو گردن از مدیرعامل جدید بالاترند”
اجازه بدهید حداقل ۶ ماه از عملکرد ایشان در سازه گستر بگذره بعد شروع به انتقاد و جریان سازی کنید
این جریان سازی که اقای shahab در تخریب مدیر عامل جدید راه انداخته امیدواریم نتیجه اقدامات جدید و فوری مدیرعامل در پاکسازی نیروهای فشارکی و منسوب به جریانات سیاسی خاص نفوذ کرده در خودروسازی و دستور اخیر ایشان در داخلی سازی حداکثر ۲۰ قطعه مهم و استراتژی تا پایان سال جاری و عدالت در توزیع منایع مالی بین سازندگان نباشد.
بنده بعنوان یک کارشناس صنعت خودرو سازی و یک تولید کننده قطعات به صراحت عرض میکنم در هیچ دوره ای از فعالیت کاری در ایران خودرو دیزل به اندازه زمان حضور جناب اقای توسلی مهر و علی الخصوص مدیر عامل جدید سازه گستر سازنده ها موفق و باصلابت نبودند .
امیدواریم این راه در سازه گستر و بعد از آن در مگاموتور و از جمله بهران موتور سایپا و سایر شرکت های گروه سایپا نیز ادامه دار باشد…
با سلام خدمت جناب صادق
لذت بردم از متن شما .و اجازه میخوام عرض کنم بدرستی مطلب رو بیان فرمودید .گفتند خدای جای حق نشسته اما به نظر بنده خدا جای خودش نشسته و کاملا به آنچه حتی در ذهن بندگانش میگذرد احاطه دارد .اما حق این است که شما فرمودید چه طوفانی ایجاد شده در همین چند روز اخیر در مورد هسته های مخفی که به مافیای صنعت خودرو شهره شده اند .درست بودن تصمیمات و انتخابهای مهندس توسلی مهر همین قدر مشخص است که برخی برای ناکارآمد نشان دادن عملکرد معلوم و مشخص تیم مهندس توسلی مهر به حربه های زشت و ادبیات غیر معمول کارشناسی روی می آورند.
بنده شخصا با نظر حضرتعالی موافق هستم .کدام مدیریت یک مجموعه را میتوان در طی ۱۰ روز شناسایی کرد و چنین ادبیاتی در موردشان بکار برد جز اینکه دلسوز این صنعت نبوده و منافعی به هر شکل یا قطع شده یا با مقایسه عملکرد گذشته این مدیران قطع خواهد شد .و تحقیقا این افراد بیکار نخواهند نشست .منافع مالی غیر شفاف ایجادی ( بخوانید رانت) حتما با حضور این تیم خصوصا در سازه گستر بخطر خواهد افتاد چه در گذشته نیز شاهد آن بودیم .
و یک مثال عامیانه اما بسیار واقعی اینکه از قدیم میگفتند که خدا در دوجا به بندگانش میخندد. یک در جایی که او تصمیم بگیرد به کسی یا کسانی عزت و مقام و قدرت دهد و گروهی از مردم با این امر مخالفت میکنند و آنچه در توان دارند جهت عکس خواست خدا انجام میدهند و دوم آنکه خداوند متعال بخواهد عزت و شوکت و مقام و قدرت کسی یا کسانی را بگیرد و گروهی دوباره تمام توان خود را مصروف این کنند که …
عزت و ذلت ما انسانها در دست خداست .بکوشیم برای سربلندی کشورمان که وظیفه داریم به هر نحو ممکن با هر قدمی و قلمی و …کمک کنیم به بهتر شدن شرایط صنعت و اقتصاد کشورمان نهایتا خدا حاکم بر قلبهای ماست و میداند همه آنچه ما حتی در پستوهای ذهنی مان میگذرد .به امید ایرانی سربلند و سرافراز
چقدر خوب ميشد امثال مهندس حسن صالحوند ( ابرمرد خودروسازي) دوباره به سايپا برگردند. جناب توسلي مهر، لطفا فيلم لحظه بدرقه حسن صالحوند از شركت ايدكوپرس رو ببينين، قطعا باورتون نميشه كه چرا تيموري و محمدي حوزه مديريت ايشون رو بركنار كردند. صالحوند در كنار شما يعني برگ برنده اي برايتان براي سالها مديريت توأم با خروجي حرفه اي و مناسب. و اما امثال قلي زاده هاي بيسواد كم نيستند در سايپا. اينها حلقه اصلي ك.ف بودند. قلي زاده ايدكوپرس، موسوي ايران كاوه و عليزاده زامياد. درنگ نكن مرد حزب اللهي كاردرست. از قلي زاده كه داره توسط ن…م ا…دين ايران خودرو حمايت ميشه غافل نشو. اين بابا ايدكوپرس رو به لجن ميكشه، با اون انتصاب هاي بي ضابطه اي كه اونجا انجام داده و حقوق هاي وحشتناكي كه به اعوان و انصار و ملوسك هاش ميده.
تشکر از مهندس توسلی مهر بابت برکنار کردن مدیرعامل ناکارآمد سایپادیزل اما هنوز تیم ایشان در راس کار هستند امثال هادی مرتضوی وحاج پروانه غفاری وووووو
الان خط بازار جان بفرمایید آقای حیاتی باجناق آقای توسلی مهر که نهایت رزومه ایشان دو سال مدیر عاملی محور خودرو با حکم توسلی مهر مدیر فنی و با رزومه می باشد که قرار است سازه گستر رو نجات بدن؟
سلام
خط بازرار درست اشاره نکردید مگاموتور نیاز به جراحی ندارد نیاز به تغیرات اساسی دارد چرا که فساد ریشه دونده در تمامی سطوح فقط کافیست برید ببینید چطور درmrpها و یا تاییدیه های کیفی چه کارهایی که نمیکنن بیش از یکسال زمان میبرد تا تایید اولیه کیفی را بدهند.لذا با توجه به وجود تیم مافیایی در مگاموتور که بر همگان مبرهن می باشد تنها راه حل اخراج تمامی معاونین و مدیران نا کارامد وابسته به تیموری و جابری می باشد در غیر اینصورت هیچ امیدی جهت اصلاح امور نمی باشد.
سلام
فقط کافیست بررسی شود اقای جابری چرا و به چه علتی افراد باشرف و پاکدست ها را از شرکت بیرون کرده تا به عمق فاجعه در درون شرکت مگاموتور و وجود مافیا پی خواهید برد البته اگر عزمی در اینخصوص وجود داشته باشد.
سلام
اقای da مگه تیموری رزومه داشت که اوردن گذاشتن مدیرعامل گروه و یا دیپلمه هایی که در سایپا دیزل معاون اجرایی هستش رزومه داره
جناب مهندس توسلی مهر به عنوان یک متخصص که حدود ۲۰ سال خودم و حدود ۴۰ سال پدرم در صنعت خودروسازی و فولاد فعالیت داشتیم یک پیشنهاد میکنم که حواستان به مگاموتور سایپا باشد اکثر مدیرعامل های قبلی از این شرکت ضربه خوردند و برکنار شدند چون مدیران از بالا تا پایین این شرکت فقط دنبال منافع شخصی خود بوده وگرنه تولید ۳۲۰۰ دستگاه موتور در زمان مدیرعاملی مهندس شیخ عطار در سال ۱۳۹۶ چرا به ۱۵۰۰ دستگاه رسیده و ماهی نیست که مگاموتور خط خودروساز مثل سایپا و پارس خودرو را متوقف نکند.
این نصیحت و پیشنهاد را در محفل پنهانی مدیرعامل های قبلی نیز گفتیم در رسانه ها نیز گفتیم ولی متاسفانه مگاموتور و تیم مدیریتی از بالا تا پایین را تغییر ندادند لذا خودشان برکنار شدند.
با سلام
بنظرم بهترین گزینه جهت سود اوری و رفاه برای پرسنل و سهام داران ادغام دو شرکت خودرو سازی و تحت مدیر عاملی جناب توسلی مهر.
جناب توسلی مهر مدیر عامل قوی و برنامه داری سایپا را از این زیان انباشته ای که آقایان گرفتار کردن نجات میده از کارش مشخص با برکناری های درستش معلوم کرد برنامه دارد آفرین بر چنین مدیر شجاع و سالم
خیرمقدم خدمت مدیرعامل جدید گروه سایپا مهندس توسلی مهر
لطفا به شرکت های زیرمجموعه سایپا که درجه ۲ و ۳ هستند نیز ورود کنید چون وضعیت شرکت هایی مانند پرس و قالب ها و آذین و…. اصلا مناسب نیست و شما با این تیم مدیریتی به اهداف خود نمی رسید چون در سال های گذشته ثابت کردند که توانایی ندارند.
لطفا سایپای چین آقای کهن پور نور چشم تیموری را دریابید
17 سال در گروه خودروسازی سایپا کار کردم. از رده کارمندی تا رده مدیر میانی. متاسفانه گروه خودروسازی سایپا از سال 1389 در سراشیبی سقوط قرار گرفت و زمانی که گروه سایپا به آقای نعمت اله پوستین دوز سپرده شد، عملاً گروه سایپا با انتصاب فامیلهای عمو نعمت در پستهای کلیدی و حساس در بسیاری از شرکتها، به قهقرا رفت. با آمدن آقای مدنی کمی امید به جامعه سایپا تزریق شد اما زمانی که آقای مهدی جمالی سکان دار گروه سایپا شد، مجدداً با انتصاب افراد فاقد علم مدیریت یا فاقد تجربه در حوزه خودروسازی، باندبازی و حذف افراد خبره شروع شد. مع الاسف با سوء مدیریت شدید از سال 1395 و خروج جمع بسیاری از مدیران باتجربه و سالم مانند آقای حسن عموزاده، شناسایی دوستان ایشان هم توسط واحد حراست شروع شد تا جایی که هر کسی با آقای عموزاده رابطه دوستی داشت، لجن مال میشد و با پرونده سازی از گروه سایپا اخراج میگردید. اما در سال 1398 و هم زمان با دستگیری عوامل پلید مانند آقای محمودی مدیر کل حراست سایپا که ریل گذاری این سیاست کثیف را عملاً بر عهده داشت، تمام نقشه ها، و اقدامات کثیف متوقف شد، اما اما اما و اما زمانی که امید میرفت که امر نامبارک پرونده سازی در گروه سایپا علیه کارکنان تمام شده تلقی شود، یک باره با آمدن آقای سلیمانی و فعال شدن باند مخوف و زیر پوستی و مافیایی ایشان، دوباره روز از نو و روزی از نو. و این شد که پس از 17 سال از سایپا جدا شدم و رفتم در بخش واقعاً خصوصی. اگرچه در بخش واقعاً خصوصی هم کثافت کاری ها کم تر از بخش دولتی یا خصولتی نیست.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 35 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳۵