اختصاصی خط بازار :

گرمای بی سابقه در کانادا ده ها نفر را کشت

درحالی که دمای هوا در بخش هایی از غرب کانادا و شمال غربی آمریکا رکورد می شکند، گزارش ها حاکی از مرگ ده ها نفر در کانادا است.
کد خبر : 12471
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

به گزارش خط بازار : پلیس در بریتیش کلمبیا می گوید که از روز دوشنبه مامورانش در واکنش به مرگ ناگهانی تقریبا ۷۰ نفر اعزام شده اند. بسیاری از این افراد سالمند بودند.

پلیس گفت که موج گرمایی که منطقه را فراگرفته از عوامل این رویدادها است.

کانادا روز سه شنبه برای سومین روز متوالی بالاترین دما در تاریخ خود را ثبت کرد. در این روز دمای ۴۹.۵ درجه سانتیگراد (۱۲۱ درجه فارنهایت) در لایتون بریتیش کلمبیا ثبت شد.

تا پیش از این هفته دما در کانادا هرگز از ۴۵ درجه سانتیگراد بالاتر نرفته بود.

مایک کالانژ مامور پلیس سواره کانادا در برنابی واقع در حومه ونکوور گفت: “از همسایگانتان، اعضای خانواده تان، یا سالمندانی که می شناسید خبر بگیرید.”

“می بینیم که این هوا می تواند برای افراد آسیب پذیر جامعه ما مرگبار باشد، به خصوص برای سالخوردگان و کسانی که از مشکلات سلامتی رنج می برند.”

به گفته پلیس سواره کانادا حرارت بالا از دلایل مرگ ۶۹ نفر در بِرنابی و سورِی در حومه ونکوور بوده است.

مگان فندریچ ساکن روستای کوچک لایتون به “گلوب اند میل” گفت که بیرون رفتن “تقریبا غیرممکن است.”

او گفت “هوا غیرقابل تحمل بوده” و افزود که دختر کوچکش را به نقطه دیگری در بریتیش کلمبیا که هوا کمی خنک تر است نزد بستگان فرستاده.

او اضافه کرد: “ما تا جای ممکن خانه را ترک نمی کنیم. ما به گرما که معمولا خشک است عادت داریم، اما دمای ۳۰ درجه کجا و ۴۷ درجه کجا.”

سازمان های دولتی کانادا در مورد دمای بالا در استان های بریتیش کلمبیا و آلبرتا و همچنین بخش هایی از ساسکاچوان، سرزمین های “شمال غربی” و بخشی از یوکان هشدار داده اند.
دیوید فیلیپس هواشناس ارشد در سازمان محیط زیست کانادا، گفت: “ما دومین کشور سرد جهان و برفگیرترین کشور جهان هستیم.”

“ما اغلب شاهد هجوم سرما و کولاک هستیم اما به ندرت درباره چنین گرمایی حرف می زنیم. دوبی از چیزی که الان ما می بینیم خنک تر است.”

تاثیر موج گرما بر آمریکا

از طرف دیگر دما در شهرهای پورتلند و سیاتل آمریکا به بالاترین حد از زمان شروع ثبت رکوردها در دهه ۱۹۴۰ رسیده است.

به گزارش سازمان ملی هواشناسی آمریکا دمای پورتلند در ایالت اورگان به ۴۶.۱ درجه سانتیگراد (۱۱۵ درجه فارنهایت) و دمای سیاتل در واشنگتن به ۴۲.۲ درجه (۱۰۸ درجه فارنهایت) رسید.

گرما به قدری شدید است که کابل های برق را آب می کند، به طوری که روز یکشنبه باعث تعطیلی خدمات قطار برقی شهر پورتلند شد.

یک شرکت برق در اسپوکِین واشنگتن مجبور به قطع نوبتی برق برای کاهش فشار عظیمی شده که روشن کردن کولرها به سیستم وارد می آورد.

یک ساکن سیاتل به خبرگزاری فرانسه گفت که هوای این شهر، در ایالت بارانی و سرسبز واشنگتن در شمال غربی این کشور، حالا شبیه بیابان است.

هرچند کارشناسان می گویند گره زدن یک رویداد واحد به تغییر اقلیم آسان نیست، اما گرمایش زمین که انسان مسئول آن است فراوانی و شدت رویدادهای شدید آب و هوایی مثل موج های گرما را افزایش داده است.

 

منبع : خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.