کی ام سی تی ایت فقط یک پیکاپ نیست!

چند سالیه، تب پیکاپ سواری تو ایران خیلی داغ و تند شده است. آنقدر که خیلی از خودروسازان برای از دست ندادن سهم بازار، پیکاپ رو به سبد محصولاتشون اضافه کرده اند.
کد خبر : 86463
تاریخ انتشار :پنجشنبه 24 آبان 1403 - 6:22

به گزارش خط بازار؛ چند سالیه، تب پیکاپ سواری تو ایران خیلی داغ و تند شده است. آنقدر که خیلی از خودروسازان برای از دست ندادن سهم بازار، پیکاپ رو به سبد محصولاتشون اضافه کرده اند. حتی بعضی شرکت ها تازه وارد،برای مورد توجه قرار گرفتن و ورود به بازار سراغ پیکاپ رفتن. حالا خیلی از شرکتها،تو سبد محصولاتشون پیکاپ دارن. تی ایت کرمان موتور،یا کی ام سی تی ایت هم یکی از پیکاپ های بازاره اما  برا خیلیا تی ایت فقط یه پیکاپ نیست. یعنی تی ایت حالا خودش راوی یک قصه جدید تو بازاره. اسمیه که این روزا به چشم و گوش خیلی از علاقمندان به این نوع خودروها آشناست.خیلیا هم که دوست دارن پیکاپ سواری کنن، دنبال یه فرصتین تا یه تی ایت داشته باشن.

این محصول کرمان موتور که سال گذشته حسابی خاطرات خوبی از خودش بجا گذاشته،اولین بار سال 2018 تو چین رونمایی شد و سال بعدش یعنی 2019 به خاطر خاص بودن تجهیزاتش از موزه خودروی پکن جایزه ای ویژه گرفت.

اما جدا از اینکه این خودرو در چین و سایر بازارها چه جایگاهی کسب کرده،برای آشنایی با این خودرو اول به بررسی مشخصات ظاهریش اشاره می کنیم.

 

 

به گفته بسیاری از کارشناسان تی ایت غیر از جلو پنجره کرومی بزرگ که حالت خشن و تهاجمی بهش داده،تو سایر قسمت ها جذابیت و هماهنگی و زیبایی خاصی داره.البته برای یه پیکاپ این خشن بودن نه تنها ایرادی نداره،بلکه می تونه به جذاب بودنش اضافه کنه. با این حال طراحی تی ایت به راحتی می‌تونه سلیقه های مختلف را همراه خودش کنه . در مجموع نمایظاهری کی ام سی تی ایت با داشتن طراحی خوش‌فرم بدنه، وجود رکاب‌هایجانبی به سبک خودروهای آفرود، گلگیرهای برجسته و رینگ های مناسب تونسته تو بازار ایران با استقبال پیکاپ سواران همراه بشه.

طراحی داخلی کابین این پیکاپ اما خیلی خیلی ساده است.اما با  وجودسادگی طرح کلی داخل کابین، به دلیل استفاده از تزئینات براق آلومینیومی، شکل مناسب دریچه‌های تهویه توی داشبورد نمایی نسبتا جالب و قابل قبولی به وجود آورده.

غربیلک فرمان کی ام سی تی ایت هم شبیه فرمان جک S5 هستش. پنل کیلومترشمار نیز فرمی اسپرت داره و حس خاصی را منتقل می کنه. در همین حال به دلیل فاصله محوری ۳ متر و 90 سانیتمتری ، کابینش حسابی جاداره و محدودیت خاصی برای سرنشینان  عقب به وجود نمیاره. صندلی‌های خوش فرم با روکش چرمی نسبتا باکیفیت نیز راحتی خوبی منقل می کنه.البته مثل همه محصولات چینی تو قسمت هایی از کابین،پلاستیک خشک به کار رفته که انگار به یه امضا برای چینی ها تبدیل شده .

توان حمل بار این خودرو با ابعاد ۱۵۲۰ میلیمتر طول، ۱۵۲۰ میلیمتر عرض و ارتفاع ۴۷۰ میلیمتر حدود ۹۰۰ کیلوگرم که برای رفت و آمدهایدرون شهری و برون شهری بسیار مناسبه.

پیشرانه 

تی ایت یک پیشرانه بنزینی ۴ سیلندر خطی دو لیتری توربوشارژ داره که توانی برابر با ۱۸۸ اسب بخار تولید می کنه و 290 نیوتن متر هم گشتاور داره؛

اما قسمت جالب این داستان قابلیت هاییه که این خوش هیکل کرمان موتور بهآفرودسوارا میده؛گشتاور حداکثری در دورهای پایین موتور، زاویه حمله ۳۰ درجه، زوایه فرار ۲۲ درجه، حداقل فاصله میلیمتری از سطح زمین۲۱۰ ، قابلیت پیمایش شیب ۳۰ درجه ، زاویه شکست مناسب ، مجهز بودن محور عقب به قفل دیفرانسل برقی ، از جمله مزیت های مهم تی ایت هست که اونو قابل استفاده در آفرود کرد. در همین حال با داشتن باک ۷۶ لیتری ،میشه برای  مسافت های طولانی نیز روی این خودرو حساب کرد.

ضمن اینکه نیروی تولید شده هم با یک گیربکس ۶ سرعته دستی به هر چهار چرخ انتقال می یاب. هر چهار چرخ هم به رینگهای ۱۸ اینچ آلومینومی و ترمزهای دیسکی مجهز شده اند که به نظر می رسه برایمتوقف کردن این پیکاپ مناسب باشه.

شتاب صفر تا صد تی ایت هم حدود ۱۲ ثانیه ی هستش که در سیکل ترکیبی مصرف سوختی حدود10.7 لیتر داره. نکته مهم اینه که هم تونسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ بگیره و تو تست های تصادف  چاینااانکپ(Encap) هم ۵ ستاره ایمنی رو گرفته.

امکانات و آپشن ها

تی ایت تو بخش آپشن ها هم خودرویی مناسب و پر آپشنی به حساب میاد.هر چند مثل خیلی از خودروهای پیکاپ، صندلی‌های برقی، تهویهمطبوع اتوماتیک دوکاناله ، سنسورهای پارک جلو و دوربین 360 درجه نداره و خیلی ها صندلی های سفت،نبود سیستم مدیریت پایداری به روز در حالت دو دیفرانسیل،مصرف سوخت نه چندان پایین و سواری خشک نسبت به برخی رقبا مثل آسنا،کلوت و تونلند را از معایب این خودرو می دونن. ولی در مقابل با ارائه امکاناتی مثل؛ سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌جلو زنون با سنسور نور و قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل، دی لایت(DAY LIGHT) ، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌ها و شیشه‌هایبرقی (با Power Window و سیستم تک‌لمسی)، فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، کامپیوتر سفری، سیستم پایشفشار باد تایرها، تهویه مطبوع الکتریکی (با تنظیمات دستی)، کروزکنترل، نمایشگر لمسی مرکزی با قابلیت میرور لینک( Mirror-Link)، بلوتوث و سنسور و دوربین دنده عقب کاری کرده است که نه تنها نبود یه سری از آپشن ها به چشم بیاد،بلکه تو این امکانات دست بالا رو هم داشته باشه.

کی ام سی تی ایت همچنین به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز اضطراری، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری خودرو، مجهز است. ضمن اینکه در کنار قابلیت های مناسبی که برای آفرود داره ، با سه حالت رانندگی این فرصت رو به راننده میده که متناسب با مسیر،اونجوری که دوست داره رانندگی کنه.حالا شاید متوجه شده باشید که چرا گفتیم تی ایت فقط یک پیکاپ نیست و خودش راوی قصه جدیدیه.یعنی با اینکه پیکاپه و میشه باهاش به کسب و کارهای مرتبط رسید ولی در عین حال این قدر توان داره که باهاش آفرود هم برید و خیالتون راحت راحت باشه. هر چند یه سری چیزا رو نداره اما یه رفیقه که همه جا پابپات میاد.

منبع: کرمان خودرو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

css.php