محمد یوسفی در گفتگو با خط بازار؛

کوچ سرمایه از بازار خودرو/مقصد بعدی دلالان کدام بازار است؟

همین اختلاف شدید قیمتی بین بازار و سامانه یکپارچه سبب شده تا نقدینگی بازار به سمت سامانه یکپارچه برود و بازار خودرو کارکرده دیگر جذابیتی برای مردم ندارد.
کد خبر : 54800
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۰

به گزارش خط بازار؛ رفتارهای پرنوسان و عجیب دولت در حوزه سیاست گذاری خودرو به اوج خود رسیده و تنش در بازار خودرو را افزایش داده است.

محمد یوسفی کارشناس خودرو در این خصوص معتقد است ثبت نام یکپارچه خودرو سبب جمع کردن نقدینگی موجود در بازار شود که این کار به دلیل اختلاف قیمت برای مصرف کننده جذاب است و لذا از آن استقبال می کند.

وی در ادامه گفت: به طور مثال در حال حاضر خودرو ام وی ام ایکس ۲۲ پرو تحویل ۹۰ روز با قیمت ۸۶۲ میلیون ثبت نام می شود ولی همین خودرو در بازار به صورت نقدی ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

یوسفی گفت: همین اختلاف شدید قیمتی بین بازار و سامانه یکپارچه سبب شده تا نقدینگی بازار به سمت سامانه یکپارچه برود و بازار خودرو کارکرده دیگر جذابیتی برای مردم ندارد.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا مردم خودرو صفر چینی را به خودرو کارکرده کره ای با ژاپنی ترجیح می دهند گفت: اختلاف شدید قیمتی بین سامانه یکپارچه و بازار؛ هزینه نگهداری بالا خودروهای کارکرده و همچنین آپشن و گارانتی مناسب سه علت اصلی این موضوع است.

این کارشناس خودرو گفت: نمایشگاه داران خودرو در مقابل شکستن قیمت خودروها به ویژه خودروهای خارجی مقاومت می کنند و اجازه نمی دهند قیمت کاهش یابد به همبن خاطر افت قیمت خودروهای خارجی چندان زیاد نبوده است.

یوسفی در خصوص آینده بازار گفت: همین روند رکود در بازار ادامه خواهد داشت تا اینکه شوک جدید ارزی به بازار وارد شود که در این صورت بازار برای دلال و مصرف کننده جذاب خواهد شد.

وی در تحلیل بازار خاطر نشان کرد: لیدر اصلی تغییرات قیمتی سرمایه داران هستند که اخیرا بخشی از سرمایه ها از بازار طلا و دلار به سمت خودرو سرایز شده بود ولی به علت رکود کنونی این سرمایه ها به سمت بازار دیگری مثل مسکن در حال حرکت است.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مرتضی سه شنبه , 9 خرداد 1402 - 9:39

واقعا آموزنده و پر محتوا بود بیاناتتون .