کوتوله های خودروسازی مشغول کارند؛ از جاده مخصوص تا هتل رادیسون

طی ۵ ماه نخست امسال ۳۶۰ هزار و ۱۷۹ دستگاه خودروی سواری تولید و ۳۳۹ هزار و ۵۴۲ دستگاه فروخته شده؛ بنابراین تولید و فروش خودرو نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : 80486
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

به گزارش خط بازار؛ به نقل از مهر بررسی صورت‌های مالی ارائه شده از سوی خودروسازان بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) به کدال نشان می‌دهد در ۵ ماه نخست امسال ۳۶۰ هزار و ۱۷۹ دستگاه خودروی سواری (بدون در نظر گرفتن وانت پراید) تولید و در مقابل ۳۳۹ هزار و ۵۴۲ دستگاه فروخته شده است. این در حالیست که ۵ ماهه پارسال در مجموع ۳۹۰ هزار و ۷۳۶ دستگاه تولید و ۳۶۷ هزار و ۴۵۵ دستگاه خودرو فروخته شده بود.

بنابراین طی ۵ ماه نخست امسال تولید و فروش خودرو ۸ درصد کاهش یافته است که البته عمده دلیل این اتفاق مربوط به کاهش تولید کوییک معمولی در پارس خودرو، خانواده X۲۰۰ در سایپا و گروه پژو در ایران خودرو بوده است.

افت ۸ درصدی تولید ایران خودرو

ایران خودرو در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۳ توانسته ۷۶ هزار و ۴۶۱ دستگاه از خانواده پژو تولید کند که از این میزان ۷۵ هزار و ۶۳۴ دستگاه را فروخته است. این در حالیست که در مدت مشابه پارسال ۱۲۳ هزار و ۴۵۲ خودرو در گروه پژو تولید شده بود که از این میزان هم ۱۲۰ هزار و ۱۴۹ دستگاه به فروش رفته بود. بنابراین در ۵ ماهه امسال در گروه پژو بالغ بر ۴۶ هزار و ۹۹۱ دستگاه کمتر تولید و به تبع آن بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۱۵ دستگاه کمتر فروخته شده است.

همچنین ایران خودرو در ۵ ماه نخست امسال ۳۶ هزار و ۳۴۵ دستگاه از گروه سورن تولید کرده که از این میزان ۳۵ هزار و ۹۲۲ دستگاه به فروش رفته است. این شاخص‌ها در مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۰ هزار و ۸۹۲ دستگاه و ۲۰ هزار و ۳۲۸ دستگاه بود. بنابراین تولید و فروش خودروهای گروه سورن نسبت به پارسال افزایش یافته است که به نظر می‌رسد ایران خودرو با کاهش ظرفیت تولید گروه پژو، نسبت به رشد تولیدات گروه سورن اقدام کرده است.

در ۵ ماه نخست امسال ۳۳ هزار و ۷۸۳ دستگاه خودروی دنا تولید شده که از این میزان۳۲ هزار و ۵۲۵ دستگاه فروخته شده، بنابراین یک هزار و ۲۵۸ خودروی دنا در پارکینگ‌های ایران خودرو مانده است. در ۵ ماهه پارسال نیز ۳۲ هزار و ۴۲۴ دستگاه دنا تولید و ۳۱ هزار و ۷۳۱ دستگاه به فروش رسیده بود.

کارنامه خودروسازان در ۵ ماهه امسال/ تولید و فروش کاهش یافت

از خودروی رانا نیز در ۵ ماهه امسال ۶ هزار و ۵۸۵ دستگاه تولید شده که از این میزان ۶ هزار و ۱۵ دستگاه به فروش رفته است. تولید رانا در مدت مشابه پارسال ۶ هزار و ۹۳۹ و فروش این محصول ۶ هزار و ۴۱۸ دستگاه بود. بنابراین تولید و فروش این خودرو نیز کاهشی شده است.

در ۵ ماهه امسال ۲۷ هزار و ۱۲۸ دستگاه تارا تولید شده که از این میزان ۲۶ هزار و ۷۷۹ دستگاه فروخته شده است. در ۵ ماهه پارسال ۱۶ هزار و ۷۵ دستگاه تولید و ۱۴ هزار و ۵۱ دستگاه به فروش رفته بود. بنابراین تولید و فروش این خودرو افزایشی شده است.

در ۵ ماهه امسال ۵ هزار و ۵۹۰ دستگاه هایما تولید شده اما در مقابل ۴ هزار و ۹۸۳ دستگاه فروخته شده است. در ۵ ماهه پارسال ۸ هزار و ۱۱۸ دستگاه هایما تولید و ۷ هزار و ۳۹۲ دستگاه فروخته شده بود. بنابراین تولید و فروش این خودرو به صورت محسوسی کاهش یافته که به نظر می‌رسد بیشتر مربوط به مسائل ارزی و واردات قطعات باشد.

در بخش سایر محصولات ۱۱ هزار و ۵۰۳ دستگاه تولید شده اما ۱۴ هزار و ۴۳۴ دستگاه به فروش رفته است. این شاخص‌ها در ۵ ماه پارسال به ترتیب ۶ هزار و ۱۳۶ دستگاه و ۵ هزار و ۹۷۳ دستگاه بود. در این بخش نیز رشد تولید به صورت محسوسی صورت گرفته است.

در مجموع در ۵ ماهه امسال ۱۹۷ هزار و ۳۹۵ انواع خودرو در ایران خودرو تولید و در مقابل۱۹۶ هزار و ۲۰۱ دستگاه به فروش رفته است. این در حالیست که مدت مشابه پارسال ۲۱۴ هزار و ۳۶ دستگاه خودرو تولید و ۲۰۶ هزار و ۴۲ دستگاه فروخته شده بود. البته آنطور که ایران خودرو در صورت مالی خود اعلام کرده در این بازه زمانی ۶ هزار و ۳۷ دستگاه خودرو تولید کرده اما تجاری سازی نکرده است.

بر این اساس تولید خودرو در ایران خودرو ۸ درصد با کاهش مواجه شده است.

تولید در سایپا هم ۱۰ درصد کاهش یافت

گروه خودروسازی سایپا در ۵ ماه امسال ۸۵ هزار و ۱۶۳ دستگاه از خانواده X۲۰۰ (تیبا، کوییک، ساینا) تولید کرده و در مقابل ۸۱ هزار و ۹۳۸ دستگاه فروخته است. ۵ ماهه پارسال ۱۰۵ هزار و ۹۰۶ دستگاه از این گروه تولید شده و ۹۶ هزار و ۹۶۹ دستگاه فروخته شده بود. بنابراین بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۴۳ دستگاه کمتر تولید شده است. از سویی دیگر نیز ۳ هزار و ۲۲۵ دستگاه از این خانواده در پارکینگ‌های سایپا مانده است.

در ۵ ماه نخست امسال ۲۲ هزار و ۵۷۶ دستگاه شاهین تولید شده و ۲۱ هزار و ۹۸۳ دستگاه به فروش رفته است. در ۵ ماهه پارسال ۲۱ هزار و ۱۸۳ دستگاه شاهین تولید و ۱۸ هزار و ۱۳۸ دستگاه فروخته شده بود. بنابراین تولید این خودرو افزایشی شده است.

طی ۵ ماه امسال ۲۸ هزار و ۵۷۳ دستگاه وانت ۱۵۱ تولید و ۲۴ هزار و۲۴۸ دستگاه فروخته شده است. در مدت مشابه پارسال از این خودرو ۲۱ هزار و ۳۸۹ دستگاه تولید و ۲۲ هزار و ۲۰۴ دستگاه فروخته شده بود.

کارنامه خودروسازان در ۵ ماهه امسال/ تولید و فروش کاهش یافت

در بخش سایر محصولات هم ۸ هزار و ۴۲ دستگاه تولید اما یک هزار و ۲۴۱ دستگاه به فروش رفته است.

در مجموع سایپا در ۵ ماهه امسال (بدون در نظر گرفتن تولید وانت ۱۵۱) ۱۱۵ هزار و ۷۸۱دستگاه انواع خودروی سواری تولید و در مقابل (بدون در نظر گرفتن فروش وانت ۱۵۱)‌ ۱۰۵ هزار و ۱۶۲ دستگاه فروخته شده است. سایپا در ۵ ماه پارسال ۱۲۷ هزار و ۸۹ دستگاه تولید و ۱۱۵ هزار و ۱۰۷ دستگاه خودرو فروخته بود. بنابراین در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ هزار و ۳۸ دستگاه کمتر تولید شده که عمدتاً مربوط به خانواده X۲۰۰ می‌شود.

بر این اساس تولید خودرو در سایپا ۱۰ درصد با کاهش مواجه شده است.

ازسرگیری تولید کوییک معمولی در پارس خودرو

گروه خودروسازی پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) در ۵ ماهه امسال ۲۸ هزار و ۷۴۸ دستگاه از گروه Q۲۰۰ تولید کرده و در مقابل ۲۸ هزار و ۳۰۵ دستگاه فروخته است. در ۵ ماهه پارسال ۲۹ هزار و ۴۴۹ دستگاه از این گروه تولید و ۲۶ هزار و ۱۴۴ دستگاه به فروش رفته بود.

از خودروی جدید سهند نیز ۲ هزار و ۳۶۷ دستگاه در ۵ ماه نخست امسال تولید و ۶۲۹دستگاه نیز فروخته شده است.

کارنامه خودروسازان در ۵ ماهه امسال/ تولید و فروش کاهش یافت

تولید کوییک معمولی دنده‌ای هم که به نظر می‌رسید در پارس خودرو متوقف شده اما از سر گرفته شد و در ۵ ماهه امسال تولید این خودرو یک هزار و ۲۳۴ دستگاه بوده که یک هزار و ۲۳۰ دستگاه نیز فروخته شده است. در ۵ ماهه پارسال ۲۰ هزار و ۱۶۲ دستگاه تولید و همین میزان فروخته شده بود.

در ۵ ماهه امسال پارس خودرو اقدام به تولید ساینا S هم کرده که توانسته ۸ هزار و ۱۹ دستگاه از این خودرو تولید کند و ۸ هزار و ۱۵ دستگاه نیز بفروشد.

در مجموع در ۵ ماه نخست امسال پارس خودرو ۴۷ هزار و ۳ دستگاه خودرو تولید و در مقابل ۳۸ هزار و ۱۷۹ دستگاه فروخته است. پارس خودرو در ۵ ماهه پارسال ۴۹ هزار و ۶۱۱ دستگاه خودرو تولید و ۴۶ هزار و ۳۰۶ دستگاه فروخته بود. بنابراین در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۶۰۸ دستگاه کمتر تولید شده است که عمدتاً مربوط به کاهش تولید کوییک معمولی دنده‌ای می‌شود. بر این اساس تولید خودرو در پارس خودرو با ۶ درصد کاهش مواجه شده است.

به گزارش خط بازار؛ این روزها خودروسازان علی رغم مشکلات جدی در تامین ارز و ثبت سفارش به شدت به دنبال حل مشکلات به ویژه در حوزه تامین مالی و قطعه هستند و به همین منظور مدیران با تمام قوا(حتی استفاده از ظرفیت های مدیر منابع)در حال سفر به نقاط مختلف از جمله چین، روسیه و ترکیه هستند. این در حالی است که در بدنه خودروسازی بین «مدیران عالی و ارشد» و همچنین بین «مدیران و کارگران» وفاق لازم وجود ندارد و تبعیض ها، ناکارآمدی ها و جولان کوتوله های درجه ۴ صدای برخی کارگران را درآورده و حیات خودروسازان را به خطر انداخته است. همچنین بازشدن مجدد پرونده قطعه ساز معروف نیز به مشکلات اضافه کرده است. در چنین شرایطی همه چشم ها به تصمیم رضا است تا با انتخاب یک متخصص از دل خودروسازی به عنوان رئیس ایدرو بقا یا برکناری مدیران عامل تعیین تکلیف شود.

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 16
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 20:06

واقعا کوتوله ها جای بزرگان نشستن و خودروسازی را به بدترین وضع ممکن تبدیل کردند حداقل از تجربه و تخصص قدیمی ها استفاده کنید از کسانی استفاده کنید که رکورددار تولید هستند و خودروساز در زمان این افراد سودده بوده است مانند مهندس نجم الدین و مهندس شیخ عطار و مهندس سلیمانی که در زمان این افراد وضعیت خودروسازی خیلی بهتر از الان بود.

سینا دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 20:25

تنها راه نجات خودرو سازی بازگشت به مدیریت یکه زارع است

کارشناس سازه گستر هستم دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 20:49

سلام .با اینکه صد در صد این پیام چاپ نمیشه یا مطمئنم دست میبری داخلش اما اولین بار میگم اینجا .با اینکه شنیدیم که خیلی رابطه خوبی شخص حیاتی مدیرعامل سازه با خط بازار داره و همش فیلمه جهت شهرت .
ولی میگم یه درصد از دوستتون در بره .حیاتی چنان با حراست و بازرسی چفت شده که اجازه نمیده نفس بکشیم .ما تا آمدن این آدم بعنوان مدیرعامل گناه خیلی از مدیر عاملهای قبلی را شستیم که فکر کردیم مثلا دزد هستن یا رفیق میارن پست میدن و یا با سازنده قاطی هستن اون برخی از سازنده ها و…ولی حالا فهمیدیم که چه اشتباهی میکردیم .بدترین اونها جلوی این آدم و نفراتش فرشته بودن .مدیر منابع ؟؟؟!!نه سواد داره نه مدیریت منابع انسانی بلده نه رفتار انسانی با کارکنان رو یاد داره .هیچ نشان مثبتی نداره ولی بپرسید از همه که اینجا هستن که چجوری آمار دروغ میده و چقدر آدم بدبخت کرده .حالا بگردید دنبال ما و خط بازار یا پاک کن یا دست ببر تو این حرفی که زدم .بعدها همین که چاپ نکردی برات می‌شود دردسر ما فقط اینجا نگفتیم و نمیگیم که حالا پاک کنی .ولی خیانتی که دارن میکنن به پشتوانه توسلیان مهر دیگه نابود کردن شرکت سازه رو .میگی سفر می‌فرستند این آدم واقعا عجیب و بی‌سواد رو ؟ خوب خودشون مگه چی هستن؟ بشینید درکلام حرف بزنه براتون .مثلا جمع کرد و گفت و گفت .از خنده ما گریه مون گرفت ازربیسوادی و …
خدا بداد ما برسه تا وزیر بخواد دست بجونبونه اینا اش رو با جاش بردن و کل سايپا رو حراج کردن .بازرسی کشور باید بیاد نه سايپا و …
ساده است تخلفاتشون را ببینن و گزارش کنن .
مرد باش چاپ کن اینا دروغ نیست البته اگه باهاش رفیق نیستی ما فکر می‌کنیم یه جوریهای خریده همه رو …نفروش خودت رو ارزش نداره این آدم. خواهید دید من چه نوشتم …

احمد سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 14:47

با یه بررسی مختصر در انتقال افراد پس از گرفتن حکم فلانی، بسادگی میشه فهمید چخبره، به مشت ادم معلوم الحال کارنابلد که فقط به لطف رابطه خااااااص اومدن
نه مدیریت میدونه نه مهندسی نه کلی ایتم مهمتر موردنیاز مدیر عامل
اینا راهشو یاد گرفتن با بازرسی و حراست میبندن و میتازن
شواف و مجیزگویی بالاسری و نهایتا سمت پشت سمت

مهدی یکشنبه , 18 شهریور 1403 - 6:40

سلام وقتی طرف از نگهبانی ایران خودرو دیزل میشه مدیر منابع انسانی محور خودرو و سازه گستر دیگه چه انتظاری از تیم توسلی و حیاتی دارین دقیقا انتصاب کوتوله ها در هر دو شرکت سایپا و زیر مجموعه و شرکت ایران خودرو دیزل ادامه داره در ایران خودرو دیزل هم کارشناسان سایپا رو آوردن کردن قائم مقام معاون و مدیر وقعا شرکت رو به لجن کشیدن تولید رو که تعطیل کردن هر روز چارت جدید میدن و هی سمت اضافه میکنن شرکتی که تولید نداره چه احتیاجی به چارت جدید داره یکسری آدم بیکار بی سواد بی عرضه و پر مدعا

شاهد ماجرا سه شنبه , 20 شهریور 1403 - 12:56

دوستان من جزو اخراجی های دوره مدیریت توسلی مهر به دیزل در سال ۱۴۰۰هستم یعنی همان ماه‌های اول حضور این شخص دو چهره که چه عرض کنم صدچهره .
اعصاب خوندن و یا مرور خاطرات دیزل رو که دقیقا بعداز ۱۸ سال اخراج شدم ندارم ولی یکی دوتا از دوستان گفتن بخون .و بگو .حالا میگم .این تیم توسلی باید جواب بدن .جواب ما و کارگرها و قوه قصایی ووبازرسی رو نمیگم اونا بجای خودش .جواب خدا …
من هنوز بیکارم .دلیلی نداره بهتون دروغ بنویسم .ولی فقط دلیل این بود که متوجه یه اختلاس تو یه جایی شدم و اطلاع رسانی کردم .نتیجه =نه تنها کاری با متخلف نداشتن بلکه من و دونفر دیگه اخراج شدیم .عدم تمدید قرارداد بخاطر توهین به مافوق .سخت‌ترین بخشش این بود که یک نفر از همکارا حتی جرات نداشت در مورد ما حرف بزنه میگفتن توسلی خوب به ما میرسه …عیب نداره خدا بزرگه ولی دیدم گفته مدیر اداری محور و …این آدم تو برجک دیزل بود .یعنی شیفت نگهبانی در برجک .توهینی به اون همکارها نمیکنم ولی کارش این بود که از اون بالا کشی از دیوار رد نشه و… یهو شد مدیر ؟؟؟ و الان خارج ؟؟؟ شما نمیدونید کی بوده و چجوری کار کرده .اشکال نداره اگر توسلی مهر بخاطر این ظلم به امثال من گه فقط گفتیم فکر کردیم سالمه و جایزه هم میده نگو اون مدیر متخلف ازدوستانش هست الان هم همه کاره دفترش هست و چه قدرتی داره هنوز تو سایپا.
نشستم نگاه میکنم و شاهد ماجراهای بعدی هستم هرچند زندگی من و امثال من خراب شد ولی ببینم خدا کجا نشسته .
شاید خیلی ها تو دیزل فهمیدن من کیم .بله من نابود شد زندگیم و شما همکارا هیچ دخالتی و اعتراضی بخاطر ….اشکال نداره خدا کنه مشکلات شما حل بشه از ما که گذشت .

کارگر دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 20:59

اقای مصطفوی واقعا قد خودت چقدره که دیگران رو کوتوله فرض کردی ، بقول فوتبالی ها اگر با یه شورت ورزشی عکس داشتی میشه اسمتو گذاشت فوتبالیست ،اخه پسرک جان خودت کحای این صنعت بودی که اسمتو گذاشتی کارشناس صنعت خودرو
۴ یا ۵ ساله کلا افتادی تو این شرکت های خودروساز معلوم نیست چیکار میکنی ،امثال محمود خالیبند رو با اون کارنامه داغون گذشته پهلوون فرض میکنی و دستا وردهای دیگران رو به اسم این بنده خدا میزنی بعدش دیگران رو کوتوله فرض میکنی
پسرک جان ، بترس از روز قیامت
تو سایپا مطرح شده که دشمنی اقای مصطفوی با تیم سایپا بخاطر شرکتی ایست واقع در شهر ز که در سنوات قبل …..
کامنت خان های عزیز که اکثرا از قشر کارشناسان و کارمندان زحمت کش خودروسازها هستید ،لطفا رجوع کنید به سوابق گزارشاتی که خط بازار در روزهای ابتدایی سال برای همین تیم جدید سایپا زده بود و همچنان تعریف و تمجید میکرد ولی چرا بعد از ۵ تا ۶ ماه ورق برای اقای مصطفوی عوض شده است ما هم نمیدانیم ،اگر کسی میداند بگوید
اگر به سوابق خط بازار نگاه کنید اول همیشه تمجید بوده و سپس یه دلایل نامعلومی و بعد از مدت کوتاهی انتقاد ، یک روزی مدیر عامل خودروسازی ها و عواملشون بد و یک روز خوب هستند و بعد از مدتی بالعکس
مشکلات خودروسازی با گزارشات خط بازار و امثالهم حل نمیشه و نخواهد شد بلکه درایت میخواهد و برنامه و حل مهمترین بحران خودروسازان یعنی عدم پرداخت سودهای بانکی کلان به بانک ها و تزریق منابع مالی به قطعه سازها

da سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 12:50

چی شد ؟ چرا ناراحت شدید ؟ درست میگی آن‌وقت‌ها که فکر کرد خط بازار که باید به متوسلین کمک کنه در راه پیشبرد صنعت سایت وزین بود و خود مصطفوی هم آدم حسابی صنعت بود .چی شد تا نوشت شد بد عالم .مگه چی نوشت .دو متن بالاتر یکی از کارکنان سازه گستر نوشته که چقدر با حراست و اینا کارکنان رو تهدید میکنید و اجازه حرف زدن نمیدید .آخه تو آدمهایی که آوردید تو همین سازه و پست دادید همشون رو جمع کنید یه رئیس درست درنمیاد ازشون .اسم یه نفر مدیر یا معاون درست و درمان که بردید تو گروه سایپا وخصوصا سازه رو بگید .طرف حرف یومیه میگن بلد نیست آنوقت این تعداد ماموریت خارج آخه برای حل کدام مشکل صنعت میره ؟ متخصص چی هست مدیر منابع انسانی. خوب ما پرسیدیم کی بوده و کجا بوده یهو چی شد؟ یه دونه آدم حسابی دورو برتون نداشتید. همین پاچه …و آدم‌های خاص و بی علم و تجربه دورو برتان جمع کردید .چرا بهتون برمیخوره ؟
خوانندگان محترم بپرسید در سازه گستر از کارکنان اونجا که چه خبره .خوب قد کوتاه منظور ابعاد نیست منظور تفکر و رفتاره شماست .
روزهای آخر شماست سخت نگیرید .

حقیقت دوشنبه , 12 شهریور 1403 - 23:39

سلام
کوتوله ها امثال ج در مگا هستن پیمانکاران دیروز مدعیان امروز در دولت جدید بایستی ریشه اینها خشکیده شود تا صنعت خودرو نفسی بکشد.

ایران سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 0:33

این کوتولو ها با هر نوع ترفندی از تهدید تا تطمیع بدنبال ابقای خودشون هستند و از راهی برای ارتباط گرفتن با وزیر جدید دارند استفاده می‌کنند .مخصوصا در س تیم جدید برای استفاده از رانت‌های مالی و امکانات شرکت بدون در نظر گرفتن منافع کارکنان استفاده می‌کنند وقتی مدیر منابع از سفر اروپا برنگشته در حال بستن چمدان برای سفر چین است وقتی یه فرد با داشتن مشکل مالی و مدرک باغبانی بدلیل ارتباط با مدیر عامل به مدیریت واحد مهندسی منصوب میشه به نظر شما می‌توان به پیشرفت شرکت امیدوار بود.وقتی سایر معاونین وبدنه مدیر برای اینکه تعویض نشوند از هر راهی مشغول…….. مدیرعامل هستند عاقبت این شرکت معظم معلوم است.

Shahab سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 0:42

لامصب همین چند وقت پیش زدی توسلی مهر سود عملیاتی داده گفتیم تو کدال برعکس آمار هست چی شد فهمیدید نسخه اینها پیچیده شده رفتی سراغ کسی دیگه

حسن سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 0:48

باید از مدیران سابق استفاده کرد مدیرانی که به دلایل معلوم از کار عزل شدند، مدیرانی که کاربلد هستند و می‌توانند سکان هدایت خودروسازی رو به دست بگیرند، مدیرانی همچون دکتر سروش که بهمن خودرو رو زنده کرد ولی متاسفانه با لابی گری و خیانت از سایپا عزل شد فقط به خاطر اینکه زیر بار حرف زور نرفت، یا مهندس عموزاده که هر جا پا گذاشت اونجا آباد شد، مدیری مثل سعید علیزاده که بعد از یکسال دوری هنوز پرسنل سایپا و زامیاد و طیف به خوبی ازش یاد میکنند، وزیر محترم صمت باید حواسش به اینا باشه نه نور چشمی هایی که معرفی میشن

علی سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 7:11

تنها راه نجات سپردن سکان مدیریت به بخش خصوصی کاربلد و امتحان س داده هست
راه دیگری ندارد

سهامدار خاور سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 10:03

ممنون از سایت وزین خط بازار برای طرح این موضوعات ولی شما فقط از سواری سازها نوشتید. آمار خودروسازهای سنگین رو هم ببینید.
محمدزاده ظرف ۶ ماه که اومده ایران خودرودیزل، شرکتی که رکورد تاریخ ۶۰ ساله‌اش رو شکسته بود رو به جایی رسونده که ماهیانه ۱۰۰ محصول هم تولید نمیکنه و حقوق پرسنل رو هم با وام میده
امیدواریم با اومدن یک فرد تکنوکرات و کاربلد در رأی ایدرو و بعد انتخاب مدیرعاملهای غیر رانتی، صنعت خودرو متحول بشه

مهدی دیزل سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 16:30

من یکی از کارکنان ایران خودرو دیزل هستم .تازه با سایت خط بازار آشنا شدم اونم بخاطر اینکه تو شرکت ما هی میگفتن خط بازار اینو نوشت و اونو گفت و… ولی حالا دیدم فقط راجع به عملکرد توسلی مهر و بقیه رفقاش تو سایپا مینویسن و ملت هم عجیب اونو جواب میدن. آقای مسول خط بازار اینا را هم بگو. شرکت دیزل حالا راستی بود یا عددسازی تولید داشت و ما هم وضع زندگیمون خوب بود .اضافه کار حتی جمعه و آکورد و رکورد و…همه چی سر جاش بود ‌خوب مگه میشه توسلی مهر نمیدونست که داره میره سایپا و هیچ کاری نکرد نه خرید کرد نه پولی گذاشت. این بنده خدا مدیرجدید هم که بعلت سن بالا هیچ تلاشی نمیکنه و نمیتونه چون قبلا هم هرجا بوده اونجا نابود شده به عبارتی مدیر تصفیه شرکت‌های سالم و سرحال هستش بگیم ۱۰۰ تا مدیر و معاون دوریالی آورده کم گفتیم .بعدهم موضوع سایپا همه بدونید که توسلی و حیاتی و میررفیع فقط شو باز بودن و بس .هیچ نقطه مثبتی نداشتن ولی خوب گنده شدن تو تلویزیون و همه جا .چرا چون اون نماینده مجلس .اسمش یادم نمیاد و اون نفر دولت و بقیه هر روز اونجا بودن و خلاصه هر روز صدا و سیما برنامه داشت بخاطر اینا دیگه خوب گنده‌شان کردن و البته از نقش پاچه خوارانی که الان همشون رفتن سایپا هم نباید گذشت با چه سمتهایی و حقوقهای دیکه ما نشناسیم از مدیر پرس و سازه و زامیاد و دور و براشون رو که باید بریم ….
همش یه طرف این نفر که میگین همش میره ماموریت خارج و مدیر اداری حیاتی هست تو سازه که دیوانه شدیم شنیدیم .یعنی جوری بگیم این کیه فقط خدا میدونه .دیکه ما ۲۵ ساله فقط دیزل بودیم و اینجا استخدام شدیم .معنی اینو نفهمیدیم .البته میدونیم تو محور خودرو چه کردن و داستان خیلی آدمها که اخراج شدن توسط این آدم بود و خیلی مطالب دیگه .جهت آشنایی بگم چرا یه اداری باید سازنده بیاره جلسه و بگه پولت با من ولی….
خاک برسر سیستم‌های حراستی اونجا که خودشون را فروختن ولی بدانید تو این مملکت میشه دزدی کرد ولی آخرش گیر میفتید .دزدی میشه اما گیر حتمیه. از باند یکه و عباسعلی که بیشتر نیستید .اونا هم گیر افتادن. نوبت شما هم میشه.

ایرانی سه شنبه , 13 شهریور 1403 - 21:58

بازرسی و نهادهای ناظر فرصتی کردید به ب هم یه سر بزنید ببینید دار و دسته مدیرعامل چه میکنند ، یک نفر با سن بالا استخدام شده جهت پاییدن پرسنلی که میرن نمازخانه می‌خواین با سمت کارشناس مسئول پاییدن