اختصاصی خط بازار؛

کشف میلیون ها دلار تجهیزات در انبارهای ایران خودرو/وقت بازخواست یاران مدیر بازداشتی است/سکوت معنادار حدادی، اعوانی و مرادی

بحران ارزی یکی از موضوعاتی است که همواره در سال های گذشته چالش اصلی خودروسازان بوده است. قاعدتا در چنین شرایطی عقل و منطق حکم می کند که منابع ارزی به صورت بهینه با بیشترین بهره وری هزینه شود و منجر به نتیجه برای خودروسازان گردد.
کد خبر : 32999
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

به گزارش اختصاصی خط بازار؛ بحران ارزی یکی از موضوعاتی است که همواره در سال های گذشته چالش اصلی خودروسازان بوده است. قاعدتا در چنین شرایطی عقل و منطق حکم می کند که منابع ارزی به صورت بهینه با بیشترین بهره وری هزینه شود و منجر به نتیجه برای خودروسازان گردد.

متاسفانه بررسی ها نشان می دهد علیرغم ضرورت رعایت چنین موضوعی ولی برخی از منابع ارزی به درستی هزینه نشده و یا به نتیجه مطلوب نرسیده است. به طور مثال می توان به هزینه چند ده میلیون دلاری شرکت تام ایران خودرو برای خرید خط موتور سه سلیندر  اشاره کرد.

این خرید که قرار بود زمینه تولید موتور ملی را فراهم کند و در سال های گذشته مدیران ایران خودرو بسیار بر روی آن مانور رسانه ای داده بودند در سال ۱۳۹۷ انجام شده و به مرور تا سال گذشته پرداخت های آن انجام شده است. این در حالی است که هنوز این خط راه اندازی نشده و تمامی تجهیزات خریداری شده در انبارهای ایران خودرو خاک می خورد.

بررسی های اولیه حاکی از آن است که اولا برای راه اندازی این خط تجهیزات مرتبط دیگری نیز باید خریداری شود که هزینه آن چند برابر قیمت خرید اول است دوما این خط توسط یک دلال در ترکیه از مجارستان خریداری شده است سوما ابن خط دست دوم بوده است.

براین اساس چند سوال مطرح است که نیازمند ورود دستگاه های نظارتی برای روشن شدن موضوع و فساد احتمالی است:

۱_ چه کسانی و براساس چه معیاری مجوز خرید این خط را داده اند؟

۲_ چرا کمیسیون معاملات خرید ایران خودرو و شرکت تام(از جمله آقایان حمید مرادی و مظفر اعوانی و هاشم شریف) اجازه خرید این خط را داده است در حالی که هنوز برخی از قطعات مرتبط آن خریداری نشده است.

۳_ مقصرین اصلی عدم راه اندازی این خط چه کسانی هستند و چرا در شرایطی که خرید ناقص صورت گرفته اجازه چنین خریدی داده شده است؟

۴_ آیا برای خرید این خط ناقص پورسانتی هم گرفته شده است؟ منافع چه کسانی در این خرید در میان بوده است؟

۵_ چرا تاکنون تیم قبلی ایران خودرو و مدیران تام در خصوص این خط سکوت کرده اند؟

امید است با روی کار آمدن تیم جدید که تاکنون نشان داده اهل مبارزه با فساد است، پشت پرده این خرید و خریدهای مشابه آن در شرکت تام ایران خودرو روشن شود.

منبع: خط بازار

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تفرشییان پنجشنبه , 11 فروردین 1401 - 21:34

بازرسی وقت ایران خودرو مهدوی عادل مدیریت و اعضای هیات مدیره این شرکت باید پاسخگو باشند
با علم اینکه مقیمی مطمئن بود از ایران خودرو برداشته میشود با این‌حال یکی از شبه ناک ترین تغییرات مقیمی که دقیقه نودی ۹۰بود تغییر مدیرعامل تام ایران خودرو بود
دکتر خطیبی لطفا به کلیه شرکتهای زیرمجموعه تام ایران خودرو نظارت بیشتری بکنید
احتمالا سرنخ هایی خوبی از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره آنها بدست خواهید آورد
لازم است در این خصوص بازرس ویژه ای انتخاب و برای شما ارائه گزارش نماید

بازرس ويژه دوشنبه , 15 فروردین 1401 - 22:49

آدرس اشتباه ندين دوست عزيز؛
پروسه تغيير مديرعامل تام، بواسطه خواست ِ‌ پرسنل اين شركت بوده كه نسبت به مديريت آقاي مظفر اعواني و سركوب شدن ِ 7سال وضعيت معيشتي خود،‌ بارها و بارها مراتب وضعيت خودشان را به حوزه معاونت ايران خودرو اعلام كرده بودند.
بازخوردهايي كه از مديريت آقاي امين اله حدادي از تاريخ 25دي ماه 1400 كه به مدير عاملي شركت تام ايران خودرو منصوب شده اند، به دست آمده، نشان از رضايت حداكثري پرسنل و بهبود شرايط ايشان نسبت به قبل دارد و مورد منفي در مديريت ايشان مشاهده نشده؛ مواردي كه در گزارش اين سايت منعكس شده مربوط به مديريت قبلي شركت تام و آقاي مظفر اعواني هست كه تحت بررسي دقيق مي باشد.

سلامی پنجشنبه , 11 فروردین 1401 - 22:55

انتصابات کیفیت و ساپکو هم جالبه

لشگر یکنفره جمعه , 12 فروردین 1401 - 0:48

خبر خوبی بود و منبع خبرت احتمالا گرید ۱۶ داره (خودش میدونه منظورم چیه)
اولا این مساله از ابتدا اشکال نداشت و حرکت درستی بود و اگر اجازه میدادند که همان تیم اولیه کار را ادامه دهند، قطعا موضوع به شکل دیگری تمام میشد ولی اگر قراره پیگیری بشه باید چند نفر بدون ملاحظه و تعارف احضار بشوند (که خیلی بعید میدونم چنین اراده‌ای در نظارتی‌ها وجود داشته باشه) و تحت فشار جدی قرار بگیرند و حتما زندگیشون و حساب‌های بانکی خودشون و خانواده‌شون (در داخل و خارج از کشور) مورد بررسی اساسی قرار بگیره. مطمئن باشید به نتایجی خواهید رسید که اگر سر همین نخ را بگیرید و جلو برید خیلی مسائل دیگه از تیم قبلی مدیریت ایران خودرو بیرون خواهد زد و چه بسا که دامنه‌اش تا بیرمنگام هم کشیده بشه.
چون بعد از مدتها دست روی یک مساله واقعا جدی گذاشتید و ما خوشمان آمده، یک راهنمایی خیلی خوب به شما میکنیم که زیاد وقتتان تلف نشه. این افراد در اسرع وقت ممنوع‌الخروج و احضار بشوند و بدون ملاحظه تحت فشار قرار بگیرند: مدیر عامل قبلی ایران خودرو، مدیرعامل قبلی تعاونی خاص، مدیر عامل فعلی تام، مدیر بازرسی قبلی ایران خودرو، مدیر حراست قبلی ایران خودرو، مرادی و اعوانی را خودتان اشاره کرده‌اید، تمام اعضای کمیسیون معاملات ایران خودرو..
مجددا تاکید میکنم پنج نفر اولی که گفتم باید اموال خارج از کشورشان هم مورد بررسی قرار بگیرد (البته اگر بتونن پیگیری کنن).
به منبع خبر شما هم یک چراغ «روشن» تعلق میگیره:))))

رضا جمعه , 12 فروردین 1401 - 9:49

سلام وقتی روی خودرو سازی نظارتی نیست همین الا ایران خودرو سایپا هم همین شرکت م که شبانه به انبارها دستبرد میزن تیم ش فقط دونبال دزدی و گرفتن رشوه وقتی مدیر بازرسی قاچاقجی گوشت میزارن بهتر از این نمیشه ایران خودرو حالا خیلی بزرگ واقعا جای تاسف پای صحبت این آقایان دزد بشینید حرف از دزدگیری میکن چقدر قشنگ سفر دزدی زیر سایه پر مهر آقای ش

فریبا یکشنبه , 14 فروردین 1401 - 17:19

آقای ه ش، ح م و م یک مثلث افعی برای خودشان با حمایت ن و م از مدیران نظارتی سابق با نفوذ ب دست راست مدیر قبلی دست به کارهایی زدند که واقعا جای تاسف و تامل دارد امیداوارم سریازان گمنام و دوستان اقتصادی اطلاعات سپاه برخورد محکمی با این افراد ظاهرساز و خیانکار به مردم و بیت المال داشته باشند این افراد نهتنها ابروی شرکت تام را برده اند بلکه در پوشش این شرکت فقط فکر منافع شخصی خود بوده اند

پرسنل شركت تام چهارشنبه , 17 فروردین 1401 - 23:00

هم‌اكنون خط قرمز پرسنل شركت دانش‌بنيان تام، تغييرات ِ‌ عجولانه،‌ بي‌دليل و بدون‌منطق در مديريت فعلي شركت تام مي‌باشد،‌ همانطور كه در توئيت قبلي سردار اشاره كردن‌، نمي‌گذاريم اتفاق نامباركي كه در زمان تغيير آقاي مهندس شيخ‌زاده و روي كار آوردن آقاي مظفر اعواني رخ داد،‌ با تغيير مشابه آقاي مهندس حدادي و روي كار آوردن هر شخص ديگري، مجدد تكرار بشه.
مكاتبات و مستنداتي در اين‌ خصوص، از جانب گروهي از همكاران شركت تام در اختيار دفتر آقاي رئيسي و مسئول دفتر مقام معظم رهبري قرار گرفته.
با درايت و هوشمندي پرسنل معظم شركت تام،‌ تغييرات لازم در دي ماه 1400 صورت پذيرفت؛‌ اكنون شركت تام ايران خودرو با تكيه بر فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص بهره‌گيري از شركت‌هاي دانش بنيان، نگاه به آينده داره؛ به حاشيه بردن شرايط باثبات شركت تام،‌ خط قرمز پرسنل شركت تام در تمامي سطوح بوده و از طرق قانوني و با هوشمندي تمام با افرادي كه تصميمات نابخردانه بگيرند،‌ مقابله خواهد شد.
شركت تام اكنون نياز به آرامش براي تحقق اهداف عالي خود در گستره‌ي تكنولوژي و صنعت دارد.
شركت تام حياط خلوت افراد معلوم‌الحال نخواهد بود.
با تمام قوا در كنار آقاي مهندس امين‌اله حدادي قرار خواهيم گرفت و در جهت پيشبرد اهداف علمي و صنعتي كشور تلاش خواهيم كرد.

آقاي مهندس خطيبي؛ آقاي مهندس كيانوش پورمجيب و آقاي مهندس اميرهوشنگ روشن‌آزاده نيز دقت لازم را عنايت بفرمايند، شركت تام ايران خودرو بعنوان يكي از ابزارهاي قدرتمند شركت ايران خودرو از سالها قبل مفتخر به دريافت گواهينامه شركت‌دانش بنيان گشته و هم اكنون هم مي‌تواند با هدايت و مديريت جناب مهندس حدادي كمك‌هاي شايان توجهي در زمينه بهره‌مندي از كارشناسان اين شركت در جهت تحقق شعار سال 1401 (دانش بنيان؛ توليد، اشتغال‌زايي) صورت بپذيرد.
لذا هرگونه موازي كاري در اين خصوص و ايجاد مديريت جديد به بهانه‌ي تحقق شعار فوق در داخل چارت ايران خودرو به مثابه هدررفت منابع ملي محسوب شده و قطعا از چشم تيزبين دلسوزان نظام پوشيده نخواهد ماند.
چرا كه از جانب معاون اول رياست جمهوري جناب آقاي مهندس مخبر نسبت عدم اصراف منابع ارزي و ريالي در داخل كشور تاكيد زيادي شده است.

حجت تمام است و پرسنل تام ايران خودرو به مانند هميشه هوشيار هستند.

امیر شنبه , 20 فروردین 1401 - 15:46

متاسفم برای یک گروه که دست به تخریب مدیران زده اند
لازم میدانم اعلام کنم اقای مهندس مرادی کسی بودند که ایران خودرو و تام را به قله های موفقیت رساندند و همیشه حامی شرکت تام بودند و لیست اموال ایشان کاملا در دسترس می باشد و اگر جایی از تخلف ایشان در قرارداد سه سیلندر هست واضح اعلام کنین ولی با اعتبار ایشان بازی نکنین / اقای حدادی در بازه زمانی کوتاه باعث شدند ارامش به شرکت تام برگردد و حس پویایی در پرسنل ایجاد کردند . ولی متاسفانه عده ایی که این اخبار رو منتشر میکنن فقط میخواهند گند کاری های خودشون رو پوشش بدن و چون اون دوستان نیستن مقصر رو کس دیگه جلوه بدن اتفاقا خوبه بازرسی یک سری به واحد های ایران خودرو بزنه و سلیقه ایی کار کردنشون رو ببینه

امیر شنبه , 20 فروردین 1401 - 16:10

بهتر است به جای این مسخره بازی ها حال و روز ایران خودرو در این تغییرات جدید رو ببینید که ایا مدیران سابق با دانش تر بودند یا مدیران فعلی

رضا چهارشنبه , 18 مرداد 1402 - 9:54

خدا رو شکر اقای م الف برداشته شدند و امیدوارم دیگر در منصب جدیدی ایشان را نبینیم. آماده همکاری برای اثبات فساد ایشان هستم.