چگونه کارت بلیت “اقشار خاص” دریافت کنیم؟
به گزارش خط بازار؛ شورای شهر تهران هر ساله در بودجه سنواتی اعتباراتی را برای حوزه حملونقل و حمایت از گروههای خاص در نظر میگیرد که این اعتبار هر سال متفاوت است.
در این گزارش به سؤالات متداول درباره کارت بلیت اقشار خاص پاسخ داده شده است:
کارت بلیت اقشار خاص به چه کسانی تعلق میگیرد و برای دریافت آن چه مدارکی لازم است؟
کارت بلیت اقشار خاص با تخفیفهای ویژه برای گروههای مختلف از جمله دانشآموزان، دانشجویان، سالمندان، افراد دارای معلولیت، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، خانواده شهدا و جانبازان صادر میشود. شرایط و مدارک لازم برای هر گروه به شرح زیر است:
دانشآموزان: 50 درصد تخفیف
مدارک: عکس 3*4، کارت ملی یا شناسنامه، کارت دانشآموزی یا گواهی اشتغال به تحصیل در تهران
هزینه: پرداخت 150 هزار تومان، شارژ کارت 300 هزار تومان
دانشجویان: 50 درصد تخفیف
مدارک: عکس 3*4، کارت ملی، کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل در تهران
هزینه: پرداخت 150 هزار تومان، شارژ کارت 300 هزار تومان
سالمندان (65 سال و بالاتر): 90 درصد تخفیف
مدارک: عکس 3*4، کارت ملی، کارت منزلت شهرداری تهران
هزینه: پرداخت 30 هزار تومان، شارژ کارت 300 هزار تومان
افراد دارای معلولیت: 100 درصد تخفیف
مدارک: عکس 3*4، کارت ملی، کارت معلولیت دائم
هزینه: رایگان (فقط 12 هزار تومان بابت صدور کارت)
مددجویان سازمان بهزیستی: 50 درصد تخفیف
مدارک: عکس 3*4، کارت ملی، کارت یا معرفینامه بهزیستی
هزینه: پرداخت 150 هزار تومان، شارژ کارت 300 هزار تومان
مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره): 50 درصد تخفیف
مدارک: عکس 3*4، کارت ملی، کارت یا معرفینامه کمیته امداد
هزینه: پرداخت 150 هزار تومان، شارژ کارت 300 هزار تومان
خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان): 100 درصد تخفیف
مدارک: عکس 3*4، کارت ملی، کارت بنیاد شهید
هزینه: رایگان (فقط 12 هزار تومان بابت صدور کارت)
جانبازان 25 درصد و بالاتر: 100 درصد تخفیف
مدارک: عکس 3*4، کارت ملی، کارت جانبازی، شناسنامه (برای خانواده جانبازان)
هزینه: رایگان (فقط 12 هزار تومان بابت صدور کارت)
اولین قدم برای دریافت کارت بلیت اقشار خاص چیست؟
افراد باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران مراجعه کرده و درخواست خود را برای صدور یا تمدید کارت ثبت کنند. هنگام مراجعه، مدارک مورد نیاز و تأییدیههای مربوطه باید همراه باشد.
مراحل بعد از ثبت درخواست در دفاتر خدمات الکترونیک چیست؟
پس از ثبت درخواست، اگر به صدور کارت جدید نیاز باشد، باید منتظر پیامک تأییدیه بمانید و سپس به ایستگاه صادقیه برای دریافت کارت مراجعه کنید. افرادی که کارت بلیت قبلی دارند، میتوانند برای شارژ کارت به گیتهای ورودی ایستگاهها مراجعه کنند.
روشهای دریافت کارت بلیت اقشار خاص چیست؟
دریافت کارت بلیت اقشار خاص به دو روش حضوری و غیرحضوری (پست پیشتاز) امکانپذیر است. برای روش حضوری، مراجعه به ایستگاه صادقیه تهران و اتاق 115 سالن زیرگذر اتوبوسرانی این ایستگاه امکانپذیر است.
اعتبار کارت بلیت اقشار خاص تا چه زمانی است؟
اعتبار کارتها یکساله از تاریخ صدور است و کارتهای مبلغدار تنها یک بار در سال شارژ میشوند.
آیا امکان دریافت کارت المثنی در صورت مفقودی کارت وجود دارد؟
در حال حاضر امکان صدور کارت المثنی وجود ندارد. در صورت مفقودی کارت، پس از گذشت یک سال، امکان دریافت کارت جدید فراهم خواهد شد.
وضعیت کارتهای بلیت ارسال شده از طریق پست چیست؟
حدود هزار نفر برای تحویل کارت از طریق پست ثبتنام کردهاند. کارت 400 نفر تاکنون تحویل پست شده و سایر درخواستها در حال پیگیری هستند.
منبع: تسنیم
برچسب ها :شورای شهر تهران ، کارت اقشار خاص
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0