چگونه هوش مصنوعی به شما مهارت شغلی می آموزد؟

یادگیری چابکی به یک مهارت ضروری در محل کار تبدیل شده است. با تغییر شکل هوش مصنوعی مولد در نحوه انجام کار، و همچنین عدم اطمینان اقتصادی مداوم، افراد و سازمان‌ها در ایجاد فرهنگ یادگیری سهم دارند.
کد خبر : 77281
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸

به گزارش خط بازار؛ یادگیری چابکی به یک مهارت ضروری در محل کار تبدیل شده است. با تغییر شکل هوش مصنوعی مولد در نحوه انجام کار، و همچنین عدم اطمینان اقتصادی مداوم، افراد و سازمان‌ها در ایجاد فرهنگ یادگیری سهم دارند. برای سازمان ها، چابکی یادگیری به معنای ساختن سازمانی انعطاف پذیر و سازگار است.

برای افراد، به معنای تازه کردن مهارت های قدیمی و یادگیری مهارت های جدید برای به روز ماندن است. کتاب راهنمای جدید چارتر، ” معلم هوش مصنوعی “، نقشه راهی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی جدید برای تقویت یادگیری در سراسر سازمان ها ارائه می دهد.

در ماه آوریل، چارتر یک نظرسنجی در مورد یادگیری در محل کار و ابزارهای هوش مصنوعی با یک نمونه هدفمند از 152 متخصص L&D (افرادی که نقش‌هایشان شامل یادگیری و توسعه، توسعه رهبری، و/یا یادگیری و توانمندسازی است) و سایر مدیران در سراسر ایالات متحده انجام داد.

کارگران به طور فزاینده ای به چت ربات های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT روی می آورند تا برنامه های یادگیری را توسعه دهند، مربیگری و تدریس خصوصی دریافت کنند و مهارت های خود را از طریق سناریوهای ایفای نقش انجام دهند. Ethan Mollick، دانشیار وارتون و نویسنده یک خبرنامه محبوب در مورد هوش مصنوعی، به یک آزمایش تحقیقاتی اخیر اشاره می‌کند که به کارآفرینان کنیایی امکان دسترسی به مربیگری هوش مصنوعی از طریق ChatGPT را می‌دهد. Mollick خاطرنشان می کند که مربیان هوش مصنوعی می توانند در کمک به افراد در کسب مهارت های زیادی در محل کار موثر باشند، از جمله اینکه چگونه می‌توان مدیران خوبی بود، چگونه با مردم ارتباط برقرار کرد.

اکنون، در کنار اکتشاف خود افراد، بسیاری از سازمان‌ها رویکردهای سازمانی را برای آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی می‌کنند. از طریق گفتگو با کارشناسان و متخصصان، پنج مورد از امیدوارکننده‌ترین موارد استفاده را شناسایی کردیم: توسعه برنامه درسی، تمرین مهارت‌ها، مربی هوش مصنوعی و افزایش محتوا، مربیگری و ارتباط، و ارزیابی مهارت‌ها.

توسعه برنامه درسی

در سازمان‌هایی که قبلاً یک کتابخانه از محتوای توسعه حرفه‌ای دارند، دستیاران هوش مصنوعی می‌توانند شریک مفیدی در خلاصه‌سازی و ترکیب محتوای موجود در یک برنامه درسی شخصی‌شده و سازمان‌دهی شده بر اساس سطح مهارت یا موضوعات باشند.

همچنین می‌تواند به رهبران تحقیق و توسعه کمک کند محتوای موجود را ترکیب و مطابقت دهند و آن را به عنوان یک دوره آموزشی جدید برای یک مخاطب خاص یا هدف دوباره آماده کنند.

پلتفرم آموزشی Coursera اخیراً از ابزار Course Builder خود استفاده کرده است، یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی که به کاربران اجازه می‌دهد اهداف یادگیری خود را مشخص کرده و دوره‌های سفارشی را از محتوای موجود ایجاد کنند تا یک جلسه آموزشی دو ساعته در طول یک اجلاس رهبری شرکت ایجاد کنند. Trena Minudri مدیر ارشد آموزش Coursera، می‌گوید که این فرآیند كه هشت هفته طول می‌کشید با استفاده از هوش مصنوعی فقط دو روز طول کشید.

تمرین مهارت

هلن ادواردز ، یکی از بنیانگذاران شرکت خدمات و تحقیقات هوش مصنوعی Artificiality ، خاطرنشان می کند که چت ربات های هوش مصنوعی می توانند یک پلت فرم کم خطر برای تمرین مهارت هایی مانند داشتن مکالمات دشوار، ارائه بازخورد یا مدیریت بحران باشند. او می گوید: «شما می توانید نقش بازی کنید. شما می توانید آن را امتحان کنید. شما مجبور نیستید به طبیعت بروید و در زمینه های واقعی اشتباه کنید.

به عنوان مثال، یک مدیر ممکن است بخواهد یک گفتگوی عملکرد سخت با یک کارمند را تمرین کند. با هوش مصنوعی مولد، آن‌ها می‌توانند در یک محیط امن و کم ریسک، بازخورد دادن را تمرین کنند، چه با استفاده از ربات‌های چت مانند ChatGPT و Anthropic’s Claude یا پلت‌فرم‌های سفارشی‌سازی شده برای مربیگری هوش مصنوعی، از جمله Valence (حامی مالی کتاب بازی Charter). این پلتفرم‌ها می‌توانند به تک تک کاربران کمک کنند تا شکاف‌های مهارتی را شناسایی کنند و بهترین شیوه‌ها را مدل‌سازی کنند.

مدرس هوش مصنوعی و افزایش محتوا

در حالی که ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به بسیاری از تیم‌های تحقیق و توسعه اجازه می‌دهند از اتکای سنتی خود به کتابخانه‌های محتوا دور شوند، آنها همچنین می‌توانند به زنده شدن دوره‌ها، ویدیوها و مطالب آموزشی موجود کمک کنند. هوش مصنوعی می‌تواند به ارائه توصیه‌هایی برای مطالب درسی بر اساس اهداف یادگیری کاربر کمک کند، و همچنین به عنوان یک مربی زنده در طول درس یا بعد از آن عمل کند.

Infosys، یک شرکت مشاوره و خدمات دیجیتال، نسخه‌ای داخلی از پلتفرم یادگیری شرکت را در اختیار کارکنان قرار می‌دهد که مي تواند دوره‌هایی مشابه توصیه‌های Netflix را توصیه كند. یک معلم AI را ارائه می‌دهد که می‌تواند در طول درس به سؤالات کارکنان پاسخ دهد.

مربیگری و ارتباط

کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم، در حالی که در مورد پتانسیل یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی خوش بین بودند، تأکید کردند که هیچ جایگزینی برای ارتباط انسانی وجود ندارد. در حالی که 47 درصد از متخصصان و سایر مدیرانی که چارتر مورد بررسی قرار دادند، نشان دادند که مربیگری مبتنی بر هوش مصنوعی تفاوت معنی‌داری در کیفیت کار آنها ایجاد می‌کند، 22 درصد نشان دادند که مربیگری فرد به فرد نیز باعث بهبود می‌شود.

Egle Vinauskaite ، یکی از بنیانگذاران Nodes مشاوره یادگیری هوش مصنوعی، یک مطالعه موردی از یک شرکت مخابراتی مستقر در ایالات متحده را به اشتراک می گذارد که از هوش مصنوعی برای ایجاد یک جلسه توسعه حضوری با رهبران ارشد استفاده می کرد. پس از این رویداد، یک دستیار هوش مصنوعی خلاصه‌ای از بحث‌ها را با موضوعات اصلی و آیتم‌های عملی تهیه کرد و به رهبران این امکان را داد تا به راحتی بینش‌های ایجاد شده در طول جلسه را در کار روزانه خود دریافت کنند.

ارزیابی مهارت ها

کیان کتان فروش ، مدیرعامل و موسس پلتفرم مهارت Workera، معتقد است استفاده از هوش مصنوعی برای ارزیابی مهارت‌های مدیران یک مزیت منحصر به فرد دارد. او توضیح می‌دهد: «به دلیل کوتاه‌تر و کوتاه‌تر شدن نیمه‌عمر مهارت، ما باید ارزیابی‌های خود را بیشتر به‌روزرسانی کنیم، زیرا مهارت‌ها تغییر می‌کنند». هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا ارزیابی‌ها را سریع‌تر بنویسیم و کالیبره کنیم تا هر زمان که چیزی در بازار منتشر شد، بتوانیم آن را به یک ارزیابی معتبر تبدیل کنیم و در سریع‌ترین زمان ممکن به جامعه ارائه کنیم.

(شایان ذکر است که از نظر تاریخی، همانطور که در کتاب بازی تحقیقاتی خود در مورد هوش مصنوعی و شأن کارگر توضیح دادیم، زمانی که هوش مصنوعی عملکرد افراد را مدیریت یا ارزیابی می کند،کارگران احتمال دارد فناوری جدید را نپذیرند.

الناز جوادی علمداری

منبع: خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.