اخراج فوری شیخ زاده و تیم همراهشان از سایپا
چند خبر مهم از چهارراه ایران خودرو
به گزارش خط بازار؛ با افزایش تنش های سینوسی بین سهامداران و شبه دولتی ها در جاده مخصوص، محیط خودروسازی هر روز مبهم تر و پیچیده تر می شود.
بخشی از این موضوع ناشی از فضای اقتصادسیاسی کلان کشور است و بخشی دیگر به رفتار صنعتی ها در خودروسازی برمی گردد. قطعه سازان فعلا سکوت را اختیار کرده ولی در جلسات داخلی نسبت به رفتار مدیران ارشد خودروسازی گله مند هستند.
شایعات غیررسمی درخصوص تغییرات در سایپا چند روزی است داغ شده که عمدتا ریشه در وضعیت نامناسب این شرکت است. شاید به همین دلیل است که علی شیخ زاده مدیرعامل سایپا تغییر کرده و سبک مدیریتی بهتری را در پیش گرفته است. بررسی های میدانی خط بازار نشان می دهد که وی به«کاهش تمرکزگرایی در تصمیمات»،«ارتباط گیری با یاران مغضوب شده»،«تقسیم کار با حوزه های مختلف» و« قهرمان پروری سازمانی در بین ملت» روی آورده است.
در سطح مدیران، خانم راک خواه و آقای اسماعیلی فر از مدیران قدیمی موقتا به سایپا اضافه شدند تا کمک حال تیم مالی باشند. راک خواه از مدیران زمان سلیمانی بود که بعد از آمدن تیموری به بانک تجارت و بعد از آن به مجموعه رایزکو اضافه شد. روابط صمدی و شیخ زاده در بهترین حالت ممکن قرار دارد به طوری که مدیرعامل سایپا از ایده و نظرات صمدی در امور بهره می گیرد. هرچند که چالش شیخ زاده با کشاورز در بدترین حالت ممکن است.
تغییرات در سطح مدیران عامل در حال پیگیری است. حتی افرادی که منصوب خود شیخ زاده هستند. از این رو تغییرات در سایپایدک، زامیاد، ایندامین، سایپا سیتروئن، سایپا آذین، همراه خودرو دور از ذهن نیست. موضوع سازه گستر با دیگران متفاوت است که دلیل آن ارتباط نزدیک شیخ زاده با شهرام صالحی است. از نکات قابل توجه این است که صالحی همواره در جلسات تولید با معاون خود حضور می یابد. وضعیت تولید خودرو در سایپا و شرکت های خودروسازی تابعه همچون پارس خودرو نیاز به تقویت دارد.
در ایران خودرو با محوریت نماینده ویژه، اختلافات داخلی در حال کاهش و به سمت اجماع بیشتر است. با زدن پنبه عده ای از مدیران گل دوران عظیمی، چابک سازی همچنان با قدرت در دستور کار است. بعد از بروز برخی اختلافات، جایگاه جمشید ایمانی تقویت شده است و روابط کشاورز و صمدی نیز در حال بهبود موقت می باشد.
تجربه نشان داده اختلافات بین خودروسازان و قطعه سازان معمولا سینوسی بوده و به فراخور شرایط و منافع تغییر کرده است. عدم توان خودروسازان در قطع همکاری با برخی از مدیران شبه سیاسی و جوانان تحمیلی در حوزه های مختلف از دیگر چالش ها است که با قدرت و صلابت مدیریتی نماینده ویژه در میان مدت قابل حل است.
در بخش خرید خارجی، موسوی از مدیران باسابقه کروز به کمک سلاجقه آمده است. شاید سلاجقه به فکر بازنشستگی و اتمام همکاری است. همچنین جمع بندی درباره تغییرات در بخش ارتباطات در مرحله آخر است. عملکرد ارتباطات ایران خودرو در تراز بخش خصوصی نبوده است. علی رغم اینکه حاشیه نشینان به شدت به ارتباطات متین کنونی علاقه مند هستند. البته ناگفته نماند روابط عمومی ایران خودرو در انعکاس مجمع سالانه خود به مراتب بهتر از دیگران عمل کرد.
منبع: خط بازار
برچسب ها :ایران خودرو ، ایران فاوا ، بابک سلاجقه ، خرید خارجی ، سایپا ، سهامداران ایران خودرو ، عادل پیرمحمدی ، علی شیخ زاده ، مدیرعامل ایران خودرو ، مدیرعامل سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
متاسفانه این آشتی کنون و گل و بلبل در سطح تعدادی از مدیران ارشد وجود داره . مدیرانی که مغضوب بودن مشغول عصبانی کردن پرسنل سایپا هستند . اوضاع پرسنلی خیلی وخیمه و یک آتش زیر خاکستره . در بحث پرداختیها و اضافه کار پرسنل به شدت تحت فشار هستند و هر لحظه ممکنه این آتش زیر خاکستر روشن بشه . موضوع واگذاری سهامهای تودلی و تمام ابهامات اون یکی دیگه از چیزهاییه که پتانسیل ایجاد یک اعتراض بزرگ صنفی در جاده مخصوص را داره. متاسفانه تمام اخطارهای ما در این زمینه به هیچ جا نمیرسه . ظاهراً سازمانهای نظارتی و حفاظتی فقط بعد از اینکه کار از کار گذشت قراره ورود کنند . آینده شرکت سایپا آبستن حوادث خیلی ناگواریه . انشاالله اخطارهای من به دست کسانی که باید کاری انجام بدن برسه
شیخ ما اعتقادی به کسی نداره هم در ایران خودرو و هم در سایپا میگوید من فقط فکر مکینم شما همین رو باید انجام دهید و اینکه فقط حرف راد منش رو قبول داره .شمس و مولانا
چرا فکری به حال شرکتهای بی بازده ایران خودرو مانند شرکت پارکهای صنعتی که جمعا با چند نفر نیرو کار میکند نمی شود خصوصی سازی هم نتوانست بساط شرکتهای بی خاصیت رو یکسره کنه شرکت ایسیکو بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر نیرو داره یعنی چی شرح وظایفش چیه خرید اقلام مانند روغن برنج و…
به امیدبرکناری شیخ زاده و برگشت برکت به سایپا
با رفتن آقای شیخ زاده و رادمنش ، قطعا سایپا به روزهای خوبش برخواهد گشت و امیدواریم کاهش هزینه بر روی مافیا قطعه سازی و… انجام گیرد نه بحث اضافه کاری و تعدیل پرسنل
از تپه های پیکانشهر چخبر؟
خبرای خوب
موندگاره –
پرقدرت
آقای شیخ زاده
چرا حسن زاده رو نگه داشتی؟
بدترین دوران سایپا آذین در زمان حسن زاده مدیرعامل کنونی رقم خورده
گزارشات مالی خراب
تولید خراب
وضعیت کارگری و پرسنلی خراب
اتفاقا سایپا آذین با عملکرد مهندس حسن زاده جز بهترین شرکت های گروه از لحاظ تولید و سهام بوده
مطمئنا خبر داری ولی هدفت فقط تخریب و دروغ پراکنیه
وقتی تولید سایپا روزی ۷۰۰ دستگاه شده
چرا شرکت های زیر مجموعه باید بیشتر تولید کنن
جالب اینه که حتی یکنفر از پرسنل محترم شرکت ناراحت نیستن ولی به دروغ تحت هر عنوانی سعی بر خراب نشون دادن شرکت هستی
والا بخدا حنای تو یکنفر در شرکت برای هیچکس رنگ نداره
همه تورو میشناسن و افکارتو
یکسری کامنت های تکراری و بی پایه و اساس زیر هر خبری که منتشر میشه میزاری
هیچکس حرف تورو گوش نمیکنه و فهمیدن فقط برای منافع خودت تلاش میکنی
کل کارگرا زحمات بی دریغ مهندس حسن زاده رو درک کردن و همه در این شرایط سخت که کل گروه درگیر هستن
کاملا واقفن مدیرعامل به تنهایی خیلی بار بر دوشش هست
کل مزایا و حقوق پرسنل تمام پرداخت شده
پس بی دلیل دروغ بافی نکن
پس منتظر باش تا بهت ثابت کنیم که حسن زاده را نمی خواهیم
مدیراداری سایپا آذین آقای علیزاده چرا به حسن زاده راهکار ضد کارگری میدی؟
علیزاده تو اصلا با خودروسازی آشنا نیستی و با نحوه مدیریت باعث اعتصاب و اعتراض بازنشسته ها و توقف خط تولید شدی
به جای اینکه به حسن زاده کمک کنی برعکس باعث خشم ما شدی و مطمئن باش که باعث برکناری حسن زاده خواهی شد
هیچ کار مفیدی توسط علیزاده مدیر اداری سایپا آذین دیده نمی شود و آذین را به سمت اعتراض و اعتصاب کشانده است.
ما کارگرای سایپا آذین زحمات بی دریغ مدیرعامل را دیده ایم
فرق سایپا آذین ۲ سال قبل با الان کاملا مشهوده
بیهوده جو منفی نده
تو فعلا تبلیغاتتو ادامه بده
خدا شاهد و ناظر زحمات مهندس حسن زاده هست
صداقت و انسانیت این شخص بر ما ثابت شده س
از گزارشات مالی و نحوه رفتار با کارگران و بازنشسته ها و پرسنل مشخصه که سایپا آذین چطوره
😂😂😂😂😂😂😂
راه حل نجات سایپا و شرکتهای تابعه فقط چابک سازی است نه چابک سازی کارگری بلکه چابک سازی مدیریتی به این معنا که فقط سایپا باید 5 یا 6 معاون داشته باشد و بقیه شرکتها براساس گرید A مدیر داشته باشند گرید Bرئیس داشته باشند و گرید C مسئول داشته باشند ولی الان اینط,ری نیست اون عزیزی که در مورد سایپا آذین کامنت گذاشته باید توجه داشته باشد که سایپا آذین با 5 مدیر و 10 رئیس اداره می شود ولی بروید نگاه کنید ببیند چه خبره چقدر معاون مدیر و رئیس ومسئول و … ته اش با این همه پستها مثلا 1000 دستگاه تولید بشه چیزی که 25 سال پیش هم تولید می شد فقط ما می خواهیم نیرو اضافه کنیم بدون اینکه به کارکرد طرف دقت داشته باشیم و این هم بخاطر این است مدیر عامل سایپا و یا شرکتهای تابعه هیچ کدام تفکر این را ندارند که فکر کنند شرکت برای خودشاان است چند صباحی میهمان هستند و می روند (صاحبخانه یک جور خونه را نگه می داد و مستاجر هم جوری دیگری) و نمی خواهند کسی آزرده خاطر بشود ولی اگر فکر کنی این شرکتها برای خودشان هستند خودشان هم می آیند داخل خط تولید کار می کنند و خیلی موارد دیگر
آقای شیخ زاده بجای کاهش قیمت قطعات تمام شده ،اضافه کاری و مزایا پرسنل قطع کرده،
خدا به فریاد سایپا برسه
واقعا دارن چوب حراج به سایپا میزنند
امیدوارم مدیران عامل نام برده شده در خبر از جمله صادقی کاشان و یاران وفادارش زودتر از سایپا کنار گذاشته شوند
واقعا اگر راکخواه و اسماعیلی فر خوب بودند همون موقع در بانک تجارت میماندند و نیازی به برگشت سایپا نبود
واقعا سایپا نفرات قدیمی و کاربلد نداره که باید از راکخواه و اسماعیلی فر استفاده بشه
دوستان نظارتی کجا هستید
حرفه ای تر و کار بلد تر از سر کار خانم راکخواه و اسماعیلی فر سایپا تا اکنون به خودش ندیده ، نمیدونم از کجا خط میگیرید و چه نیتی دارید ولی کسانی که باید سواد دارند مطلع هستند که امثال اینها چه خدمات و چه کار های مفیدی برای گروه و پرسنل انجام دادند. یا علی
حرفه ای کار بلد در مالی و اقتصادی ؟! جوک نگو داداش ،
کدوم حرفه ای
ایشون مگه اصلا سایپایی بوده
سایپا خودش مدیر مالی خوب داشته که متاسفانه همین راکی همه رو بیرون کرده
یکی از متخصصین حوزه مالی محسن هست که راکخواه انگشت کوچیکش هم نمیشه
ایکاش از ایشون بعنوان قائم مقام مالی و اقتصادی مدیرعامل استفاده بشه
اينطور كه نوشتيد ” سركار …. ” معلوم فاميلش هستي . ا
پرسنل محترم و زحمتکش گروه سایپا میدونید ایده های کاهش اضافه کار قطع و کاهش مزایای پرسنل توسط معاون منابع انسانی مرادعباسی طراحی میشه و در اختیار مدیر عامل قرار میگیرد به نظر شما اگر مراد عباسی خوب بود از ایران خودرو می رفت؟
آقای شیخ زاده به نظرم بیشتر از این پرسنل و خشمگین نکن! همینجوری که پیش میره اعتصابات داره سراسری میشه و موضوع تبدیل میشه به موضوع امنیتی!
همین امروز پنج تجمع در گروه سایپا داشتیم که پای فرماندار و استاندار هم امروز به سایپا باز شد!
یه زمانی سایپا صندلی هاش بزرگانی مثل ، سلیمانی ، نجفیان ، طاهر علیزاده ، مدنی ، جهرودی بود
الان واقعا متاسفیم
نهاد های نظارتی ورود کنید
با نام هایی که بردی معلومه هیچ شناختی از مدیران خودرو ساز نداری به عنوان مثال جهرودی گن گستری بود که دومی نداشت شریعتمداری وزیر صنعت به زور توانست انتخاب بدی که کرده بود را جبران کند و حکم ایشان رو لغو نماید مرجع دکتر حیدری کرد زنگنه
توروخدا به داد سایپا پرس برسید از مدیرعامل تا مدیریت منابع انسانی آقای کوشا(مشایی) و معاونت برنامه ریزی که خودش نیاز به برنامه ریزی داره و ….مگه پرسنل سایپا پرس چه گناهی کردن بسه دیگه ………
رادمنش شنیدم فرمانده بسیج سایپا هم شده 😂😂😂
دوستان لطفا برای نجات سایپا یک گروه تو تلگرام ایجاد کنید یا ایجاد بکنیم
ای سایپاهای عزیز بیدار بشید
داداش دلت خوشه ها
99درصد کسانیکه می نالند
عین بنز از دار و دسته شیخ میترسند
آقای شيخ زاده
جهت بررسی
۵ نفر از مدیران شرکت سایپا آذین
به نام آقای یزدانی ، اهوازی ، مدبری ، والی نژاد و بزرگ نژاد
بالای ۳۰ سال سابقه دارن و در حالت عادی بازنشسته شده اند
ولی هنوز در شرکت هستن و قصد و هدفشون ترک شرکت نیست و کارای بازنشستگی شونو انجام نمیدن
واقعا چرا باید در شرکت بمونن و نرن؟
قحط الرجال در شرکت؟
اگه کارگرا یا کارمندا بودن همینگونه باهاشون برخورد میشد یا عذرشونو میخواستن
خواهش ما اینه لطفا بررسی کنید
لطفا سایپا آذین پاک کنید از یسری آدم هایی که رخنه کردن
در این برهه بزرگترین راه نجات تزریق خون تازه و متخصص و فنی در سایپا آذین و دیگر شرکت ها است
سایپا آذین محل تجمع تعدادی مدیر ناکارآمد بی فایده مانند علیزاده و اهوازی و مدبری و بزرگ نژاد و یزدانی و والی نژاد شده است که بازنشسته و یا …
چقدر تو ادم کثیفی هستی
از کی پول گرفتی
فکر می کنی خبر نداریم از شرکتها چطور به زور پول میگیری
فکر می کنی این پول حلاله
چرا کامنت هایی که از کثافت کاری ر نوشته رو منتشر نمیکنی
تو که از سایپا خوب داری پول میگیری چقدر بیشتر بهت دادن که شیخ و بزنی
بدبخت
وقتي امثال سعيد فهيمي تو سايپا مديرعامل هستن و رجز ميخونن، فاتحه دولت شيخ زاده رو بايد خوند. اين شركت سايپاپرس چه گناهي كرده؟
تورو خدا د داد سازه گستر برسیید.
فکر کنم زمان سلیمانی به شما بد گذشته یعنی دستتون کوتاه بوده، چی میزنی داداش ؟
زمان سلیمانی همه چی رو روال بود کل گروه هیچ مشکلی نداشت فکر کنم یادتون رفته .
به زودی شرکتهای پارکهای صنعتی سمند ریل و ترابر منحل خواهند شد
تا وقتی تولید مگاموتور درست نشود هبچ چیز درست نمیشود بروید از تجربیات جناب آقای مهندس بینشیان معاونت تولید مگاموتور استفاده کنید آقای شیخ زاده
شيخ زاده ٧ماه فرصت داشت خود واقعي شو نشون بده تا همه متوجه بشن كه هيچي بلد نيست
رادمنش
صالحي
جبلي جوا ن
بهمن حسين زاده
گل محمدي
سهيل نژاد (بهيار)
گل محمدي
همه تو اين افتضاح شريك هستيد
خداروشكر كه همه چيز عيان شد اوايل يجوري صحبت ميكرد كه انگار تو سايپا همه احمق ان و اين دانا و توليد ايرانخودرو بعد از اين بمشكل خواهد خورد تئوريسين بي سواد كه بويي از انسانيت نبرده و هدفش سفره كارگر ها است واسه كاهش قيمت نه افزايش بي رويه قيمتهاي خريد قطعه از مافيا
تاريخ فراموش نخواهد كرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 42 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴۲