چند خبر مهم در خصوص مگاموتور سایپا/از لغو حکم یک مدیر تا ورشکستگی فاجعه بار+اسناد

شرکت مگاموتور یکی از شرکت های مهم زیرمجموعه سایپا است. در خصوص عملکرد این شرکت چند خبر مهم قابل تامل است.
کد خبر : 42968
تاریخ انتشار : جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

به گزارش خط بازار؛ شرکت مگاموتور یکی از شرکت های مهم زیرمجموعه سایپا است. در خصوص عملکرد این شرکت چند خبر مهم قابل تامل است:

1- برکناری یک کارمند باسابقه: چند روز پیش یکی از کارکنان این شرکت از کار بیکار شد. طبق گفته این کارگر، علت اصلی این موضوع ادعای کامنت گذاشتن در انتهای اخبار خط بازار بوده است. متاسفانه علی رغم حضور دستگاه های متعدد نظارتی مشخص نیست چرا چنین اتفاقی در این شرکت افتاده است.

2- لغو حکم مدیر بازرسی: مجتبی محمودی، مدیر حقوقی مگاموتور با دستور مبلغ ناصری لغو حکم شد.

 

 

3- زیان انباشته 40 برابر سرمایه: طبق اسناد کدال زیان انباشته مگاموتور در پایان سال مالی 1400 به بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده که این رقم بیش از 40 برابر سرمایه این شرکت است.

 

 

4- پرداخت غیرقانونی پاداش به عضو غیرموظف هیئت مدیره: طبق اسناد کدال، طبق اظهارنظر بازرس محترم در تراز سالانه مالی 1400، برخلاف ماده 134 قانون تجارت، مبلغ 907 میلیون ریال به دو نفر از اعضای هیئت مدیره غیرموظف پرداخت شده است.

5- انتصاب مدیرعامل گداز قطعه کیا: بهنام ولی نژاد، مدیرعامل گداز قطعه کیا از شرکت های زیرمجموعه مگاموتور شد. وی تا چند ماه پیش مدیرعامل محورسازان ایران خودرو بود.

منبع: خط بازار

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 11
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهنام جمعه , 4 شهریور 1401 - 16:20

در شرکت گداز قطعه کیا چه خبره اقای ناصری چرا بهنام ولی نژاد با سوابق مشخص به آنجا رفته؟؟؟؟؟
میدانید؟؟؟؟
منتظر اخبار تکمیلی باشید،

عباس جمعه , 4 شهریور 1401 - 17:16

لطفا بررسی کنید در دوره کدام مدیرعامل خطوط محورسازان متوقف شده؟

خدا به دادتون برسه با این بی تدبیری

ابوالفضل جمعه , 4 شهریور 1401 - 21:26

سلام
1-خط تارا در مجورسازان در زمان کدام مدیرعامل راه اندازی شد؟
2-تولید انبوه کرانویل پینیون نیسان در زمان کدام مدیرعامل انچام شد؟

سمانه جمعه , 4 شهریور 1401 - 23:44

زیاد عجله نکن کارهای مدیر عامل سال۹۹ محورسازان فقط باید از کانال مراجع نظارتی و بازرسی بررسی دقیق شود .
انشالله

صالح جمعه , 4 شهریور 1401 - 23:57

آیا خط دنده زنی در محور سازان متوقف شد؟ و تعدادی کرانویل نیسان که تولید شد به دلیل بی کیفیت بودن مرجوع و زامیاد به بحران کشیده شد؟
سوال کنید زامیاد از کجا تامین کرده؟؟؟؟؟؟؟
تا اخبار بعدی

کارگر جمعه , 4 شهریور 1401 - 22:57

بابا همه دیگه دلسرد شدن
با وجود اثبات فساد در برخی شرکت های زیرمجموعه هیچ تغییری نمیدن

ناشناس شنبه , 5 شهریور 1401 - 8:15

در جواب این نامه، شرکت مگاموتور در سایپانیوز خبری را منتشر کرده است که لازم است مسایل شفاف سازی شود:
در سایپانیوز اعلام شده است که مگاموتور در مسیر رشد و توسعه می باشد که در قالب این موضوع موارد ذیل بایستی بررسی شود:

۱_ عنوان شده که مگاموتور از ابتدای سال 1401 شروع به طراحی موتور 1600 سی سی نموده است و تا بهمن ماه خط تولید آن افتتاح می گردد لازم به توضیح است که طراحی موتور جدید به همراه کالیبراسیون آن در بهترین مراکز طراحی جهان کمتر از 18 ماه یعنی یکسال و شش ماه صورت نمی گیرد پس چطور مگاموتور توانسته رکورد طراحی موتور را در جهان بزند؟!!

2_ حتی اگر موتور جدید طراحی هم شده باشد باید در مناطق مختلف کشور کالیبراسیون آن صورت بگیرد تا مردم و مصرف کننده گرفتار نشوند که فقط کالیبراسیون موتور جدید نیاز به یک سال زمان دارد پس مگاموتور چطور ادعا می کند که در کمتر از یک سال هم موتور جدید طراحی می کند و هم کالیبراسیون آن را انجام می دهد؟!

3_ شرکت مگاموتور با همین دستگاه ها و تجهیزات و امکانات دارای رکورد تولید 3000 دستگاه قوای محرکه در روز بوده است این رکورد در زمان مهندس شیخ عطار در سال 1395 ثبت شده است پس چرا الان نمی تواند حتی یک سوم قبل تولید کند؟!

4_ شرکت مگاموتور در سال 1386 در زمان مدیریت مهندس نجم الدین پرسودترین شرکت ایران در ارزیابی سالیانه بین تمام شرکت ها معرفی گردید پس چرا هر روز اوضاعش بدتر و بحرانی تر می شود؟!

5_ از ابتدای سال چرا هنوز به تیراژ تولید پایدار و افزایش تولید نسبت به سال های پیش نرسیدید؟!

6_ اگر مگاموتور در حال رشد و توسعه است پس چرا هنوز قوای محرکه خودروی شاهین که خودروی استراتژیک سایپا است را از ابتدای سال حل نکردید و مردم را اسیر کردید؟!

7_ عنوان شده است که مگاموتور از قبل ضرر داشته است پس چرا الان هیچ اقدام اثربخشی صورت نمی گیرد و چرا آقای ناصری مدیرعامل مگاموتور و آقای جابری قایم مقام اجرایی مگاموتور قبول و اصرار کردند که به مگاموتور بیایند مگر شرکت ضررده نمی باشد؟!

8_ مطمین باشید که موتور جدید هم مانند موتور شاهین باعث نارضایتی مردم خواهد شد چون معاونت تحقیق و توسعه و معاونت مهندسی کارآمدی ندارید و خروجی درستی ندارند.
با این تصمیم گیری ها و انتخاب ها وضعیت مگاموتور بدتر و بحرانی تر خواهد شد چون مگاموتور نیاز به یک پوست اندازی و برکناری بعضی افراد در واحدهای مختلف دارد.

پیشنهاد می گردد که فنی تر و تخصصی تر صحبت کنید و از نیروهای متخصصی که کنار گذاشته اید در مگاموتور استفاده نمایید و مدیریت حرفه ای داشته باشید.

علی نجفی تبریزی شنبه , 5 شهریور 1401 - 8:18

عزیزی که نوشتی با وجود فساد در شرکتهای زیر مجموعه مگاموتور هیچ اقدامی انجام نمیشه.
مگه همه شما ها فقط در شرکت کار میکنید؟
هیچ کودوم از شما ها شغل دوم ندارید؟
یکی هم پیدا میشه که تخصص اون میشه تجارت.
میتونه از تولید کنندگان قطعه بخره و بسته بندی کنه و بفروشه
کجای این کار دزدیه؟
توی چین اسم یک برند رو هزار تا تولید کننده استفاده می کنن.
توی شرکت ما که مدیر عامل به این تیز هوشی سر کار است چرا نتونه این کار رو بکنه؟
مگه چه چیز اون از چینی ها کمه؟
دکتر خوب کاری میکنی

مهدی شنبه , 5 شهریور 1401 - 8:29

مگه داریم که شرکتی چهل برابر خودش ضرر داشته باشه اونوقت به عضو غیر موظف هییت مدیره پاداش هم بده
درش را تخته بشه تا راحت بشن

رضا شنبه , 5 شهریور 1401 - 10:47

مگاموتور در حال ورشکستگی هست و در اصل ورشکسته شده
لطفا برای بازدید به سالن ماشینکاری و سالن دنده زنی مگاموتور که جز سالن های اصلی مگاموتور هستند تشریف بیاورید و فاجعه را ببینید
دستگاه هایی که میلیاردها تومان ارزش دارد خراب شده اند و جز ضایعات قرار گرفته اند برای همین هر روز تولید کمتر شده و چهل برابر ضرر اعلام شده است چون از افراد خبره استفاده نمی شود و مدیریتی نیست
اینطوری مدیریت میکنید؟!!!

نقوی دوشنبه , 7 شهریور 1401 - 14:03

سلام راه نجات سایپا فقط مهندس نجم الدین چون کار بلد هر حرکت اضافه غیر ایشان مساوی نابودی سایپا به گذشته زمان ایشان نگاه کنید متوجه میشوید چه تولیدی و چه سرمایه ای در شرکت بوده